*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Asiantuntijat kehottavat luopumaan vaarallisesta Javasta

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 28.8.2012 15:04 Kommentteja (48)

Asiantuntijat kehottavat luopumaan vaarallisesta Javasta Tietoturvaviranomainen CERT-FI kehoittaa tietokoneenkäyttäjiä varovaisuuteen Javan suhteen. Windowsille, Linuxille ja Macille saatavilla olevasta Java 7:stä on löytynyt paikkaamaton tietoturva-aukko, jonka torjumiseen ainoa keino on olla käyttämättä kyseistä sovellusta.
CERT-FI:n mukaan kohdistetuissa hyökkäyksissä käytettyä haavoittuvuutta voidaan pitää erityisen vaarallisena, koska Java on laajalle levinnyt ohjelmisto, joka toimii useilla eri käyttöjärjestelmillä. CERT-FI on julkaissut Facebookissa ohjeet Chrome- ja Firefox-selaimille, joiden avulla sovelluksen voi poistaa käytöstä ja/tai rajoittaa toimimaan vain hyväksytyillä sivustoilla.

Myös F-Securen Mikko Hyppönen on aiemmin ilmaissut huolen Javan heikkoon tietoturvaan. Hän kehoittaakin luopumaan Javasta kokonaan, mikäli tarvetta sovellukselle ei ole. Hyppösen mukaan valtaosa käyttäjistä ei tarvitse Javaa päivittäisessä käytössä.

Javaa käyttävät muun muassa OpenOffice-toimisto-ohjelmisto, Eclipse-ohjelmointiympäristö sekä Sampo Pankin verkkopankki.

Edellinen Seuraava  

48 kommenttia

128.8.2012 15:53

No vähän paha siitä nyt on luopua yht'äkkiä


- Always use protection. Safe browsing!

228.8.2012 16:27

"Hyppösen mukaan valtaosa käyttäjistä ei tarvitse Javaa päivittäisessä käytössä." Sampo Pankki toimii javalla..verkkopankissa asiointiko ei ole "päivittäistä käyttöä" ??

328.8.2012 16:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viljis:
"Hyppösen mukaan valtaosa käyttäjistä ei tarvitse Javaa päivittäisessä käytössä." Sampo Pankki toimii javalla..verkkopankissa asiointiko ei ole "päivittäistä käyttöä" ??
Valtaosa ihmisistä ei taida olla Sampo Pankin asiakkaita.

428.8.2012 16:35
javaton
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viljis:
"Hyppösen mukaan valtaosa käyttäjistä ei tarvitse Javaa päivittäisessä käytössä." Sampo Pankki toimii javalla..verkkopankissa asiointiko ei ole "päivittäistä käyttöä" ??
Ei vaan valtaosa käyttäjistä ei ole Sampo Pankin asiakkaita ;-)

528.8.2012 17:06

Kappas. Firefox onkin jo itse blokannut javan, johtuen haavoittuvuudesta.


Asus P8Z77-V LX2, i5-3570K, Corator DS, Asus HD7870, 8GB 1600 Mhz DDR3, 120GB Agility 3 + F3 1TB, SAGA II 500W, NZXT Hades, 24" Full HD.

628.8.2012 17:53

Sampopankki vaihtoi verkkopankkinsa Javalle tietoturvasyistä. Taisi mennä perse edellä puuhun :D

728.8.2012 19:00

Java kylläkin ollut jo pidempään blokattuna firefoxissa. Useamman kuukauden, ainakin itselläni, automaattisesti.


PÖYTÄKONE; Gigabyte GA-Z77X-D3H | INTEL 2550K @ 4,5 Phanteks ph-tc14cs | XFX R9 280X Black Double Dissipation Edition | Grandia GD08 | HyperX 2x4GB | Corsair TX550M 550W | Corsair 60GB SSD
HTPC/SERVER; Asus F1A75-M | A8 3850 Llano with Kozuti | HyperX 4GB | Grandia GB05B | 2 X Western Digital 1,5TB | Corsair TX550M 550W
REITITIN: Asus RT-N66U

828.8.2012 19:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KalikoJak:
Kappas. Firefox onkin jo itse blokannut javan, johtuen haavoittuvuudesta.

Ja ei muuta kuin odottelemaan puheluita siitä miten Sampopankin sivut ei toimi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Sampopankki vaihtoi verkkopankkinsa Javalle tietoturvasyistä. Taisi mennä perse edellä puuhun :D

Joo, ei varmasti hirveästi hymyilytä niitä ketkä tekivät tämän loistavan päätöksen :)

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

928.8.2012 20:14

Nyt en siis voi enään pelata Minecraft:ia :(


ASROCK 990FX EXTREME9 AM3+, AMD FX-4350 4,2GH [AM3+], Thermalright HR-02 Macho, Asus NVIDIA GeForce GTX 760 2GB, XFX 550W Core Edition, Kingston HyperX 3X2GB, DDR3 1600MHz, Asus DRW-24B3ST, Western Digital 1TB, Western Digital 500GB, Buffalo 1t usb, Define R3 Black Pearl, Windows 8 pro 64-Bit, BENQ 24" G2420HD, Logitech G500, Logitech G110.

1028.8.2012 20:17

Veikkauksen nettisivut vaatii javan

1128.8.2012 20:48

Millä aikakaudella tuo Hyppönen oikein on, kun niin kovasti väittää ettei suurin osa muka tarvii javaa

1228.8.2012 20:57

Ladatkaa java 6 urpot :D


Intel I5-3570K 4.4ghz, Club3D Radeon HD7770, RAM 8GB (dual), Super Flower Golden Green Pro 450 Gold, Asrock Z68 Extreme3 Gen3.

1328.8.2012 21:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gopro:
Ladatkaa java 6 urpot :D
jaa sieltä ei sitten reikiä löydy vai?

1428.8.2012 22:26

Lainaus:
Myös F-Securen Mikko Hyppönen on aiemmin ilmaissut huolen Javan heikkoon tietoturvaan. Hän kehoittaakin luopumaan Javasta kokonaan, mikäli tarvetta sovellukselle ei ole. Hyppösen mukaan valtaosa käyttäjistä ei tarvitse Javaa päivittäisessä käytössä.

Ei jumalauta! Kyllä tässä löytyy yksi joka käyttää OpenOfficea ja sampo pankkia päivittäin. Entä ne miljoonat Minecraft pelaajat tekevät?

1528.8.2012 22:33

Tubla postaus. Voi poistaa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.8.2012 @ 22:34

1628.8.2012 22:39

Käyttäkää tätä ohjetta niille sivuille, jotka tarvitsevat Javaa:
https://www.facebook.com/notes/cert-fi/...?_fb_noscript=1


Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

1728.8.2012 23:43

Entäs Minecraft? :(

1829.8.2012 11:00

Jaa-a, kyllä Java on aika iso osa Internetin käyttöä. Jo itse google käyttää Javaa.

1929.8.2012 11:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sefriol:
Jaa-a, kyllä Java on aika iso osa Internetin käyttöä. Jo itse google käyttää Javaa.
En minä ainakaan keksi yhtään Googlen tuotetta, joka käyttäisi Javaa. Javascriptiä, juu, muttei Javaa. Ja ne eivät ole sama asia.

2029.8.2012 11:53

Milloinka mahtanee tulla uus versio?



2129.8.2012 13:18

Hyppönen ja Java: Tuotteen F-Secure Online Scanner suorittaminen edellyttää viimeisintä Java-versiota. Voit ladata sen osoitteesta http://java.sun.com tai napsauttamalla latauspainiketta.

Beats me.


Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

2229.8.2012 13:30

Vähän kyllä ihmetyyttä tuo Hyppösen kommentti sen tarpeellisuudesta tavalliselle käyttäjälle.
Valtaosa sivuista joilla käyn on nyt Java eston jälkeen lopettanut toimintanasa, joten lisään noita vaan tuonne hyväksyttäviin osoitteisiin.
Hyvä puoli asiassa tietenkin on, että suostuu toimimaan hyväksymilläni sivustoilla ainoastaan.

2329.8.2012 13:39

Lainaus:
Valtaosa sivuista joilla käyn on nyt Java eston jälkeen lopettanut toimintanasa, joten lisään noita vaan tuonne hyväksyttäviin osoitteisiin.
Oletan että olet blockannut javascriptin joka ei ole sama asia kuin java.

2429.8.2012 14:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zoomst:
Oletan että olet blockannut javascriptin joka ei ole sama asia kuin java.
Näin todella oli käynyt, joten tältä osin kommenttini oli aiheeton.
Hyvä, että kommentoit, korjasin asian. Kiitti!

2529.8.2012 15:02

Elikkä voisiko joku vielä vääntää vielä rautalangasta, asioista mitään ymmärtämättömälle? :) Riittääkö jos firefoxista ottanut tuolta 'liitännäiset' "Java (TM) Platform.."in pois päältä (minkä firefox tehnyt näköjään itse), entä mitens tuo "Java deployment toolkit"? Ja Chromessa "chrome://plugins/" Java -> Poista käytöstä?

Ja riittääkö, kun Security Essentials käy koneen läpi, varmistamaan ettei mitään ole tuosta ainakaan tarttunut? Kiitos.


Teku

2629.8.2012 15:34

Joo ei javalla enään paljon tee, mutta on sille vielä joitain tärkeitä sovelluksia. Itselläni on ollut jo vuosia kaikki liitännäiset selaimista pois käytössä. Java kyllä löytyy tietokoneesta mutta tarvitsen sen parille paikalliselle sovellukselle.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.8.2012 @ 16:30

2729.8.2012 22:30

Veikkauksen nettisivut EI tarvi Javaa

Juuri Firefoxilla pari riviä keskiviikko viikikin lottoa pelasin

Eikä javaa ole koneesssa ollut kun en tarvii

En Sampopankin asiakas enään (onneksi) kun viime vuosina ne on mennyt metsää niin että rytisee

Joten siiryin viime vuonna toisen pankin asiakkaaksi

Vaikka olen aktiivinen Steam ym netin käyttäjä niin Ei ole javaa ollut moneen vuoteen koneessa


2829.8.2012 23:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Veikkauksen nettisivut EI tarvi Javaa

Juuri Firefoxilla pari riviä keskiviikko viikikin lottoa pelasin


Kaikki ei pelaa pelkkaa lottoa siellä. Osa muista nettipeleistä vaatii suojatun Java-ohjelman ajamista ja osa on tehty Fals... Flashillä.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

2930.8.2012 10:37

Älkää nyt olko noin hysteerisiä ton javan kanssa. Itse en ainakaan aio tähän asiaan paljoa paneutua koska tuskin sattuu hyökkäys justiin omalle kohalle + tehokas virustorjunta ja se että tietää mitä tekee netissä/koneella eikä käy missään venäläisillä "alan" sivuilla niin riski siihen että joku hyökkää koneellesi on pieni..

Itse jatkan javan käyttöä normaalisti riskistä huolimatta, mutta pekka peruskäyttäjille joilla käsitys tetotekniikasta ei ole niin vahva ja eivät tajua mitä koneellaan tekevät niin voivat harkita javan poistoa.

Itse kun en yksinkertaisesti voi luopua siitä noin vaan koska esim muutamat käyttämäni softat sitä tarvitsevat.

Aika hullusti muutenkin ehdotettu koko javan poistoa, koska javaa tarvitsevat ohjelmat eivät silloin toimi, onhan noita aukkoja nyt herranjumala vaikka missä softissa + Windowsissa itsessäänkin.

Niinku siinä softassa sanovat: "3 Billion Devices Run Java" että paras tapa on poistaa se?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.8.2012 @ 10:53

- Always use protection. Safe browsing!

3030.8.2012 16:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Älkää nyt olko noin hysteerisiä ton javan kanssa. Itse en ainakaan aio tähän asiaan paljoa paneutua koska tuskin sattuu hyökkäys justiin omalle kohalle + tehokas virustorjunta ja se että tietää mitä tekee netissä/koneella eikä käy missään venäläisillä "alan" sivuilla niin riski siihen että joku hyökkää koneellesi on pieni..


Totta. Harvalla sivustolla oikeasti edes käytetään Javaa, ellei tämän aukon myötä 'yllättäen' lisäänny. Suomessa yleisimmin käytetyistä sivuistoista taitaa olla Veikkaus ja Sampo Pankki missä on Java käytössä ja molemmat käyttää sitä sen suojatun tilan takia. Kumpaakaan en kyllä ymmärrä, että onko oikeasti pakko. :D

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:

Itse jatkan javan käyttöä normaalisti riskistä huolimatta, mutta pekka peruskäyttäjille joilla käsitys tetotekniikasta ei ole niin vahva ja eivät tajua mitä koneellaan tekevät niin voivat harkita javan poistoa.

Itse kun en yksinkertaisesti voi luopua siitä noin vaan koska esim muutamat käyttämäni softat sitä tarvitsevat.


Moni (kuten ehkä sinäkin?) tuppaa unohtaan, että Javasta on niin monta eri versiota. Varsainen aukkohan taitaa koskea Java-appletteja, jotka siis ladataan sivuston toimesta ja ajetaan selaimessa. Jos erikseen ajat koneella olevan Javalla tehdyn ohjelman, niin vaaraahan ei pitäisi olla... Jos tiedät mikä se ohjelma on.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:

Aika hullusti muutenkin ehdotettu koko javan poistoa, koska javaa tarvitsevat ohjelmat eivät silloin toimi, onhan noita aukkoja nyt herranjumala vaikka missä softissa + Windowsissa itsessäänkin.

Niinku siinä softassa sanovat: "3 Billion Devices Run Java" että paras tapa on poistaa se?

Aukkoja voi olla missä vain, siitä ei pääse mihinkään. Toiset on tietoturvan kannalta kriittisiä ja toisilla voi vain kaataa softan/käyttiksen/laitteen.
Tämä 3 miljardia laitetta käsittää myös sulautetut ja suljetut järjestelmät, joita on kännyköistä autoihin ja käyttäjä ei edes tiedä, että siellä on Java takana.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

3130.8.2012 18:50

Antakaas hyviä neuvoja tämmöiselle " ei ymmärrä"- tyypille, että mitenkäs minä saan sen saamarin haittaohjelman pois koneesta, joka on tullut tuon Javan matkassa??? Huomasin tuon viikko sitten kirjautuessa Sampo pankin sivustolle ja hups keikkaa sielläpä olikin haittaohjelma " kalastelemassa tunnuksia". Virustorujunta ohjelmana toimii F- Security, joka ei ole varoittanut viruksesta mitään, mutta Malware on estänyt pääsyn Sampo pankin sivuistoille. Nyt sitten en tiedä mitä minun täytyisi tehdä? Onko hyviä vinkkejä? Viedäkö kone huoltoon vai voinko kotikonstein yrittää siitä eroon??

3230.8.2012 19:34

Kone vikasietotilassa käyntiin (koneen käynnistyessä näpytä f8-näppäintä -> avaa valikon josta voi valita)

ja ajat tätä ohjelmaa täydellä tarkistuksella.

http://www.malwarebytes.org/


AMD PhenomII X4 955 Black Edition 3.8GHz, Asus M4A88TD-M/USB3, Sapphire Radeon HD6870 1GB GDDR5 , 2 x 4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz, Fractal Design Define XL, Noctua NH-U12P SE2
Windows 7 Ultimate x64

Dell Inspiron mini 1018 (SL 10.6)

3330.8.2012 20:08

Javan sivuille on ilmestynyt versioon 7 päivitys 7!

3430.8.2012 20:13

Javan siville on ilmestynyt versioon 7 päivitys 7. Lataa uusin versio!

3530.8.2012 20:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lankkari:
Javan siville on ilmestynyt versioon 7 päivitys 7. Lataa uusin versio!

Eli paljon melua tyhjästä. Tietoturva ongelmia tahtoo olla kaikilla ohjelmilla mitkä liittyvät nettiin. Ongelmat tässä tapauksessa korjattiin mielestäni nopeasti. En kiellä etteikö Javalla ole ongelmia, mutta asiaa kyllä paisuteltiin nyt ihan turhaan...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

3630.8.2012 20:53

Löysin Java Console valikosta jättimäärän optioita,liittyen turvallisuuteen,estoihin ja varoituksiin.
Useat olivat olettamana "auki".
Ei enää. Ohjelmissa Java 7 oli update #6.
Uutisista luin, että uusia päivityksiä ei tule ennen lokakuuta.
Lienee osin pelottelua,kun ei sanota edes onko asetuksilla merkitystä riskin tasoon.Pitäisi kaiketi olla jokin.

3730.8.2012 22:37

Lainaus:
Löysin Java Console valikosta jättimäärän optioita,liittyen turvallisuuteen,estoihin ja varoituksiin.
Useat olivat olettamana "auki".
Ei enää. Ohjelmissa Java 7 oli update #6.
Uutisista luin, että uusia päivityksiä ei tule ennen lokakuuta.
Lienee osin pelottelua,kun ei sanota edes onko asetuksilla merkitystä riskin tasoon.Pitäisi kaiketi olla jokin.
No javaanhan on tänään iltapäivällä tullu korjauspäivitys 7 update
7
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.8.2012 @ 22:45

3830.8.2012 22:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vinikka:
No javaanhan on tänään iltapäivällä tullu korjauspäivitys 7 update
7
Taidan kokeilla.Miksi mahtoivat sanoa ettei ennen loppusyksyä?

3930.8.2012 23:19

Heidän normaali päivitys aikataulunsa mukaisesti olisi ollut niin.
Taisivat katsoa tämän sen verran vakavaksi yhtiön maineelle, että panivat tuulemaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.8.2012 @ 23:19

4031.8.2012 1:42

Yllätys yllätys, Javaan on tullut korjauspäivitys:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti F-Secure Lab:
Java SE 7u7 AND SE 6u35 Released

Oracle has released an update for Java, version 1.7.0_07. Also of note, there's a version 1.6.0_35 that also patches vulnerabilities. You can download the installers from here.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.8.2012 @ 01:42

4131.8.2012 21:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
Heidän normaali päivitys aikataulunsa mukaisesti olisi ollut niin.
Taisivat katsoa tämän sen verran vakavaksi yhtiön maineelle, että panivat tuulemaan.
Niinpä.Pyytämällä päivittyi juuri,vaikka oli muka automaatilla.
Hyvä näin,jos sillä selvä.

4231.8.2012 23:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Taidan kokeilla.Miksi mahtoivat sanoa ettei ennen loppusyksyä?

Siksi koska uutisia tekevät myös aivottomat ihmiset. Keksivät ihan itse että Oracle ei tee Javaan ylimääräisiä korjaspäivityksiä. Kun järjetön päätelmä omassa päässä tehty niin seuraava liike on uutisoida se totena.



Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

4331.8.2012 23:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:


Siksi koska uutisia tekevät myös aivottomat ihmiset. Keksivät ihan itse että Oracle ei tee Javaan ylimääräisiä korjaspäivityksiä. Kun järjetön päätelmä omassa päässä tehty niin seuraava liike on uutisoida se totena.

Tämä tuli myös mieleen.Päivityksiä tulee tuontuostakin moniin ohjelmiin,mutta kun uutisoidaan turvariskistä,on jonkinsortin paniikki arvattava.
Kuitenkin Oraclen Java on ollut tärkeä työkalu,nyt päivitetty 7/7 versioon.Toiminee,siis hype nurkkaan.

441.9.2012 7:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti make43:
Entäs Minecraft? :(
Jos ei selaimella pelaa jonkun hämypelisivumainosbannerin kautta ni ei varmaan mitään haittaa.

451.9.2012 14:47

no voi mitä perseilyä taas :/

463.9.2012 18:32

Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Javan julkaistu paikkaus on sekin reikäinen:
http://www.tietokone.fi/uutiset/tutkija...ikkaus_ei_tepsi


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

474.9.2012 23:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Javan julkaistu paikkaus on sekin reikäinen:
http://www.tietokone.fi/uutiset/tutkija...ikkaus_ei_tepsi
Niinpä varmaan onkin.Onko mistään ohjelmasta reijätöntä versiota?
Vai lasketaanko sellaisiiksi ne,joista sitä ei ole vielä löydetty tai julkaistu?

486.9.2012 0:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Javan julkaistu paikkaus on sekin reikäinen:
http://www.tietokone.fi/uutiset/tutkija...ikkaus_ei_tepsi
Niinpä varmaan onkin.Onko mistään ohjelmasta reijätöntä versiota?
Vai lasketaanko sellaisiiksi ne,joista sitä ei ole vielä löydetty tai julkaistu?

Eihän täysin reiätöntä softaa ole olemassa, mutta on kuitenkin vähemmän reikäisiä ja enemmän reikäisiä softia. Esim. Chrome on hyvä esimerkki vähemmän reikäisestä softasta.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....
Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle (8.12.2016 10:03)
Microsoft ja Intel esittelivät WinHEC-tapahtumassa Kiinassa uutta Project EVO -hanketta, jonka avulla IT-jätit yrittävät määritellä miten PC-valmistajien tulisi parantaa ensi vuoden tietokonemalleja. ....
Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio (8.12.2016 09:30)
Muutama vuosi sitten Microsoft yritti tuoda täysiverisen Windows 8:n ARM-pohjaisten tietokoneiden ja tablettien saataville, mutta projekti kuivui kasaan hyvin nopeasti. Nyt Microsoft yrittää ....
Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille (8.12.2016 08:58)
Elokuvien julkaisukaava voi mennä lähitulevaisuudessa kokonaan uusiksi, sillä Bloombergin saamien tietojen mukaan Apple neuvottelisi Hollywoodin suurimpien studioiden kanssa oikeuksista tuoda ....
PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....