*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay blokattiin nyt myös TeliaSoneran toimesta

Kirjoittaja Panu Roivas (Google+) @ 30.7.2012 20:21 Kommentteja (36)

The Pirate Bay blokattiin nyt myös TeliaSoneran toimesta Teleoperaattori TeliaSonera on joutunut estämään asiakkailtaan pääsyn Pirate Bay -verkkopalveluun.
Teleoperaattori Elisa joutui sulkemaan Pirate Bay -hanat jo aiemmin tänä vuonna, joskin eston kiertäminen ei ole ollut hankalaa. Nyt Helsingin käräjäoikeus on pakottanut myös Soneran toteuttamaan samanlaisen eston.

Elisa valitti omasta päätöksestä aiemmin hovioikeuteen, mutta se vain vahvisti käräjäoikeuden päätöksen. Nyt myös Sonera aikoo tehdä valituksen. Suurista operaattoreista vain DNA ei ole toistaiseksi saanut oikeudelta täytäntöönpanomääräystä, mutta myös se tulee valittamaan hovioikeuteen tarpeen tulleen.

Pirate Bayn estoa hakenut musiikkituottajien etujärjestö IFPI uskoo eston auttavan, mutta esimerkiksi Briteissä näin ei ole käynyt.

Edellinen Seuraava  

36 kommenttia

130.7.2012 20:42

Suomi oli vapaa maa :). Noh onneksi proxyt sivustot on helppoja käyttää jos vaan haluaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.7.2012 @ 20:44

Define R3/ASROCK S1155 Z68/INTEL Core i5-2500k 3.3 GHz/POWERCOLOR HD6950 2048MB GDDR5/2x4gb 1600MHZ/OCZ AGILITY 3 60GB SSD

230.7.2012 21:01

Ja jäljelle jääkin vain 9000 muuta torrent-sivustoa.

330.7.2012 21:52

Ei toimi ei, itku tulee ;)

430.7.2012 21:54

Pari klikkausta ja homma toimii entiseen malliin. Täysin turhaa resurssien haaskausta.

530.7.2012 21:59

http://194.71.107.80/ hitto ku toimii hyvi.

630.7.2012 22:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samizka:
http://194.71.107.80/ hitto ku toimii hyvi.
Ei toimi toi ip mulla ainakaan :(

http://piraattilahti.fi

http://piraattilahti.org

730.7.2012 22:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samizka:
http://194.71.107.80/ hitto ku toimii hyvi.
Joo hyvin toimii ku laittaa OperaTurbon päälle, muuten ei toimi toi IP!

830.7.2012 22:29

Muuten, olisin kiitollinen jos joku voisi ratkaista miksei minulla toimi Soneran-liittymällä noi TPB:n UDP-trackkerit:

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f...tymalla-937885/

Kiitos!

930.7.2012 22:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samizka:
http://194.71.107.80/ hitto ku toimii hyvi.
Joo hyvin toimii ku laittaa OperaTurbon päälle, muuten ei toimi toi IP!
Niin eli toi ip on blogattujen listalla,operan turbolla pääset suoraan domainillakin http://www.thepiratebay.se/

1130.7.2012 23:17

JA minä haastan IFPIn oikeuteen. Piratebayn torrenteissa on jaossa elämän työni ja kaikki saavutukseni. Niitä ei ole ladanneet kuin suomlaiset ja niistä olen saanut tuloni. IFPI korvaa. En osaa ladata Linuxia muualta, joten haastan senkin vuoksi, että joudun ostamaan levyn.
IFPI loukkaa myös yksityisyyttäni ja sensuroi oikeusiani estämällä vapaata internetiä. Lisäksi IFPI on tuominnut minut piratismista laittomasti kaikkien muiden suomalaisten kanssa. Väärästä tuomiosta ja haitasta korvauksia.
Kyllänämä USA:ssa menisivät läpi, joten kun täällä menevät nuo USA:n lait, niin miksei myös korvausvaateet. Ryhmäkanne ja koko kansa mukaan. Pyydetään nyt ensin 10 miljoonan per lärvi korvauksia, niinkuin tekijänoikeusasioissa korvauksien määrä on tapana olla.
koska nettiäni on rajoitettu olettamani rikollisen toiminnan vuoksi, olen jo rangaistuksen saanut, joten voin hyvillä mielin rikkoa tekijänoikeuslakeja.
Teen asiasta blogin nettiin ja vaadin oikeudelta IFPIN sulkemista internetistä, ettei se pääse lukemaan sitä, koska en myönnä käyttöoikeuksia blogiini IFPI:lle koskaja oletettavaa on, että he lukevat sen laittomasti kumminkin.
Suomi on maailman itäblokki.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.7.2012 @ 23:33

1230.7.2012 23:30

Turhinta turhuutta nuo IP banaanit!

Ainoastaan Soneralla joku nörtti saa muutaman tunnin liksan lisää kun blokkailee parit iipeet.

Odottelen DNA;n blokkeja jotta pääsen ne kiertämään....

1331.7.2012 0:17

Käytin Hide My Ass sivustoa ja hyvin toimii.Ihan turha oli tämäkin esto....


Asus M5A97 EVO R2.0 | AMD FX-8320 4,4Ghz | GTX 970 WINDFORCE 3X OC Edition 1420mhz/7400mhz | XFX 650W XXX Edition Semi Modular 80+ Bronze | Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz | Noctua NH-D15 | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Windows 10 64-bit |Kingston V300 120Gb SSD |Kingston V400 240Gb SSD | Western Digital Blue 500Gb 7200rpm |ASUS 25" PB258Q 2560x1440 IPS | Corsair Strafe RGB MX Red | Steelseries Rival 100 |

1431.7.2012 4:32

Itselläni ei ole käytössä mitään proxyjä tai muuta vastaavaa, ja silti toimii ihan hyvin. Laittaakohan TPB noita uusia IP-osoitteita myös noiden domainien taakse, ja siksi ne toimivat moitteetta? Minulla ei ole Surinan DNS-palvelimet käytössä, koska niissä on jatkuvasti vikaa.

1531.7.2012 9:09

Naurettavaa pelleilyä. Eikö nuo koskaan opi?



1631.7.2012 9:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sove92:
Itselläni ei ole käytössä mitään proxyjä tai muuta vastaavaa, ja silti toimii ihan hyvin. Laittaakohan TPB noita uusia IP-osoitteita myös noiden domainien taakse, ja siksi ne toimivat moitteetta? Minulla ei ole Surinan DNS-palvelimet käytössä, koska niissä on jatkuvasti vikaa.
Domainit pitäisi olla blokattu IP-osoitteita myöten. Hosts-tiedostoa muuttamalla uudet IP:t saa bindattua sensuroimattomaan osoitteeseen ja kyselyä ei tehdä operaattorin nimipalvelimelta. Kaksi uusinta IP-osoitetta ovat 194.71.107.82 ja 194.71.107.83. 194.71.107.164 pitäisi olla lisättynä, mutta ei ainakaan vielä toimi.

Sonera ei ole kylläkään vielä ilmoittanut mitä se aikoo blokata.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.7.2012 @ 09:57

1731.7.2012 12:11

He...ihan kuin tuo esto auttaisi. IFPI järki käteen, ainii tuppaa unohtuun että eihän heillä sitä ole..

Kyllähän sitä asialle (piratismi) pitäisi tietysti jotain tehdä mutta tuollainen ei ole kyllä oikeatapa. Tässä tapauksessa jo rajoitetaan yksilönsuojalakia räikeästi...niin mikähän se demokratian ydin nyt olikaan.


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1831.7.2012 12:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samizka:
http://194.71.107.80/ hitto ku toimii hyvi.
Joo hyvin toimii ku laittaa OperaTurbon päälle, muuten ei toimi toi IP!
hm, itse käytän Firefoxia ja hyvin pelittää :)

1931.7.2012 12:47

Google kääntäjään vain thepiratebay.se ja käännä>> Vóila!


[FDF]TheLnxDrd (Finnish Defence Forces) BF3 Clan.
Deviantart: TheLnxDrd.deviantart.com
Windows 7 Ultimate User.

2031.7.2012 12:53

https://ztunnel.com/


On kumma miten vähän saa aikaan,
jos vain lakkaa yrittämästä.

2131.7.2012 13:32

Maukasta ulinaa sananvapaudesta yms aina täällä, ihan kun sillä voisi oikeuttaa kaiken waretuksensa :)

2231.7.2012 13:36
random34243
Vahvistamaton

Siinä meni DNA ...

2331.7.2012 15:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pallero20:
Maukasta ulinaa sananvapaudesta yms aina täällä, ihan kun sillä voisi oikeuttaa kaiken waretuksensa :)
Kukaan ei ole puhunut waresta, en ainakaan minä. Mutta jos vaikka sut estettäisiin esim: mtv3:n sivuille menemisen taatusti ulisisit ... jos satut vaikka pitämään ko sivuista.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

2431.7.2012 16:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Kukaan ei ole puhunut waresta, en ainakaan minä. Mutta jos vaikka sut estettäisiin esim: mtv3:n sivuille menemisen taatusti ulisisit ... jos satut vaikka pitämään ko sivuista.

MTV3 sivulta vaan kun ei saa tuhansia pelejä ilmaiseksi :)

2531.7.2012 16:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pallero20:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Kukaan ei ole puhunut waresta, en ainakaan minä. Mutta jos vaikka sut estettäisiin esim: mtv3:n sivuille menemisen taatusti ulisisit ... jos satut vaikka pitämään ko sivuista.

MTV3 sivulta vaan kun ei saa tuhansia pelejä ilmaiseksi :)
Et niitä saa piratebays:tä kään vaan linkkejä...linkkejä kuten vaikka mtv3 ja sieltä vaikka sää-sivu, kun painat sitä sää-kuvaa/tekstiä se on linkki.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

2631.7.2012 20:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Et niitä saa piratebays:tä kään vaan linkkejä...linkkejä kuten vaikka mtv3 ja sieltä vaikka sää-sivu, kun painat sitä sää-kuvaa/tekstiä se on linkki.

Siitä säälinkistä ei saa laittomia pelejä ja musaa ja elokuvia ilmaiseksi :)

2731.7.2012 20:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pallero20:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Et niitä saa piratebays:tä kään vaan linkkejä...linkkejä kuten vaikka mtv3 ja sieltä vaikka sää-sivu, kun painat sitä sää-kuvaa/tekstiä se on linkki.

Siitä säälinkistä ei saa laittomia pelejä ja musaa ja elokuvia ilmaiseksi :)
Ne elokuvat yms ovat toisen ihmisen koneella ei tbp;b palvelimella se jakaa vain linkkejä käsitätkö sen? Vai täytyykö vääntää rautalangasta?

Ymmärrän pointtisi mutta linkin jako ei ole rikos edelleenkään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.7.2012 @ 20:38

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

281.8.2012 0:01

Kätevä kiertotapa tosiaan, mene google.fi kirjoita hakuun piratebay. Klikkaa piratebay hakutuloksen alta "käännä tämä sivu" -linkkiä. Heh.

291.8.2012 10:01

Nyt on seuraavaksi vaadittava Google-estoa!



301.8.2012 14:39

Nämä "estot" ovat kyllä täydellinen vitsi, eihän noita edes tarvitse kiertää, käyttää vain suomalaisille tutumpaa osoitetta piraattilahti.fi tai .org.

312.8.2012 12:45

Thepiratebay.ee

322.8.2012 14:48

Heti jutun luettuani kokeilin päästä sivulle ja olihan se estetty, niinkin pitkään kuin 15s myöhemmin olin sivulla. ...erittäin onnistunut esto.

332.8.2012 15:23



344.8.2012 22:09

Olen nyt käyttänyt http://www.piraattilahti.fi -sivustoa ja harmittavasti kun olen asettanut firefoxin lataamaan välilehden vain kun se valitaan, niin nyt kun mennään proxyn kautta niin välilehti pitää vielä avaamisen jälkeen manuaalisesti päivittää että se oikeasti päivittyy...kiusa se on pienikin kiusa.

356.8.2012 12:19

turhaa touhua ja toimii tästä pelleilystä huolimatta.
ja musiikkia? lol! sitä saa helpomminki ladattua kuin TPBn kautta.

368.8.2012 17:50

Piratebay ole sen kummempi kuin kirjasto - ja 90-luvun alussa Porin kirjastosta kyllä myös pelejä, kirjojen, musiikin ja leffojen lisäksi sai lainaan.


Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto