*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Mozilla julkaisi Firefox 14 -selaimen "secure search" -haulla

Kirjoittaja Panu Roivas (Google+) @ 18.7.2012 16:59 Kommentteja (7)

Mozilla julkaisi Firefox 14 -selaimen "secure search" -haulla Mozilla Firefox 14 tuo mukanaan entistä parempaa tietoturvaa "secure search" -haun muodossa.
Uusimmassa Firefox-veriossa sisäänrakennettua hakua on muutettu käyttämään SSL-kryptattuja HTTPS-osoitteita oletusarvoisesti kaikille Google-hauille. Ominaisuus julkistettiin jo toukokuussa kun se lisättiin Aurora-kehitysversioon. Toistaiseksi turvallinen haku toimii vain sisäänrakennetussa Google-haussa.

Mozilla on myös muuttanut tapaa, jolla SSL-käyttö on ilmoitettu selaimessa. Uudessa versiossa ei näytetä favicon-ikonia URL-kentän reunassa, vaan siinä on joko harmaa maapallo tai lukko riippuen siitä onko sivusto SSL-suojattu.

Firefoxiin on myös lisätty tuki Pointer Lock -rajapinnalle, jolla verkkosovellus voi lukita hiiren tiettyyn sivuston elementtiin, mistä pitäisi olla hyötyä esimerkiksi nettipeleissä. Firefoxin seuraava julkaisu ajoittuu elokuun lopulle.

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

119.7.2012 7:24

toi point locker kuulostaa hyvältä voisin tuon takia vaikka harkita selaimen vaihtoa.

219.7.2012 10:41

Onhan noi ihan kivoja lisiä, mutta chromessa pysytään


- Always use protection. Safe browsing!

325.7.2012 21:29

Itse käyttänyt jo pitkään firefox/iceweasel/swiftfox kanssa HTTPS:llä startpage.com:in kautta google hakua :)


Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

427.7.2012 2:11

Itsehän otin Firefoxin käyttöön, koska se oli IEtä kevyempi ja nopeampi. Käyttöliittymässäkään ei ollut valittamista. Eli ennen versiota 2.0.

Nykyään en voi sanoa tuosta selaimesta ihan sitä samaa, mutta ei sillä väliä, koska käytän Operaa.



57.8.2012 13:28

Itsellä 3.6 (SwiftFox), koska myöhemmät syövät muistia kuin heimopäälikkö kun on ~100 tabia auki...


Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

67.8.2012 15:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti robsku:
Itsellä 3.6 (SwiftFox), koska myöhemmät syövät muistia kuin heimopäälikkö kun on ~100 tabia auki...
lol, minkälaisessa käytössä saat 100 tabia auki? :O Ja eikös muisti ostettu käytettäväksi. Vai tuleeko siitä epävakaa?


78.8.2012 16:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dwnldz_5:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti robsku:
Itsellä 3.6 (SwiftFox), koska myöhemmät syövät muistia kuin heimopäälikkö kun on ~100 tabia auki...
lol, minkälaisessa käytössä saat 100 tabia auki? :O
Minkälaisessa? Käytä kuule mielikuvitusta... Kun Chrome tuli niin FF vs. Chrome väittelyissä moni käytti samaa perustelua - katsos jotkut meistä pitävät suuria määriä tabeja auki yhtaikaa. Session Managerista katsoin niin suurin määrä mikä tallennetuissa sessioissa on ollut on 174 tabia (tosin vain 4:ssä ikkunassa), mutta muistan kyllä hyvin yli 200:kin joskus ollut.

Nyt on alle 100 tabia 5:ssä ikkunassa - mitä sitten? Tuskin se täälläkään kirjoittelevilla tavatonta on.

Lainaus:
Ja eikös muisti ostettu käytettäväksi. Vai tuleeko siitä epävakaa?
Hei, mikä se on kun ei ole tyhmä eikä trolli? No tyhmä trolli tietenkin, ha-ha-ha...

Ei se kuule edes sinun muistisi ole rajaton - saatika koneesi.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.8.2012 @ 17:06

Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto