*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AndroidForums.com hakkeroitiin

Kirjoittaja Panu Roivas (Google+) @ 14.7.2012 13:43 Kommentteja (15)

AndroidForums.com hakkeroitiin Suosittu yli miljoonan käyttäjän AndroidForums.com -foorumi hakkeroitiin vastikään. Phandroid-sivuston foorumi kehottaa käyttäjiään vaihtamaan salasanansa.
Foorumien tietomurrot alkavat olla jo jokapäivästä uutisointia, ja tätä sarjaa jatkaa AndroidForums.comin tietomurto. Foorumin Community Manager Phasesin julkaisemassa tiedotteessa kerrotaan palvelinten joutuneen tietomurron kohteeksi, ja palvelimen tietokantaan oli päästy käsiksi ja käyttäjätietokantaa oli tarkasteltu, mutta tiedossa ei ole ladattiinko palvelimelta käyttäjätietoja. Ainakin foorumin käyttäjien salasanat olivat hashattuja ja suolattuja.

Sivusto uskoo kyseessä olleen todennäköisesti sähköpostiosoitteiden keräysyritys, jonka myötä hyökkääjä voi mahdollisesti lähettää spämmiä foorumin käyttäjille. Phases kehottaa Android Forumsin käyttäjiä vaihtamaan salasanansa, ja pahoittelee tapahtunutta.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

114.7.2012 14:47

vai että suolattuja :)

214.7.2012 15:53

Uskotteko että näiden kaikkien hakkerointien takana on sama ryhmä/henkilö?

314.7.2012 16:05

Minun päitäisi varmaan päivittää PHP versio, kun sillä ei pysty suolata salasanoja, vain hashata.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti marksavv:
Uskotteko että näiden kaikkien hakkerointien takana on sama ryhmä/henkilö?

Anonymous?

414.7.2012 20:08

Anonymous ei hakkeroi ilman jotain syytä. Androidille varmaankaan ei varmaankaan liene syytä miksi Anonymous olisi sinne hyökännyt.

514.7.2012 22:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SwMaster:
Anonymous ei hakkeroi ilman jotain syytä. Androidille varmaankaan ei varmaankaan liene syytä miksi Anonymous olisi sinne hyökännyt.
Joo olet ihan oikeassa, tuo oli vaan nopea päähänpisto, mutta hakkeroinnisti media keksii varmasti syyttää Anonymousta. Anonymoushan haluaa vain hyvää.

615.7.2012 8:41

Vaikka olisivat olleetkin suolattuja niin silti kannattaa vaihtaa..

SwMaster: kukaa sanoo että hyökkääjä olisi ollut Anonymous?


- Always use protection. Safe browsing!

715.7.2012 12:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pcnero:
Minun päitäisi varmaan päivittää PHP versio, kun sillä ei pysty suolata salasanoja, vain hashata.

Miksei pysty? Vai jäikö minulta nyt jotain sarkasmia tajuamatta?

815.7.2012 14:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pcnero:
Minun päitäisi varmaan päivittää PHP versio, kun sillä ei pysty suolata salasanoja, vain hashata.

Miksei pysty? Vai jäikö minulta nyt jotain sarkasmia tajuamatta?

Jäi paljonkin, milläs komennolla suolataan salasanat?
Suolattuja salasanoja :D.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.7.2012 @ 14:01

915.7.2012 14:21

"SwMaster: kukaa sanoo että hyökkääjä olisi ollut Anonymous?"

No se on Anonymous kun tekijää ei vielä tunneta. Eikös Anonymouksen ideana ole se että ei tiedetä kuka on hakkeri, ja kuka tahansa voi tehdä tihutöitä Anonymouksen nimissä, valtiot, yritykset ja yksityiset henkilöt.

1015.7.2012 15:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pcnero:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pcnero:
Minun päitäisi varmaan päivittää PHP versio, kun sillä ei pysty suolata salasanoja, vain hashata.

Miksei pysty? Vai jäikö minulta nyt jotain sarkasmia tajuamatta?

Jäi paljonkin, milläs komennolla suolataan salasanat?
Suolattuja salasanoja :D.
Olet näköjään laittanut tohon Suolattuja sanaan bold bbtagit ton L kirjaimen kohdalle,yrität varmaankin viestittää sillä että kyseessä olisi kirjoitus virhe,sitä se ei ole -> http://crackstation.net/hashing-security.htm
Täällä viellä keskustelua suolauksesta ihan suomeksi.

1115.7.2012 17:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pcnero:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pcnero:
Minun päitäisi varmaan päivittää PHP versio, kun sillä ei pysty suolata salasanoja, vain hashata.

Miksei pysty? Vai jäikö minulta nyt jotain sarkasmia tajuamatta?

Jäi paljonkin, milläs komennolla suolataan salasanat?
Suolattuja salasanoja :D.
Vaikkapa näin:


<?php
$salt = '123456789987654321';
$password = 'pass'; $password_array = str_split($password, 2);
$hash = sha1($password_array[0] . $salt . $password_array[1]);
?>

edit:
Ja jottei mene itseltäkin pelkäksi viisasteluksi, tempun idea on siis lisätä salasanan sekaan joku merkkjono, "suola", ennen hashaamista ettei hashia pysty murtamaan vertaamalla sitä esimerkiksi esilaskettuun hash-taulukkoon eli ns. rainbow tableen.

edit2: ns. riidanhaasto poistettu kommentista, peace.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.7.2012 @ 17:55

1215.7.2012 18:22

No just. En ole kuullut koskaa suolatuista salasanoista. Ajattelin, että kirjotusvirhe lipsatanut (suolattu suojattu). Täytyy jatkossa suolata salasanat.

1315.7.2012 18:35

Onkos nyt päässyt käymään niin että se oli jälleen kerran linux-serveri jolle murtauduttiin?

1415.7.2012 18:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti perhana:
Onkos nyt päässyt käymään niin että se oli jälleen kerran linux-serveri jolle murtauduttiin?
Luultavasti mutta se sivuston koodi on ihan joka alustalla sama ja sitä kautta ilmeisesti oli sisään mentt joten palvelinten alusta on sivuseikka.

1515.7.2012 23:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti munkki666:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti perhana:
Onkos nyt päässyt käymään niin että se oli jälleen kerran linux-serveri jolle murtauduttiin?
Luultavasti mutta se sivuston koodi on ihan joka alustalla sama ja sitä kautta ilmeisesti oli sisään mentt joten palvelinten alusta on sivuseikka.
Kyllä se nyt vaan ainakin tuon androiforumsin mukaan oli juuri serveri jolle murtauduttiin:
Lainaus:
server hosting androidforums.com was compromised and the website's database was accessed
Sivuseikka tässä tapauksessa oli ilmeisesti se sivuston koodi johon päästiin käsiksi serverin kautta

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto