*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft alkaa esittää mainoksia Skype-puheluiden lomassa

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 14.6.2012 16:57 Kommentteja (13)

Microsoft alkaa esittää mainoksia Skype-puheluiden lomassa Jatkossa suositun Skype-verkkopuheluohjelmiston käyttäjät tulevat näkemään puheluiden yhteydessä mainoksia. Mainokset lävähtävät niiden Windows-käyttäjien ruuduille, jotka eivät ole hankkineet Skype Credit -rahaa tai tilanneet ohjelmasta maksullista versiota, ja jotka yrittävät soittaa Skype-to-Skype-äänipuheluita.
On ehkä sanomattakin selvää, että Skype on innoissaan päästessään myymään Conversations Ads -mainospaikkoja mainostajille. Kuluttajat ovat harvemmin innoissaan mainoksista, mutta Microsoft näkee asian Skypen kohdalla hieman toisin. Sen mukaan puheluiden yhteydessä esitettävät mainokset saattavat antaa uutta jutun juurta keskustelijoille.

Alla on kuva Skype-mainoksesta.

Tägit: Skype Microsoft
Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

114.6.2012 17:14

Lainaus:
"Kuluttajat ovat harvemmin innoissaan mainoksista, mutta Microsoft näkee asian Skypen kohdalla hieman toisin."
Aah.. MS ja sen kuluttajan sydäntä lähellä olevat näkemykset. Saman firman mielestähän on hyvä, että WP-market placen sovellukset maksavat enemmän kuin kilpailijoilla.

Mitenhän nämä mainokset käyttäytyvät videopuheluiden kohdalla? Katkeaako video tasaisin väliajoin mainoskatkon ajaksi?

214.6.2012 17:18

Lävähtääkö mainoksia, jos käytän tätä 4.2-versiota? Siis tämä versio, mikä ei vielä lagita koko konetta idlessä. :P

314.6.2012 17:19

Mahtavatkohan tämän takia päivittää Linux versiota. Toisaalta jos tuo on ainut uusi omituisuus, niin sitten ei ole väliä.

414.6.2012 17:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 3rd_party:
Mitenhän nämä mainokset käyttäytyvät videopuheluiden kohdalla? Katkeaako video tasaisin väliajoin mainoskatkon ajaksi?
Ainakaan tällä hetkellä mainoksia ei näy videopuheluiden aikana, ainoastaan äänipuheluiden. Eiköhän tuo asia tosin korjaudu ennen pitkää!

514.6.2012 17:53

Ai että alkaa? Johan noita on nähty useastikin.


Niin se keksi kompuroi.

Tsekkaa Flickr:ni! http://bit.ly/tQU0Iq | Vieraile nettisivuillani: http://bit.ly/xvn8GL

614.6.2012 17:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomppa12:
Mahtavatkohan tämän takia päivittää Linux versiota. Toisaalta jos tuo on ainut uusi omituisuus, niin sitten ei ole väliä.
Microsoftilla on ainakin Messengerin osalta ollut tapana poistaa tai lisätä ominaisuuksia ilman että sovellusta tarvitsee edes päivittää käyttäjän toimesta.

Messengeristä poistettiin linkkien lähetys käytöstä joksikin aikaa, ilman, että käyttäjä suoritti mitään päivityksiä ohjelmaan. Samalla tavalla saattaa ilmaantua mainoksetkin Skypeen vaikket sitä päivittäisi. Ei välttämättä Linuxille tietenkään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.6.2012 @ 17:56

Niin se keksi kompuroi.

Tsekkaa Flickr:ni! http://bit.ly/tQU0Iq | Vieraile nettisivuillani: http://bit.ly/xvn8GL

714.6.2012 18:29

Joo, no. Sieltähän se tuli.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTExOTk [Skype 4.0 For Linux Officially Released]

814.6.2012 18:58

Microsoft on voittoa tavoitteleva yhtiö. Jollainhan tuo Skypen kehitys ja servereiden ylläpito on rahoitettava. Mun mielestä mainokset, ainakin jos ne eivät kauheasti häiritse palvelun käyttöä, ovat ihan siedettävä hinta Skypen kaltaisesta palvelusta.

Suurin osa nettisivuista, tv- ja radioasemista sekä lehdistä elää mainostuloista, ilman mainoksia maailmassa olisi aika paljon vähemmän kivoja ja hyödyllisiä asioita.

914.6.2012 19:58

jahas, taisi voip softa vaihtua jos mainokset pitävät ääntä tai tiputtavat fullscreen softista työpöydälle.

1015.6.2012 0:35

Juu-u Jos eivät nuo mainokset hirveästi ääntä pidä eivätkä lävähdä fullscreeninä ruudulle kesken pelien, niin olkoot vaan mainoksia, mutta jos rupee ihan popup fullscreenia tai melusaastetta tarjoomaan nii lentää skype monelta koneelta kuin se kuuluisa leppäkeihäs.


AMD FX-6300 @4,4GHz/Asus M5A99X EVO R2.0/Ram: 10GB DDR3 /Magicool DIY watercooling /Asus GTX650 Direct CU 1GB /Silverstone 500W Strider plus modular /Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio 7.1 SB1040 /Intel 330 120Gb SSD + SG Barracuda 7200.10 250Gb + SG Momentus 5400.6 500Gb + WD 5400RPM 250Gb /Fractal Design ARC XL /Samsung 940BF & Syncmaster TA350 & Eizo Flexscan S1910/Samsung Bluray Combo SATA 12X /Razer Lycosa /Razer Carcharias & Creative Desktop theater 5.1 DTT2500 Digital /Razer Naga /Win 8.1 Pro 64

1115.6.2012 0:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti munkki666:
jahas, taisi voip softa vaihtua jos mainokset pitävät ääntä tai tiputtavat fullscreen softista työpöydälle.
Ainakaan tällä hetkellä ne ei pidä ääntä eikä ole full-screen, eikä tosiaan näy videopuhelun aikana ollenkaan. Todennäköisesti videopuheluihin tulee joku oma lisänsä jossain vaiheessa.

1215.6.2012 23:10

Kauanhan nämä ovat jo Skypessä pyörineet.

Mainokset eivät käytännössä häiritse käyttäjää mitenkään. Niitä esitetään ainoastaan äänipuheluissa toisen osapuolen profiilikuvan vieressä, kuten artikkelissa olevassa kuvassa.

Ei voi häiritä ketään niin paljoa, joka Skypeä oikeasti tarvitsee, muutenkin Skypen valttikortti lieneen tuo näköpuhelu. Ainakin itsellä Skype lähinnä sen vuoksi koneelta löytyy.


i7 980X, R9 290, 24GB, Win10

1317.6.2012 22:49
Mikkipaskaa
Vahvistamaton

Kuvitteleeko ne ihan tosiaan, että jolku on niin idiootti, että oikeasti katsoo niitä mainoksia, eikä käännä katsetta muualle????

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....
Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti

Uutisarkisto