*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AfterDawn täyttää 13v

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 10.6.2012 22:37 Kommentteja (18)

AfterDawn täyttää 13v Varma kesän merkki on se, että joudun keksimään jotain puolijärkevää sanottavaa liian lyhyellä varoitusajalla kuluneesta vuodesta ja tulevista jutuista. Eli tänään on jälleen AfterDawnin syntymäpäivä. Siitä, kun sivustomme avattiin ensimmäistä kertaa "suurelle" yleisölle, tulee tänään kuluneeksi tasan 13 vuotta.
Edellisen syntymäpäivän jälkeen on sivustolla tapahtunut yhtä ja toista, vaikka kokonaisuutena voidaankin sanoa, että suomenkielisen AfterDawnin osalta mitään isoja, sisällöllisiä tai ulkonäöllisiä muutoksia ei olekaan tehty. Isoimmat vuoden aikana tapahtuneet muutokset liittyvät pääosin erilaisiin "sivuprojekteihimme".

Vuoden mittaan eniten resurssejamme ovat sitoneet uudet kieliversiomme -- ensimmäinen uusi, "isolla" toimituksella varustettu kieliversiomme syntyi, kun avasimme tanskankielisen Tom's Hardwaren elokuussa 2011. Talven mittaan rakensimme myös norjankielistä Tom's Hardwarea, joka avattiin beta-leimalla keväällä 2012. Ison määrän työtä vaati myös syksyllä toteutettu palvelinuudistuksemme, joka siirsi meidät vihdoinkin täysin avoimeen lähdekoodiin pohjautuviin palvelinratkaisuihin luottavaksi yritykseksi.

Syksyllä julkistimme myös yhteistyömme kaupunkilehti Forum24:n kanssa. Tämän yhteistyön myötä olemme tuottaneet Forum24-lehteen omaa DigiMaailma -osiotamme, joka on keskittynyt kussakin numerossa tiettyyn aihealueeseen. Yhteistyö on tuonut AfterDawnin sisältöä myös sellaisten lukijoiden ulottuville, jotka eivät muutoin ehkä palveluitamme käytä.

Uutena julkaisumuotona aloitimme keväällä 2012 omat podcast-lähetyksemme. Podcast on ollut kokeilu, jonka tarkoituksena on ollut testata, onko tämäntyyppiselle julkaisulle kysyntää Suomessa. Mukavista kuuntelijamääristä päätellen ainakin kiinnostusta aiheeseen on riittänyt.

Olimme aikoinaan yksi ensimmäisistä uutissivustoista, joka alkoi tarjoamaan sisältöään myös mobiilimuodossa. Jos oikein muistan, mobiiliversio sivuistamme on ollut olemassa sekin lähes 13 vuoden ajan. Ongelmaksi alkoi muodostumaan se, että edellisen kerran mobiiliversiota oltiin uudistettu viimeksi joskus 2000-luvun alussa -- ja se näkyi :-) Syyskuussa uudistimme sivustojemme mobiiliversiot nykyaikaisempaan muotoon -- ja myöhemmin talvella mukaan tulivat myös mobiiliversiot keskustelualueistamme.

Nyt työn alla ovat uudet versiot valikoidusta joukosta palveluitamme ja tarkoituksenamme on pikkuhiljaa, sivu kerrallaan, uudistaa sivustoamme kohti uutta ulkoasuteemaa. Tällä kertaa muutos tulee todennäköisesti olemaan enemmän askel askeleelta etenevä kuin aiemmin, jolloin olemme yleensä "rysäyttäneet" kaikki sivustomme yhdellä rysäyksellä uuteen ulkoasuun ja tekniikkaan.

Mutta näin, 13 vuotta takana ja projekti jatkuu. Kiitän jälleen kaikkia käyttäjiämme, moderaattoreitamme sekä työntekijöitämme mahtavista menneistä vuosista -- ja vielä paremmista tulevista vuosista.

-Petteri Pyyny
AfterDawn Oy

Tägit: AfterDawn
Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

110.6.2012 22:46

Itekkin olen tätä foorumia seuraillut sen 8v ajan ja täytyy sanoa että käyttäjiä on tullu paljon lisää vuosien varrella :) Onko muuten missään kuvakaappauksia vanhasta sivustosta?

EDIT: Vielä pari vuotta eteenpäin niin pahin teini-ikä on käsillä :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.6.2012 @ 22:47

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

210.6.2012 22:49

Itellä taisi tuossa toukokuussa tulla 10 vuotta AD:tä täyteen. Mites muuten se foorumisoftan vaihto, boss voisi käydä avaamassa sen foorumin tiedotusalueen kommentoitavaksi...

310.6.2012 22:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Itekkin olen tätä foorumia seuraillut sen 8v ajan ja täytyy sanoa että käyttäjiä on tullu paljon lisää vuosien varrella :) Onko muuten missään kuvakaappauksia vanhasta sivustosta?

EDIT: Vielä pari vuotta eteenpäin niin pahin teini-ikä on käsillä :P
Tuolta niitä löytyy useampia :)

http://wayback.archive.org/web/*/http://afterdawn.com

410.6.2012 23:05
apinanperse
Vahvistamaton

vielä 3 vuotta niin voit ostaa kaljaa

510.6.2012 23:20

Onnea vaan AfterDawnille!


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apinanperse:
vielä 3 vuotta niin voit ostaa kaljaa

Taisi olla matikan numero 10 koulussa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.6.2012 @ 23:21

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

610.6.2012 23:32

Jep,onnea vaan!

711.6.2012 0:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Mites muuten se foorumisoftan vaihto, boss voisi käydä avaamassa sen foorumin tiedotusalueen kommentoitavaksi...
Good catch, siirsin sen ketjun eri alueelle (aD Palaute).

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

811.6.2012 0:49

Onnea ja pitkää ikää.


las ballenas son el camino

911.6.2012 1:18

Onnea varhaisnuorelle!



1011.6.2012 1:58

Kiitos hienosta sivusta!

1111.6.2012 12:15

Paljon onnea AfterDawn! :)

Itsekin tullut täällä yli 10 vuotta seurailtua keskusteluja ja uutisia, nykyään vähän harvemmin kommentoiden kyllä... ;)

1211.6.2012 20:56

Lainaus:
Onko muuten missään kuvakaappauksia vanhasta sivustosta?

Kuva ensimmäisestä julkisesta versiosta:



las ballenas son el camino

1311.6.2012 21:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Onko muuten missään kuvakaappauksia vanhasta sivustosta?

Kuva ensimmäisestä julkisesta versiosta:
[SNIP]
Hehe, tuon kuvan mainosbanneri. Sai höröhtämään huvituksesta.

1411.6.2012 23:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Onko muuten missään kuvakaappauksia vanhasta sivustosta?

Kuva ensimmäisestä julkisesta versiosta:
[SNIP]
Hehe, tuon kuvan mainosbanneri. Sai höröhtämään huvituksesta.

Se jääköön sitten jokaisen oman mielikuvituksen varaan, millaisia ne kuvat sitten oikein olivat. :-)

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

1512.6.2012 20:52

Mahtavaa ja onnea!

Itse olen ollut sellaiset 1,5 vuotta.

1614.6.2012 11:51

Onnea :)

1714.6.2012 20:23

Onnittelut Afterdawnille :)

Hieno sivusto josta olen löytänyt kaiken mahdollisen tiedon elektroniikasta. Jatketaan siis samalla linjalla.


Put Them Together And Go Boom Boom Boom Man

1814.6.2012 20:30

No niin eli missä se kakku ja kahvit?


Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Nvidia antoi esimakua uudesta GeForce Titan X -ohjaimesta Nvidia antoi esimakua uudesta GeForce Titan X -ohjaimesta (4.3.2015 21:28)
Nvidian toimitusjohtaja Jen-Hsun Huang teki tänään yllätysvisiitin Epic Gamesin GDC-lehdistötilaisuuteen, jonka aiheisiin kuului mikäpäs muukaan kuin virtuaalitodellisuuspelaaminen. Tilaisuudessa ....
Videoesittely: Tällainen Samsung Galaxy S6 on Videoesittely: Tällainen Samsung Galaxy S6 on (4.3.2015 19:58)
Tuttuun tyyliin Samsung on julkaissut uunituoreista Galaxy S6 -lippulaivapuhelimistaansa viralliset hands on -videot, joissa käydään läpi puhelimien teknisiä yksityiskohtia läpi ja kerrotaan ....
4 kommenttia
HTC One M9 -huippupuhelin maksaakin pelättyä vähemmän Suomessa HTC One M9 -huippupuhelin maksaakin pelättyä vähemmän Suomessa (4.3.2015 17:01)
Viime sunnuntaina HTC:n esittelemä uusi One M9 -lippulaiva näyttäisi tulevan odotettua selvästi edullisempaan hintaan. HTC:n mukaan One M9 tulee myyntiin Suomessa 31. maaliskuuta ja sen ....
Kiinan ihme pelkää tuoda älypuhelimensa Eurooppaan – avaa kuitenkin oman verkkokaupan Kiinan ihme pelkää tuoda älypuhelimensa Eurooppaan – avaa kuitenkin oman verkkokaupan (4.3.2015 14:49)
Rakettimaisesti Kiinassa kasvanut älypuhelinmerkki Xiaomi on avaamassa oman verkkokaupan Euroopassa. Aiemmin tänä vuonna Xiaomi kertoi avaavansa verkkokaupan myös Yhdysvalloissa. Yhdysvaltojen ....
2 kommenttia
Uusi Nokia-älypuhelin on kehitteillä? Neliydinsuoritin ja Android Lollipop Uusi Nokia-älypuhelin on kehitteillä? Neliydinsuoritin ja Android Lollipop (4.3.2015 13:33)
Geekbench-testausohjelmiston tulostietokantaan on ilmestynyt spekulaatioita herättävä tulosmerkintä, joka on tehty Nokia 1100 -nimisellä laitteella. Merkinnän äkkäsi ensimmäisenä NPU-sivusto. ....
3 kommenttia

Uutisarkisto