*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

MTV3 HD alkaa näkyä antennitalouksissa ilmaiseksi ja ilman katselukorttia

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 28.4.2012 13:39 Kommentteja (18)

MTV3 HD alkaa näkyä antennitalouksissa ilmaiseksi ja ilman katselukorttia TV Viihteen lopettaessa toimintansa MTV3 HD -kanavan antennijakelu on päätetty siirtää toukokuun ensimmäisestä päivästä alkaen Digitan verkossa kanavanippuun D. Kanavanipun peittoalue löytyy täältä. Kanavaa näytettiin aiemmin kanavanipussa F.
Kanavaa voi muutoksen seurauksena katsella ilmaiseksi ja ilman salauskorttia. MTV Oy:n internet- kuluttajaliiketoimintojen johtaja Jorma Härkösen mukaan kanavan jakelun laajentamisesta neuvotellaan muiden operaattoreiden kanssa.

Kanavan katselu voi vaatia digiboksin virittämisen uudelleen (kanavapaikka pysyy samana, 23). Muutos on voimassa toistaiseksi.

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

18 kommenttia

128.4.2012 14:19

Hienoa... mutta Digitalla ei ole kanavanippua D

http://www.digita.fi/kuluttajat/tv
"Kanavanippu D on varattu mobiili-tv-käyttöön"

Mobiili-tv lähtee pois ja tilalle tulee DVB-T2 nippu?

228.4.2012 14:24

Kiva, että jos tämä nice-to-have -kanava tulee vihdoin laajempaan ilmaiseen jakeluun. Tuntuu vähän hassulta, että vuonna 2012 ns. hd:tä pidetään jonain ihmeen premium-sisältönä, kun vastaavanlaisia parannuksia, kuten värejä ja stereo-ääntä pidettiin silloin joskus muinoin suhteellisen nopeasti yleistyvinä perusjuttuina.

328.4.2012 14:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n:
Mobiili-tv lähtee pois ja tilalle tulee DVB-T2 nippu?
Täällä on tietoa D-kanavanipun toimiluvan muutoksesta: http://valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/....jsp?oid=337133

"Digita ryhtyy käyttämään DVB-T2 -teknologiaa kanavanipussa D. Tämä tekniikka soveltuu sekä mobiiliin että kiinteään vastaanottoon.

Toimilupa kanavanippuun D myönnettiin alun perin mobiilitelevision käyttöön. Valtioneuvosto edellyttää, että kanavanipun alkuperäinen käyttötarkoitus säilyy."

428.4.2012 15:22

Näiden HD-kanavien pitäisi olla automaattisesti ilmaisia. Varsinkin kun kyseessä on tavallisen ilmaisen kanavan hd-kopio.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quaoar:

"Digita ryhtyy käyttämään DVB-T2 -teknologiaa kanavanipussa D. Tämä tekniikka soveltuu sekä mobiiliin että kiinteään vastaanottoon.

Toimilupa kanavanippuun D myönnettiin alun perin mobiilitelevision käyttöön. Valtioneuvosto edellyttää, että kanavanipun alkuperäinen käyttötarkoitus säilyy."


Mobiili-tv on kyllä jokseenkin epäonnistunut idea, joten ihan hyvä että erillisestä mobiili-tv-nipusta päästään eroon.

528.4.2012 15:58

Ihan kiva, mut televisioni ei taida tukea DVB-T2 . vai tulkihinko väärin? philips 42pfl3606h/12

628.4.2012 16:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ariru:
Ihan kiva, mut televisioni ei taida tukea DVB-T2 . vai tulkihinko väärin? philips 42pfl3606h/12

Ei tue, ainakaan specsien mukaan, kaapelipuolella kyllä tukee hd:tä. Hommaa DVB-T2-valmis tallentava boxi, niin ongelma on korjattu...

728.4.2012 17:36

No joo ko ois ees full HD:tä mutta ko ei reso 1280*720 FPS on 50.

828.4.2012 18:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ariru:
Ihan kiva, mut televisioni ei taida tukea DVB-T2 . vai tulkihinko väärin? philips 42pfl3606h/12

Ei tue, ainakaan specsien mukaan, kaapelipuolella kyllä tukee hd:tä. Hommaa DVB-T2-valmis tallentava boxi, niin ongelma on korjattu...
Niin... Mutta antennivalmiita T-2 telkkareita on vielä vähän. Hienompi asia olisi virkamiesten luoda ohjeistus, jossa kaikki olisi ollut avointa.Eli DVB-T2 virittimillisiä. Suomeksi: Näitä laitteita olisi maailmalla n. 50 euroa. Onko voideltu, ja Suomen valtion taholta tuettu tiettyjä yrityksiä.
MTV:ltä hieno avaus.
Aina tuo valtiollinen,siis meidän kaikkien maksama organisaatio kulkee jälkijunassa...
Olisikohan siellä hiven liikaa mistään mitään ymmärtäviä johtajia.


Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.

929.4.2012 10:17

Mikähän lienee muuten tämän kanavanippu D:n käyttämä taajuus? :)

Nykyiset mastovahvistimet nimittäin eivät vahvista taajuusaluetta 790 MHz - 862 MHz (kanavat 61-69).

1029.4.2012 10:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n:
Mikähän lienee muuten tämän kanavanippu D:n käyttämä taajuus? :)

Nykyiset mastovahvistimet nimittäin eivät vahvista taajuusaluetta 790 MHz - 862 MHz (kanavat 61-69).
Täällä on D-kanavanipun taajuudet ja näkyvyysalueet:
http://www.digita.fi/files/565/Kanavanippu_D_180412.pdf

Taajuudet siis vaihtelevat alueittain välillä 498-642 MHz (kanavat 24-42).

1129.4.2012 11:53

En nyt pidättäisi hengitystä, kun ei aikataulusta ole tietoa, kyllähän sieltä EstradiHD:n testikuvan saa näkyviin, ehkäpä varsinaiset lähetykset alkaa vapun jälkeen 2.5....

T: Vesku


Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella

1229.4.2012 20:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Curvy2:
Mutta antennivalmiita T-2 telkkareita on vielä vähän.
Niinno, käytännössä kaikki viimeisen vuoden, puolentoista aikana Suomeen myyntiin tulleet isojen valmistajien telkkarit ovat Antenna Ready HD / DVB-T2 -yhteensopivia:

Antenna Ready HD -televisiot -listalta löytyy yli 400 mallia.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.4.2012 @ 20:56

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

1329.4.2012 23:21

Mikkelin kohalla vaan on vieläkin amottava reikä tossa kartassa! :)
Ovat unohtaneet ilmeisesti kun ei paikkakunnan nimeäkään lue...Juva ja kaikki muut pienemmät pitäjät kyllä on. :|

1430.4.2012 0:22

Alkaa olla pian kirosana asua saimaan saaressa. Siinä ja siinä, että Joutsenon kautta näkys jo maastonkin takia, useimmilla mökeillä ei varmasti näy. Etelä-Savo unohdettiin tylysti, ei Mikkeli eikä Kerimäki näitä lähetä.
Toinen toi 4G.. Rusakoiden takia tänne ei ole tulossa 800 Mhz taajuuksia.Häiritään muka Itä-naapureita? Kuinka paljon ovat itse häirinneet vuosien mittaan muita lähetyksiä.
Kumartaako liikenneministeri nyt kahteen suuntaan.
Olisiko asia vietävä näille EU-virkamiehille, jos itsellä ei ole asiaan mitään otetta.


Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.

1530.4.2012 20:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Curvy2:
Niin... Mutta antennivalmiita T-2 telkkareita on vielä vähän. Hienompi asia olisi virkamiesten luoda ohjeistus, jossa kaikki olisi ollut avointa. Eli DVB-T2 virittimillisiä. Suomeksi: Näitä laitteita olisi maailmalla n. 50 euroa. .... MTV:ltä hieno avaus.
Aina tuo valtiollinen, siis meidän kaikkien maksama organisaatio kulkee jälkijunassa...

Jos tyytyy halvimpaan suomalaiseen ratkaisuun, selviää euron alle sata euroa maksavalla täkäläisen satshopin DVB-T2 hd-digiboksilla, jolla näkee suomalaisittain VHF-ja UHF-hd-kanavat DNA:n YLE HD ja nyt MTV3 HD:n Digitan-antenniverkossa D-kanavanipussa ilman maksukorttia. Tallennus USB:n kautta. Tätä yritän toteuttaa Lontoon olympialaisten hd-katseluun ja tiettävästi kolmen MM-jääkiekko-ottelun hd-katseluun.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2012 @ 21:00

161.5.2012 2:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arto_s:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Curvy2:
Niin... Mutta antennivalmiita T-2 telkkareita on vielä vähän. Hienompi asia olisi virkamiesten luoda ohjeistus, jossa kaikki olisi ollut avointa. Eli DVB-T2 virittimillisiä. Suomeksi: Näitä laitteita olisi maailmalla n. 50 euroa. .... MTV:ltä hieno avaus.
Aina tuo valtiollinen, siis meidän kaikkien maksama organisaatio kulkee jälkijunassa...

Jos tyytyy halvimpaan suomalaiseen ratkaisuun, selviää euron alle sata euroa maksavalla täkäläisen satshopin DVB-T2 hd-digiboksilla, jolla näkee suomalaisittain VHF-ja UHF-hd-kanavat DNA:n YLE HD ja nyt MTV3 HD:n Digitan-antenniverkossa D-kanavanipussa ilman maksukorttia. Tallennus USB:n kautta. Tätä yritän toteuttaa Lontoon olympialaisten hd-katseluun ja tiettävästi kolmen MM-jääkiekko-ottelun hd-katseluun.
Kiitos vinkistä. ja hyvää vappua.

Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.

171.5.2012 11:04

"Ilmainen"?

Miksi joku edes ajattelisi että ihmiset maksaisi jostain mainosten katselusta?

Itse toimin niin että jos tv-kanavassa on mainoksia, niin se on aina oltava ilmainen. Vain laadukkaat tv-kanavat joissa ei ole mainoksia ovat maksamisen arvoisia. Jos tv-kanavassa on mainoksia niin että se katkoo ohjelmia, niin tälläiset tv-kanavat ovat täysin katselukelvotonta sontaa. Mainoksia ohjelminen välissä on hyväksyttävää.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2012 @ 11:07

181.5.2012 14:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
"Ilmainen"?

Miksi joku edes ajattelisi että ihmiset maksaisi jostain mainosten katselusta?

Itse toimin niin että jos tv-kanavassa on mainoksia, niin se on aina oltava ilmainen. Vain laadukkaat tv-kanavat joissa ei ole mainoksia ovat maksamisen arvoisia. Jos tv-kanavassa on mainoksia niin että se katkoo ohjelmia, niin tälläiset tv-kanavat ovat täysin katselukelvotonta sontaa. Mainoksia ohjelminen välissä on hyväksyttävää.
Huumorina heitän, että nää mainostauot ei johda muuhun kui jääkaapille ja nykyään on joissakin niin paljon mainoksia,että ehtis sikarin tuprutella pihalla, pelkkä tupakki ei siihen riitä. Sitten tälläsestä pitäs vielä maksaa TV-luvan lisäksi.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2012 @ 15:00

Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Massiivista Windows-pommia ei ole, eikä sitä tule "Massiivista Windows-pommia" ei ole, eikä sitä tule (23.7.2014 16:20)
Microsoftin toimitusjohtaja Satya Nadella väläytti viime yönä pidetyssä sijoittajapuhelissa, että yhtiö työstää parhaillaan "Yksi Windows" -nimistä projektia. "Massiivisen Windows-pommin" nähtiin ....
3 kommenttia
Kumpi kannattaa valita, Nokia Lumia 530 vai Lumia 520? Kumpi kannattaa valita, Nokia Lumia 530 vai Lumia 520? (23.7.2014 13:28)
Microsoft esitteli tänään seuraajan Lumia 520:lle. Tuoteselosteen tarkemmalla silmäilyllä kuitenkin valkenee pian karu todellisuus: Vaikka Lumia 530:n onkin Lumia 520:n seuraaja, on se monilla ....
1 kommentti
Microsoft esitteli jatkoa huippusuositulle nokialaiselle: Lumia 530 Microsoft esitteli jatkoa huippusuositulle nokialaiselle: Lumia 530 (23.7.2014 11:25)
Microsoft on esitellyt seuraajan huippsuosituksi osoittautuneelle Lumia 520:lle. Uutuus kantaa odotetusti nimeä Lumia 530. Puhelimessa on Qualcommin neliytiminen 1,2 gigahertsin Snapdragon-suoritin, ....
Pian on vain yksi Windows, joka toimii kaikilla laitteilla puhelimista pöytäkoneisiin Pian on vain yksi Windows, joka toimii kaikilla laitteilla puhelimista pöytäkoneisiin (23.7.2014 10:48)
Microsoft on vahvistanut kauan eläneen huhun siitä, että tulevaisuudessa yhtiöllä ei ole kuin yksi Windows, joka toimii kaikilla laitteilla. Sovelluskehittäjien keskuudessa tätä tietoa on odotettu kuin kuuta nousevaa.
1 kommentti
Broadcom ei löytänyt ostajaa: Modeemiliiketoiminta loppuu Broadcom ei löytänyt ostajaa: Modeemiliiketoiminta loppuu (23.7.2014 09:25)