*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoftin virustorjuntaohjelmisto päivittyi

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 25.4.2012 15:48 Kommentteja (34)

Microsoftin virustorjuntaohjelmisto päivittyi Microsoft on työstänyt päivitystä Security Essentials -virustorjuntaohjelmistolleen viime vuodesta lähtien. Beta-käytössä joulukuusta asti ollut nelosversio on nyt saavuttanut vakaan version statuksen ja saapui ladattavaksi.
Ilmainen ohjelmisto on saatavilla Windows XP:lle (Service Pack 3), Windows Vistalle (Service Pack 1 ja Service Pack 2) sekä Windows 7:lle. Uusimmassa versiossa Microsoft on parantanut käyttöliittymää ja suorituskykyä, korjannut bugeja ja muutellut automaattista karanteenijärjestelmää.

Security Essentials on Microsoftin vastaisku kolmannen osapuolen virustorjuntaohjelmistoille, ja varsin onnistunut sellainen. MSE:n versio neljä saapuu pikkuhiljaa automaattisesti ladattavaksi Windows Update -ominaisuuden kautta. Mikäli latausta ei vielä ehdoteta Microsoftin toimesta, voi latauksen suorittaa manuaalisesti Download.fi:stä alla olevien linkkejen kautta.

Lataa Microsoft Security Essentials 32-bit

Lataa Microsoft Security Essentials 64-bit

Edellinen Seuraava  

34 kommenttia

125.4.2012 17:19

Onko MSE:llä mitään etuja Avastiin verrattuna?
Paitsi että Avast herjaa aktivoinnista joka vuosi.

225.4.2012 17:26

Sinun kannattaisi muotoilla kysymys päinvastoin. Itse en näe peruskäyttäjälle mitään järkeä turvautua jonkun muun valmistajan virustorjuntaan. MSE on kevyt se löytää hyvin virukset, se on MS:n kehittämä, joten se on varmasti bugi vapaampi kuin minkään muun valmistajan tuotteet ja se on ilmanen (ei edes mainoksia). Päivittyy mukavasti taustalla eikä vaadi käyttäjän toimia päivityksen aikana kuten monet muut. Itse tuppasin joskus muinoin käyttämään FreeAV:ta, mutta en voisi olla tyytyväisempi, että siirryin käyttämään MSE:tä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2012 @ 17:28

325.4.2012 19:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pain83:
Sinun kannattaisi muotoilla kysymys päinvastoin. Itse en näe peruskäyttäjälle mitään järkeä turvautua jonkun muun valmistajan virustorjuntaan. MSE on kevyt se löytää hyvin virukset, se on MS:n kehittämä, joten se on varmasti bugi vapaampi kuin minkään muun valmistajan tuotteet ja se on ilmanen (ei edes mainoksia). Päivittyy mukavasti taustalla eikä vaadi käyttäjän toimia päivityksen aikana kuten monet muut. Itse tuppasin joskus muinoin käyttämään FreeAV:ta, mutta en voisi olla tyytyväisempi, että siirryin käyttämään MSE:tä.
Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi

425.4.2012 19:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi

Monet ei asenna Nortonia vaikka siitä maksettaisiin...

525.4.2012 19:34

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen MSE:iin. Ei heittele mitään turhia mainoksia "vain tänään olevasta Premium-tarjouksesta", joka tulee kuitenkin joka päivä, tai vähintään kerran viikossa.


Asus P8Z77-V LX2, i5-3570K, Corator DS, Asus HD7870, 8GB 1600 Mhz DDR3, 120GB Agility 3 + F3 1TB, SAGA II 500W, NZXT Hades, 24" Full HD.

625.4.2012 21:22

Itse poistin juuri Avastin ja nyt olen tämän päivää käyttänyt MSE:tä. Vaikuttaa kevyemmältä kuin Avast (vaikken sitäkään kovin raskaana ohjelmana pitänyt) ja muutenkin MSE vaikuttaa melko simppeliltä käyttää. Aika näyttää pysynkö tässä vai vaihdanko takaisin Avastiin..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2012 @ 21:22

725.4.2012 21:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi
Bitfinderista en osaa sanoa, mutta Nortonia en ottaisi vaikka siitä maksettaisiin. Norton on hirveä bugikasa ja resurssisyöppö.

825.4.2012 21:55
kassu10
Inactive

AV-Test.org:in mukaan Microsoft Essentials on suunnilleen huonoin suojaamaan kaikista ilmais virustorjuna ohjelmista. AVG ja Avast paras.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2012 @ 21:55

925.4.2012 22:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pain83:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi
Bitfinderista en osaa sanoa, mutta Nortonia en ottaisi vaikka siitä maksettaisiin. Norton on hirveä bugikasa ja resurssisyöppö.
Hyvin se täällä toimii, kolmessa puhtaassa ja erinomaisesti toimivassa koneessa käytössä.. :) Ei nuo Nortonin prosessit montaa kymmentä megatavua ram-muistia vie saatika prosessoritehoa paljoa.
On muuten vielä ostettu, jo neljättä vuotta peräkkäin kun 360-versiolla pysyy tietokonekin puhtaana ja tärkeimmät tiedostot varmassa tallessa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2012 @ 22:10

1025.4.2012 23:22

Lainaus:
AV-Test.org:in mukaan Microsoft Essentials on suunnilleen huonoin suojaamaan kaikista ilmais virustorjuna ohjelmista. AVG ja Avast paras.
Odotellaas että saavat tehtyä testin tälle uudelle versiolle 4.0 (AV-testin sivulla näyttää olevan ainoastaan testi vanhalle versiolle 2.1)

1125.4.2012 23:33

MSE on ehdottomasti paras ilmaisista.. Tai oikeestaan paras muutenkin. Vie hyvin vähän resursseja ja ei vaadi mitään ihmeitä käyttäjältä. Mainitaan vielä, että kertaakaan ei oo ollu virusten kanssa ongelmia.

ja tämä ei ole mainos :)



1226.4.2012 0:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kassu10:
AV-Test.org:in mukaan Microsoft Essentials on suunnilleen huonoin suojaamaan kaikista ilmais virustorjuna ohjelmista. AVG ja Avast paras.
Noilla testeillä ei ole mitään käytännön merkitystä. Jos joku ilmainen tai maksullinen virustorjuntaohjelma tunnistaisi haittaohjelmia paremmin kuin muut ohjelmat, niin silloinhan kaikki käyttäisivät kyseistä ohjelmaa.

Virustorjuntaohjelma ei ole tärkein tietoturvassa, vaan se että käyttäjä pitää koneen päivitykset ajan tasalla (varsinkin selaimen lisäosien päivitykset) ja käyttää maalaisjärkeä netissä.

1326.4.2012 3:37

APUA!?

Versio 4.0.1526 ei asennu suomen kielellä, aiemmin oli asennettuna 4.0.1111.0 (Beta). Latasin uusimman MSE:n asennusohjelman kotisivuiltaan, poistin Betan ja asensin uuden version. Asentaminen tapahtui suomeksi, mutta ohjelma on englanniksi. Viimeisessä vaiheessa muuten kun on valintaruutu että tee tarkistus kun uudet päivitykset on ladattu, ei mitään päivitystä tapahdu eikä siis sen jälkeinen tarkistuskaan ala, myöskään tehtäväpalkissa ei näy kuvaketta asennuksen jälkeen.

Ohjelma on asennettuna kyllä kun Käynnistä-valikosta sen avaa, ja tehtäväpalkin kuvakekin tulee tietokoneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen näkyville, mutta ohjelma on englanniksi.

En tiedä mitä pitäisi tehdä, voisiko aiempi Beta jotenkin liittyä tähän, se kun oli englanniksi ja ohjelman asetukset näyttää pysyneen tallessa poistamisenkin jälkeen. Voisiko tämä jotenkin luulla aiemman mukaan että käyttäisin englannin kieltä (järjestelmä on suomenkielinen).

Tein poiston uudelleen ja käynnistin tietokoneen uudestaan, poistin väliaikaistiedostot ja asensin uudestaan, varmuudeksi Suomi-versio ladattuna suoraan Download Centeristä. Ei mitään vaikutusta, asennus suomeksi ja ohjelma englanniksi. Olin aiemmin lukenivani jostain ei suomalaisesta keskustelusta että joku olisi saanut kieleksi kiinaa ja toinen japania...

Onko kyse jostain suuremmasta sekaannuksesta vai onkohan ongelma pelkästään minulla? Olin kuvitellut aiemmin, että koska kaikille kielille on omat asennusohjelmat, niin niissä olisi vain se kieli jolla asennusohjelma tarjotaan. :/

Otan faktoja ja apuja vastaan, esimerkiksi vaikka kuinka poistaa kaikki jäljet/asetukset aiemmista Microsoft Security Essentials-asennuksista.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2012 @ 03:47

1426.4.2012 8:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi

Monet ei asenna Nortonia vaikka siitä maksettaisiin...


Täällä on yksi...meinaan norton estää monia pelejä toimimasta esim nettipelit..myös f-securella on ollut ko ongelmia, Koneessa pyörinyt muutaman vuoden avast (2006) ja toisessa masiinassa juuri MSE ja kumpikin on pysynyt puhtana (teen beta-testejä jolloin norton luuli exe:ä ötökäksi ja ei yhden vaan monen pelin kohdalla) ja aika-ajoin joudun ns järjestelemään kansoita uusiksi jolloin itse ohjelman suojaus toimii moiteetta ftp-tiedostoissa myös toimii ei plokkaile tai luule bugiksi..varsinkin jos satuu olla hyvä palomuuri mukana...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2012 @ 08:57

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1526.4.2012 10:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi

Monet ei asenna Nortonia vaikka siitä maksettaisiin...


Täällä on yksi...meinaan norton estää monia pelejä toimimasta esim nettipelit..myös f-securella on ollut ko ongelmia, Koneessa pyörinyt muutaman vuoden avast (2006) ja toisessa masiinassa juuri MSE ja kumpikin on pysynyt puhtana (teen beta-testejä jolloin norton luuli exe:ä ötökäksi ja ei yhden vaan monen pelin kohdalla) ja aika-ajoin joudun ns järjestelemään kansoita uusiksi jolloin itse ohjelman suojaus toimii moiteetta ftp-tiedostoissa myös toimii ei plokkaile tai luule bugiksi..varsinkin jos satuu olla hyvä palomuuri mukana...
Mitäköhän sä selität? Itellä on ollut norton viimeset 3v ja bitdefender vuoden eikä ikinä mitään ongelmaa ole ollut.. jos jonkun edistyneemmän AV'n lataat niin käytä nyt ihmeessä sen ominaisuuksia laita säädöt kohdilleen.

1626.4.2012 10:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mysticiza:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pain83:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi
Bitfinderista en osaa sanoa, mutta Nortonia en ottaisi vaikka siitä maksettaisiin. Norton on hirveä bugikasa ja resurssisyöppö.
Hyvin se täällä toimii, kolmessa puhtaassa ja erinomaisesti toimivassa koneessa käytössä.. :) Ei nuo Nortonin prosessit montaa kymmentä megatavua ram-muistia vie saatika prosessoritehoa paljoa.
On muuten vielä ostettu, jo neljättä vuotta peräkkäin kun 360-versiolla pysyy tietokonekin puhtaana ja tärkeimmät tiedostot varmassa tallessa.
Totta, vuosia käyttänyt Norttonia, 3 eri koneessa on Norton 360 ja ei ongelmia. Kaverina on SuperAntiSpyWare.

1726.4.2012 10:30

Arvostan virustorjunnassa sen huomaamattomuutta, siirryinkin sen takia Avirasta MSE:hen, koska jatkuvat mainostukset alkoivat käymään ihan kunnolla hermoille.

Virukset pidän koneelta pois siten, etten lataile niitä ja käytän ajan tasalla olevaa selainta sekä muita ohjelmistoja. Eikä MSE huono ole niiden syöpäläisten tunnistamisessakaan.

1826.4.2012 10:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi

Monet ei asenna Nortonia vaikka siitä maksettaisiin...


Täällä on yksi...meinaan norton estää monia pelejä toimimasta esim nettipelit..myös f-securella on ollut ko ongelmia, Koneessa pyörinyt muutaman vuoden avast (2006) ja toisessa masiinassa juuri MSE ja kumpikin on pysynyt puhtana (teen beta-testejä jolloin norton luuli exe:ä ötökäksi ja ei yhden vaan monen pelin kohdalla) ja aika-ajoin joudun ns järjestelemään kansoita uusiksi jolloin itse ohjelman suojaus toimii moiteetta ftp-tiedostoissa myös toimii ei plokkaile tai luule bugiksi..varsinkin jos satuu olla hyvä palomuuri mukana...
Mitäköhän sä selität? Itellä on ollut norton viimeset 3v ja bitdefender vuoden eikä ikinä mitään ongelmaa ole ollut.. jos jonkun edistyneemmän AV'n lataat niin käytä nyt ihmeessä sen ominaisuuksia laita säädöt kohdilleen.
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1926.4.2012 11:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...

Ei minulla Norton ole mitään erikoista säätämistä tarvinnut, toimii huomaamatta jopa heikkotehoisessa miniläppärissä.

Viime vuosien kuluessa kehitetty varsin huomaamattomksi.
Vanhemmat versiot olivat todella raskaita toiminnassaan, josta ilmeisesti monen arviot ovat täällä peräisin.

MSE ja Avast ovat varmasti maksuttomien parhaimmistoon kuuluvia virustorjuajia, jotka kilpailevat ansiokkaasti maksullisia vastaan.

Tuo monikansallisuus varmaan vaikuttaa Nortonin toimintaan. :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2012 @ 11:20

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

2026.4.2012 11:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...

Ei minulla Norton ole mitään erikoista säätämistä tarvinnut, toimii huomaamatta jopa heikkotehoisessa miniläppärissä.
Viime vuosien kuluessa kehitetty varsin huomaamattomksi. Vanhemmat versiot olivat todella raskaita toiminnaassaan.

MSE ja Avast ovat varmasti maksuttomien parhaimmistoon kuuluvia virustorjuajia, jotka kilpailevat ansiokkaasti maksullisia vastaan.



Tuo monikansallisuus varmaan vaikuttaa Nortonin toimintaan. :)
Juu vaikuttaa sillä tavalla että kuka osa tehdä ja mitä :p, no jo vaan sillai on vaikutusta kun on immeisiä paljon niin kaikilla joku oma suosikki, eikös se näin mene?

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

2126.4.2012 11:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu vaikuttaa sillä tavalla että kuka osa tehdä ja mitä :p, no jo vaan sillai on vaikutusta kun on immeisiä paljon niin kaikilla joku oma suosikki, eikös se näin mene?

Tuota toisen osaamista täällä on vaikea arvioida.
Tuossa jälkimäisessä asiassa osuit asian ytimeen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2012 @ 11:23

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

2226.4.2012 12:37

Microsoft Security Essentials on loistava ratkaisu käyttäjille, jotka eivät halua ostaa kaikkea.

MSE toimii hyvin yhteen hiileen Windowsin kanssa ja ylimääräiset arpomiset jäävät vähemmälle.


Eikä pidä liikaa seurata noita "AV-testejä" yms. Yhtälailla ne trojanit/spywaret saadaan koneelle, jos käyttäjä on "hölmöhkö," olkoon AV mikä tahansa. Kokemusta on, kun alalla on.

2326.4.2012 13:53

näyttää kansioiden selaaminen (etenkin sellaisten joissa on paljon videoita/kuvia/exejä) olevan nopeampaa kun vaihtoi avastin mse:hen. aika näyttää tuleeko muuta positiivista vastaan.

2426.4.2012 16:22

Lainaus:
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...
Mitä siinä Nortonissa pitää säätää??? ITse tarvinnut säätää yhtään mitään ja ketään muutakaan tiedä jolla ongelmia Norttonin kanssa... Nettipelit pyörii hyvin ilman ongelmia etc.
Vai onko kokemus jostain 10 vuoden takaa?? Tervetuloa nykypäivään tai opettelee käyttämään =)



2526.4.2012 16:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NiceMan72:

Lainaus:
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...
Mitä siinä Nortonissa pitää säätää??? ITse tarvinnut säätää yhtään mitään ja ketään muutakaan tiedä jolla ongelmia Norttonin kanssa... Nettipelit pyörii hyvin ilman ongelmia etc.
Vai onko kokemus jostain 10 vuoden takaa?? Tervetuloa nykypäivään tai opettelee käyttämään =)



Eipä tarvitse..edellinen kokeilu oli uudemmassa koneessa mukana tulevassa ajuri-levyssä oleva norton 2010..ja riitti. Pysyn edelleen ilmaisessa Avastissa tai MSE:ssä..

ps ostaa ei tarvi kun firma käyttää palomuurina Kerio...jos satut tietämään ko ohjelman (http://www.kerio.com/).
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2012 @ 16:31

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

2626.4.2012 16:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NiceMan72:



Mitä siinä Nortonissa ................Tervetuloa nykypäivään tai opettelee käyttämään =)



Tervetuloa keskusteluun MSE:n päivittymisestä!

2726.4.2012 18:32

Pakko sanoa, en vaihtaisi mihinkään nykyistä MSE:tä, en edes Nortoniin, vaikka tonnin maksaisi (paitsi jos sen sais ottaa pois heti). On niin simppeli, kevyt, nopea ja "hiljainen", että en ees muista, että mulla on se.

2826.4.2012 18:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Astro247:

Tai sitten jos älliä löytyy niin lataa vaikka bitdefenderin tai nortonin... ilmaiseksi

Monet ei asenna Nortonia vaikka siitä maksettaisiin...


Täällä on yksi...meinaan norton estää monia pelejä toimimasta esim nettipelit..myös f-securella on ollut ko ongelmia, Koneessa pyörinyt muutaman vuoden avast (2006) ja toisessa masiinassa juuri MSE ja kumpikin on pysynyt puhtana (teen beta-testejä jolloin norton luuli exe:ä ötökäksi ja ei yhden vaan monen pelin kohdalla) ja aika-ajoin joudun ns järjestelemään kansoita uusiksi jolloin itse ohjelman suojaus toimii moiteetta ftp-tiedostoissa myös toimii ei plokkaile tai luule bugiksi..varsinkin jos satuu olla hyvä palomuuri mukana...
Mitäköhän sä selität? Itellä on ollut norton viimeset 3v ja bitdefender vuoden eikä ikinä mitään ongelmaa ole ollut.. jos jonkun edistyneemmän AV'n lataat niin käytä nyt ihmeessä sen ominaisuuksia laita säädöt kohdilleen.
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...
No siis siinä notepad filussa missä lukee mitä pitää tehdä että sen saisi asennettu huom. crack versio niin oli 7 eikä ole ongelmia ollut.

2926.4.2012 21:50

Virustorjuntaohjelmien suhteen olen sekakäyttäjä: tehokkaammissa koneissa käytössä on ollut Nortonia ja F-Securea ja muutoin Security Essentialsia. Muutoinkin tuttujen koneita asenneltaessa on Security Essentials ollut varma ratkaisu.

Tärkein tietoturvatekijä on kuitenkin näytön ja penkin välissä. Jos tämä on kunnossa, niin kevyt ja helppokäyttöinen Security Esentials hoitaa oman osansa.

3028.4.2012 16:07

mse on kyllä huippu, se ja mb yhessä hoitaa homman

312.5.2012 16:45

Avast on ollut kaikilla koneillani vuosikausia (paitsi välissä noin kolmen vuoden ajan ei ollut mitään, koska Linux). MSE on kuitenkin tuttu, koska olen sen usealle koneelle asentanut helppouden vuoksi (ei tarvitse reggailla vuosittain). Omalla koneella taidan edelleen Avastin pitää erittäin hyvien kokemuksien vuoksi.


ystävällisin terveisin, jehu

325.5.2012 4:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NiceMan72:

Lainaus:
Nimenomaan helvetinmoisen säätämisen jälkeen...meillä suurin osa porukasta on vaihtanut juuri nortonin pois, tosin suurinosa meistä työntekijöistä on canukkeja tai jenkkejä...muualta sitten vähemmän :(. Eli sen säätämisen jälkeen toimi mutta sen sait tehdä monta kertaa juuri työn kuvaan kuuluvien juttujen takia ja palo näreet sen kanssa no tavalliselle tallaajalle taatusti juuri norton/Fs on hyvä valinta tosin mielestäni MSE on vielä parempi ilmainen ja yllättävän hyvin toimiva...
Mitä siinä Nortonissa pitää säätää??? ITse tarvinnut säätää yhtään mitään ja ketään muutakaan tiedä jolla ongelmia Norttonin kanssa... Nettipelit pyörii hyvin ilman ongelmia etc.
Vai onko kokemus jostain 10 vuoden takaa?? Tervetuloa nykypäivään tai opettelee käyttämään =)



Eipä tarvitse..edellinen kokeilu oli uudemmassa koneessa mukana tulevassa ajuri-levyssä oleva norton 2010..ja riitti. Pysyn edelleen ilmaisessa Avastissa tai MSE:ssä..

ps ostaa ei tarvi kun firma käyttää palomuurina Kerio...jos satut tietämään ko ohjelman (http://www.kerio.com/).

Vai että Kerio ? Vieläkö se teidän firma pystyssä on ? Meinaan kun tuo Kerio on kuopattu jo vuosia sitten ! Tarkistin ja XP on viimeisin versio ! Moderni firma teillä - säästää kaikessa.

335.5.2012 10:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mraudio:
Vai että Kerio ? Vieläkö se teidän firma pystyssä on ? Meinaan kun tuo Kerio on kuopattu jo vuosia sitten ! Tarkistin ja XP on viimeisin versio ! Moderni firma teillä - säästää kaikessa.

Tämä nyt kyllä antaa ymmärtää jotain muuta, mistähän tarkistit tuon oman tietosi?
http://www.kerio.com/control/history
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2012 @ 10:23

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

345.5.2012 11:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mraudio:
Vai että Kerio ? Vieläkö se teidän firma pystyssä on ? Meinaan kun tuo Kerio on kuopattu jo vuosia sitten ! Tarkistin ja XP on viimeisin versio ! Moderni firma teillä - säästää kaikessa.

Tämä nyt kyllä antaa ymmärtää jotain muuta, mistähän tarkistit tuon oman tietosi?
http://www.kerio.com/control/history
Sitä minäkin ihmettelen...on aika iso pulju ja ei vaarassa ihan heti menossa nurin, tosin vähennyksiä luvassa kun osti pari pienempää puljua..joten päällekkäisyyksiä tulee olemaan. Ja kerio ei ole hirveän tunnettu suomessa tai yleensä pohjoismaissa tuolla rapakontakana sitäkin enemmän :p, niin ja keriola on paljon palomuurirautaa siis fyysisiä sellaisia ja tietysti niitä softia.

Niin ja nythän oli puhetta MSE:stä että minkälainen se on, milestä ilmaisohjelmaksi erittäin hyvä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2012 @ 11:17

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Uutisarkisto