*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Spotifyn ilmaisversion toistorajoitus poistui

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 30.3.2012 11:47 Kommentteja (21)

Spotifyn ilmaisversion toistorajoitus poistui Musiikin suoratoistopalvelu Spotify on poistanut ilmaisversion käyttäjiltä rajoituksen, jonka takia samaa kappaletta ei ole voinut kuunnella palvelun kautta kuin korkeintaan viisi kertaa.
Suomalaisista käyttäjistä ne, jotka ovat olleet palvelun käyttäjinä yli puolen vuoden ajan, saavat kuunnella samaa kappaletta nyt niin paljon kuin haluavat (max. 10 h/kk). Päätös ei kosketa uusia käyttäjiä suoranaisesti, sillä heille on annettu sama etuoikeus jo aiemmin. Muut ilmaisversion rajoitteet, kuten 10 tunnin kuunteluaika kuukaudessa, ovat edelleen voimassa.

Viiden toistokerran rajoitus otettiin käyttöön viime keväänä. Ilmaisversion rajoitteilla kuuntelijoita haluttiin ohjata palvelun maksullisen version käyttäjiksi.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

130.3.2012 12:03
noihme
Vahvistamaton

Mä en ole startannu spotifyä kertaakaan sen jälkeen, kun se ekan kerran esti halutun biisin kuuntelun ... joku muukin on vissiin tehnyt samoin?! Pitänee taas koittaa.

230.3.2012 12:10

minä en sen jälkeen ole avannut kun 10h raja tuli..



330.3.2012 12:25

Spotify vaihtu Grooveshark:iin enkä usko että takas palaan ellei mainokset ja musankuunteluraja lähe. Tuo 10h/kk.

430.3.2012 12:31
rajaton
Vahvistamaton

Kuka ääliö nyt samaa biisiä kahta kertaa lataisikaan???
Kun on Audacity ladatessa päällä, katoaa kaikki rajoitukset ja voi vaivattomasti kuunnella milloin haluaa millä tahansa omalla laitteellansa ilman verkkotarvetta. Paljon kätevämpää kuin nykyiset pilvipelleilyt...

530.3.2012 12:31

itekki siirryin Groovesharkin leiriin heti ku tuli noi rajotukset


1. AMD Phenom II X4 965BE C3 @ 3,9 with AC Freezer XTREME rev.2, 2 x HD 4890 Crossissa, asus M4A79-T Deluxe 790FX, GeIL 2 x 2 GB DDR3 1333 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, Samsung 1TB SATA II, LG sata cd/dvd kärytin, Antec 300 ja BenQ G2420hd 24"
3DMARK06 BONGOT 21 297
2. Asus 1000HE miniläppäri + mokkulana/puhelimena HTC Desire
3. PS3 320 GB, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari

630.3.2012 12:55

Kannattaa olla niin laaja musiikkimaku, että jokainen kappale on itselle uusi. Kyllä miljoonissa biiseissä riittää kuunneltavaa ilman toistoakin.

730.3.2012 16:04

Itsekkin siirryin Groovesharkia käyttämään tuon kuuntelurajoituksen takia. Eihän se GS niin hyvä ole kuin Spotify. Mutta nyt siis voin taas käyttää hyvin Spotifyä.
BTW. Grooveshark ainakin minulla patisteli sellainen kuukausi sitten hankkimaan maksullisen version aina kun kappale vaihtui (Kappale pysähtyi ja piti etsiä uudelleen kun ilmoitus tuli). Aika rasittavia oli ne ilmoitukset, mutta nyt näyttää moiset ilmoitukset kadonneen kun nopeasti vilkaisin.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

830.3.2012 16:57

IMO spotify on kyllä toiminnaltaan ja käyttöliittymältään paras noista tarjolla olevista. Samoin kk maksu ja hinnat on ok:t. Ainoa miinus tulee joidenkin hyper bändien puuttuminen valikoimasta. Varsinkin kun sattuvat olemaan aika korkealla omissa suosikeissa.

930.3.2012 16:58

Lainaus:
Aika rasittavia oli ne ilmoitukset, mutta nyt näyttää moiset ilmoitukset kadonneen kun nopeasti vilkaisin.
Joo se oli kyllä erittäin ärsyttävää.. Nostaisivat sen toistoajan takaisin 20h kuukaudessa niin vois "huoletta" kuunnella viikonloput musaa.

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

1030.3.2012 17:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
Lainaus:
Aika rasittavia oli ne ilmoitukset, mutta nyt näyttää moiset ilmoitukset kadonneen kun nopeasti vilkaisin.
Joo se oli kyllä erittäin ärsyttävää.. Nostaisivat sen toistoajan takaisin 20h kuukaudessa niin vois "huoletta" kuunnella viikonloput musaa.

Onneksi on muutama Spotify tunnus niin jos yhdeltä loppuu kuunteluaika niin siirryn sitten seuraavaan tunnukseen :)

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

1130.3.2012 20:04
noihme
Vahvistamaton

Tässä oli näköjään konekin vaihtunut välissä ... näin se aika rientää! Nyt on taas spotify asennettu ja tunnaritkin tuli takaraivosta. 10h riittää omaan käyttöön helposti, mutta tuo ep:n kikkahan on hyvä ... itelläkin on pari käyttämätöntä tunnaria ajoilta, kun niitä invitejä piti metsästää netistä!

1230.3.2012 20:43

On se nyt kumma, jos 5 euroa kuukaudessa on liikaa rajattomasta musiikin kuuntelusta. Paljonkos nämä rajoituksia kammoksuvat musiikin kuuntelijat olisivat valmiita maksamaan?

1330.3.2012 21:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grina:
On se nyt kumma, jos 5 euroa kuukaudessa on liikaa rajattomasta musiikin kuuntelusta. Paljonkos nämä rajoituksia kammoksuvat musiikin kuuntelijat olisivat valmiita maksamaan?

Ilmaista sen pitäisi olla monelle käyttäjälle. Korttimaksun tekeminen on monelle vielä hankalaa, vaikka summa olisi 10 euroa kymmeneltä kuukaudelta.

Paremmalla mainonnan kohdistamisella tuo voisi muuttua jossain vaiheessa ilmaiseksi, ja parhaassa tapauksessa kuluttajille jopa maksettaisiin musiikin kuuntelusta, jos kuuntelutottumukset myytäisiin hyvään hintaa jollekin mainosfirmalle.
http://yro.slashdot.org/story/12/03/27/...uch-to-facebook

1430.3.2012 22:47
noihme
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grina:
On se nyt kumma, jos 5 euroa kuukaudessa on liikaa rajattomasta musiikin kuuntelusta. Paljonkos nämä rajoituksia kammoksuvat musiikin kuuntelijat olisivat valmiita maksamaan?

Ilmaista sen pitäisi olla monelle käyttäjälle. Korttimaksun tekeminen on monelle vielä hankalaa, vaikka summa olisi 10 euroa kymmeneltä kuukaudelta.

Niin, näissä 'mikromaksu' palveluissa on se ongelma, että ne jotka palvelua oikeasti haluavat ja tarvitsevat (rajatonta musiikinkuuntelua), maksaisivat siitä paljon enemmän ja ne, jotka käyttävät sitä koska se on 'mukavaa', eivät halua maksaa siitä mitään. Kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään, josta todisteena vuoden käyttökatko(korvike, autoradio/selvinpäin, youtube/kännissä). Oletan, että aktiivikäyttäjien määrällä on spotifyn businekselle merkitystä, koska meitä satunnaisesti musaa kuuntelevia houkutellaan taas palvelun pariin. Nykyiset ehdot nykyisellä hinnalla sopii mulle, toistaiseksi.
ps. juuri soiva SMG ei säväyttäytyt, mutta makuasioita. (toim.huom. ei autoradio kunnossa)

1531.3.2012 3:40

Suhteellinen käsite. Jos mitä tahansa maailmalle laitat. Hyvästä tavarasta olen valmis maksamaan... Vaikkapa udmurtialaisille mummoille, jotka ainakin tarvitsevat muutakin kuin näitä veronkerääjiä. Mutta silloin tympeennyin koko spotifyihin, kun tuli ilmoitus, this is not available in your country. SME taitaa olla mukana tässä.
Ahneus taitaa olla eräs niitä perisyntejä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.3.2012 @ 03:46

Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.

1631.3.2012 14:12

Itsellä kävi niin oudosti, että en vanhalla spotify tunnuksella päässyt kirjautumaan sisälle, vaikka tunnari & passu oikein, jolloin jouduin kirjautumaan sisään fb tunnuksilla. Tämän jälkeen en ole spotifyssä kuullut ainoatakaan mainosta, tai huomannut mtn. kuuntelurajoituksia(koskaan en ole maksullista versiota käyttänyt/tilannut). Tapahtumasta on aikaa nyt useampi kk ja vieläkin näin. Eipä siinä, en valita. ;)


"Ei se ole vika. Se on ominaisuus"

172.4.2012 18:42

Niin kauan kuin Spotify on FB liitetty ja ei ymmärrä yksityisyyttä, niin minulla ei ole sille tarvetta vaikka mikään ei maksaisi mitään.

183.4.2012 0:08
denZZo
Vahvistamaton

täältä premium ilmasiks niin loppuu tuo 10h rajotuskin ja saa viel kännykäs kuunneltuu: gratispremium.com/?ref=917491

1919.12.2012 11:22

Kuuntelin viikonlopun ahkerasti Spotifyä, kunnes musiikki loppui ja sain ilmoituksen, että 10 h kuunteluraja on täyttynyt. Tänään avasin sen uudelleen ja soittaa taas iloisesti. Tuleeko mulle tästä kuuntelusta nyt jokin lasku myöhemmin?

2019.12.2012 16:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Helmililja:
Kuuntelin viikonlopun ahkerasti Spotifyä, kunnes musiikki loppui ja sain ilmoituksen, että 10 h kuunteluraja on täyttynyt. Tänään avasin sen uudelleen ja soittaa taas iloisesti. Tuleeko mulle tästä kuuntelusta nyt jokin lasku myöhemmin?
Ei tietenkään.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

2119.12.2012 17:15

10e ei oo paljoa siitä mitä spotify tarjoaa, en ymmärrä sitä että jos jollekkin ei ilmainen versio riitä niin ei siirtyisi sit maksulliseen, niin ja unlimitedinki saa jo n.5e hintaan.


NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Uutisarkisto