*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sarkozy haluaa kansalaiset pois vihasivustoilta

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 24.3.2012 17:41 Kommentteja (9)

Sarkozy haluaa kansalaiset pois vihasivustoilta Ranskan presidentti Nicolas Sarkozy haluaa kriminalisoida viharikoksiin ja terrorismiin yllyttävillä sivustoilla käynnin. Sarkozy ilmoitti asiasta maata järkyttäneen joukkomurhan jälkeen.
Reutersin mukaan Sarkozy lupasi TV-lähetyksessä rangaistusta niille, jotka vierailevat toistuvasti viharikoksiin tai terrorismiin yllyttävillä sivuilla.

Muiden muassa Electronic Frontier Foundation (EFF) on kritisoinut kommenttia. Järjestö epäilee, ettei sivustoilla käynnin kriminalisoinnilla ratkaista itse ongelmaa. Lisäksi vihamielisillä sivustoilla kävijät voivat anonymisoida itsensä eri tavoin.

EFF:n Jillian C. York huomauttaa myös, ettei ekstremistinen väkivalta ole lähtöisin Internetistä. Sitä ei voida myöskään lopettaa Internetin käyttöön liittyvillä säädöksillä.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

124.3.2012 17:44

Hyvä idea, lakaistaan todelliset ongelmat maton alle ja lyödään sensuuri/valvontajärjestelmä pystyyn. Problem solved. Ainakin seuraavaan yhtä ikävään tapahtumasarjaan asti.

224.3.2012 18:58

Mites muuten luokitellaan "vihasivustot"? Niin ja Facebookiinkin noita vihamielisiä kommentteja taitaa tupsahdella tuon tuosta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.3.2012 @ 19:00

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

324.3.2012 19:21

Sarkozy kaivaa ittelleen hautaa presidenttiyden suhteen. Olisin kuvitellut toista mutta näemmä kaikki julkisuus on hyvästä! Äjän kylmyydestä kertoo jo se että kampanja jatkui samantein kun tollaset pikku sarjikset saadaan pois mediasta.


Hollande vetää viikseen..

425.3.2012 7:53

Uskomattomia ajatuksia. Järjen käyttö ei aina onnistu presidentiltäkään. Sen sijaan että järjenvastaiset viharikokset poistettaisiin, niin tämä herra haluaa niihin vielä tiukennusta.

Jos valkoihoinen lyö ärsyttävää valkoihoista turpaan niin se on pahoinpitely. Jos valkoihoinen vetää turpaan ärsyttävää tummaihoista niin se on viharikos. Missä järki?

525.3.2012 10:16

Lisää vaan sensuuria ja maailma pelastuu! Samoin lisätään kyttäämistä, tottakai on ok valvoa kaikkien kansalaisten nettisurffailua (sitähän tällaisen valvominen tarkoittaisi), eihän rehellisillä mitään salattavaa siinä ole vai?

VPN-palveluiden tarjoajille on lihavia vuosia tulossa. Ihmiset kuitenkin jostain ihmeen syystä näyttävät tykkäävän yksityisyydestään.

625.3.2012 11:18

Täytyy kyllä sanoa tosiaan että ongelmia ei ratkaista lakaisemalla ne sensuurin alle.

Sensuuria, kyttäämistä ja kontrollointia lisää, kun ihmiset eivät tee niin kuin isot herrat käskevät. Ehkä ongelma onkin niissä toimintatavoissa joilla koko kansaa yritetään hypyttää?

Mutta eihän isot herrat yrityksissä ja päätävät voi olla väärässä?
Eikö kansa oikein mene siihen yhteen muottiin ja tottele?

725.3.2012 17:42

Normi politikointia tulevien vaalien alla.

825.3.2012 22:34

Sensuurilla ei ratkaista ääriliikkeiden aiheuttamaa uhkaa, päinvastoin. Ennemmin pitäisi puuttua esim. Unkarin tilanteeseen, jossa 17% natsipuolueella on jo oma aseellinen siipi, joka on syyllistynyt useisiin juutalaisten ja romanien murhiin. Unkarista tulee pikkuhiljaa Euroopan uusi Valko-Venäjä, jos EU ei pane maan äärioikeistoa kuriin. Äärioikeisto ja kommunismi kun ovat ihan samoja asioita. Sensuuri Länsi-Euroopassa ja Amerikassa on myös huolestuttavaa, esim. SOPA ja ACTA.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.3.2012 @ 22:34

926.3.2012 22:19

Kyllä suututtaa tuommoiset sarkozyn puheet, oletteko samaa mieltä?

Jos olette, tästä tuli vihasivusto.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
1 kommentti
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....
Asensitko iPhone-päivityksen ja akku loppuu yllättäen? Asensitko iPhone-päivityksen ja akku loppuu yllättäen? (1.12.2016 23:13)
Note7 ei toden totta ole aikamme ainoa puhelin, joka kärsii akkuongelmista. Applella on ollut omat ongelmansa akkujen kanssa tänä vuonna, mutta tiedot iOS-päivityksen jälkeen kertovat, että ....
1 kommentti

Uutisarkisto