*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LulzSecin johtaja ilmiantoi ryhmänsä

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 6.3.2012 17:54 Kommentteja (17)

LulzSecin johtaja ilmiantoi ryhmänsä Muun muassa SonyPictures.comiin kohdistuneesta tietomurrosta tunnetun LulzSec-haktivistiryhmän johtaja on ilmiantanut ryhmänsä poliisille.
Ryhmää johtanut Hector Xavier Monsegur eli "Sabu" jäi poliisien haaviin jo viime kesänä, minkä jälkeen hän vaihtoi puolta ja alkoi auttaa viranomaisia haktivistiryhmän muiden jäsenien kiinnisaamisessa. Poliisit saivat häneltä tärkeitä tietoja, jotka johtivat lopulta ratsioihin kahdella mantereella tiistaiaamuna. Kiinniotettuihin kuului kaksi englantilaista, kaksi irlantilaista ja yksi amerikkalainen.

FBI kehui ratsiaa ja julisti katkaisseensa LulzSeciltä kaulan. Asiasta uutisoi Fox News. Alla AfterDawnin uutisointia LulzSeciin liittyen.

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

16.3.2012 18:22
Pelemane
Inactive

Pelle

26.3.2012 18:40

Mimmoinen tuomio mahtoi uhata kun noin menee vasikoimaan?


-All work and no internet makes sampe73 a dull boy-
Windows 7 64-bit Pro / Panosta kysymykseesi

36.3.2012 19:03

Ei näin!!

46.3.2012 19:33


56.3.2012 20:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Ei näin!!
Itse en näe mitään harmillista tässä, ottaen huomioon että nuo olivat pelkkiä huomiohuoria jotka aiheuttivat haittaa lähinnä normi-ihmisille.

2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

66.3.2012 20:49

Lainaus:
Itse en näe mitään harmillista tässä, ottaen huomioon että nuo olivat pelkkiä huomiohuoria jotka aiheuttivat haittaa lähinnä normi-ihmisille.
Toisinaan, onhan asia näinkin. Mutta saivat myös isommat yhtiöt suojaamaan asiakkaidensa tietonsa paremmin.

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW

76.3.2012 21:33

TO-mafiat ja ahneet korruptoituneet politiikot vs. jalot, sankarilliset ja yhteistä hyvää ajattelevat haktivistit.

Näinhän se meni, eikö. Eikö?

86.3.2012 22:07


96.3.2012 22:42

Ihan samaa lääkettä tarjosi omilleen kun olivat lyönneet Sonyn yms. kurkkuun. Olisivat pitäneet tietoturvansa/tietonsa turvassa niin eivät olisi jäänneet kiinni.

Eikö tämä ollut viesti koko ajan.

*Pienellä huumorilla tämän laitan, mutta vain pienellä.

106.3.2012 22:43

Lainaus:
Pelle
Itselläkin tuo oli ensinmäinen reaktio, mutta nyt vähän aikaa
asiaa mietittyäni niin veikkaisin että ei välttämättä paha
vaihtoehto ottaen huomioon jenkkilän tuomiot ja sen että siellä
ne sopimukset oikeasti kannattaa. itse en välttämättä istuisi
muutaman läpän takia koko aikuis ikääni ja sitten eläkkeelle vapaaksi :D

116.3.2012 22:48
HAhaaaa
Vahvistamaton

Yes, taas saatiin pari paskaa rikollista pois ihmisille vahinkoa aiheuttamasta

127.3.2012 8:30

Taisi olla jopa 120 vuoden tuomio odottamassa, eli kyllä siinä vaiheessa on moraalisia asioita ihan turha miettiä ! Kaikki vasikoivat tilanteessa jossa vaihtoehtona on 120v kakkua. Datailija poikasista taitaa tulla kohtuu nopeasti rinsessoja vielä kaiken hyvän lisäksi vankilassa, että 120v linnaa ja persus hommia ! Kullä alkaisi afterdawnin röllitkin puhumaan :D

137.3.2012 16:02

hahaha vähä repesin kun luin näitä afterdawnin eKoviksia jotka vetää hirveellä brothers in arms meiningillä ruutujensa takaa vaikka todellisuudessa ne kaikki ilmiantais parhaan kaverinsakin jos vaarana olis saada poliisilta edes muistutus

147.3.2012 19:50

tietäisitkin... ;)

1510.3.2012 0:04
pekkaeira
Inactive

oikein

1611.3.2012 8:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sampe73:
Mimmoinen tuomio mahtoi uhata kun noin menee vasikoimaan?
Amerikkalaisessa hyvin oikeudenmukaisessa oikeussysteemissä saa kohtuullisen helpotuksen mahdolliseen tuomioonsa jos vasikoi muita. Tämä kannattaa muistaa ennenkuin lähteen heidän kanssaan mihinkään puuhasteluun. Tuomioiden suuruus on hyvin vaihtelevat. Tällaisissa rikoksissa syyttäjästä ja puolustusasianajajasta riippuen usein muutama sata vuotta ilman varhaista vapauteen pääsyä. Ratkaiseva tekijä on puolustusasianajaja. Hän (he) saattavat muuttaa 500 vuoden tuomion täydeksi vapautukseksi ja syyttäjän anteeksipyynnöksi.

1712.3.2012 12:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubii:
hahaha vähä repesin kun luin näitä afterdawnin eKoviksia jotka vetää hirveellä brothers in arms meiningillä ruutujensa takaa vaikka todellisuudessa ne kaikki ilmiantais parhaan kaverinsakin jos vaarana olis saada poliisilta edes muistutus
Totta :D Repesin

Odin

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti Tässäkö Rovion seuraava hittipeli? Battle Bay tulossa saataville maailmanlaajuisesti (29.4.2017 21:42)
Rovion uusi Battle Bay -mobiilipeli tulee saataville maailmanlaajuisesti 5. toukokuuta. Battle Bay on reaaliaikainen moninpeli, jossa pelaajat kiitävät merellä viidestä pelaajasta koostuvassa ....
Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta (29.4.2017 21:25)
TheDarkOverlord-hakkeriryhmä aikoo jatkaa vuotoja myös Orange is the New Black -sarjan jälkeen. Asiasta uutisoi TorrentFreak. TheDarkOverlord kertoo saaneensa Orange is the New Black -sarjan ....
Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
3 kommenttia

Uutisarkisto