*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Yle hautaa vanhan Areenan

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 24.2.2012 15:54 Kommentteja (9)

Yle hautaa vanhan Areenan Yle on kertonut virallisessa blogissaan uuden Areenan käyttöönotosta. Vielä toistaiseksi beta-leimalla varustettu uusi Yle Areena tulee nousemaan seuraavien viikkojen aikana korvaavaksi palveluksi. Helmikuun viimeisellä viikolla vanhaan versioon tulevia käyttäjiä aletaan ohjaamaan uuteen Areenaan ponnahdusikkunan avulla.
Ylen blogissa vanha Areena lasketaan jo haudan lepoon saatesanoilla "Lepää rauhassa vanha Areena". Tummalla yleisasulla varustetusta vanhasta Areenasta on jo siirrytty osittain uuteen versioon, mutta ensi kuun alussa toimitustyö vanhaan versioon lakkaa kokonaan. Kaikki uusi sisältö tullaan lisäämään uuteen versioon, johon tehdään myös kaikki korjaustyöt.

Areenan blogissa kerrotaan, että uudistuksen tärkeimmät syyt liittyvät tv- ja radio-ohjelmien erottelemiseen, haun parantamiseen, lyhyiden klippien ja täysimittaisten ohjelmien erotteluun, uutis- ja urheilusisällön esillenostamiseen sekä palvelun toimivuuden ja kuvanlaadun parantamiseen.

Uusi Yle Areena löytyy osoitteesta http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/.

Tägit: YLE Areena
Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

124.2.2012 17:02

Olisikohan Areenasta tulossa myös PS3:lle uusi, paremmin optimoitu versio? Nykyinen on nimittäin ihan hirvee.

224.2.2012 17:20

No, jos vanhaa ajetaan alas, on tuo uusi Areena ilmeisesti lähellä beta-leiman tiputtamista?

324.2.2012 21:16

Kuka on tämä vanha, joka otsikon mukaan haudataan Areenaan? ;)

424.2.2012 22:10

Samaa Flashi pohjaista paskaa..

525.2.2012 0:59

Uusiutuuko mobiili softa samalla? Toivotttavasti.


--
"epii"

625.2.2012 10:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Samaa Flashi pohjaista paskaa..
Happamia, sanoi kettu....
Kuulostaa iOS laitteiden käyttäjältä ;)

Windowsilla ja Androidilla toimii oikein mukavasti

725.2.2012 15:45

Öh?

Lopetin Flashin käytön jo vuosia sitten. Silloin oli Windows, nyt on Linux. Molemmissa oli/on Flash, se vain oli/on minulla poistettu käytöstä. Flash on aina ollut hidas, buginen paskakasa.

Hitaalla tarkoitan että web-sivut latautuvat paljon nopeammin ilman flashiä. Bugisella tarkoitan, että Flash voi kaataa selaimen ja joskus jopa koko tietokoneen.

Flash muistuttaa joissain mielessä Javaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.2.2012 @ 15:52

825.2.2012 16:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Samaa Flashi pohjaista paskaa..
Kova on kommentti ottaen huomioon, että mitään ehdotuksia "paremmaksi" ei tullut mukana. Kuultaisko niitä vaihtoehtoja?

925.2.2012 19:38

Lainaus:
Kuultaisko niitä vaihtoehtoja?

HTML5

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto