*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Vain puolet älytelevisioista on kytketty nettiin

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 22.2.2012 21:04 Kommentteja (30)

Vain puolet älytelevisioista on kytketty nettiin Myyntilukujen ja ennusteiden perusteella markkinoilta löytyy kysyntää älytelevisioille. Niiden ominaisuuksia ei kuitenkaan hyödynnetä kuluttajien keskuudessa kovin laajasti.
In-Satin tutkimuksen mukaan vain 47 prosenttia älytelevisioista on kytketty Internetiin. Tämä siitäkin huolimatta, että juuri mahdollisuus katsella verkossa olevaa sisältöä erottaa älytelevision tavallisesta televisiosta. Vaikka älytelevisio olisikin liitetty nettiin, niin siitä huolimatta monet ominaisuudet jäävät vaille huomiota.

Tutkimuksen perusteella älytelevision omistajat valitsevat mieluummin passiivisen löhöilyn sen sijaan, että he käyttäisivät aikansa television ääressä aktiivisuutta tarvitsevaan sosiaalisen median seurantaan tai (älytelevision omien) pelien pelaamiseen.

Yksi syy verkko-ominaisuuksien vähäiseen hyödyntämiseen voi olla se, että kuluttajat eivät tarkalleen ottaen tiedä mitä älytelevisiolla voi tehdä. Toisaalta älytelevisioiden käyttöliittymä voidaan mieltää niin epäselväksi, etteivät kuluttajat edes vaivaudu opettelemaan sen käyttöä.

Edellinen Seuraava  

30 kommenttia

122.2.2012 21:25

ennusteet turhia ja myyntiluvut vain sen takia, että muuta ei ole myynnissä, jos haluaa kunnon TVn.

Suurelle ja laadukkaalle TVlle on kysyntää, ei älytelevisioille..

222.2.2012 22:28

Itse en kytke televisiota, blu-ray soititinta tai mitään muutakaan medialaitetta koskaan nettiin. Nettiin pääsee vain ja ainoastaan tietokoneesta joka on siihen toimintaan tarkoitettu.

TV:ssä tärkeää on sen kuvanlaatu, koko ja resoluutio. Haluan paremman kontrastin ja värit. Myös TV:n pitäisi näyttää liikkeet paremmin, ilman kaikenmaailman häiritseviä jälki-ilmiöitä kuvassa.

Keskittyisivät oikeisiin asioihin, eikä kaikenmaailman leikkikaluihin. TV ei ole mitään muuta kuin iso näyttö. Kaikki muut asiat hoituu kyllä muilla laitteilla paljon paremmin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.2.2012 @ 22:31

322.2.2012 22:29

Passiivinen vastaanotto on kyllä televisionkatselun yksi pääasioita, ei silloin jaksa vaivata päätään Youtuben videoiden selaamisella ja mielenkiintoisen sisällön etsimisellä. Ehkä televisioon tarvittaisiin netistä sisältönsä ammentavia kanavia, jotka suoltavat sisältöä katsojan löyhästi määrittelmän aihepiirin perusteella, ja halutessaan voi painaa next-nappulaa, jos ei vaikuta kiinnostavalta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.2.2012 @ 22:30

422.2.2012 23:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti capuzino:
ennusteet turhia ja myyntiluvut vain sen takia, että muuta ei ole myynnissä, jos haluaa kunnon TVn.

Suurelle ja laadukkaalle TVlle on kysyntää, ei älytelevisioille..

Täysin samaa mieltä. Sama juttu 3D:n kanssa. Kysyntää ja myyntiä on kuulemma paljon ja ihmiset tämän perusteella innoissaan kyseisestä tekniikasta. Lähes kaikissa vähänkin paremman kuvan telkkareissa on 3D. Ilman insinöörin älyäkin pitäisi ollaa selvää että miksi kyseisiä telkkareita myydään...

523.2.2012 0:10

youtuben kuvanlaatu surkea ja kapulalla surffailu mahdotonta niin eipä tule käytettyä. picasat ja sääpalvelut melko turhia itselle ainakin. Tiedä mitä uusissa telkkareissa jo on mutta televisio on televisio(näyttö) ja tietokone tietokone minulle.

623.2.2012 10:05

Kiinnostaa ihan hemmetisti selata lagista Youtubea, tai Facebookkia... telkkarilla!


2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

723.2.2012 11:44

Verraten näihin uutiskommentteihin, otsikon pitäisi olla pikimminkin "Jo puolet älytelevisioista on kytketty nettiin!" :P

823.2.2012 11:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Itse en kytke televisiota, blu-ray soititinta tai mitään muutakaan medialaitetta koskaan nettiin. Nettiin pääsee vain ja ainoastaan tietokoneesta joka on siihen toimintaan tarkoitettu.

Valitettavasti BD-soittimen on silloin tällöin päästävä nettiin hakemaaan päivitykset salausavaimiin jotta uudemmatkin levyt toimisivat....

Sinänsä töllön kakella on netin surffaus yhtä tuskaa....

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella

923.2.2012 13:44

Koko älytelevisio-rumba on silkkaa rahastusta. Ei netin selaaminen, facebookin käyttäminen, mesettäminen yms. ole kaukosäätimellä miellyttävää puuhaa, ihmiset tekee sen paljon mieluummin jollain muulla laitteella, ja sen lisäksi televisioiden käyttöliittymätkin on yleensä purkalla ja sukkanauhalla kasattuja hirviöitä.

Yksinkertaisesti, ihmiset ostaa televisioita passiiviseen median kuluttamiseen, ei aktiiviseen käyttöön. On minullakin tuossa selän takana 42" telkkari, pari kertaa vilkaissut menua ja totesin että ei helvetti, ennemmin vaikka pistelen neuloja silmään ko yritän saada sillä mitään aikasiks.

1023.2.2012 15:43

Tässä on varmaan pitkälti kyse siitä, että tietotekniikasta tietämättömille on myyty ominaisuuslistalla älytelkkari, jonka käyttöä ei ole vaivauduttu edes opettelemaan.

"Hei, sullahan on tälläne älytelkkari! Ootko katellu juutuuppia?"
"En mä mitää semmosia, kunhan laitoin sen antennii kii ja sillee."

Ja tosiaan, jokaiseen vähänkin parempaan telkkariin on ympätty ne "älyominaisuudet". Jesh, eihän joka kodissa ole jo tietokonetta, jolla sen netin surffauksen yms. hoitaisi paljon sujuvammin. Ja nekin, jotka välttämättä haluavat 40" "näytön" itselleen, osaavat varmasti kytkeä läppärin yms. telkkariinsa.

1123.2.2012 21:22

Itsellenikin riittää, että TV on vain iso näyttö ja äly olkoon muualla.

Tuo "älyn" tunkeminen tv:hen, Blu-ray-soittimiin, erilaisiin mediasoittimiin ja HDD-digiboxiin kun on kokemani mukaan tuottanut aika älyttömiä toteutuksia. Verrattuna läppärin käyttöön.

On minullakin taulu-TV:ssäni USB-liitin, ja komeat mainossanat, että sen kautta katselee vaikka elokuvia ulkoiselta kiintolevyltä. Paitsi, että joka toisesta tallennetusta leffasta kitisee "Unsupported Format or File is Corrupted". Tiedän, tämä on tätä koodekkien ihmemaailmaa, mutta läppäriin voi sentään ladata tarvittavia koodekkeja, mitenkäs sen telkkarisi firmikseen teet?

Sama näillä "älykkäillä" Blu-ray soittimilla, samat "unsupported format" -herjat tulee jopa samanmerkkisellä tallentavalla DVD:llä poltetuista ohjelmista, netistä ladatuilta DIVX-leffoilta, DVD:ltä kopioiduilta ISO-fileiltä, kuin monilta muiltakin tallenteilta.

Läppärillä kaikki em formaatit ja fileet ovat katsottavissa ilmaisella VLC-ohjelmalla, miksei VLC:tä ladata telkun tai BD-soittimen firmikseen? Siitä on mainio Linux-versiokin, ja noitten playereitten systeemi lienee useimmiten sulautettu Linux.

Suomalaisen tekstityksen saaminen tallenteisiin mukaan "äly"-vehkeillä toimivaksi onkin oma salatieteen ja lujan uskon kenttänsä. Itselläni ei vapaa-aika ole riittänyt sen kanssa tappeluun. Läppärin VLC:llä sen on kaksi klikkausta menusta.

Joten käytännössä nämä "äly"-telkkarit ovat enemmänkin sellaista markkinointihutun tyhjiä lupauksia, jokin alkeellinen demo toimii, mutta...


HifiTollo, ikuinen ihmettelijä
Motto: Tästä voi mennä vain ylöspäin

1223.2.2012 21:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HifiTollo:

Suomalaisen tekstityksen saaminen tallenteisiin mukaan "äly"-vehkeillä toimivaksi onkin oma salatieteen ja lujan uskon kenttänsä. Itselläni ei vapaa-aika ole riittänyt sen kanssa tappeluun. Läppärin VLC:llä sen on kaksi klikkausta menusta.
Off Topic: Yleensähän sen pitäisi toimia niin, että elokuvan ja tekstityksen tiedostonimi on sama, esim. midget_ninjas.avi ja midget_ninjas.srt . Toki noissa laitteissa voi olla jokin hankalampi systeemi, mutta yleensä se toimii noin. Tosin, kaikki tekstitystiedostot eivät toimi kaikissa laitteissa, että pitää olla .srt, .sub tai joku muu.

1328.2.2012 19:00
pekkaeira
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Itse en kytke televisiota, blu-ray soititinta tai mitään muutakaan medialaitetta koskaan nettiin. Nettiin pääsee vain ja ainoastaan tietokoneesta joka on siihen toimintaan tarkoitettu.

TV:ssä tärkeää on sen kuvanlaatu, koko ja resoluutio. Haluan paremman kontrastin ja värit. Myös TV:n pitäisi näyttää liikkeet paremmin, ilman kaikenmaailman häiritseviä jälki-ilmiöitä kuvassa.

Keskittyisivät oikeisiin asioihin, eikä kaikenmaailman leikkikaluihin. TV ei ole mitään muuta kuin iso näyttö. Kaikki muut asiat hoituu kyllä muilla laitteilla paljon paremmin.
itelle on ainaski mukava löhötä sohvalla ja surffata netis ps3 selaimella. kevyttä surffailua, foorumeita, ps3 youtube, tänki kirjotin pleikkaril.

et kyl se joillekki kelpaa paremmin ku pc, tietyis tapauksis.

niin, ja ps3 on LOISTAVA leffojen/sarjojen katteluun tietyiltä sivuilta ilmaiseksi ja kuvanlaatuki on upea, parempaa en sais edes maksamalla.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.2.2012 @ 19:04

1426.4.2012 18:02
herpd
Vahvistamaton

Pelkääköhän jengi, että postista tipahtaa tv-lupa maksut, jos sen lyö nettiin kiinni?

1526.4.2012 18:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

Off Topic: Yleensähän sen pitäisi toimia niin, että elokuvan ja tekstityksen tiedostonimi on sama, esim. midget_ninjas.avi ja midget_ninjas.srt . Toki noissa laitteissa voi olla jokin hankalampi systeemi, mutta yleensä se toimii noin. Tosin, kaikki tekstitystiedostot eivät toimi kaikissa laitteissa, että pitää olla .srt, .sub tai joku muu.

Selitit juuri sen miten se toimii tietokoneissa. Älyteeveet on ihan eri juttu. Oikea tiedostopääte ja sama nimi ei takaa yhtään mitään.
Lainaus:
Tässä on varmaan pitkälti kyse siitä, että tietotekniikasta tietämättömille on myyty ominaisuuslistalla älytelkkari, jonka käyttöä ei ole vaivauduttu edes opettelemaan.

"Hei, sullahan on tälläne älytelkkari! Ootko katellu juutuuppia?"
"En mä mitää semmosia, kunhan laitoin sen antennii kii ja sillee."

Enemmän on kyse siitä että ominaisuudet ovat liian vaikeita käyttöön otettavaksi, ihmisillä ei ole niille todellista tarvetta ja toimivuus on jotain kohtalaisen ja kehnon väliltä.

Itsellä ollut nyt älytv kuukauden (ostettu pelkästään kuvanlaadun perusteella) ja nettiin sen kytkin heti ensimmäiseksi. Uusimmilla päivityksilläkin "kokemus" sitä luokkaa, että muutaman testailukerran jälkeen ei tee mieli koskaan käyttää älyominaisuuksia. Videoiden toistokin on todellista salatiedettä.

1626.4.2012 19:00

Eipä tuolta muuta ole tullut seurattua, kuin Viaplayn kautta NHL gamecenterin otteluita HD laadulla.Myös tietokoneella olevia elokuvia töllön kautta.


Intel i2500k@4,0Ghz | EVGA GTX680 OC 2g | GSkill 2 x 4gb 1333 DDR3 | Gbyte GA-Z77 , Fractal Define R3 | Corsair HX75OW |Noctua NH-D14

1726.4.2012 20:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

Off Topic: Yleensähän sen pitäisi toimia niin, että elokuvan ja tekstityksen tiedostonimi on sama, esim. midget_ninjas.avi ja midget_ninjas.srt . Toki noissa laitteissa voi olla jokin hankalampi systeemi, mutta yleensä se toimii noin. Tosin, kaikki tekstitystiedostot eivät toimi kaikissa laitteissa, että pitää olla .srt, .sub tai joku muu.

Selitit juuri sen miten se toimii tietokoneissa. Älyteeveet on ihan eri juttu. Oikea tiedostopääte ja sama nimi ei takaa yhtään mitään.
Eikö tässä ole kyse tietokoneesta? Oletko nyt AIVAN varma? Voisin vannoa, että kyse oli tietokoneesta. Mutta hyvä että selvensit, että nyt puhutaan älytelkkareista, eikä tietokoneista!

Ja kyllä se on viidessä älytelkkarissa joissa olen kokeillut (tuon aikaisemmin viestini jälkeen) toiminut, mutta...

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Enemmän on kyse siitä että ominaisuudet ovat liian vaikeita käyttöön otettavaksi, ihmisillä ei ole niille todellista tarvetta ja toimivuus on jotain kohtalaisen ja kehnon väliltä.

Voi olla, kunhan tuossa spekuloin. Ilman mitään kunnon tutkimusta, tässä on paha heittää ilmaan muuta kuin arvailuja. Itse arvelin ja arvelen vieläkin, että tällä käyttöönottamuudella on samat taustat kuin siinä, että iso osa älyluurien ostajista ei tunnu hyödyntävän edes murto-osaa niistä ominaisuuksista, joita puhelimessa on. Siihen tulokseen olen tullut todella usein toistuneen keskustelun perusteella:

Minä: Ai, sinulla on laite X.
Herra M: Joo, niin on.
Minä: Oletko käyttänyt sen ominaisuutta Y?
Herra M: Onko tässä sellainenkin? No eipä ole tullut käytettyä. Itse tarvitsen tätä vain perusominaisuuksiin A, B ja C.

1826.4.2012 21:01

Lainaus:
niin, ja ps3 on LOISTAVA leffojen/sarjojen katteluun tietyiltä sivuilta ilmaiseksi ja kuvanlaatuki on upea, parempaa en sais edes maksamalla.

sano edes yksi....

1927.4.2012 15:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

Eikö tässä ole kyse tietokoneesta? Oletko nyt AIVAN varma? Voisin vannoa, että kyse oli tietokoneesta. Mutta hyvä että selvensit, että nyt puhutaan älytelkkareista, eikä tietokoneista!

Ja kyllä se on viidessä älytelkkarissa joissa olen kokeillut (tuon aikaisemmin viestini jälkeen) toiminut, mutta...


Heh-heh... Eiköhän tuo nyt ole perusjuttu tuo sama nimi molemmissa joten sen kertominen ei ketään auta. Älytv:eissä pitää olla oikea nimi, oikea pääte, oikealla tavalla koodattu video, oikea videomuoto. Sen lisäksi tekstitykset toimivat vain tietyillä videotiedostoilla. Joten jos et noita kaikkia osaan neuvoa niin on parempi ettei neuvo mitään...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2027.4.2012 16:08

älytelevisio muutenkin turhin keksintö ikinä, kaikissa telkkareissa on kuitenkin dvi/hdmi liitäntä ja jokaisella ihmisellä on tietokone....1+1


If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

2127.4.2012 17:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

Eikö tässä ole kyse tietokoneesta? Oletko nyt AIVAN varma? Voisin vannoa, että kyse oli tietokoneesta. Mutta hyvä että selvensit, että nyt puhutaan älytelkkareista, eikä tietokoneista!

Ja kyllä se on viidessä älytelkkarissa joissa olen kokeillut (tuon aikaisemmin viestini jälkeen) toiminut, mutta...


Heh-heh... Eiköhän tuo nyt ole perusjuttu tuo sama nimi molemmissa joten sen kertominen ei ketään auta. Älytv:eissä pitää olla oikea nimi, oikea pääte, oikealla tavalla koodattu video, oikea videomuoto. Sen lisäksi tekstitykset toimivat vain tietyillä videotiedostoilla. Joten jos et noita kaikkia osaan neuvoa niin on parempi ettei neuvo mitään...
Herra anna mulle voimaa... Yritin olla avulias ja neuvoin kikan joka YLEENSÄ toimii, mutta joillekin pikkusieluille sekään ei riitä. Ei riitä että se kikka toimii YLEENSÄ, vaan pitää neuvoa jokainen yksityiskohta, että se toimii AINA.
(E: Ja jottei nyt oikeasti jää epäselväksi, kenellekään, olen kokeillut tuota kikkaa usealla älytelkkarilla ja oikeastaan sattumalta usealla formaatilla ja yleensä se on toiminut.)

Voi jeesus sentään, ihme lässytystä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Eiköhän tuo nyt ole perusjuttu tuo sama nimi molemmissa joten sen kertominen ei ketään auta.

Herp derp. Ei auta siis kertoa sitä perusjuttua, jolla ne jutut yleensä toimii? Huutonaurut.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2012 @ 17:40

2227.4.2012 18:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

Herra anna mulle voimaa... Yritin olla avulias ja neuvoin kikan joka YLEENSÄ toimii, mutta joillekin pikkusieluille sekään ei riitä. Ei riitä että se kikka toimii YLEENSÄ, vaan pitää neuvoa jokainen yksityiskohta, että se toimii AINA.
(E: Ja jottei nyt oikeasti jää epäselväksi, kenellekään, olen kokeillut tuota kikkaa usealla älytelkkarilla ja oikeastaan sattumalta usealla formaatilla ja yleensä se on toiminut.)

Voi jeesus sentään, ihme lässytystä.


Neuvoit maailman yksinkertaisimman asian kun kaveri kertoi tämän.
Lainaus:
Suomalaisen tekstityksen saaminen tallenteisiin mukaan "äly"-vehkeillä toimivaksi onkin oma salatieteen ja lujan uskon kenttänsä. Itselläni ei vapaa-aika ole riittänyt sen kanssa tappeluun. Läppärin VLC:llä sen on kaksi klikkausta menusta.

Jos videon osaa telkkariin siirtää ja tektityksen hakea niin varmasti osaa ne nimetä oikein. Vai oletko eri mieltä?!? Joten tälläiset neuvot ja toisten aliarvioimiset varmasti kannattaa unohtaa.

Kun tämä asia on näin hemmetin helppoa niin voit ruveta antamaan neuvoja miten x264 videot ja tekstitykset saadaan YLEENSÄ toimimaan älytelkkareissa. Sen jälkeen voit kertoa miten helppoa tämä YLEENSÄ on...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2012 @ 18:14

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2327.4.2012 18:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Neuvoit maailman yksinkertaisimman asian kun kaveri kertoi tämän.
Lainaus:
Suomalaisen tekstityksen saaminen tallenteisiin mukaan "äly"-vehkeillä toimivaksi onkin oma salatieteen ja lujan uskon kenttänsä. Itselläni ei vapaa-aika ole riittänyt sen kanssa tappeluun. Läppärin VLC:llä sen on kaksi klikkausta menusta.

Jos videon osaa telkkariin siirtää ja tektityksen hakea niin varmasti osaa ne nimetä oikein. Vai oletko eri mieltä?!? Joten tälläiset neuvot ja toisten aliarvioimiset varmasti kannattaa unohtaa.

Lainaan nyt omaa ensimmäistä viestiäni, jonka ei pitäisi jättää enempiä kysymyksiä: Yleensähän sen pitäisi toimia niin, että elokuvan ja tekstityksen tiedostonimi on sama, esim. midget_ninjas.avi ja midget_ninjas.srt . Toki noissa laitteissa voi olla jokin hankalampi systeemi, mutta yleensä se toimii noin. Tosin, kaikki tekstitystiedostot eivät toimi kaikissa laitteissa, että pitää olla .srt, .sub tai joku muu.

Ja huomasitko, että viestissä, johon vastasin, tekstitykset asetettiin manuaalisesti menun kautta? Huomasitko? Koska jos tiedostot on nimetty neuvomani mukaan, tätä ei tarvita. Joten ehkä hän ei tätä tiennyt, paha sanoa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Kun tämä asia on näin hemmetin helppoa niin voit ruveta antamaan neuvoja miten x264 videot ja tekstitykset saadaan YLEENSÄ toimimaan älytelkkareissa. Sen jälkeen voit kertoa miten helppoa tämä YLEENSÄ on...

Nyt varmaan trollailet. Juurihan minä kirjoitin, miten nuo YLEENSÄ toimivat? :D

(Jos nyt et oikeasti trollaa, niin taisin tuossa aikaisemmin kirjoittaa, että YLEENSÄ ne toimivat kun laittaa saman nimen. Kuulostaako tutulta? :D Ja veljen tösössä toimi kyseisellä setupilla ok. Sekä .srt että .sub)

E: Korjasin kursiivin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2012 @ 18:47

2427.4.2012 19:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

(Jos nyt et oikeasti trollaa, niin taisin tuossa aikaisemmin kirjoittaa, että YLEENSÄ ne toimivat kun laittaa saman nimen. Kuulostaako tutulta? :D Ja veljen tösössä toimi kyseisellä setupilla ok. Sekä .srt että .sub)

E: Korjasin kursiivin.

No omassa Panasonicissa ei toimi yksikään x264 tuolla tavalla ja kaveri osti Sonyn telkkaria varten erillisen mediatoistimen kun ei jaksanut tapella tiedostojen kanssa. Ja tuet tiedostomuodoille löytyy telkkareista.

Haluatko siis kertoa miten homma saadaan YLEENSÄ toimimaan?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2012 @ 19:08

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2527.4.2012 19:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

(Jos nyt et oikeasti trollaa, niin taisin tuossa aikaisemmin kirjoittaa, että YLEENSÄ ne toimivat kun laittaa saman nimen. Kuulostaako tutulta? :D Ja veljen tösössä toimi kyseisellä setupilla ok. Sekä .srt että .sub)

E: Korjasin kursiivin.

No omassa Panasonicissa ei toimi yksikään x264 tuolla tavalla ja kaveri osti Sonyn telkkaria varten erillisen mediatoistimen kun ei jaksanut tapella tiedostojen kanssa. Ja tuet tiedostomuodoille löytyy telkkareista.

Haluatko siis kertoa miten homma saadaan YLEENSÄ toimimaan?
YLEENSÄ se toimii tuolla tavalla, kuten olen kertonut. Sitä olen tässä yrittänyt painottaa. (Ja siis samalla tavallahan se toimii YLEENSÄ monessa masiinassa, kuten puhelimissa, tyhmätelkkareissa, tietokoneissa ja digibokseissa AFAIK). Ja kaikki yleisimmät tiedostot pyörivät hyvin. YLEENSÄ. Se nyt tuossa olikin minulla pointtina, kuten ensimmäisestä viestistäni pitäisi käydä ilmi.

Mutta siis etsitkö ohjetta itsellesi, vai mistä me vielä keskustelemme? Koska en osaa näin heittämällä sanoa noista teidän Panasoniceista tai Sonyn telkuista muuta. Parissa Sonyssa olen tosin kokeillut, mutta siellä midget_ninjas.mp4/avi ja midget_ninjas.srt-kikka on toiminut miellyttävästi.

2627.4.2012 20:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:

YLEENSÄ se toimii tuolla tavalla, kuten olen kertonut. Sitä olen tässä yrittänyt painottaa. (Ja siis samalla tavallahan se toimii YLEENSÄ monessa masiinassa, kuten puhelimissa, tyhmätelkkareissa, tietokoneissa ja digibokseissa AFAIK). Ja kaikki yleisimmät tiedostot pyörivät hyvin. YLEENSÄ. Se nyt tuossa olikin minulla pointtina, kuten ensimmäisestä viestistäni pitäisi käydä ilmi.

Mutta siis etsitkö ohjetta itsellesi, vai mistä me vielä keskustelemme? Koska en osaa näin heittämällä sanoa noista teidän Panasoniceista tai Sonyn telkuista muuta. Parissa Sonyssa olen tosin kokeillut, mutta siellä midget_ninjas.mp4/avi ja midget_ninjas.srt-kikka on toiminut miellyttävästi.

No kun äly-telkkareista puhutaan niin eiköhän sen teräväpiirtomateriaalin näkyminen ole tärkeintä. Perus divx tiedostot kyllä toimii tekstien kanssa vaikka millä vehkeellä.

Tuo homma ei toimi yhdelläkään viime vuoden Panasonicin plasmalla noin yksinkertaisesti kun puhutaan teräväpiirtomateriaalista. Kaveri ei edes viitsinyt yrittää Sonyn kanssa kun tiesi nettikeskustelujen perusteella miten hankalaa se on. Ainoa tapa millä se YLEENSÄ toimii on jo mainitsemani mediatoistin tai
Lainaus:
Läppärin VLC:llä sen on kaksi klikkausta menusta.



Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2728.4.2012 1:42

Itsellä tuollainen LG:n br/dlna-kotiteatteri (mallia hb905pa) ja kyllä on taistelu mikä toimii ja mikä ei. MKV:t pitäisi toimia mutta ehkä puolet niistä pelaa dlna:n kautta. avit ja mp4:t kyllä moitteettomasti mut mkv tökkii.

Aina joutuu hommaamaan usean eri version jostain haluamastaan TERÄVÄPIIRTOvideosta että joku edes toimisi.

Tuossa lainaus tuotetiedoista, pitäis suunnilleen kaiken toimia.

Lainaus:
Video - MPEG4 AVC (H.264) Kyllä
Video - SMPTE VC1 (VC-9) Kyllä
Video - DivX Kyllä
Video - DivX HD Kyllä
Video - MKV Kyllä
Video - AVC-tallennus Kyllä
Video - AVC HD Kyllä
Videomuoto Kyllä
Ääni - LPCM Kyllä
Ääni - Dolby Digital Kyllä

2828.4.2012 2:11
pekkaeira
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tonttila:
Lainaus:
niin, ja ps3 on LOISTAVA leffojen/sarjojen katteluun tietyiltä sivuilta ilmaiseksi ja kuvanlaatuki on upea, parempaa en sais edes maksamalla.

sano edes yksi....
sanon 2
1channel, eli letmewhatcthis
ja
tv links

ovat molemmat sivustoja joilta löydän samantien kaikki leffat ja sarjat putlockerina tai socksharina, put ja sock toimii parhaiten p3lla.

mulle tämä on pelittänyt jo vuosia.

2928.4.2012 15:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

No kun äly-telkkareista puhutaan niin eiköhän sen teräväpiirtomateriaalin näkyminen ole tärkeintä. Perus divx tiedostot kyllä toimii tekstien kanssa vaikka millä vehkeellä.

Tuo homma ei toimi yhdelläkään viime vuoden Panasonicin plasmalla noin yksinkertaisesti kun puhutaan teräväpiirtomateriaalista. Kaveri ei edes viitsinyt yrittää Sonyn kanssa kun tiesi nettikeskustelujen perusteella miten hankalaa se on. Ainoa tapa millä se YLEENSÄ toimii on jo mainitsemani mediatoistin tai
Lainaus:
Läppärin VLC:llä sen on kaksi klikkausta menusta.



Jätit nyt vähän auki, että mistä tässä keskustellaan? Kun johon jo sanoin, mitä itse olen kokeillut, niin yleensä tuo sama nimi on riittänyt.

Mutta nyt sinä vähän siirryt tarkempaan määritelmään tuon teräväpiirron kanssa. Mikä on ihan kiva sinänsä, mutta vähän hassua vetää mukaan tässä vaiheessa. Varsinkin, jos et ole edes itsellesi hakemassa ohjeita, vaan vänkäämässä vänkäämisen takia.

Divx:ää ja Xvid:iähän saa teräväpiirtona, muuten. Ei tosin ole yleisin teräväpiirtoon käytetty, eikä suinkaan järkevin.

Ja ikävä jos sinulla/sinun kaverillasi ei videot toimi kovin hyvin tekstitysten kanssa. Itse mitä olen testaillut, niin se sama nimi useimmiten riitti yleisimpiin netistä ladattaviin videoihin. HD että SD-videoihin. En tosin tutkinut tiedostoja resoluutiota ja tiedostomuotoa pidemmälle. Ja voi olla että minulla kävi tuuri noiden n. viiden tösön ja läjän tiedostoja kanssa. Paha sanoa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.4.2012 @ 15:25

3028.4.2012 17:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tonttila:
Itsellä tuollainen LG:n br/dlna-kotiteatteri (mallia hb905pa) ja kyllä on taistelu mikä toimii ja mikä ei. MKV:t pitäisi toimia mutta ehkä puolet niistä pelaa dlna:n kautta. avit ja mp4:t kyllä moitteettomasti mut mkv tökkii.

Aina joutuu hommaamaan usean eri version jostain haluamastaan TERÄVÄPIIRTOvideosta että joku edes toimisi.

Tuossa lainaus tuotetiedoista, pitäis suunnilleen kaiken toimia.

Lainaus:
Video - MPEG4 AVC (H.264) Kyllä
Video - SMPTE VC1 (VC-9) Kyllä
Video - DivX Kyllä
Video - DivX HD Kyllä
Video - MKV Kyllä
Video - AVC-tallennus Kyllä
Video - AVC HD Kyllä
Videomuoto Kyllä
Ääni - LPCM Kyllä
Ääni - Dolby Digital Kyllä


Juuri tämä on käyttäjän arkea kun puhutaan teräväpiirtomateriaalista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto