*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

VLC:stä julkaistiin versio 2.0

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 20.2.2012 16:30 Kommentteja (11)

VLC:stä julkaistiin versio 2.0 Suosittu avoimen lähdekoodin mediasoitin VLC on saavuttanut version 2.0. Twoflower-nimellä tunnettu uusi versio tuo mukanaan kasoittain uusia ominaisuuksia ja sisältää korjaukset useisiin satoihin aiemmin havaittuihin ongelmiin.
VLC 2.0 tukee paremmin moniydinprosessoreita ja sen myötä H.264-, MPEG-4/XviD- ja WebM-formaattien purkamisessa voidaan käytää useampaa prosessoriydintä samanaikaisesti. Myös näytönohjainta voidaan hyödyntää paremmin videon purkamiseen.

Twoflower-versiosta löytyy kehittäjien mukaan kokonaan uusittu renderöintilinjasto videota varten, parempilaatuiset tekstitykset sekä uudet videosuotimet. Äänijärjestelmää on myös yksinkertaistettu nopeampaa toimintaa ja korkeampaa laatua silmälläpitäen.

VLC:n Mac-versio on kokenut täydellisen ulkoasun muutoksen. Soitin tukee paremmin lisäosia ja Mac OS X Lion -käyttöjärjestelmän ominaisuuksia.

Kaikkiin soittimen uusiin ominaisuuksiin voi tutustua uuden version tiedoissa. Soittimen uusimman version voi ladata itselleen kehittäjien sivulta tai download.fi-palvelusta. Jos olet aiemmin ladannut soittimen kehitysversion tai julkaisukandidaatin, sovellus pitää päivittää uusimpaan vakaaseen versioon manuaalisesti.

Tägit: VLC
Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

120.2.2012 16:51

Itse petyin kyllä tähän. Tuntuu HD-videoiden kanssa 2.0 on jopa raskaampi kuin vanhemmat versiot. Ja se saamarin ikkunaefekti on yhä. VLC luottaa liikaa kaiken maailman filtteröintiin. Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa vierekkäin VLC:tä esim. powerdvd/splash pro/mpchc ym.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.2.2012 @ 17:35

220.2.2012 21:57

Kauhea pettymys. Tällä uudella versiolla ei tee yhtään mitään. Yritin katsoa digikamerallani (Canon IXUS) tallennettuja 1080p H264 MPEG-4 AVC otoksia, jotka pätkivät ja pikselöityvät yhdeksi sotkuksi. Koneen suorituskyvystä ei taida olla kiinni. Edellinen VLC ei tehnyt tätä eikä Windowsin mediaplayerin kanssa ole myöskään valittamista.

320.2.2012 23:57

kaikki fullhd elokuvat toimivat ainakin mulla paljon paremmin kuin aikasemmalla, tekstienkanssa ei oo ollu mitää ongelmia tän version kanssa.


NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

421.2.2012 9:15

Surkea esitys. Mkv ym. ei toimi ollenkaan ja jää prosessi päälle jne. Sama homma Beta ja RC kanssa, mutta tämäkin tuntuu vasta Alpha versiolta!

Aiempi v1.1.11 toimii ja pysyy..(Nvidia-ION)

...toisella koneella Ati ja toimii hyvin, erittäin nopea aukaiseen median.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.2.2012 @ 14:15

521.2.2012 9:32

Noniin vihdoin pystyy kelaamaan MKV videoita kunnolla. Minkähän tasoiset koneet teillä kolmella kenellä ei toimi on?

Itellä 2500k+5870 ja ei mitään ongelmia.

621.2.2012 10:18

Hyvä backup-soitin, jos oikea ei satu toimimaan. Täynnä pieniä ärsyttävyyksiä, mutta toimii.

edit. miksi kuva näyttää filtteröidyltä? Eikai tämä nyt oletuksena sitä tee?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.2.2012 @ 10:19

724.2.2012 18:03

Niinhän tuossa kehuttiin moniydin uudistuksia.
En itse ainakaan pistä, kun ei uusinta uutta ole käytössä.
( Pena4 2,8Ghz )


Michael Knight:"ALLRIGHT!!"

86.3.2012 9:32

Näytti toimivan yks videoklippi kun päivitin 1.x.x:stä kakkoseen, kenties uusia koodekkeja.

Mutta tunkee jotain VLC playeriä Chromeen... yrittää ladata nettiradion äänistreamia, niin alkaakin toistamaan jollain VLC:llä chromen sisällä WTF?

96.3.2012 10:20

Lainaus:
Mutta tunkee jotain VLC playeriä Chromeen... yrittää ladata nettiradion äänistreamia, niin alkaakin toistamaan jollain VLC:llä chromen sisällä WTF?

Asensitko ne selainlaajennokset siinä samalla?

1018.3.2012 14:41

Jouduin poistamaan ton VLC 2.0 tuli niin karmeet basso särinät kaikelle musalle ja leffoille ettei sitä pystynyt kayttämään. En ymmärrä mistä se voi johtuu, vekslasin asetuksia ja luin nitten foorumia useamman tunnin.

1120.3.2012 21:48

Videot nykii jostain syystä kaikki. Muilla soittimilla ei mitään ongelmia. Ei ole koneen tehoista kiinni. Joku mättää ja pahasti...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto