*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Koop Arponen ja Jyrki 69 kampanjoivat piratismia vastaan

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 16.2.2012 15:24 Kommentteja (33)

Koop Arponen ja Jyrki 69 kampanjoivat piratismia vastaan Nuorten käsitykseen piratismista ja tuoteväärennöksistä pyritään vaikuttamaan tänään alkaneella Fake No More -kampanjalla. Eri alojen etujärjestöjen, Tullin ja Yhdysvaltain suurlähetystön toteuttaman kampanjan tukijoina toimivat 69 Eyes -yhtyeen keulahahmo Jyrki 69 ja Idols-voittaja Koop Arponen.
Mukana olevat taiteilijat kyseenalaistavat piratismin laillisen musiikkitarjonnan vaihtoehtona. "Suomessa on lukemattomia laillisia musapalveluita, joiden tarjonta on laajempaa kuin koskaan aiemmin. 69 Eyesin biisejä saa muun muassa iTunesista ja Spotifysta. Kenelläkään ei pitäisi olla syytä käyttää piraattipalveluja?, miettii Jyrki 69.

Koop Arposen mukaan maksamalla musiikista voi osoittaa arvostustaan artistien välillä kovaakin työtä kohtaan. "Musan tekeminen on niin hauskaa, ettei kaikki aina muista senkin olevan välillä rankkaa työtä. Ostamalla biisit laillisista palveluista ja boikotoimalla piraattikopioita, fanit voi osoittaa arvostavansa sitä työtä mitä musan tekoon on mennyt.?

Kampanja starttasi tänään Helsingissä Kampin keskuksessa, jossa Jussi 69 oli järjestäjien haastateltavana ja jakamassa nimikirjoituksia. Myöhemmin kampanja siirtyy Facebookiin, jossa kampanjan sivuilta löytyy esimerkiksi aihepiiriin liittyviä visailuja.

Musiikkipiratismi ei kuitenkaan ole kampanjan ainut viesti, vaan sen aikana jaetaan tietoa myös tuote- ja lääkeväärennöksistä. Kampanjan järjestävät Lääketeollisuus ry, Suomen Anti-piratismiyhdistys ry, Suomen Tulli, Tekijänoikeuden tiedotus ja valvontakeskus ry ja Yhdysvaltain suurlähetystö.

Tägit: Fake No More TTVK
Edellinen Seuraava  

33 kommenttia

116.2.2012 15:33

h ttp://i.imgur.com/FhowS.png

216.2.2012 15:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vili.vili.veikkonen:
h ttp://i.imgur.com/FhowS.png
feikkikuva <_<

316.2.2012 15:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vili.vili.veikkonen:
h ttp://i.imgur.com/FhowS.png
Hahaha!

Menis vaan enemmän massia noista artisteille.. monia ei kiinnosta maksaa juuri sen takia musiikista kun rahat menee mafialle ja kotilaiselle tavalla tai toisella..

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

416.2.2012 16:08

Eipä vois paljoo selkeemmin olla ACTAn tueks tämä kampanja.

516.2.2012 16:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aldriel:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vili.vili.veikkonen:
h ttp://i.imgur.com/FhowS.png
feikkikuva <_<
on tai ei,mut eipä näytä olevan Arposen twitter tiliä enään mistä voisi tarkistaa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.2.2012 @ 16:24

616.2.2012 16:33

En osta musiikkia enkä muutakaan mediaa, ennenkuin sen tavaran tekijä saa suurimman osan siitä tuotosta, eikä TO-mafiat ja muut pellet.


YARR!

716.2.2012 16:40

Koop Arposen nyt ei tarvitse varmasti pelätä piratismia pahemmin muutenkaan. Huoliiko tuota kukaan edes ilmaiseksi soittolistoilleen..

816.2.2012 17:00

Yksinkertainen asia tässä piratismissa on se, että ne bändin fanit ostavat juuri sen levyn itselleen noin80-90 %. Satunnainen kuuntelija imuttaa sen tai mp3 keräilijä niitä piratteja. Vaikka kaikki suomen nettissä olevat piratit pystyttäisiin tukkimaan. En usko levymyynnin kasvavan kuin kymmenkunta prosenttia. Suurin osa kuluttajista ei tarvitse ostaa sitä musiikkia, kun sitä ilmatteksi kuulee koko ajan tv:stä, radiosta ja netistä.

Jos kuitenkin esim levyn haluaisi saada itselleen johon en tosia keksi mitään oleellista syytä, niin sen voi lainatta kirjastosta.
Kopioit sen sitten koneellesi ja siirrät sen mp3 soittimeen ja poltat cd levylle. Tämä on suomessa aivan laillista ja mikä parasta olet jopa maksanut ne tekijän oikeusmaksutkin vaikka ei olisi tarvinnut noitten soittimen ja levyjen muodossa.


”siis ihan jotain muuta”

916.2.2012 17:33

Mutta kirjaston levyn kopiosuojauksen ohittaminen on rangaistavaa ja saman levyn lataaminen netistä ei.

1016.2.2012 17:34

Fake No More ja Koop Arponen tukemassa? Onko tämä joku huono vitsi? Jotenkin särähtää :D

1116.2.2012 20:30

Olettekos muuten huomanneet että juuri nämä artistit jotka ovat ilmeisimmin tehneet huonon sopimuksen levy-yhtiön kanssa ovat aina ensimmäisenä itkemässä piratismista. Sen sijaan artistit jotka kustantavat itse omat julkaisunsa eivät ole tässä itkuvirressä mukana (esim. Nightwish, Apulanta, Klamydia, Mokoma jne.) Olisikohan siis sittenkin syy huonolle rahatilanteelle näillä itku-artisteilla levy-yhtiössä eikä piratismissa...


1216.2.2012 20:43

Lainaus:
cpenter83

ai,mitennii! eikö anssi kela ei olekkaan superstara edelleenkään vaikka yritti jopa b-r#punkautta lehtisen perilliseksi? ajaakseen "pyhää" asiaansa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.2.2012 @ 20:45

1317.2.2012 0:17

Oksettaa kun pitää rosvomatkalla vielä raiskata loistavan bändin nimi. Tiedoksi vaan sinne, jotta on se Pattonin Mikekin perustanut oman levy-yhtiön ja edustaa jyrkästi erinlaista kuvaa bisneksestä mitä nämä ryövärit.

1417.2.2012 0:30

Ei voi muuta kuin nauraa. Kyllä 69 eyes on suunnilleen levynsä myynyt tässä vaiheessa. Niin kauan on kun ovat jotain järkevää julkaisseet. Kehtaa vielä syyttää piratismia kun eivät itse jaksa/osaa enää tehdä musiikkia.

Ja sitten toinen itkijä joku Koop Arponen jonka toinen levy oli maksimaalinen floppi. Ekaa levyä myytin Idols huumassa, mutta toinen levy olikin jo täysi floppi.

Kyllä molemmat "artistit" saavat peiliä katsoa ja miettiä miksi rahaa ei tule.

1517.2.2012 7:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Ei voi muuta kuin nauraa. Kyllä 69 eyes on suunnilleen levynsä myynyt tässä vaiheessa. Niin kauan on kun ovat jotain järkevää julkaisseet. Kehtaa vielä syyttää piratismia kun eivät itse jaksa/osaa enää tehdä musiikkia.

No shit Sherlock. Jos bändin viimeisin julkaisu on vuodelta 2009 niin onko se ihmekään jos 3 vuoden jälkeen levyä ei myydä enää niin paljon kuin uutena.

1617.2.2012 22:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Guarded:
En osta musiikkia enkä muutakaan mediaa, ennenkuin sen tavaran tekijä saa suurimman osan siitä tuotosta, eikä TO-mafiat ja muut pellet.
Tajuatko edes kuinka typerältä tuo kuulostaa. Sama, kuin sanoisin: "En kyllä osta enää yhtään leipää kaupasta, ennen kuin tuottaja saa kaikki rahat." tai "En osta enää yhtää elektroniikkaa, ennen kuin tiedän että työntekijät saa kaikki rahat." Viimeisessä olisi kyllä oikeasti parannettavaa.
Mutta pointti on se, että jos artisti tekee biisin, niin jos haet sen piraattina, niin artisti ei saa mitään! Eli aiheutat vain enemmän hallaa tuolla vastuuttomuudella.
Kuulostaa vain surkealta tekosyyltä olla maksamatta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.2.2012 @ 22:07

1718.2.2012 4:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Guarded:
En osta musiikkia enkä muutakaan mediaa, ennenkuin sen tavaran tekijä saa suurimman osan siitä tuotosta, eikä TO-mafiat ja muut pellet.
Tajuatko edes kuinka typerältä tuo kuulostaa. Sama, kuin sanoisin: "En kyllä osta enää yhtään leipää kaupasta, ennen kuin tuottaja saa kaikki rahat." tai "En osta enää yhtää elektroniikkaa, ennen kuin tiedän että työntekijät saa kaikki rahat." Viimeisessä olisi kyllä oikeasti parannettavaa.
Mutta pointti on se, että jos artisti tekee biisin, niin jos haet sen piraattina, niin artisti ei saa mitään! Eli aiheutat vain enemmän hallaa tuolla vastuuttomuudella.
Kuulostaa vain surkealta tekosyyltä olla maksamatta.
Elikkä sää nyt sanot että automaattisesti yksi ladattu biisi/levy vastaa kaupassa tehtyä menetystä? Oletko antipiraatti vai vaan tyhmä?

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

1818.2.2012 8:33
Simonitez
Vahvistamaton

Minkä takia täällä syyllistetään nyt Koop Arposta ja Jyrki 69:iä valittajiin liittyneiksi. Jos seuraisitte yhtään musiikkiteollisuutta, niin jokainen artisti ja bändi valittaa yhtä paljon niistä menetetyistä senteistään. Esimerkkinä Metallica?

Kampanjan pointtihan ei ole se, että piratismi vaikuttaisi suorannaisesti levymyynteihin ja artistien suosioon. Vaan yleisesti ottaen piratismin vaikutus kuluttajien yhteiskunnassa. Mutta eipä kai kenelläkään ole toisenlaista näkökantaa asiaan, kun ei omista mitään tekijänoikeuden alaista jonka joku toinen saattaisi "varastaa" ja pistää jakoon kyselemättä.

1918.2.2012 9:42

Eikös musiikin tekeminen / esittäminen ole ollut tapa viihdyttää ihmisiä ja tienata muutamat kolikot siinä samassa? Nykyään ainoa jolla tuntuu olevan väliä on rahan tienaaminen nopeasti. Eikös arponen ja jyrki tunnu tietävän, että ei siellä jenkeissä normaalilla työntekijällä ole varaa käydä 10 kertaa vuodessa ja pistää 5-10k€ rahaa haisee joka reissulla?
Toisaalta kyllähän itseänikin ottaisin päähän jos joku (levy-yhtiöt tässä tapauksessa) ottaisi palkastani 90% veke.

2018.2.2012 10:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Guarded:
En osta musiikkia enkä muutakaan mediaa, ennenkuin sen tavaran tekijä saa suurimman osan siitä tuotosta, eikä TO-mafiat ja muut pellet.
Tajuatko edes kuinka typerältä tuo kuulostaa. Sama, kuin sanoisin: "En kyllä osta enää yhtään leipää kaupasta, ennen kuin tuottaja saa kaikki rahat." tai "En osta enää yhtää elektroniikkaa, ennen kuin tiedän että työntekijät saa kaikki rahat." Viimeisessä olisi kyllä oikeasti parannettavaa.
Mutta pointti on se, että jos artisti tekee biisin, niin jos haet sen piraattina, niin artisti ei saa mitään! Eli aiheutat vain enemmän hallaa tuolla vastuuttomuudella.
Kuulostaa vain surkealta tekosyyltä olla maksamatta.
Elikkä sää nyt sanot että automaattisesti yksi ladattu biisi/levy vastaa kaupassa tehtyä menetystä? Oletko antipiraatti vai vaan tyhmä?

Ei ehkä vastaakaan, mutta miksi sinulla on oikeus ladata ilmaiseksi tuote, josta oikeasti tulisi maksaa? Ja toisaalta taas, miksi ladata mitään, mikä ei itseä kiinnosta?

Ja minä en ole antipiraatti, minä en vain puolustele lataamisia turhilla tekosyillä. Jos haluat tuotteen, osta se. Jos et halua tuotetta, älä osta sitä, mutta älä myöskään lataa. Jos lataat, niin älä tule tänne leijumaan kuinka et kuitenkaan olisi ostanut sitä...

2118.2.2012 10:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Mutta kirjaston levyn kopiosuojauksen ohittaminen on rangaistavaa ja saman levyn lataaminen netistä ei.
CD-levyjen standardi ei sisällä kopiosuojausta, "kopiosuojaukset" on käytännössä toteutettu siten että levy on tarkoituksella valmistettu rikkinäiseksi, jolloin tietokoneilla on vaikeuksia lukea levyjä. Laillisesta lähteestä hankitun levyn tai videon katsottavaksi/kuultavaksi saattaminen ei ole laitonta. http://fi.wikipedia.org/wiki/CD-levy#Kopiosuojaukset

DVD-levyjen standardi sisältää suojauksen, mutta koska suojaus osoittautui huonosti suunnitelluksi myös DVD-levyihin (ja ilmeisesti myös pelilevyihin jne.) on ruvettu lisäämään tahallisesti virheellistä dataa jolloin levyjen lukeminen vaikeutuu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/DVD#Kopiointisuojaus

Teostomaksuja maksetaan juurikin siitä syystä että laillisesta lähteestä hankitusta levystä saa ottaa muutamia kopioita omaan yksityiseen käyttöön. Itse olen käytännössä lopettanut/radikaalisti vähentänyt levyjen ostamista koska levyt ovat ostettaessa rikki ja Linux käyttäjänä joudun "taistelemaan" että saan levyt katsottavakseni/kuultavakseni. Mielestäni teostomaksut tulisi ohjata vain niille artisteille joiden levyt ovat kopiosuojaamattomia. Ratkaisu olisi oikeudenmukainen koska kopiosuojattuja levyjä suojaa laki jossa kopiosuojauksen kiertäminen kielletään.


Kirjoituksestani voisi tulkita että levyjä saa kopioida omaan käyttöön. Tämä on vain minun kantani asiaan, oikeuslaitos saattaa olla toista mieltä. :)

Olisikohan ollut vielä niin että kopiosuojausten kiertojärjestelmien purkamiseen tarkoitettujen ohjelmistojen käyttö ja hallussapito olisi rangaistavaa. Tuosta en ole ihan varma..

2218.2.2012 11:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Simonitez:
Minkä takia täällä syyllistetään nyt Koop Arposta ja Jyrki 69:iä valittajiin liittyneiksi. Jos seuraisitte yhtään musiikkiteollisuutta, niin jokainen artisti ja bändi valittaa yhtä paljon niistä menetetyistä senteistään. Esimerkkinä Metallica?



Päivän naurut. Koska KAIKKI valittavat niin kerro vaikka 5 kotimaista ja ulkomaista tällä hetkellä menestyvää artistia/bändiä jotka valittavat? Ei taida löytyä...


Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2318.2.2012 11:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Guarded:
En osta musiikkia enkä muutakaan mediaa, ennenkuin sen tavaran tekijä saa suurimman osan siitä tuotosta, eikä TO-mafiat ja muut pellet.
Tajuatko edes kuinka typerältä tuo kuulostaa. Sama, kuin sanoisin: "En kyllä osta enää yhtään leipää kaupasta, ennen kuin tuottaja saa kaikki rahat." tai "En osta enää yhtää elektroniikkaa, ennen kuin tiedän että työntekijät saa kaikki rahat." Viimeisessä olisi kyllä oikeasti parannettavaa.
Mutta pointti on se, että jos artisti tekee biisin, niin jos haet sen piraattina, niin artisti ei saa mitään! Eli aiheutat vain enemmän hallaa tuolla vastuuttomuudella.
Kuulostaa vain surkealta tekosyyltä olla maksamatta.
Elikkä sää nyt sanot että automaattisesti yksi ladattu biisi/levy vastaa kaupassa tehtyä menetystä? Oletko antipiraatti vai vaan tyhmä?

Ei ehkä vastaakaan, mutta miksi sinulla on oikeus ladata ilmaiseksi tuote, josta oikeasti tulisi maksaa? Ja toisaalta taas, miksi ladata mitään, mikä ei itseä kiinnosta?

Ja minä en ole antipiraatti, minä en vain puolustele lataamisia turhilla tekosyillä. Jos haluat tuotteen, osta se. Jos et halua tuotetta, älä osta sitä, mutta älä myöskään lataa. Jos lataat, niin älä tule tänne leijumaan kuinka et kuitenkaan olisi ostanut sitä...

Sä et ihan hiffaa miten protestointi toimii.

YARR!

2418.2.2012 12:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Guarded:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Guarded:
En osta musiikkia enkä muutakaan mediaa, ennenkuin sen tavaran tekijä saa suurimman osan siitä tuotosta, eikä TO-mafiat ja muut pellet.
Tajuatko edes kuinka typerältä tuo kuulostaa. Sama, kuin sanoisin: "En kyllä osta enää yhtään leipää kaupasta, ennen kuin tuottaja saa kaikki rahat." tai "En osta enää yhtää elektroniikkaa, ennen kuin tiedän että työntekijät saa kaikki rahat." Viimeisessä olisi kyllä oikeasti parannettavaa.
Mutta pointti on se, että jos artisti tekee biisin, niin jos haet sen piraattina, niin artisti ei saa mitään! Eli aiheutat vain enemmän hallaa tuolla vastuuttomuudella.
Kuulostaa vain surkealta tekosyyltä olla maksamatta.
Elikkä sää nyt sanot että automaattisesti yksi ladattu biisi/levy vastaa kaupassa tehtyä menetystä? Oletko antipiraatti vai vaan tyhmä?

Ei ehkä vastaakaan, mutta miksi sinulla on oikeus ladata ilmaiseksi tuote, josta oikeasti tulisi maksaa? Ja toisaalta taas, miksi ladata mitään, mikä ei itseä kiinnosta?

Ja minä en ole antipiraatti, minä en vain puolustele lataamisia turhilla tekosyillä. Jos haluat tuotteen, osta se. Jos et halua tuotetta, älä osta sitä, mutta älä myöskään lataa. Jos lataat, niin älä tule tänne leijumaan kuinka et kuitenkaan olisi ostanut sitä...

Sä et ihan hiffaa miten protestointi toimii.

Eli sinun mielestäsi protestointi = Haluamasi tuotteen hinnasta ei mielestäsi mene tarpeeksi suuri osa tuotteen valmistajalle -> jätät tuotteen ostamatta ja hankit sen laittomia teitä -> henkilö jonka puolesta (mukamas) protestoit, ei saa sitä vähääkään rahaa minkä hän saisi jos ostaisit tuotteen.

Artistit itse solmivat nuo levysopimuksensa. Muutamat esimerkit kuitenkin osoittavat, että ilman suurta levy-yhtiötäkin voi pärjätä. Kyse on siis artistin omasta valinnasta. Jos nämä artistit oikeasti kaipaisivat sinua protestoimaan heidän puolestaan kuvaamallasi tavalla, he varmasti sitä pyytäisivät.

E: Mafiasta olen kyllä samaa mieltä, se on pe*seestä, mutta mielestäni se ei silti oikeuta laittomaan lataamiseen. En keksi mitään syytä, miksi kenelläkään olisi "oikeus" laittomaan lataamiseen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.2.2012 @ 13:15

2518.2.2012 15:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:

Ei ehkä vastaakaan, mutta miksi sinulla on oikeus ladata ilmaiseksi tuote, josta oikeasti tulisi maksaa? Ja toisaalta taas, miksi ladata mitään, mikä ei itseä kiinnosta?
Ei voida oikeudesta puhua mutta miksi ei?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.2.2012 @ 15:01

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

2618.2.2012 15:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:

Ei ehkä vastaakaan, mutta miksi sinulla on oikeus ladata ilmaiseksi tuote, josta oikeasti tulisi maksaa? Ja toisaalta taas, miksi ladata mitään, mikä ei itseä kiinnosta?
Ei voida oikeudesta puhua mutta miksi ei?
Oliko tässä nyt joku pointti?

2718.2.2012 17:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä:

Ei ehkä vastaakaan, mutta miksi sinulla on oikeus ladata ilmaiseksi tuote, josta oikeasti tulisi maksaa? Ja toisaalta taas, miksi ladata mitään, mikä ei itseä kiinnosta?
Ei voida oikeudesta puhua mutta miksi ei?
Oliko tässä nyt joku pointti?
Miksi maksaa tuotteista joita ei millään tasolla tarvitse? Koop arposen levyn voisin ostaa ihan vaan huvikseni äiteelle ja äiskäki ottas sen vitsinä.. Eli kukaan ei menetä mitään kun ei muutenkaan tulis ostettuu eli näitä asioita ei voida ajatella 1:1 politiikalla.. Ja miksi ladata jotain mitä ei tarvitse? Miksi ostaa ferrari kun ladallakin pääsisi?

Jos sää näistä asioista yhtään tajuisit ja oisit asioista lukenut niin tajuaisit että mafialle ei rahaa anneta koska hankaloittavat artistien elämää pihtaamalla rahaa ja normaalien kuluttajien elämää turhilla suojauksilla, huonoilla palveluilla sekä täysin turhalla noitavainolla.. Panostasivat noitavainoihin käytetyt rahat palveluihin josta kaikki hyötyy enemmän koska digitaalinen myynti on huomattavasti kannattavampaa kuin levymyynti kaupoissa, siinä saahaan hinnat alemmaksi ja kun hinnat alempoana niin enemmän asikkaitakin, siis olettaen että tuote helposti saatavissa..

Artistit/bändit saavat myös keikkatuloista ja oheistuotteista rahaa.. Jos vähemmän suosittu bändi/artisti ni eihän sitä voi miljoonia vaatiakkaan suomen maassa?

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

2819.2.2012 8:08

Itse protestoin ostamalla ulkomailta. Näin ei Kotilaisen Antti saa 8 senttiä jokaisesta ostetusta musiikkikappaleesta.


2919.2.2012 15:43

Lainaus:
Jos sää näistä asioista yhtään tajuisit ja oisit asioista lukenut niin tajuaisit että mafialle ei rahaa anneta koska hankaloittavat artistien elämää pihtaamalla rahaa ja normaalien kuluttajien elämää turhilla suojauksilla, huonoilla palveluilla sekä täysin turhalla noitavainolla.

Kun sää niin tunnut tajuavan tilanteen niin kerrot varmaan että miten sinun protestisi parantaa artistien tilannetta?

Sinun mallisi kun tuntuu "parantavan" tilannetta melkoisesti kun et halua antaa artisteille yhtään rahaa...

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cpenter83:
Itse protestoin ostamalla ulkomailta. Näin ei Kotilaisen Antti saa 8 senttiä jokaisesta ostetusta musiikkikappaleesta.

Näin juuri se protestointi kuuluu tehdä. Hieno juttu. Itse tilaan tyhjät levyt ulkomailta, ei tarvitse maksaa hyvitysmaksuja suomeen :)

3019.2.2012 17:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus:
Jos sää näistä asioista yhtään tajuisit ja oisit asioista lukenut niin tajuaisit että mafialle ei rahaa anneta koska hankaloittavat artistien elämää pihtaamalla rahaa ja normaalien kuluttajien elämää turhilla suojauksilla, huonoilla palveluilla sekä täysin turhalla noitavainolla.

Kun sää niin tunnut tajuavan tilanteen niin kerrot varmaan että miten sinun protestisi parantaa artistien tilannetta?

Sinun mallisi kun tuntuu "parantavan" tilannetta melkoisesti kun et halua antaa artisteille yhtään rahaa...

En halua antaa artisteille yhtään rahaa? tottakai haluan NIMENOMAAN ARTISTEILLE RAHAA.. suurin osa levyhyllyltäkin ostetusta musiikista menee levy-yhtiöiden taskuun.. pieni summa menee itse artisteille.. se tässä pointtina että suurempi osa rahasta pitäisi mennä artisteille, ei ahneille levy-yhtiöille..

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

3119.2.2012 20:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:

En halua antaa artisteille yhtään rahaa? tottakai haluan NIMENOMAAN ARTISTEILLE RAHAA.. suurin osa levyhyllyltäkin ostetusta musiikista menee levy-yhtiöiden taskuun.. pieni summa menee itse artisteille.. se tässä pointtina että suurempi osa rahasta pitäisi mennä artisteille, ei ahneille levy-yhtiöille..

Se riippuu artistista kuinka paljon he saavat rahaa levynmyynnistä. Lempi artistisi voivat saada siis suhteellisen hyvin rahaa levymyynnistä. Mistä sinä tiedät keillä on hyvät sopimukset ja keillä ei? Eli kenen levyt kannattaa jättää kauppaan ja kenen ei.

Se kyllä on kuitenkin myönnettävä että joillakin artisteilla on hävyttömän huonot sopimukset ja levymyynnistä ei varmasti tule rahaa juuri yhtään. Hyvänä esimerkkinä idols kilpailijat.

Tietysti olisi hyvä kun kehitettäisiin jotain vaihtoehtoisia järjestelmiä joilla voisi tukea suoraan artistia. Ellei muita keinoja löydy niin kannattaa käydä konserteissa...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.2.2012 @ 20:49

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

3220.2.2012 3:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:

En halua antaa artisteille yhtään rahaa? tottakai haluan NIMENOMAAN ARTISTEILLE RAHAA.. suurin osa levyhyllyltäkin ostetusta musiikista menee levy-yhtiöiden taskuun.. pieni summa menee itse artisteille.. se tässä pointtina että suurempi osa rahasta pitäisi mennä artisteille, ei ahneille levy-yhtiöille..

Se riippuu artistista kuinka paljon he saavat rahaa levynmyynnistä. Lempi artistisi voivat saada siis suhteellisen hyvin rahaa levymyynnistä. Mistä sinä tiedät keillä on hyvät sopimukset ja keillä ei? Eli kenen levyt kannattaa jättää kauppaan ja kenen ei.

Se kyllä on kuitenkin myönnettävä että joillakin artisteilla on hävyttömän huonot sopimukset ja levymyynnistä ei varmasti tule rahaa juuri yhtään. Hyvänä esimerkkinä idols kilpailijat.

Tietysti olisi hyvä kun kehitettäisiin jotain vaihtoehtoisia järjestelmiä joilla voisi tukea suoraan artistia. Ellei muita keinoja löydy niin kannattaa käydä konserteissa...
Sepäse kun ei ole enään kuluttajan asia tietää sopimuksien tarkkoja yksityiskohtia, se on bändin asia.. Mutta pääasiallisestihan levy-yhtiöt polkee bändejä kuin tulpatonta mopoa.. Suomessa huonon artistin on kuitenkin turha lähtee itkemään rahan perään koska suomen markkinat yksinkertaisesti niin pienet että ei levymyynnillä saa ainakaan sitä tuohta niin paljoa..

Ja juuri konserteista/keikoista saa rahaa.. sekä oheistuotteilla mutta tässä tullaan taas kuitenkin takaisin siihen suosio juttuun..

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

336.3.2012 10:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Simonitez:
Minkä takia täällä syyllistetään nyt Koop Arposta ja Jyrki 69:iä valittajiin liittyneiksi. Jos seuraisitte yhtään musiikkiteollisuutta, niin jokainen artisti ja bändi valittaa yhtä paljon niistä menetetyistä senteistään. Esimerkkinä Metallica?

**ttuun Metallica, olin Machinae Supremacyn keikalla muutama vuosi sitten ja välispiikissä proppasivat piratebayta ja sanoivat että haluamme teidän lataavan albumimme - että älä valehtele niistä "kaikista", kun fakta on että hiton monet suorastaan kannattavat piratismia ja vielä useammat eivät välitä vähääkään siitä.

Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....
Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle (8.12.2016 10:03)
Microsoft ja Intel esittelivät WinHEC-tapahtumassa Kiinassa uutta Project EVO -hanketta, jonka avulla IT-jätit yrittävät määritellä miten PC-valmistajien tulisi parantaa ensi vuoden tietokonemalleja. ....
Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio (8.12.2016 09:30)
Muutama vuosi sitten Microsoft yritti tuoda täysiverisen Windows 8:n ARM-pohjaisten tietokoneiden ja tablettien saataville, mutta projekti kuivui kasaan hyvin nopeasti. Nyt Microsoft yrittää ....
Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille (8.12.2016 08:58)
Elokuvien julkaisukaava voi mennä lähitulevaisuudessa kokonaan uusiksi, sillä Bloombergin saamien tietojen mukaan Apple neuvottelisi Hollywoodin suurimpien studioiden kanssa oikeuksista tuoda ....
PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)