*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Daemon Tools kerää käyttötietoja -- halusi sitä tai ei

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 14.2.2012 15:21 Kommentteja (20)

Daemon Tools kerää käyttötietoja -- halusi sitä tai ei Suosittu levykuvatiedostojen avaamiseen tarkoitettu Daemon Tools -ohjelmisto on alkanut kerätä käyttötietoja MountSpace-palvelua varten.
MountSpace-ominaisuus kerää tietoja käyttäjän avaamista levykuvatiedostoista ja lähettää ne verkkopalveluun. Palvelusta löytyy levykuvien käyttäjämääriin liittyvää statistiikkaa ja linkkejä hakukoneeseen, jonka avulla tietyn levykuvan voi etsiä käsiinsä.

Asennusvaiheessa käyttäjälle annetaan mahdollisuus hyväksyä tai estää tietojen hyödyntäminen MountSpacessa. Tietojen keräämistä käyttäjä ei voi asennusvaiheessa estää.

Verkossa julkaistujen raporttien perusteella ohjelma hyödyntää sanavalintaa edukseen, eli Daemon Tools kerää käyttäjätietoja vaikkei niitä palvelussa hyödynnettäisikään. WithinWindows-blogin mukaan tiedot lähetetään MountSpacen palvelimille (halusi sitä tai ei), mutta korvamerkittyjä tietoja ei käytetä. Blogin mukaan tietojen lähettämisen voi estää blokkaamalla liikenne IP-osoitteisiin 212.117.184.51 ja 212.117.185.149. Kerätyt tiedot löytyvät hakemistosta %AppData%DAEMON Tools LiteImageInfoCache.

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

114.2.2012 15:23

Voisko joku nyt sitten kertoa jonkin vastaavan ja yhtä helppokäyttöisen ohjelman tämän tilalle. Itse en enää aio käyttää tätä ohjelmaa periaatesyistä.

214.2.2012 15:25

Kerääkö piraattiversio myös tietoja?

314.2.2012 15:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VaraHerra:
Kerääkö piraattiversio myös tietoja?
Kyllä ja jos käytät sitä vielä pitkään niin sinulle lähetetään lasku laittomasta kopiosta.


@1 Poweriso
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.2.2012 @ 15:42

Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO

414.2.2012 15:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti veeman07:
Voisko joku nyt sitten kertoa jonkin vastaavan ja yhtä helppokäyttöisen ohjelman tämän tilalle. Itse en enää aio käyttää tätä ohjelmaa periaatesyistä.
Alcohol 120%

514.2.2012 15:40
PET68
Vahvistamaton

Jos kerätään niin niitä myös käytetään. Ennemmin tai myöhemmin.

614.2.2012 16:50

Itse käytän PowerISOa mounttauksiin ja muihin.


2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

714.2.2012 17:14

magicdisk on hyvä. Itse joskus meinasin daemon toolsin asentaa mutta peräännyin kun sen asennus vaikutti jotenkin epäilyttävältä. Ja hyvä niin.

814.2.2012 17:30

Kerätkää pois vaan, mitäs se minun daemon tools käyttöä haittaa?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.2.2012 @ 17:42

914.2.2012 17:59
abcdefghijk
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti veeman07:
Voisko joku nyt sitten kertoa jonkin vastaavan ja yhtä helppokäyttöisen ohjelman tämän tilalle. Itse en enää aio käyttää tätä ohjelmaa periaatesyistä.
SlySoftin Virtual CloneDrive.
download.cnet.com/Virtual-CloneDrive/3000-20432_4-173879.html

1014.2.2012 18:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti prxos:
magicdisk on hyvä. Itse joskus meinasin daemon toolsin asentaa mutta peräännyin kun sen asennus vaikutti jotenkin epäilyttävältä. Ja hyvä niin.
Komppaan, tekee ihan samat asiat kuin Daemon Tools.. Tai ainakin joku useamman vuoden vanha versio mitä käytin ennen kuin se saastutettiin..

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.

1114.2.2012 18:41

Hmm. Riittääkös ihan pelkkä palomuurista blokkaus kun ohjelma kysyy lupaa ottaa yhteyttä nettiin?

Jos ohjelmaa vaihtaa, niin mikä olisi suositeltavin vaihtoehto Daemon Toolsia monta vuotta käyttäneelle? Anyone?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.2.2012 @ 18:52

1214.2.2012 19:52

Käyttää vain vanhempaa versiota, näin ainakin itse teen.. tiedämmä kyseinen ominaisuutta ei ole vanhemmissa versiossa..


Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW

1315.2.2012 2:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Make_72:


Alcohol 120%
En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku käyttäisi Daemon Toolssia kun Alcohol 120% on olemassa. Daemonhan on todella surkea käyttää tuohon verrattuna.

-Reko

1415.2.2012 8:42

SlySoftin Virtual CloneDrive tekee ihan samat asiat ja on freewarea. Ei (tietääkseni) vakoile käyttäjää, en ole kyllä Windows konetta aikoihin käyttänyt, joten en ihan ajantasalla siitä maailmasta ole.

1515.2.2012 9:38

Itse käytän 7 vuotta vanhaa versiota ohjelmasta ja teen sillä vain yhden ainoan asian, eli mounttaan imagen. Toimii hyvin myös windows 7 64 bit.

1615.2.2012 14:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Make_72:


Alcohol 120%
En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku käyttäisi Daemon Toolssia kun Alcohol 120% on olemassa. Daemonhan on todella surkea käyttää tuohon verrattuna.
Ehkä mutta hinta-laatu suhde on sitten aika eri asia, ottaen huomioon, että daemon on freeware jollei tarvitse lisäominaisuuksia.

1715.2.2012 18:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VaraHerra:
Kerääkö piraattiversio myös tietoja?
Kyllä ja jos käytät sitä vielä pitkään niin sinulle lähetetään lasku laittomasta kopiosta.


@1 Poweriso
öööö EI!!!

Odin

1815.2.2012 19:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daim0n:

Ehkä mutta hinta-laatu suhde on sitten aika eri asia, ottaen huomioon, että daemon on freeware jollei tarvitse lisäominaisuuksia.
Noh, ei tuo Alcohol120% nyt niin kallis ole etteikö sitä ostaa voisi.
Mulla vaan kävi aikoinaan sen kans niin että kun sen ostin niin piraatti imagejen aika oli mun osalta jo ohi, joten ei ole juuri tullut sillä mounttailtua mitään aikoihin.

-Reko

1915.2.2012 21:07
Joose1
Vahvistamaton

Suosittelen myös Virtual CloneDriveä... Olin pitkään vannoutunut DT-käyttäjä, ja sattumalta kokeilin VCD:tä... On muuten aivan eriluokkaa käyttökokemus. Eikä tarvii miettiä kerääkö se tietoja vaiko eikö.

2016.2.2012 8:13

Magic disk yksinkertaisemmaks ei tuosta pääse :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto