*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Huippusuosittu torrentsivusto lopetti

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 6.2.2012 12:18 Kommentteja (13)

Huippusuosittu torrentsivusto lopetti Torrentsivusto BTJunkie on päättänyt lopettaa toimintansa. Sivusto päätettiin lopettaa vapaaehtoisesti, eli tapaukseen ei liity ulkopuolisen tahon väliintuloa. BTJunkie kuului maailman suosituimpiin torrentsivustoihin.
BTJunkie ei ole missään vaiheessa joutunut viranomaisten hampaisiin, eivätkä ylläpitäjät halua joutua sellaiseen tilanteeseen tulevaisuudessakaan. The Pirate Bayn ja Megaupload.comin oikeusjuttujen esimerkit olivat avainasemassa kun ylläpito teki vaikeaksi kuvaillun päätöksen.

Tekijänoikeusjärjestöt ovat katsoneet BTJunkien toimintaa pahalla silmällä, vaikkei sen toimintaan olekaan puututtu. Esimerkiksi MPAA listasi BTJunkien viime vuonna pahimpien P2P-sivustojen joukkoon.

Tägit: BTJunkie
Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

16.2.2012 12:30

nössöt

26.2.2012 12:43
Pelemane
Inactive

Ihan fiksu veto sinänsä. Harmi että lopettivat koska oli ainakin omasta mielestäni paras torrentsivusto.

36.2.2012 13:09

Viitsisivät vaan muutkin yrittää ja tapella niinku tpb. Vai onko ruotsalaiset ainoita keillä on tarpeeks munaa tohon hommaan?




AMD Phenom II X4 955 Black Edition @ 3.8Ghz W/Scythe Mugen 2 Rev.B|Nvidia GeForce GTX 560Ti 448 cores W/DirectCU II|Asus M3A76-CM|4gb Kingston HyperX 1066MHz|Chieftec 550W|Nexus Clodius|Windows 7 Home Premium 64Bit

46.2.2012 13:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tshlaber:
Viitsisivät vaan muutkin yrittää ja tapella niinku tpb. Vai onko ruotsalaiset ainoita keillä on tarpeeks munaa tohon hommaan?
Tappele itse vai eikö ole munaa? niinpä.

56.2.2012 13:46

Ruottalaisilla viittanet tuomittuihin kavereihin, jotka pakoilee jossain päin maailmaa. En ota asiaan muuten kantaa, mut typerää laukoa tuollaisia sieltä näppiksen takaa. Realiteetti vain on se, että hommasta voi tällähetkellä ikävä kyllä napsahtaa isot mätkyt ja jopa linnatuomio. Emmäkää suomessa viittis toimintaa pyörittää vaikka kuinka ajattelisin sen olevan mielestäni laillista. Tässä on elämä elettävänä. Mutta sinun mielestä olen munaton ja nössö. Vingut siellä ku muut ei ota riskejä sun vuokses.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.2.2012 @ 13:46

66.2.2012 13:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tshlaber:
Viitsisivät vaan muutkin yrittää ja tapella niinku tpb. Vai onko ruotsalaiset ainoita keillä on tarpeeks munaa tohon hommaan?
Tappele itse vai eikö ole munaa? niinpä.
Yksittäisenä tahona siitä ei olisi paljoakaan hyötyä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
Ruottalaisilla viittanet tuomittuihin kavereihin, jotka pakoilee jossain päin maailmaa. En ota asiaan muuten kantaa, mut typerää laukoa tuollaisia sieltä näppiksen takaa. Realiteetti vain on se, että hommasta voi tällähetkellä ikävä kyllä napsahtaa isot mätkyt ja jopa linnatuomio. Emmäkää suomessa viittis toimintaa pyörittää vaikka kuinka ajattelisin sen olevan mielestäni laillista. Tässä on elämä elettävänä. Mutta sinun mielestä olen munaton ja nössö. Vingut siellä ku muut ei ota riskejä sun vuokses.
Hirmune rage siellä päällä? :) Aika monesta muustakin asiasta voi saada sakkoja, esim ylinopeudesta, ajatko aina rajotusten mukaan? Siks toisekseen sivustohan pyöri jo melkein 7 vuotta, kyllä siltä ajaltakin jo lakimiehet saa mätkyt ja linnatuomiot aikaan. Ja btjunkie pyöri suomesta käsin?



AMD Phenom II X4 955 Black Edition @ 3.8Ghz W/Scythe Mugen 2 Rev.B|Nvidia GeForce GTX 560Ti 448 cores W/DirectCU II|Asus M3A76-CM|4gb Kingston HyperX 1066MHz|Chieftec 550W|Nexus Clodius|Windows 7 Home Premium 64Bit

76.2.2012 14:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tshlaber:

Yksittäisenä tahona siitä ei olisi paljoakaan hyötyä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tshlaber:

Hirmune rage siellä päällä? :) Aika monesta muustakin asiasta voi saada sakkoja, esim ylinopeudesta, ajatko aina rajotusten mukaan? Siks toisekseen sivustohan pyöri jo melkein 7 vuotta, kyllä siltä ajaltakin jo lakimiehet saa mätkyt ja linnatuomiot aikaan. Ja btjunkie pyöri suomesta käsin?
Emmä ajakkaa ylinopeutta poliisin edestä sen takia, että mielestäni saan ajaa mitä nopeutta haluan. Ei viitti ottaa turhia protestisakkoja. Yksittäisenä tahona olisit yksi yksittäinen taho yksittäisten tahojen joukossa. Mutta ei, vingutaan näppiksen takana mielummin. Ei ole "ragea". Tissiposkille täytyy pitää vain jotain rotia.

86.2.2012 14:13

Lainaus:
Emmä ajakkaa ylinopeutta poliisin edestä sen takia, että mielestäni saan ajaa mitä nopeutta haluan. Ei viitti ottaa turhia protestisakkoja. Yksittäisenä tahona olisit yksi yksittäinen taho yksittäisten tahojen joukossa. Mutta ei, vingutaan näppiksen takana mielummin. Ei ole "ragea". Tissiposkille täytyy pitää vain jotain rotia.
Mutta ajat kuitenkin ja olet valmis siitä sitten maksamaan, samalla myös vaarantaen toisten turvallisuutta. Valitettavasti vain hieman syrjemmästä tämä näppiksen takaa "vinkuminen" on ainut vaihtoehto, tuskin auttaa tohon omalle pihalle mennä huutelee, tai keskelle 5000 asukkaan kylää. :) Hyvä herra, sitten internet ei ole sinun paikkasi.



AMD Phenom II X4 955 Black Edition @ 3.8Ghz W/Scythe Mugen 2 Rev.B|Nvidia GeForce GTX 560Ti 448 cores W/DirectCU II|Asus M3A76-CM|4gb Kingston HyperX 1066MHz|Chieftec 550W|Nexus Clodius|Windows 7 Home Premium 64Bit

96.2.2012 14:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tshlaber:
Lainaus:
Emmä ajakkaa ylinopeutta poliisin edestä sen takia, että mielestäni saan ajaa mitä nopeutta haluan. Ei viitti ottaa turhia protestisakkoja. Yksittäisenä tahona olisit yksi yksittäinen taho yksittäisten tahojen joukossa. Mutta ei, vingutaan näppiksen takana mielummin. Ei ole "ragea". Tissiposkille täytyy pitää vain jotain rotia.
Mutta ajat kuitenkin ja olet valmis siitä sitten maksamaan, samalla myös vaarantaen toisten turvallisuutta. Valitettavasti vain hieman syrjemmästä tämä näppiksen takaa "vinkuminen" on ainut vaihtoehto, tuskin auttaa tohon omalle pihalle mennä huutelee, tai keskelle 5000 asukkaan kylää. :) Hyvä herra, sitten internet ei ole sinun paikkasi.
Ei se pihalle autakkaan mennä. Enemmän auttaa ku teet asialle jotain. Jos mielestästi pitää tapella jonku torrent-sivuston ylläpitämisen puolesta, nii perusta oma. Hyvä herra, se ei ole maantieteellisestä sijainnista kiinni internetissä. enkä sanonu ajavani ylinopeutta(mihin se nyt ees liittykään). Edelleenkään en ajais ylinopeutta vain sen vuoksi, että tissiposket sais ajaa lujempaa tulevaisuudessa, ku itse oon ensin tarpeeksi maksanu sakkoja lain muuttamiseksi. ajakoot itse.

106.2.2012 15:04

Kehitys menee eteenpäin. Nyt nähdään keskitettyjen torrent servereiden katoamisen avain kuten Napster katosi aikanaan. Kohta tulee palveluita johonkin josta saamme torrent tiedostoja I2P tyyliin. Emme vain tiedä sitä mistä tulee ja samalla torrenttien etukäteistarkastus katoaa..


"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

116.2.2012 17:58

Veikkausta pystyyn jatkajasta?

Itse veikkaan Kick Ass Torrentsin vievän suurimman osan käyttäjistä. Torrentz ja Isohunt kasvattavat käyttäjämääriään (etenkin ensimmäinen), mutta eivät muutu merkittävästi.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.2.2012 @ 17:59

127.2.2012 8:50

Mafia on onnistunut erinomaisesti pelottelussaan. Eihän heidän näköjään enää tarvitse tehdä mitään niin torrent- ja muita sivustoja (Filesonic) katoaa. Tähänkö tässä nyt on tultu. Mafia tuntuu nyt saavan kaiken mitä haluaa. Onko vapaa tiedonvälitys kohta historiaa? Miksei näitä palvelimia siirretä maihin, joissa vielä vapautta on? Kai jossain vielä on?

Ymmärrän ylläpitäjien huolen omasta tulevaisuudestaan. Kuitenkaan yhtään sotaa ei ole vielä voitettu ilman uhreja. Sotaa tämä nimittäin on. Taistelijat ovat vapaaehtoisia, joten jokainen tehköön valintansa itse. En arvostele ketään.

Tavoitteeni tänään on selvittää seuraavaa asiaa; mistä päin maailmaa löytyisi vielä palvelintilaa, johon voisi luottaa, joka ei tekisi yhteistyötä mafian tai USA:n kanssa. Varmasti maksukykyisiä asiakkaita kyllä löytyisi. Mitenhän jotkut arabimaat, onhan heillä omat sensuurinsa ja ihmisoikeusongelmansa muuten, mutta tuskin ainakaan jenkkien tai mafian kanssa yhteistyötä ihan helposti tekisivät. Selvitän asiaa.

1313.2.2012 13:39

Olisivat laittaneet edes viimeisimmän tietokannan pakettina jakoon, kuten TPB teki...


"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto