*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay vaihtoi osoitteensa

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 3.2.2012 12:46 Kommentteja (14)

The Pirate Bay vaihtoi osoitteensa Suosittu The Pirate Bay -sivusto on vaihtanut verkko-osoitteensa .org-päätteen ruotsalaiseen .se-maatunnukseen.
Muutoksen taustalla on korkeimman oikeuden päätös, jonka mukaan The Pirate Bayn yläpitäjille ei myönnetä valituslupaa heitä vastaan nostetussa oikeusjutussa. Ruotsissa heidät todettiin syyllisiksi, minkä takia Yhdysvaltain tulliviranomaisen ICE:n pelättiin ottavan sivuston verkko-osoite haltuun.

Viranomaisen valtuudet eivät kuitenkaan riitä .se-osoitteeseen, joten TPB:n toiminta voi jatkua keskeytyksettä ja normaaliin tapaan korkeimman oikeuden päätöksen jälkeenkin. Muutos tehtiin varmuuden vuoksi, eli ICE:n kaappaussuunnitelmista ei ole varmuutta.

Korkeimman oikeuden tuoreen päätöksen perusteella neljä syytettyä tuomittiin useiden kuukausien vankeusrangaistuksiin ja yhteensä 4,9 miljoonan euron vahingonkorvauksiin.

Tägit: The Pirate Bay

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

14 kommenttia

13.2.2012 14:39

HAHAHA... on jätkillä munaa! :D

Ei se, että suojasivat kaappausyritykseltä, vaan se että maatunnus on Ruotsin! =) Rispekt!

23.2.2012 15:17

Ei toimi minulla tuo uusi osoite, eli ilmeisesti Elisan blokkaus pysyy voimassa?

33.2.2012 16:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Ei toimi minulla tuo uusi osoite, eli ilmeisesti Elisan blokkaus pysyy voimassa?
vaihda soneraa.

43.2.2012 16:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Ei toimi minulla tuo uusi osoite, eli ilmeisesti Elisan blokkaus pysyy voimassa?
Blokkaus toimii, koska ip ei ole vaihtunut. Voit käyttää kuitenkin www.piraattilahti.org osoitetta.

53.2.2012 16:47

Aika pelimies veto =D
Hyvä, että jotkin jaksavat tapella vastaan

63.2.2012 17:18

tuo .se tunnushan on ollut käytössä tpb:n alusta asti. nyt siitä tehtiin vain ensisijainen osoite.


las ballenas son el camino

73.2.2012 18:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ippis1:
vaihda soneraa.

A) Piratebayn esto oikeuden määräyksestä ei riitä syyksi vaihtamaan.
B) Äityli ei tykkäis, kun alkaisin vaihtelemaan kodin operaattoria.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RichardvonBacon:

Blokkaus toimii, koska ip ei ole vaihtunut. Voit käyttää kuitenkin www.piraattilahti.org osoitetta.

No niin, näin sen itsekin ajettelin olevan, että vaikka nimi muuttuu niin ip säilyy. Mutta tuo piraattilahti.org onkin oivallinen juttu, itse olen paljon hankalamman (ja hitaamman) proxy-hässäkän kautta käyttänyt tpb.orgia. Kiitos vinkistä!

84.2.2012 11:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ippis1:
vaihda soneraa.

A) Piratebayn esto oikeuden määräyksestä ei riitä syyksi vaihtamaan.


Eikös palveluntarjoajan valinta ole täysin vapaaehtoista, jos vaan alueelle tulee kuuluvuutta...
Senkun pistät Elisan palautelootaan että TPB blokin vuoksi boikottia niin saat paljon aikaan. Sonera, DNA jne. ovat varmasti halukkaita auttamaan jos haluat niihin vaihtaa.
Vaikka eihän se Elisan oma vika ole, koska oikeuden päätös, mutta kuitenkin.

94.2.2012 12:31

Jos ette tienneet, TPB-estoa ollaan ajamassa myös muille operaattoreille.


AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

104.2.2012 13:05

Käyttäkää isohunttia. Mua ei ainakaan kiinnosta blokitaanko pb, nää jutut vaan naurattaa. Isohuntista tuskin poliisit edes tietää, en ole ainakaan kuullut.

114.2.2012 18:40

Tässä 3 muuta tpb kaltaista paikkaa. Sana leviämään ja linkit kaikille.

isohunt.com
btjunkie.org
torrentz.eu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.2.2012 @ 18:42

124.2.2012 20:41

Fiksu veto TBP:ltä. Ihan oikeasti oli riski olemassa tuon .org-osoitteen kanssa. Niin järjettömäksi on maailma mennyt. Älkää Elisaa boikotoiko tuon sensuurin vuoksi. He ovat sitä vastaan, valittaneet hoviin ja muutenkin ilmaisseet vastustuksensa. Käräjäoikeuden järjetön tuomio ja joku täysin yli-innokas (lue lahjottu) ulosottomies, joka ajoi tuon sensuurin toteutettavaksi jo ennen kuin päätös on lainvoimainen (jota se siis ei ole, koska valitus on tehty, mielestäni rikkoo perusoikeuksia, mutta minähän en mistään kai mitään tiedä).

Niin ja sensuurin kiertoon; piraattilahti.org on hyvä, mutta magneettilinkit eivät ainakaan itselläni toimi sitä kautta. Käytän VPN:ää, sillä kiertää kaikki sensuurit (kunnes estetään VPN...) ja eipä jää Kotiloiselle ja kumppaneille mahdollisuutta selvittää kuka täällä latailee ja mitä (kunhan on luotettava VPN, joka ei logeja tallenna, esim. AirVPN).

131.10.2012 20:44
jaos373
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ippis1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Ei toimi minulla tuo uusi osoite, eli ilmeisesti Elisan blokkaus pysyy voimassa?
vaihda soneraa.
The Pirate Bay sivusto ei vastaa hetkellisesti.
Kokeile hetken kuluttua uudestaan.
:(..

141.10.2012 20:49

Ruotsissa verkkohyökkäysten sarja - The Pirate Bay kaadettiin?

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article843694.ece

" Iltapäivällä kaatui suuri internetpalveluntarjoaja Prq.se, jonka palvelimilla sijaitsee muun muassa pahamaineinen The Pirate Bay -torrenttisivu. "


PÖYTÄKONE; Gigabyte GA-Z77X-D3H | INTEL 2550K @ 4,5 Phanteks ph-tc14cs | Radeon HD 6950 2 GB Arctic Cooling Xtreme Plus II | Grandia GD08 | HyperX 2x4GB | Corsair TX550M 550W | Corsair 60GB SSD
HTPC/SERVER; Asus F1A75-M | A8 3850 Llano with Kozuti | HyperX 4GB | Grandia GB05B | 2 X Western Digital 1,5TB | Corsair TX550M 550W
REITITIN: Asus RT-N66U

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Huhut vahvistuvat: Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön Huhut vahvistuvat: Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön (20.4.2014 23:17)
Vain muutamia päiviä sitten Samsungin varatoimitusjohtaja Yoon Han-kil vihjasi tulevan Samsung Galaxy Note 4:n sisältävän "uuden muotoseikan". Tuoreimpien huhujen mukaan kyseessä olisi taivutettu ....
1 kommentti
LinkedIn saavutti 300 miljoonan käyttäjän rajan -  hurja 3,3 miljardin käyttäjän tavoite LinkedIn saavutti 300 miljoonan käyttäjän rajan - hurja 3,3 miljardin käyttäjän tavoite (20.4.2014 21:50)
Verkkoyhteisöpalvelu LinkedIn on saavuttanut 300 miljoonan käyttäjän rajan, kertoo palvelu virallisessa blogissaan. Yli puolet käyttäjistä on rekisteröity emämaa Yhdysvaltojen ulkopuolella. ....
Kun akkuongelma yllättää, näin toimii Galaxy S5:n Ultra Power Saving -tila Kun akkuongelma yllättää, näin toimii Galaxy S5:n Ultra Power Saving -tila (20.4.2014 15:03)
Samsung Galaxy S5, kuten muutkin älypuhelimet nykyaikana tulee varustettuna virransäästötilalla. Tämä tarkoittaa, että puhelimen saa pidettyä päällä vaikkapa tärkeää puhelua varten pidemmän ....
9 kommenttia
AMD julkaisi neljännesvuosikatsauksensa: ei 20 nm näytönohjaimia tänä vuonna AMD julkaisi neljännesvuosikatsauksensa: ei 20 nm näytönohjaimia tänä vuonna (20.4.2014 14:27)
AMD julkaisi kuluneella viikolla ensimmäisen neljännen tuloksensa, joka jäi 20 miljoonaa dollaria tappiolliseksi. Yritys valotti myös tulevaisuudensuunnitelmiaan tulevien prosessitekniikoiden suhteen. ....
2 kommenttia
300 €:n älypuhelimet: Kumpi kannattaa ostaa, HTC One mini vai LG G2 mini? 300 €:n älypuhelimet: Kumpi kannattaa ostaa, HTC One mini vai LG G2 mini? (19.4.2014 18:00)
Muutaman viime vuoden aikana Android-valmistajat innostuneet hyödyntämään lippulaivamallien brändiä alemman hintaluokan puhelimien myynnin vauhdittamiseksi. Markkinoille on alkanut virrata niin ....