*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Oikeus: Teosto käytti asemaansa väärin

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 26.1.2012 14:19 Kommentteja (11)

Oikeus: Teosto käytti asemaansa väärin Korkein oikeus ei antanut Teostolle valituslupaa tapauksessa, jossa järjestöä syytettiin määräävän markkina-aseman väärinkäytöstä.
Teosto ja yhdeksän matkailu- ja ravintola-alan yritystä ovat kiistelleet siitä, että toimiko säveltäjien tekijänoikeusjärjestö oikein nostaessaan vuonna 2006 ravintoloiden musiikinesityshintoja. Hovioikeus katsoi viimevuotisessa päätöksessään, että Teosto nosti hintoja perusteetta. Korkein oikeus määräsi nyt, ettei Teosto voi valittaa päätöksestä, eli hovioikeuden aiempi päätös jää voimaan.

Hovioikeuden mukaan mukaan Teoston tekemien satojen prosenttien hinnankorotukset elävän musiikin ja mekaanisen tanssimusiikin korvaustariffeihin olivat kohtuuttoman suuria. Teosto ei perustellut aikoinaan korotusten syytä.

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

11 kommenttia

126.1.2012 14:38

:D


Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

226.1.2012 14:44

Noiden järjestöjen valvontaa tulisi lisätä, ei niihin voi luottaa. Etenkin kun ovat määräävässä markkina-asemassa, eivätkä tunnu tietävän mitä saa tehdä ja mitä ei.

326.1.2012 14:50

:D

XD




"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

426.1.2012 15:42

Kerrankin aivan oikea päätös korkeimmalta oikeudelta. :)

526.1.2012 16:04

Ei perustellut, koska perusteita ei ollut -> AHNEUS
Ei mitään uutta MAFIAAuringon alla.

626.1.2012 16:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RichardvonBacon:
Ei perustellut, koska perusteita ei ollut -> AHNEUS
Ei mitään uutta MAFIAAuringon alla.
Olihan siinä sulla perustelut....ahneus :p, oikea päätös.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.1.2012 @ 16:18

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

726.1.2012 18:19

In your face teosto =P

826.1.2012 21:20

Kyllä nyt Kotinainen on harmissaan.

927.1.2012 8:14

Heräsi kauhia ajatus... Mitä jos tämä Teoston määräävä markkina-asema purettaisiinkin ja TO-sopasta tehtäisiin avointa kilpailulle, aivan kuin pysäköinninvalvonnasta. :O

1027.1.2012 10:54

Itseasiassa Opetusministeriö valitsee tekijänoikeuksia valvovan tahon aina määräajaksi (viimeksi taisi olla 5 vuodeksi) kerrallaan ja koska kyseessä ei ole viranomainen on hakumenettely lain mukaan avoin. Mikään muun yhdistys vain ei ole vielä kertaakaan tähän mennessä tehnyt inhimmillisempää ja parempaa tarjousta.


1127.1.2012 20:06

Mafiahan käyttää aina väärin hallitsevaa markkina-asemaansa...


"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"
olepiraatti.fi

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Linux saa vihdoin virallisen Netflix-tuen Linux saa vihdoin virallisen Netflix-tuen (20.9.2014 17:20)
Vuonna 2007 esitelty Netflixin streaming-palvelu on vihdoin saamassa virallisen Linux-tuen. Asia ilmenee Ubuntu-kehittäjien foorumille kirjoitetusta viestistä. Seitsemän vuotta sitten alkunsa ....
2 kommenttia
Android L ja iOS 8 salaavat oletuksena käyttäjänsä tiedot Android L ja iOS 8 salaavat oletuksena käyttäjänsä tiedot (20.9.2014 14:06)
Keskiviikkona julkaistun iOS 8 -käyttöjärjestelmän myötä Applen mobiililaitteiden omistajat ovat voineet suojata laitteensa salasanan avulla. Koodin avulla käyttäjä pystyy salaamaan tietonsa ....
2 kommenttia
Opas: Näin siirrät tietosi iPhonestasi Androidiin Opas: Näin siirrät tietosi iPhonestasi Androidiin (20.9.2014 13:00)
Suunnitteletko Applen ikonisen iPhonen hylkäämistä Androidin tarjoamien mahdollisuuksien houkuttelemana? Vai onko muuten vain tarvetta virittää Android-pohjainen kakkosluuri tai työpuhelin toimintakuntoon? ....
5 kommenttia
IPhone 6:n sisältä löytyi mysteerinen piiri – kompassi, kiihtyvyysanturi vai jotakin muuta? IPhone 6:n sisältä löytyi "mysteerinen piiri" – kompassi, kiihtyvyysanturi vai jotakin muuta? (20.9.2014 11:03)
Tee-se-itse-harrastelijoille ja korjaajille suunnattu iFixit julkaisi jo eilen omat purkuartikkelinsa myyntiin tulleista iPhone 6- ja iPhone 6 Plus -puhelimista. Ammattimaiseen tekniseen analyysiin ....
5 kommenttia
YouTuben katselukertoja voi seurata nyt lähes reaaliaikaisesti YouTuben katselukertoja voi seurata nyt lähes reaaliaikaisesti (19.9.2014 16:06)
YouTube tarjoaa tästä lähin kanavien ylläpitäjille mahdollisuuden seurata lähes reaaliajassa videoidensa katselukertojen kertymistä. Katselukerrat esitetään kahdessa graafissa: hour-by-hour ....

Uutisarkisto