*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Safari-käyttäjä Windowsissa? Näin koneesi saadaan kaatumaan

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 22.12.2011 16:33 Kommentteja (10)

Safari-käyttäjä Windowsissa? Näin koneesi saadaan kaatumaan Safari-selainta 64-bittisessä Windows 7 -järjestelmässä käyttävien kannattaa olla varuillaan ja jopa mahdollisesti siirtyä ainakin väliaikaisesti toiseen selaimeen, sillä tuore bugi tarjoaa helpon keinon kaataa koko käyttöjärjestelmä.
Nykyisten tietojen mukaan bugi ilmenee vain 64-bittisen Windows 7:n ja Safarin yhdistelmällä. Windows 7 saadaan näyttämään sinistä ruutua yksinkertaisesti tarjoamalla Safarille liian pitkä iframe-tagin korkeusmäärite. Jos korkeudeksi määritetään esimerkiksi height='875678456' tai muu vastaava arvo, 64-bittinen Windows 7 saadaan kaatumaan.

Ongelmaa ei voi laittaa pelkästään Safarin bugin piikkiin, vaan myös Windows kaipaisi pikaista korjausta. Koska sovellukset ajetaan yleensä omissa "hiekkalaatikoissaan" juuri vastaavan tyyppisten tilanteiden estämiseksi, on ilmeistä, että myös Windowsin turvajärjestelmä vuotaa pahasti.

Bugiin ei tällä hetkellä ole tarjolla korjausta, mutta sen voi luonnollisesti kiertää käyttämällä jotain muuta selainta. Microsoftin mukaan ongelma on tiedossa ja se pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

122.12.2011 18:37

No voi helevtta.


222.12.2011 18:38

Hyvä hyvä omena ja M$. Ompas kyllä oikeasti naurettavan helppo tapa kaataa kone. =D


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

322.12.2011 19:01

pakkohan tuota oli heti kokeilla,mutta eipä kaadu kone vaikka laittais minkä arvon tolle :(
plääh...tää on vaan jonkun onneton yritys musta maalata Microsoftia ja safaria (vaikka kylläkin kyseinen selain on ihan p&%%&stä) :D
EDIT:mutta ei safari kyllä avaakaan sitä <iframe> ikkunaa,kun taas kettu avaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.12.2011 @ 19:05

522.12.2011 21:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti p2pman:
https://twitter.com/#!/w3bd3vil/status/148454992989261824
dodii..löytyhän se arvo millä menee nurin :D



623.12.2011 2:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti "Afterdawn.fi":
Windowsin turvajärjestelmä vuotaa pahasti.
.. Ja nyt voidaan leikkiä yllättynyttä.

723.12.2011 6:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti "Afterdawn.fi":
Windowsin turvajärjestelmä vuotaa pahasti.
.. Ja nyt voidaan leikkiä yllättynyttä.
Kyllä asiasta saa sanoa.

823.12.2011 9:25

No jokunen vuos takaperin MAC:in sai kaadettua kun meni Safarilla esim hesarin sivuille ja rullas vinhasti alaspäin =).

928.12.2011 16:57

Ainoastaan ihmettelee kuka helvetin idiootti käyttää safaria windowsissa? wanna bee or what???

1028.12.2011 19:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Ainoastaan ihmettelee kuka helvetin idiootti käyttää safaria windowsissa? wanna bee or what???
Tai ylipäätään missään.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto