*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

HS: Hyvitysmaksun laajentaminen tietokoneisiin ei toteudu

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 15.12.2011 11:41 Kommentteja (7)

HS: Hyvitysmaksun laajentaminen tietokoneisiin ei toteudu Helsingin Sanomat kertoo, että kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäen ehdotus niin kutsutun kasettimaksun laajentamisesta esimerkiksi tietokoneisiin ja älypuhelimiin ei ole toteutumassa.
Arhinmäen ehdotus sai aikaan vastalauseiden myrskyn. Aiottua laajentamista kritisoivat voimakkaasti muun muassa sähköisen viestinnän vapauksia ajava Effi ja esimerkiksi teknologia-alan yrityksiä edustava etujärjestö Teknologiateollisuus ry. Lisäksi laajentamista ovat kritisoineet muut ministeriöt ja Kuluttajavirasto.

Maksun piiriin kuuluvan laitekannan laajentamisen sijaan hallitus aikoo Helsingin Sanomien mukaan korottaa maksua siten, että tuotto nousisi ensi vuoden aikana 7,9 miljoonaan euroon, mikä on vajaa 1,5 miljoonaa enemmän kuin viime vuonna.

Hallituksen tarkoituksena on myös selvittää, kuinka koko järjestelmä voitaisiin uusia.

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

115.12.2011 11:48

Ei ahneudella rajaa. Onhan se tietenkin ihan mukava rahastaa ihmisten lomakuvien tallennusvälineestä "pikkasen extraa".

215.12.2011 11:53

Pieni erävoitto teostomafian "uhreille" mutta kuten oikeassa maailmassa niin rikkaat ahneet aina korjaavat voitonsa kotiin...

315.12.2011 14:47

Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.. Niin se vaan menee


MB: Z87X-D3H, CPU: i5-4670K 3.4Ghz, GPU: GB 770 Oc 4Gb, Ram: 4x4Gb DDR3 1600Mhz Cl9, HD: 256Gb 840 Pro SSD | 500Gb 850 Evo SSD | WD 1TB Caviar Blue , Case: Fractal Define R4 Black

415.12.2011 16:08

Arhinmäen aatokset ovatten samaa luokkaa kuin Karpelan, Lindenin, Kiurun ..................
Paljollakos tua TO -mafia noita politiikkoja lahjoo?


Tili tuli, tili meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?

515.12.2011 18:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yourJoost:
Arhinmäen aatokset ovatten samaa luokkaa kuin Karpelan, Lindenin, Kiurun ..................
Paljollakos tua TO -mafia noita politiikkoja lahjoo?
Ei Arhimäestä nyt ihan Karpelaa saa vaikka turhia maksuja ajaakin. Paljon pahempaankin pystyisi mies. Muista toki kaverin sensuurin vastustus. Harvinaista herkkua keneltäkään poliitikolta. Yritän nyt muistella milloin Suomalaiset poliitikot ovat oikeasti puolustaneet sananvapautta muuta kuin sanallisesti...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.12.2011 @ 18:07

615.12.2011 18:29

Arhinmäel ol tosa sensuurin vastustukses kyse vaan oman suosion ja äänestäjiensä kannatuksen lisääminen. Tuskin hän aidosti oli asiassa.

Tua onkin jo pohdinnan paikka eli milloinkas suomalainen politiikko on sananvapautta puolustanut?


Tili tuli, tili meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?

716.12.2011 0:44

arhinmäki, hienoa että haet mainetta_ ex missinä sovit rooliin kun nyrkki pienemmän ihmisen silmään!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto