*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Vuoden Trolli-Finlandiat jaetaan pian

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 1.12.2011 18:35 Kommentteja (11)

Vuoden Trolli-Finlandiat jaetaan pian Tämän vuoden viralliset Finlandia-palkinnot on jo jaettu, mutta vielä on jakamatta epävirallinen Trolli-Finlandia, jolla halutaan osoittaa kunnioitusta parhaalle suomalaiselle internet-trollaukselle.
Kolmen henkilön anonyymi raati valitsee enintään kuusi ehdokasta, joista myöhemmin nimitettävä henkilö valitsee vuoden parhaan trollin.

"Ansiokas suomalainen trollaus on merkittävä suomalainen kulttuuriteko joka kuvastaa suomalaisen yhteiskunnan tilaa. Se luotaa suomalaisen internetkäyttäjän sielunmaisemaa ja tuo esille uusia näkökulmia maailmasta, jossa elämme", palkintoa kuvaillaan Trolli-Finlandian Facebook-ryhmässä.

Tämän vuoden ehdokkaissa ovat jostain mystisestä syystä vahvasti edustettuina pienten lasten vanhemmille tarkoitetut sivustot, erityisesti vauva.fi foorumeineen.

Trolli-Finlandia valitaan lähiaikoina seuraavasta joukosta:

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

11.12.2011 18:39

Pettäjämiehellä taitaa olla sitten aikamoiset hanskat.
"Onnenkalu - tuo minulle onnea"


- Sitä saa mitä ei osta -

21.12.2011 18:50
AfterDawn Addict

Heterotalo... :D
Osa noista jutuista oli tylsiä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.12.2011 @ 18:50

890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones

31.12.2011 20:50

Hieman repeilin :)

41.12.2011 22:02

Trollipalkinno vois myöntää tuolle tyypille joka tuon kilpailun järjesti. Siitä hyvästä että pisti sen FBhen...


2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

51.12.2011 22:34

Pettäjämies oli kyllä hauska juttu. Mutta ihmetyttää, ketä nämä "trolli-finlandiat" valitsee jne. Vaikuttaa vähän hölmöltä jutulta, ja varmaan antavatkin palkinnot omille jutuilleen. Tosin, jos ovat itse tuon palkinnon keksineet, niin kai sen suhteen saa kaikki jutut päättääkin.

Joku äänestys, mihin saa vapaasti ehdotella noita "trollauksia", voisi olla kivempi.

61.12.2011 22:54

Miten todistat trollanneesi kun olet tehnyt sen nimimerkin suojissa? Asiaan sopivan gmail osoitteen jakaminen trollin kanssa niin voisi saada kyseenalaliset kunniat oikeaan osoitteeseen?
Vai onko nämä trollipiirit niin pienet että jostain irkin syövereistä tekevät iskujaan ja kaikki tietää kuka trollasi missäkin?

72.12.2011 2:05

Siis eihän nuo ole mitään trolleja! Nettihuumoriahan nuo on. Tsekatkaa uudensuomen puheenvuorosta Siikalan blogi. Siinä on trolli.

82.12.2011 3:39

"Mieheni kertoi telakoituneensa saunaillassa"
Epic



92.12.2011 9:34

Trollit pitäisi jakaa henkilöille eikä keskusteluketjuille. sinänsä hassuja jos ei olisi välillä vakavia. esim homotalo (pitäisi olla hometalo). kaikki nämä 'trollit' on sitäpaitsi naisten keskustelupalstoilta.

Luin tuon Homotalo jutun ja tuon täytyy feikki. Tai sitten ihmiset on sitten todella kummmallisia.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.12.2011 @ 21:45

"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

102.12.2011 23:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Luin tuon Homotalo jutun ja tuon täytyy feikki. Tai sitten ihmiset on sitten todella kummmallisia.
Mistäs sitä tietää? :D

Olin kerran TET:issä metallifirmassa ja sielä oli yksi naistyöntekijä, joka oli vähän... Tyhmä :D

Kerran hän kysyi työkaveriltaan, että "miten tunnistaa haponkestävän teräksen?" Noohh.. Työkaveri meni ja vastasi siihen, että "No haponkestävä teräs haisee happamalta"

Ja sinne se naistyöntekijä meni rautavarastoon haistelemaan rautaputkia :DDD

Ei vittu että naurettiin tolle jutulle pitkään x)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.12.2011 @ 23:37

Intel i5 2500K @4.2Ghz // Asrock Z68 Pro3 // Asus GTX 460 // Thermalright True Spirit // G.Skill 1600Mhz 4Gb // Nexus RX-5300 // Samsung Spinpoint F3 1Tb & Western Digital 1Tb in RAID0 mode // Aerocool V-Touch A mattamusta + 5kpl Fractal Design 120mm fans // Razer DeathAdder 3500DPI // DenQ 21" //
3DMark06 result: 25442

113.12.2011 9:41

Yksi asia näitä kaikkia viimeaikaisia "trollauksia" ainakin yhdistää. Sukupuoli.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....
Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta (18.8.2017 11:11)
Applen tuotteita on kehuttu monesti siitä syystä, että niiden käyttölogiikan omaksuminen ei vaadi ohjekirjaa, vaan kaikki "vaan toimii". Monessa tapauksessa Applen tuotteet ovat varmasti hyvin ....
Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa (18.8.2017 11:04)
Nintendolla voidaan olla tyytyväisiä kuluvasta vuodesta. Yhtiön tuorein konsoli, Nintendo Switch, on kärsinyt aiemmin kroonisista toimitusvaikeuksista, mutta tilanne helpotti vihdoin heinäkuussa. ....

Uutisarkisto