*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft kehittämässä kahta uutta Xbox-konsolia?

Kirjoittaja Panu Roivas (Google+) @ 25.11.2011 15:03 Kommentteja (8)

Microsoft kehittämässä kahta uutta Xbox-konsolia? Uusimpien konsolihuhujen mukaan Microsoft on kehittämässä kahta selvästi erilaista versiota tulevasta Xbox-konsolista, jonka huhutaan julkistettavan CES-messuilla ensi tammikuussa.
Perinteisesti konsoleista on ollut halvempia ja kalliimpia versioita jotka ovat erottuneet muun muassa kiintolevykapasiteetiltaan, mutta huhun mukaan uuden Xbox-sukupolven mallien väliset erot olisivat entistä merkittävämmät, ja tarjolla olisi kallis ns. hardcore-malli sekä halvempi casual-malli.

Halvemman version tarkoituksena olisi toimia set-top -laitteena, jolla voisi käyttää netin videostreamauspalveluita kuten Netflixiä. Lisäksi konsoli riittäisi kevyempään Live Arcade ja Kinect -pelailuun. Kalliimpi versio olisi sen sijaan todellinen 360:n korvaaja jossa on optinen asema ja kiintolevy sekä taaksepäin yhteensopivuus vanhojen pelien kanssa.

Taustasyynä kahteen selvästi erilaiseen versioon olisi käyttäjäkunnan kasvattaminen, sillä kevyempää pelailua harrastavat eivät välttämättä halua maksaa suuria summia uudesta konsolista, joten riisutun casual-mallin kehittäminen vaikuttaisi loogiselta. Microsoftilla ollaan varmasti halukkaita kilpailemaan Nintendon tällä hetkellä valtaamista casual-markkinoista, eikä Microsoftin nykyinen Xbox+Kinect ole tällä hetkellä halvin tai paras ratkaisu siihen.

Tägit: Xbox One Xbox
Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

125.11.2011 15:21

Tämä vaikuttaa oikein hyvältä idealta.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uutinen:
sekä taaksepäin yhteensopivuus vanhojen pelien kanssa.

Kiitos! Tämä on kyllä konsoleille mielestäni must-have-ominaisuus.

226.11.2011 11:32

Hyva jutu tuo 2 versiota.

326.11.2011 11:39

Luulis että ms menee myös jossain vaiheessa käsilaitteita kohti. Nykyisin voisi varmaan saada jo xboxin tehoisen käsilaitteen. Mielestäni vähän huono ratkaisu.

426.11.2011 15:10
Tnoi
Inactive

@3

No ei sitä käsilaitetta voi oikein kolmen kaverin kanssa kännissä pelata. :D Ja sehän noissa arcade koneissa nimenomaan se idea on.

526.11.2011 23:09

Lainaus:
@4


Ai kännissä pelailu?

No ei vaineskaa... Ihan hieno idea kyllä ei oo saumaa pleikkarilla tässä varmaankaan? Ellei sitten keksi pyörää uudestaan. Oiskohan tuossa hardcore mallis blu-ray soitin?

Jos on niin vois myydä molemmat konsolit pois ja niillä rahoilla hankkia tuon! :P


628.11.2011 4:08

Aikoinaan kun boxia myytiin ilman kiintolevyä eivät pelintekijät voineet sitä juuri hyödyntää kun piti mennä sen mukaan että peli toimii kaikilla. Pleikkarilla ongelmaa ei ollut kun kaikissa,oli kiintis.

Todennäköisesti tässä tapauksessa ei ole moista ongelmaa kun kummallekin kehitellään omat pelit, kalliimmalla voi sit pelata kaikkea.

Itse en kyllä moista ratkaisua ymmärrä mutta tehkööt mitä lystäävät. Odottelen pleikka nelosta.

729.11.2011 10:15
PaistettuPulu
Vahvistamaton

Originally posted by tonttila:
Odottelen pleikka nelosta.
Vielä suostut Sonya ostamaan, kaikkien keppostensa jälkeenkin?
Anteeksiantavainen luonne selkeästi....

829.11.2011 13:39

Pitää olla, heh. Ei vaan, pelit ratkaisee. Ja se on täysin makuasia.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta (28.2.2017 09:45)
Korkein oikeus (KKO) aikoo tutkia onko teleoperaattoreilla mahdollisuus kieltäytyä luovuttamasta säilyttämiään tunnistetietoja tekijänoikeuden haltijalle. Markkinaoikeus on viimeiset pari vuotta ....
YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä (28.2.2017 09:07)
Ihmiset katsovat YouTubesta nettivideoita päivittäin jo yli miljardin tunnin edestä. Katselumäärä on jopa kymmenkertaistunut vuodesta 2012. Näin suuria katselumääriä ei voida ylläpitää kovin ....
SpaceX aloittaa taas kuulennot – Ihmiset matkaan jo ensi vuonna SpaceX aloittaa taas kuulennot – Ihmiset matkaan jo ensi vuonna (28.2.2017 08:51)
Uudelleenkäytettäviä raketteja kehittävä SpaceX suunnittelee kahden yksityishenkilön lähettämistä matkalle Kuun ympäri. Matkalle lähtevät avaruusturistit on jo valittu ja he ovat maksaneet yhtiölle ....
1 kommentti
Twitchistä tulee pelikauppa Twitchistä tulee pelikauppa (27.2.2017 18:27)
Pelivideoiden suoratoistoa tarjoava Twitch uudistuu tulevan kevään aikana, kun se alkaa myydä kanavien välityksellä tietokonepelejä. Pelikauppaan pääsevät mukaan niin isot julkaisijat kuin pienet ....
Jollan Sailfish-käyttöjärjestelmä tulossa Xperia-puhelimiin – Kiinalaisilta iso satsaus alustaan Jollan Sailfish-käyttöjärjestelmä tulossa Xperia-puhelimiin – Kiinalaisilta iso satsaus alustaan (27.2.2017 18:12)
Suomalainen teknologiayritys Jolla kertoi tänään ottavansa osaa Sony Mobilen Open Devices Program -hankkeeseen, minkä myötä Sailfish OS -käyttöjärjestelmän voi asentaa valikoituihin Xperia-älypuhelimiin. ....
2 kommenttia

Uutisarkisto