*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Battlefield 3 rikkoi Electronic Artsin ennätyksiä

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 1.11.2011 12:19 Kommentteja (11)

Battlefield 3 rikkoi Electronic Artsin ennätyksiä Maailman suurimman pelijulkaisijan Electronic Artsin ja ruotsalaisen pelitalo DICE:n viime viikolla julkaisema Battlefield 3 rikkoi myyntiennätyksiä heti julkaisunsa jälkeen. Electronic Arts ilmoitti jo ennen julkaisupäivää toimittaneensa 10 miljoonaa peliä jälleenmyyjille, mutta ei paljastanut ennakkotilausten määrää.
Pelit eivät kuitenkaan ole jääneet varastoon homehtumaan, vaan sitä on myyty maailmanlaajuisesti ensimmäisen viikon aikana yli viisi miljoonaa kappaletta. Huimat lukemat tekevät siitä jättikustantaja Electronic Artsin nopeiten myyneen pelin.

Saavutus ei ole vähäinen, sillä EA julkaisee useita isoja nimiä kuten The Sims -pelejä, FIFA-sarjaa, sekä useita muita huippusuosittuja urheilupelibrändejä.

Julkaisu on sujunut pelaajien kannalta kohtalalaisen hyvin, vaikka suuret pelaajamäärät saivatkin avausviikonloppuna osan palvelimista kyykkäämään. EA:n mukaan palvelimilla saavutettiin kuitenkin 98,8 prosentin toiminta-aika.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

11.11.2011 13:00

Ei ollut kyllä mikään yllätys. Varmasti myy hyvin koko loppuvuoden ottaen huomioon että karkand-lisäosa tulee vasta joulukuussa.

21.11.2011 13:08

Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 59.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.11.2011 @ 17:14

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

31.11.2011 14:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

41.11.2011 15:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

Pari kivijalkamyymäläketjua (toinen taitaapi olla GameStop) ovat huhujen mukaan kertoneet julkaisijoille/pelitaloille, että he eivät ota fyysisisessä formaatissa pelejä jakeluun, jos niiden hinnat ovat halvempia digitaalissa latauspalveluissa.

51.11.2011 15:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

Pari kivijalkamyymäläketjua (toinen taitaapi olla GameStop) ovat huhujen mukaan kertoneet julkaisijoille/pelitaloille, että he eivät ota fyysisisessä formaatissa pelejä jakeluun, jos niiden hinnat ovat halvempia digitaalissa latauspalveluissa.

Ja nuo digitaalisten julkaisujen hinnathan on laskettu "normaali" markettihintoja vastaavaksi. Siksi että monesta paikasta saa fyysisen levyn halvemmalla johtuu siitä että nämä halvemmat versiot ovat veronkiertäjiä.


61.11.2011 16:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:

Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Eikö ole aivan loogista, että fyysinen tuote, jonka valmistuskustannukset ovat korkeammat, maksaa myös kuluttajalle enemmän?

71.11.2011 17:10

Yleensä suurien pelijulkaisuiden PC-versiot maksavat suunnilleen sen 50 euroa, esim. MW3 ja BF3. Jotkut liikkeet kuitenkin myyvät samaa tuotetta fyysisenä kopioina Ahvenanmaalta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa ja peli voidaan myydä halvemmalla.


"What. The. Fuck." -Desmond Miles

81.11.2011 17:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Milf_82:
Yleensä suurien pelijulkaisuiden PC-versiot maksavat suunnilleen sen 50 euroa, esim. MW3 ja BF3. Jotkut liikkeet kuitenkin myyvät samaa tuotetta fyysisenä kopioina Ahvenanmaalta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa ja peli voidaan myydä halvemmalla.
Juuri näin, mutta myös se fyysinen kopio on halvempi kuin steamista iostettu vaikka sitä ei ostaisi "verovapaana" se maksaa 44.70 sis alv mutta se steam-versio 59,99 sis salv...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

91.11.2011 17:42

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk..._tietokoneisiin
Tietokoneellahan tuo on aika ikävää.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

102.11.2011 0:35

Ei mikään yllätys. Jättimäinen hypetys ollut näiden uutuusräiskintöjen ympärillä. Muutenkin kaikkialla myydään koko ajan enemmän ja enemmän, tavarasta riippumatta.

112.11.2011 9:16

Saa nyt nähä tuleeko tästä pelistä myös kaikkien aikojen kauppaan palautetuin peli PC:ssä. Eli pelaajat ovat palauttaneen peliä kauppaa myös tosi paljon johtuen Origin client ongelmista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Galaxy Note 7:n tiedot vuotivat nettiin Galaxy Note 7:n tiedot vuotivat nettiin (29.7.2016 12:29)
Galaxy Note 7:n julkistustilaisuus järjestetään 2. elokuuta, joten ei ole ehkä kovin yllättävää, että puhelimesta tiedetään jo yhtä sun toista. Talk Android -sivuston Justin Herrick kuvailee ....
Microsoftin irtisanomiset eivät loppuneet: Lähtöpassit tulossa vielä 2850 työntekijälle Microsoftin irtisanomiset eivät loppuneet: Lähtöpassit tulossa vielä 2850 työntekijälle (29.7.2016 10:54)
Microsoft aikoo vähentää henkilöstöään vielä 2850 työpaikalla, ilmenee Yhdysvaltain arvopaperimarkkinoita valvovalle SEC:lle jätetystä dokumentista. Irtisanomiset levittäytyvät maailmanlaajuisesti. ....
Tässä ovat maailman suurimmat älypuhelinmerkit juuri nyt Tässä ovat maailman suurimmat älypuhelinmerkit juuri nyt (29.7.2016 10:05)
Älypuhelimien myynti on vakiintumassa ainakin väliaikaisesti, kertoo IDC. Markkinatutkimusyhtiön tuoreimman raportin mukaan huhti-kesäkuun aikana toimitettiin 343,3 miljoonaa älypuhelinta, mikä ....
Applelta ei välttämättä tulekaan autoa – Jatkaa teknologian kehitystä Applelta ei välttämättä tulekaan autoa – Jatkaa teknologian kehitystä (29.7.2016 09:39)
Apple on muuttanut autohankkeensa kehitysstrategiaa, kertoo Bloomberg. Aiemmin tavoitteena oli luoda Applelle oma sähköauto, mutta nyt yhtiö on päättänyt keskittyä enemmän automaattiajamisen ....
1 kommentti
LG:n uuden lippulaivan lanseeraus epäonnistui – Myynti alkanut hitaasti LG:n uuden lippulaivan lanseeraus epäonnistui – Myynti alkanut hitaasti (28.7.2016 14:07)
Samsung onnistui erinomaisesti tämän vuoden lippulaivalanseerauksessa, mutta LG:llä tulokset jäivät selvästi vaisummiksi. LG:n älypuhelinliiketoiminnoista syntyi 154 miljardin wonin eli noin ....

Uutisarkisto