*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Battlefield 3 rikkoi Electronic Artsin ennätyksiä

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 1.11.2011 12:19 Kommentteja (11)

Battlefield 3 rikkoi Electronic Artsin ennätyksiä Maailman suurimman pelijulkaisijan Electronic Artsin ja ruotsalaisen pelitalo DICE:n viime viikolla julkaisema Battlefield 3 rikkoi myyntiennätyksiä heti julkaisunsa jälkeen. Electronic Arts ilmoitti jo ennen julkaisupäivää toimittaneensa 10 miljoonaa peliä jälleenmyyjille, mutta ei paljastanut ennakkotilausten määrää.
Pelit eivät kuitenkaan ole jääneet varastoon homehtumaan, vaan sitä on myyty maailmanlaajuisesti ensimmäisen viikon aikana yli viisi miljoonaa kappaletta. Huimat lukemat tekevät siitä jättikustantaja Electronic Artsin nopeiten myyneen pelin.

Saavutus ei ole vähäinen, sillä EA julkaisee useita isoja nimiä kuten The Sims -pelejä, FIFA-sarjaa, sekä useita muita huippusuosittuja urheilupelibrändejä.

Julkaisu on sujunut pelaajien kannalta kohtalalaisen hyvin, vaikka suuret pelaajamäärät saivatkin avausviikonloppuna osan palvelimista kyykkäämään. EA:n mukaan palvelimilla saavutettiin kuitenkin 98,8 prosentin toiminta-aika.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

11.11.2011 13:00

Ei ollut kyllä mikään yllätys. Varmasti myy hyvin koko loppuvuoden ottaen huomioon että karkand-lisäosa tulee vasta joulukuussa.

21.11.2011 13:08

Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 59.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.11.2011 @ 17:14

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

31.11.2011 14:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

41.11.2011 15:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

Pari kivijalkamyymäläketjua (toinen taitaapi olla GameStop) ovat huhujen mukaan kertoneet julkaisijoille/pelitaloille, että he eivät ota fyysisisessä formaatissa pelejä jakeluun, jos niiden hinnat ovat halvempia digitaalissa latauspalveluissa.

51.11.2011 15:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

Pari kivijalkamyymäläketjua (toinen taitaapi olla GameStop) ovat huhujen mukaan kertoneet julkaisijoille/pelitaloille, että he eivät ota fyysisisessä formaatissa pelejä jakeluun, jos niiden hinnat ovat halvempia digitaalissa latauspalveluissa.

Ja nuo digitaalisten julkaisujen hinnathan on laskettu "normaali" markettihintoja vastaavaksi. Siksi että monesta paikasta saa fyysisen levyn halvemmalla johtuu siitä että nämä halvemmat versiot ovat veronkiertäjiä.


61.11.2011 16:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:

Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Eikö ole aivan loogista, että fyysinen tuote, jonka valmistuskustannukset ovat korkeammat, maksaa myös kuluttajalle enemmän?

71.11.2011 17:10

Yleensä suurien pelijulkaisuiden PC-versiot maksavat suunnilleen sen 50 euroa, esim. MW3 ja BF3. Jotkut liikkeet kuitenkin myyvät samaa tuotetta fyysisenä kopioina Ahvenanmaalta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa ja peli voidaan myydä halvemmalla.


"What. The. Fuck." -Desmond Miles

81.11.2011 17:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Milf_82:
Yleensä suurien pelijulkaisuiden PC-versiot maksavat suunnilleen sen 50 euroa, esim. MW3 ja BF3. Jotkut liikkeet kuitenkin myyvät samaa tuotetta fyysisenä kopioina Ahvenanmaalta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa ja peli voidaan myydä halvemmalla.
Juuri näin, mutta myös se fyysinen kopio on halvempi kuin steamista iostettu vaikka sitä ei ostaisi "verovapaana" se maksaa 44.70 sis alv mutta se steam-versio 59,99 sis salv...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

91.11.2011 17:42

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk..._tietokoneisiin
Tietokoneellahan tuo on aika ikävää.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

102.11.2011 0:35

Ei mikään yllätys. Jättimäinen hypetys ollut näiden uutuusräiskintöjen ympärillä. Muutenkin kaikkialla myydään koko ajan enemmän ja enemmän, tavarasta riippumatta.

112.11.2011 9:16

Saa nyt nähä tuleeko tästä pelistä myös kaikkien aikojen kauppaan palautetuin peli PC:ssä. Eli pelaajat ovat palauttaneen peliä kauppaa myös tosi paljon johtuen Origin client ongelmista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto