*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Tässä ovat netin "pahimmat" piraattisivustot

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 31.10.2011 10:19 Kommentteja (13)

Tässä ovat netin "pahimmat" piraattisivustot Yhdysvaltojen kauppaedustajan toimisto (USTR) on saanut maan elokuvateollisuutta edustavalta MPAA:lta luettelon sivustoista, joiden se sanoo olevan pahamaineisimpia tiedostonjakosivustoja. Valmisteilla oleva PROTECT IP -laki saattaa MPAA:n mukaan kohdistua nimenomaan näihin sivustoihin.
PROTECT IP:n tarkoituksena on siistiä netistä sivustot, jotka ovat uhaksi Yhdysvaltain taloudelle. Kohteena ovat erityisesti maan ulkopuolella olevat sivustot.

Luettelon kärkipäästä löytyy tietenkin ruotsalainen The Pirate Bay. Sen seurasta löytyvät Btjunkie.org, Demonoid.me ja IsoHunt.com. Myös Megaupload on muistettu mainita, mutta jotain syystä RapidShare on jäänyt listauksen ulkopuolelle.

Alla on sivustot, jotka MPAA:n mukaan aiheuttavat suurimman uhan maan viihdeteollisuudelle. Alla lueteltujen sivujen lisäksi MPAA on maininnut erikseen Usenext.comin.

P2P-sivustot
  • ThePirateBay.org
  • Rutracker.org
  • Kat.ph
  • IsoHunt.com
  • Demonoid.me
  • Torrentz.eu
  • Btjunkie.org
  • Xunlei.com

Verkkotallennuspalvelut (File-hosting) ja streaming-palvelut
  • Megaupload.com/Megavideo.com
  • Putlocker.com
  • Wupload.com
  • Simdisk.co.kr
  • VKontakte

Linkkisivustot
  • Video2k.tv
  • Letmewatchthis.ch
  • Movie2k.to
  • Seriesyonkis.com
  • 3000filmes.com

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

13 kommenttia

131.10.2011 11:45

Yksityisomistettu firma usuttaa laatimansa lain valitsemiensa nettisivustojen kimppuun?

Kapitalismi ftw.

231.10.2011 12:10

Mikäs siinä, ovat yrittäneet siistiä jo aika kauan. Ehkä olisi parempi laittaa pillit pussiin ja pikkuhiljaa luovuttaa.

331.10.2011 12:30
-jones
Vahvistamaton

Juu kiitti MPAA listauksesta. Tuossa oli pari uutta minulle.

431.10.2011 12:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti -jones:
Juu kiitti MPAA listauksesta. Tuossa oli pari uutta minulle.

Ajattelin ihan samaa. Fiksua listata parhaimmat paikat saada laittomasti haluamansa. MPAA:lta loistoveto ruveta ite kertomaan mistä saa sitä materiaalia jonka MPAA itse juuri yrittää saada pois laittomasta jakelusta.


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JussiFX:
Mikäs siinä, ovat yrittäneet siistiä jo aika kauan. Ehkä olisi parempi laittaa pillit pussiin ja pikkuhiljaa luovuttaa.

Ja tämäkin tuli mieleen. Helpompi tapa päästä laittomasta jakelusta eroon on ruveta tarjoamaan hyviä, halpoja, monipuolisia ja helppoja palveluita.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.10.2011 @ 12:47

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

531.10.2011 13:13
Mr. Tor
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti -jones:
Juu kiitti MPAA listauksesta. Tuossa oli pari uutta minulle.
Samoin, tosin itselle enemmän kuin pari uutta. Kiitos infosta, pitääpä tarkistaa nuokin palvelut :)

Itse uutisesta, aivan turhaa touhua ja rahojen haaskausta, asiantunteva netinkäyttäjä kyllä tietää miten itsensä piilottaa internetin bittivirtaan samalla ladaten torrentteja ym. "laitonta" tavaraa kuin aina ennenkin.

631.10.2011 14:35

Näyttää enemmänkin mainokselta listatuista sivuista. Vähän kun tiedostojako sivujen top lista. "Testaappa näitä!"

731.10.2011 14:54

Tässä on kyse pahemmasta kuin vain piraattisivuista. Jos laki mahdollistaa "Yhdysvaltain taloudelle haitallisten" sivujen sensuroinnin niin sehän voi tarkoittaa ihan mitä sivua vain, ulkomaiset nettikaupat jotka kilpailevat jenkkien kanssa? Varmasti taloudelle haitallisia. Näin esimerkiksi. Tällainen sensuuri on täysin pöyristyttävää ja tuomittavaa.

831.10.2011 15:22
Tnoi
Inactive

Minnekkäs se Google on unohtunut? ;)

931.10.2011 22:08

Ja piratismi pitäisi sallia, koska....?

a) Sosialismin ihannointia
b) Joku on omalla rahalla perustanut levyyhtiön ja artistit on sen suojissa ja se on väärin. Vika on levyyhtiön vaikka artisti on sinne itse hakeutunut.
c) Kaveripiireissä saadaan nöpöön jatkoa, kun on kovimmat bittimäärät.
d) Netissä ei voi ottaa muita riskejä, joten tämä on rohkeinta mitä pystyy tekeen.
e) Joku muu...

1031.10.2011 22:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti specio:
Ja piratismi pitäisi sallia, koska....?

F)Tässä tapauksessa kyse on sensuroinnista ja se hyväksymisestä, ei piratismista. Viihdeteollisuus ei ole niin korvaamatonta että se menisi ihmioikeuksien edelle. Kuten horgh tuossa mainitsi että jos sensurointi hyväksytään sillä perusteella että sivut aiheuttavat taloudellista haittaa niin mikä on seuraava sensuroinnin kohde?

111.11.2011 7:47

Olisivat laittaneet muutamia musasivuja kanssa:(

121.11.2011 11:59
AfterDawn Addict

Piratismin kieltäminen on oikein, mutta kopiosuojaus tulisi myös kieltää tai ainakin sitä tulisi muuntaa käyttäjäystävällisemmäksi.


890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones

131.11.2011 16:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti specio:
Ja piratismi pitäisi sallia, koska....?

a) Sosialismin ihannointia

1800-luvun poliittiset aatteet ON ihan vitun jees!
Lainaus:

b) Joku on omalla rahalla perustanut levyyhtiön ja artistit on sen suojissa ja se on väärin. Vika on levyyhtiön vaikka artisti on sinne itse hakeutunut.

Jokin, joka ei ole kiinnostunut muusta kuin rahasta ja sen hankkimisesta myymällä alipalkattujen työntekijöidensä teoksia keräten samaan aikaan sympatiapisteitä heidän kurjuudellaan kertoen piraattien vievän tuhkatkin pesästä samalla uhkaillen nostaa tuotteidensa hintoja kattaakseen itse väittämänsä tappiot kaiken aikaa haastellen asiakkaitaan oikeuteen, ei ole ansainnut minun rahojani.

Lainaus:

c) Kaveripiireissä saadaan nöpöön jatkoa, kun on kovimmat bittimäärät.

Oot vaan kade.

Lainaus:

d) Netissä ei voi ottaa muita riskejä, joten tämä on rohkeinta mitä pystyy tekeen.

Tänäänkin ajoin pyörällä ilman käsiä!

Lainaus:

e) Joku muu...
Tai ehkä ei vaan ole myyntikanavaa, johon musiikinostaja voisi hyvin mielin laittaa rahansa.

Maine on helvetin tärkeetä, eikä kellään ole juuri mitään hyvää sanottavaa suurista levy-yhtiöistä. Jos Google saisi oikeudet tehdä haluamansalaisen musiikkikaupan, se voisi mullistaa koko musiikkibisneksen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.11.2011 @ 16:26

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Uutisarkisto