*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sony suunnittelee elokuvaa Steve Jobsista

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.10.2011 15:41 Kommentteja (11)

Sony suunnittelee elokuvaa Steve Jobsista Sony Pictures suunnittelee Steve Jobsin elämästä kertovaa elokuvaa. Elokuva perustuisi Steve Jobsin viralliseen elämäkertaan, joka julkaistaan tämän kuun loppupuolella. Deadline-sivuston mukaan Sony on tarjonnut oikeuksista seitsennumeroisia summia.
Elämäkertaa kirjoittaa Time Magazine -lehden entinen päätoimittaja Walter Isaacson. Kirjan nimi on yksinkertaisesti Steve Jobs. Elokuva tulee olemaan ensimmäinen kerta, kun Applen legendaksi nousseen perustajan tarina kerrotaan valkokankaalla.

Elämäkerta oli tarkoitus julkaista vasta myöhemmin, mutta päähenkilön äkillinen kuolema sai tekijän kiirehtimään julkaisua vielä tämän kuun puolelle. Elämäkerta perustuu useisiin kahden viime vuoden aikaan tehtyihin Jobsin haastatteluihin sekä perheenjäsenten, työtovereiden ja kilpailijoiden haastatteluihin. Jobsin kuolema sai vieä julkaisemattoman kirjan nousemaan hetkellisesti ykkössijalle verkkokauppa Amazonin myydyimpien kirjojen listalla.

Sony Pictures on aiemmin julkaissut esimerkiksi Facebookin synnystä dramatisoidusti kertovan The Social Network -elokuvan. Steve Jobs -elokuvaa tulee tuottamaan Mark Gordon, joka on aiemmin tuottanut muun muassa elokuvat Speed, Saving Private Ryan ja Source Code.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

110.10.2011 15:54

Ai onko muka eka? Mites tuo Pirates of Silicon Valley?

210.10.2011 16:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Diazzi:
Ai onko muka eka? Mites tuo Pirates of Silicon Valley?
Avainsana on valkokankaalla. Pirates of Silicon Valley tuotettiin alusta pitäen tv-elokuvaksi.

310.10.2011 16:18

Seison korjattuna, jotenkin luin vain jotta elokuvaa ylipäätään.

410.10.2011 16:52

Lainaus:
äkillinen kuolema

Eikös toi kaveri ollut elänyt jo pitkään jatkoajalla?

las ballenas son el camino

510.10.2011 19:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
äkillinen kuolema

Eikös toi kaveri ollut elänyt jo pitkään jatkoajalla?

Joo ja ei. Jobsin huonoa kuntoahan jo huhuiltiin mutta kuolema tuli kuitenkin yllätyksenä kun kukaan ei odottanut ihan niin heikkoa kuntoa.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

610.10.2011 21:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:

Joo ja ei. Jobsin huonoa kuntoahan jo huhuiltiin mutta kuolema tuli kuitenkin yllätyksenä kun kukaan ei odottanut ihan niin heikkoa kuntoa.

Suurelta yleisöltä tuota on pimitetty mutta kyllä se on ollut tiedossa. Olisi aivan liian suuri sattuma että elämänkerta ja tuotejulkistukset ajoitetaan sopivasti siihen saumaan kun elämä loppuu. Markkinatalous on raakaa kun jopa kuolemasta otetaan kaikki hyöty irti...

710.10.2011 22:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:

Joo ja ei. Jobsin huonoa kuntoahan jo huhuiltiin mutta kuolema tuli kuitenkin yllätyksenä kun kukaan ei odottanut ihan niin heikkoa kuntoa.

Suurelta yleisöltä tuota on pimitetty mutta kyllä se on ollut tiedossa.

Muistaakseni Applella tuota osattiin odottaa ja poliisiin oltiin yhteydessä. (Apple-fanien palvonnan tietäen, osasivat odottaa jos jonkin moista pyhiinvaellusta Steven kotiin yms.)

E: Uutisesta: En odota paljoa tuolta elokuvalta. The Social Networkin jätin tarkoituksella katsomatta, koska haluanko todella katsoa elokuvan Facebookista? (Siis elokuvan, joka kertoo Facebookista.) Tämä saattaisi sentää olla mielenkiintoinen kuvatessaan "nykyteknologian" alkuaikoja.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.10.2011 @ 22:56

811.10.2011 1:18

@7: Se on oikeasti aika hyvä leffa. Suosittelen katsomaan.

911.10.2011 9:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JussiFX:
@7: Se on oikeasti aika hyvä leffa. Suosittelen katsomaan.
Samaa mieltä. Olin positiivisesti yllätynyt kyllä siitä ja huhujen mukaan myös Zuckerberg itse oli ollut tyytyväinen, vaikkei totuuspohjaa kuulemma ole nimeksikään :)

1011.10.2011 9:45

Hmm, tulisi aika mielenkiintoinen, varsinkin jos saavat siitä uumoiltun dokkarin :p.


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1111.10.2011 10:21

Jonkin asian hyvyys on niin maku asia. Itseäni ei kiinnosta yhtään elokuva jonkun henkilön elämäntyöstä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Bitcoin jakaantuu jälleen – Nyt tarjolla on louhittavaa kultaa Bitcoin jakaantuu jälleen – Nyt tarjolla on louhittavaa kultaa (24.10.2017 10:31)
Uskomattomasta nousuhuumasta tänä vuonna nauttinut bitcoin jakaantuu pian uudelleen. Elokuussa virtuaalivaluutta kloonattiin ja sen rinnalle esiteltiin bitcoin cash -niminen uusi valuutta. Marraskuun ....
Radikaali muutos Facebookiin? Uutisvirrassa vain mainoksia ja kavereiden päivityksiä Radikaali muutos Facebookiin? Uutisvirrassa vain mainoksia ja kavereiden päivityksiä (24.10.2017 09:53)
Facebook testaa parhaillaan uutta uutisvirtanäkymää, jossa käyttäjän tykkäämien sivujen julkaisemat viestit ohjautuvat toissijaiseen uutisvirtaan. Järjestelmää kokeillaan kuudessa eri maassa, ....
Apple Pay tuli Suomeen – Näillä maksukorteilla se toimii Apple Pay tuli Suomeen – Näillä maksukorteilla se toimii (24.10.2017 09:33)
Applen laitteissa toimiva Apple Pay -mobiilimaksutoiminto on laajentunut Suomeen. IT-jätti tekee Suomessa yhteistyötä Nordean sekä polttoaineyhtiö St1:n kanssa. Toistaiseksi muut Suomessa ....
Google selvittää – Palavatko kuvat Pixel 2:n näyttöön kiinni? Google selvittää – Palavatko kuvat Pixel 2:n näyttöön kiinni? (23.10.2017 11:40)
Googlen lokakuun alussa esittelemät toisen sukupolven Pixel-älypuhelimet eivät ole ehtineet kauaa olla markkinoilla, mutta siitä huolimatta laitteista on löydetty pahoja teknisiä ongelmia. Puhelimien ....
iPhone X ei ehtinyt edes myyntiin – Tältä näyttää sen Android-kopio iPhone X ei ehtinyt edes myyntiin – Tältä näyttää sen Android-kopio (23.10.2017 11:15)
Jos mielesi tekee iPhone X:n näköistä puhelinta, mutta sinua ei kiinnosta polttaa rahaa elektroniikkaan etkä ole kiinnostunut Applen tarjoamista teknisistä ominaisuuksista, niin kloonimarkkinoilta ....

Uutisarkisto