*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Adobe tuo Flash-videostreamit Applen iOS-laitteille

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 10.9.2011 14:03 Kommentteja (11)

Adobe tuo Flash-videostreamit Applen iOS-laitteille Adoben kehittämää Flashia käytetään hyvin yleisesti nettivideoiden esittämiseen ja teknologiaa hyödyntävän Flash Media Server -tuoteperheen ohjelmistoilla on toteutettu paljon isoja videostream-lähetyksiä.
Adobe on hiljattain tuonut markkinoille uuden version Flash Media Serveristä, joka laajentaa laitetukea Flashia tukemattomiin Applen iOS-laitteisiin. Uusi ohjelmisto tunnistaa automaattisesti yritetäänkö videostreamiä katsella Flashia tukemattomalla laitteella, jolloin kuva (MPEG-2) välitetään sille HTTP Live Streamingin (HLS) kautta. Flash-sisältö muilta osin jää edelleen Applen laitteiden ulottumattomiin.

Tuki Applen iPhone- ja iPad-laitteille rajoittuu siten ainoastaan videostreamiin, joten FMS:llä toteutettu interaktiivinen sisältö, kuten animaatiot ja moninpelit, pysyvät edelleen iOS-käyttäjien ulottumattomissa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

111.9.2011 15:36

Olisi tuo flashi kyllä hyvä saada iOS-laitteille. Nettipelit ja muu kiva menee täysin ohi, toki Adobe nyt vähän parantaa tilannetta.

Mutta toisaalta, iOS-käyttäjät pitävät siitä, että heitä rajoitetaan. "En mä sitä flashia kuitenkaan käyttäisi", "ihan hyvä että ei oo". Itse pitäisin enemmän optiosta käyttää flashia ja ottaa se pois käytöstä tarvittaessa.

211.9.2011 21:29

Minusta alkaa tuntua vähitellen hyvältä jutulta, että iPhonessa ei ole Flash-tukea, koska se on hyvä kannustin kehittäjille ruveta koodaamaan HTML5-nettisivuja ja -sovelluksia.

Itse tosin käytän Android-puhelinta.

311.9.2011 23:51

Toimiikos tämä esim työpöytä-linuxilla tai n900:lla?

412.9.2011 0:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raattis:
Minusta alkaa tuntua vähitellen hyvältä jutulta, että iPhonessa ei ole Flash-tukea, koska se on hyvä kannustin kehittäjille ruveta koodaamaan HTML5-nettisivuja ja -sovelluksia.

Itse tosin käytän Android-puhelinta.
Mielestäni kuluttajan ei pitäisi joutua yritysten välisen riitelyn välineeksi. Ominaisuuksien karsimista en pitäisi mitenkään hyvänä asiana. Vai onko se niin, että kuluttaja ei vain tiedä omaa parastaan ja yritysten kuten Apple pitää näyttää meille, mikä meille on parhaaksi.

512.9.2011 18:28

Siis jumaleissön kuka pelaa jotain flash pelejä vielä vuonna 2011 !? Ja vielä luurilla johon löytyy kullan arvoisia "oikeita" pelejä kuten esim. Final fantasy, Secret of Mana, Puzzle Agent 1 & 2, Hector 1 & 2, World of Goo HD, Age of Zombies, Bejeweled 2, Peggle, Plants vs Zombies, Doom + Doom2 RPG, R.O.T.T, Duke 3D, Wolfenstein + Wolfenstein RPG, The Settlers, Simcity Deluxe, Monster Dash ja Fieldrunners näin nyt ensi alkuun.

Kuka #%*! ostaa iPhonen että pelaisi jotain prkl kuppasia flash pelejä !? Kysynpä vaan ? Saisi jäädä se vähäkin "flash" tulemati kokonaan. Koskaan ei ole sille tarvetta ollut omissa iPhone luureissa.

612.9.2011 22:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Siis jumaleissön kuka pelaa jotain flash pelejä vielä vuonna 2011 !? Ja vielä luurilla johon löytyy kullan arvoisia "oikeita" pelejä kuten esim. Final fantasy, Secret of Mana, Puzzle Agent 1 & 2, Hector 1 & 2, World of Goo HD, Age of Zombies, Bejeweled 2, Peggle, Plants vs Zombies, Doom + Doom2 RPG, R.O.T.T, Duke 3D, Wolfenstein + Wolfenstein RPG, The Settlers, Simcity Deluxe, Monster Dash ja Fieldrunners näin nyt ensi alkuun.

Kuka #%*! ostaa iPhonen että pelaisi jotain prkl kuppasia flash pelejä !? Kysynpä vaan ? Saisi jäädä se vähäkin "flash" tulemati kokonaan. Koskaan ei ole sille tarvetta ollut omissa iPhone luureissa.
Adoben kehittämää Flashia käytetään hyvin yleisesti nettivideoiden esittämiseen ja teknologiaa hyödyntävän Flash Media Server -tuoteperheen ohjelmistoilla on toteutettu paljon isoja videostream-lähetyksiä.

713.9.2011 1:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:

Kuka #%*! ostaa iPhonen että pelaisi jotain prkl kuppasia flash pelejä !? Kysynpä vaan ? Saisi jäädä se vähäkin "flash" tulemati kokonaan. Koskaan ei ole sille tarvetta ollut omissa iPhone luureissa.
Tämän takia Steve-setä saa rauhassa tehdä takatähystyksen iKäyttäjille. Ei joko välitetä tai jopa väitetään ominaisuuden puuttumista hienoksi jutuksi.

Minäkään en käytä tekstiviestejä, hei haloo, 2011! Pois semmoiset.

813.9.2011 3:52

Suuren osan viesteistäkin laitan kyllä whatsapp:n kautta, eli dataverkossa :) Tässä mitään väitetä, ei ole vain ollut tarvetta. Youtube toimii moitteettomasti ja siellä ovat ainoat videot mitä olen tarvinut ? Elokuvat vahtaan voddlerista tai nauhoitettuna tv sarjoja booxtv:llä. Edelleenkin kysynpä vain, mihin tarvin flashia ? Mainoksiin ? Ei kiitos !

913.9.2011 4:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Suuren osan viesteistäkin laitan kyllä whatsapp:n kautta, eli dataverkossa :) Tässä mitään väitetä, ei ole vain ollut tarvetta. Youtube toimii moitteettomasti ja siellä ovat ainoat videot mitä olen tarvinut ? Elokuvat vahtaan voddlerista tai nauhoitettuna tv sarjoja booxtv:llä. Edelleenkin kysynpä vain, mihin tarvin flashia ? Mainoksiin ? Ei kiitos !
Se, että sinä et tarvitse flashia, ei tarkoita, etteikö sitä joku muu kaipaisi. Ja mielestäni edelleen mahdollisuus käyttää flashia halutessaan on parempi, kuin täysi flashin puute.

1013.9.2011 17:21

Eli pitäisi olla ominaisuus mitä ei edes tiedä tarvitsevansa !? Se että sinä tarvitset, ei tarkoita että kaikki tarvitsevat. Sitäpaitsi HTML5 on melkein joka suhteessa parempi vaihtoehto kuin flash, eli tieto siitä että se ainakin "joskus" tulee saataville riittää tosiaan ainakin meikäläiselle :D

1113.9.2011 17:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Eli pitäisi olla ominaisuus mitä ei edes tiedä tarvitsevansa !? Se että sinä tarvitset, ei tarkoita että kaikki tarvitsevat. Sitäpaitsi HTML5 on melkein joka suhteessa parempi vaihtoehto kuin flash, eli tieto siitä että se ainakin "joskus" tulee saataville riittää tosiaan ainakin meikäläiselle :D

Äh, luovutan. Tein mielestäni asiani selväksi jo aikaisemmin.

Mutta jos et flashia tarvitsa ja iPhonea käytät, perkeleen hieno juttu sinulle! :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto