*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Adobe tuo Flash-videostreamit Applen iOS-laitteille

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 10.9.2011 14:03 Kommentteja (11)

Adobe tuo Flash-videostreamit Applen iOS-laitteille Adoben kehittämää Flashia käytetään hyvin yleisesti nettivideoiden esittämiseen ja teknologiaa hyödyntävän Flash Media Server -tuoteperheen ohjelmistoilla on toteutettu paljon isoja videostream-lähetyksiä.
Adobe on hiljattain tuonut markkinoille uuden version Flash Media Serveristä, joka laajentaa laitetukea Flashia tukemattomiin Applen iOS-laitteisiin. Uusi ohjelmisto tunnistaa automaattisesti yritetäänkö videostreamiä katsella Flashia tukemattomalla laitteella, jolloin kuva (MPEG-2) välitetään sille HTTP Live Streamingin (HLS) kautta. Flash-sisältö muilta osin jää edelleen Applen laitteiden ulottumattomiin.

Tuki Applen iPhone- ja iPad-laitteille rajoittuu siten ainoastaan videostreamiin, joten FMS:llä toteutettu interaktiivinen sisältö, kuten animaatiot ja moninpelit, pysyvät edelleen iOS-käyttäjien ulottumattomissa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

111.9.2011 15:36

Olisi tuo flashi kyllä hyvä saada iOS-laitteille. Nettipelit ja muu kiva menee täysin ohi, toki Adobe nyt vähän parantaa tilannetta.

Mutta toisaalta, iOS-käyttäjät pitävät siitä, että heitä rajoitetaan. "En mä sitä flashia kuitenkaan käyttäisi", "ihan hyvä että ei oo". Itse pitäisin enemmän optiosta käyttää flashia ja ottaa se pois käytöstä tarvittaessa.

211.9.2011 21:29

Minusta alkaa tuntua vähitellen hyvältä jutulta, että iPhonessa ei ole Flash-tukea, koska se on hyvä kannustin kehittäjille ruveta koodaamaan HTML5-nettisivuja ja -sovelluksia.

Itse tosin käytän Android-puhelinta.

311.9.2011 23:51

Toimiikos tämä esim työpöytä-linuxilla tai n900:lla?

412.9.2011 0:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raattis:
Minusta alkaa tuntua vähitellen hyvältä jutulta, että iPhonessa ei ole Flash-tukea, koska se on hyvä kannustin kehittäjille ruveta koodaamaan HTML5-nettisivuja ja -sovelluksia.

Itse tosin käytän Android-puhelinta.
Mielestäni kuluttajan ei pitäisi joutua yritysten välisen riitelyn välineeksi. Ominaisuuksien karsimista en pitäisi mitenkään hyvänä asiana. Vai onko se niin, että kuluttaja ei vain tiedä omaa parastaan ja yritysten kuten Apple pitää näyttää meille, mikä meille on parhaaksi.

512.9.2011 18:28

Siis jumaleissön kuka pelaa jotain flash pelejä vielä vuonna 2011 !? Ja vielä luurilla johon löytyy kullan arvoisia "oikeita" pelejä kuten esim. Final fantasy, Secret of Mana, Puzzle Agent 1 & 2, Hector 1 & 2, World of Goo HD, Age of Zombies, Bejeweled 2, Peggle, Plants vs Zombies, Doom + Doom2 RPG, R.O.T.T, Duke 3D, Wolfenstein + Wolfenstein RPG, The Settlers, Simcity Deluxe, Monster Dash ja Fieldrunners näin nyt ensi alkuun.

Kuka #%*! ostaa iPhonen että pelaisi jotain prkl kuppasia flash pelejä !? Kysynpä vaan ? Saisi jäädä se vähäkin "flash" tulemati kokonaan. Koskaan ei ole sille tarvetta ollut omissa iPhone luureissa.

612.9.2011 22:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Siis jumaleissön kuka pelaa jotain flash pelejä vielä vuonna 2011 !? Ja vielä luurilla johon löytyy kullan arvoisia "oikeita" pelejä kuten esim. Final fantasy, Secret of Mana, Puzzle Agent 1 & 2, Hector 1 & 2, World of Goo HD, Age of Zombies, Bejeweled 2, Peggle, Plants vs Zombies, Doom + Doom2 RPG, R.O.T.T, Duke 3D, Wolfenstein + Wolfenstein RPG, The Settlers, Simcity Deluxe, Monster Dash ja Fieldrunners näin nyt ensi alkuun.

Kuka #%*! ostaa iPhonen että pelaisi jotain prkl kuppasia flash pelejä !? Kysynpä vaan ? Saisi jäädä se vähäkin "flash" tulemati kokonaan. Koskaan ei ole sille tarvetta ollut omissa iPhone luureissa.
Adoben kehittämää Flashia käytetään hyvin yleisesti nettivideoiden esittämiseen ja teknologiaa hyödyntävän Flash Media Server -tuoteperheen ohjelmistoilla on toteutettu paljon isoja videostream-lähetyksiä.

713.9.2011 1:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:

Kuka #%*! ostaa iPhonen että pelaisi jotain prkl kuppasia flash pelejä !? Kysynpä vaan ? Saisi jäädä se vähäkin "flash" tulemati kokonaan. Koskaan ei ole sille tarvetta ollut omissa iPhone luureissa.
Tämän takia Steve-setä saa rauhassa tehdä takatähystyksen iKäyttäjille. Ei joko välitetä tai jopa väitetään ominaisuuden puuttumista hienoksi jutuksi.

Minäkään en käytä tekstiviestejä, hei haloo, 2011! Pois semmoiset.

813.9.2011 3:52

Suuren osan viesteistäkin laitan kyllä whatsapp:n kautta, eli dataverkossa :) Tässä mitään väitetä, ei ole vain ollut tarvetta. Youtube toimii moitteettomasti ja siellä ovat ainoat videot mitä olen tarvinut ? Elokuvat vahtaan voddlerista tai nauhoitettuna tv sarjoja booxtv:llä. Edelleenkin kysynpä vain, mihin tarvin flashia ? Mainoksiin ? Ei kiitos !

913.9.2011 4:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Suuren osan viesteistäkin laitan kyllä whatsapp:n kautta, eli dataverkossa :) Tässä mitään väitetä, ei ole vain ollut tarvetta. Youtube toimii moitteettomasti ja siellä ovat ainoat videot mitä olen tarvinut ? Elokuvat vahtaan voddlerista tai nauhoitettuna tv sarjoja booxtv:llä. Edelleenkin kysynpä vain, mihin tarvin flashia ? Mainoksiin ? Ei kiitos !
Se, että sinä et tarvitse flashia, ei tarkoita, etteikö sitä joku muu kaipaisi. Ja mielestäni edelleen mahdollisuus käyttää flashia halutessaan on parempi, kuin täysi flashin puute.

1013.9.2011 17:21

Eli pitäisi olla ominaisuus mitä ei edes tiedä tarvitsevansa !? Se että sinä tarvitset, ei tarkoita että kaikki tarvitsevat. Sitäpaitsi HTML5 on melkein joka suhteessa parempi vaihtoehto kuin flash, eli tieto siitä että se ainakin "joskus" tulee saataville riittää tosiaan ainakin meikäläiselle :D

1113.9.2011 17:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Eli pitäisi olla ominaisuus mitä ei edes tiedä tarvitsevansa !? Se että sinä tarvitset, ei tarkoita että kaikki tarvitsevat. Sitäpaitsi HTML5 on melkein joka suhteessa parempi vaihtoehto kuin flash, eli tieto siitä että se ainakin "joskus" tulee saataville riittää tosiaan ainakin meikäläiselle :D

Äh, luovutan. Tein mielestäni asiani selväksi jo aikaisemmin.

Mutta jos et flashia tarvitsa ja iPhonea käytät, perkeleen hieno juttu sinulle! :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus julkaisi suuren päivityksen OnePlus 3:lle ja 3T:lle OnePlus julkaisi suuren päivityksen OnePlus 3:lle ja 3T:lle (19.11.2017 19:46)
Kiinalainen älypuhelinvalmistaja OnePlus on hemmotellut viime vuoden älypuhelinmallien omistajia uudella päivityksellä. Yhtiö on julkaissut OxygenOS 5.0 -päivityksen sekä OnePlus 3:lle että ....
Yksi Pixarin tykätyimmistä animaatioista palaa valkokankaalle, kakkososasta julkaistiin ensimmäinen traileri Yksi Pixarin tykätyimmistä animaatioista palaa valkokankaalle, kakkososasta julkaistiin ensimmäinen traileri (18.11.2017 19:46)
Animaatiostudioista se kuuluisin, Pixar, on julkaissut historiansa aikana valtaisasti huippusuosittuja elokuvia, joista osalle, kuten yhtiön huippusuosioon johdattaneelle Toy Storylle, on julkaistu ....
Kumpi kannattaa ostaa, OnePlus 5T vai Huawei Honor 9 Premium? Kumpi kannattaa ostaa, OnePlus 5T vai Huawei Honor 9 Premium? (18.11.2017 14:06)
Huippupuhelinten hinta alkaa Samsungin ja Applen ykköslaitteissa päästä toiselle tuhannelle, joten on selvää, että tilaa hieman näitä heikommin varustelluille malleille on entistä enemmän. Itseasiassa ....
6 kommenttia
Testissä ketjutettava Wi-Fi-kaiutin Creative Omni Testissä ketjutettava Wi-Fi-kaiutin Creative Omni (18.11.2017 12:37)
Aiemmin kirjoitimme Creativen ensimmäisestä pelinäppäimistöstä. Tällä kertaa testissämme on jälleen jotakin Creativen ensimmäistä, mutta ehkä jotain vähemmän yllättävää, nimittäin kannettava ....
Applen uutuustuote missaa täysin joulusesongin – Myyntiin vasta ensi vuoden alussa Applen uutuustuote missaa täysin joulusesongin – Myyntiin vasta ensi vuoden alussa (17.11.2017 21:18)
Apple aikoo viivästyttää kesällä WWDC-kehittäjätapahtumassa esitellyn HomePod-älykaiuttimen julkaisua ensi vuoden alkuun. Alkuperäisen aikataulun mukaan HomePodin olisi pitänyt tulla myyntiin ensi kuussa. ....

Uutisarkisto