*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Haastattelussa: Esittämättömät Salatut elämät -jaksot vuotanut henkilö

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 7.9.2011 22:11 Kommentteja (12)

Haastattelussa: Esittämättömät Salatut elämät -jaksot vuotanut henkilö Eilen illalla julkisuuteen paljastui, että tämän ja ensi viikon Salatut elämät -saippuasarjan esittämättömät jaksot ovat vuotaneet verkkoon. AfterDawn tavoitti tiedostot vuotaneen henkilön ja alla hänen kommenttinsa meidän kysymyksiimme.
Kysymys: Miten pääsitte esittämättömien jaksojen jäljille?
Vastaus: Jaksot eivät olleet oikeasti hakkeroituja, vaan ne upattiin piiloon Katsomon palvelimelle ja vielä helpolla tiedostonimellä... Progid "kuvista" saatiin selville progid ja tiedostonimet olivat "peräkkäin". Tässä nähdään taas maikkarin tietoturva.

Kysymys: Miten ja missä hengessä MTV3 otti teihin yhteyttä?
Vastaus: Maikkari ei ole ottanut minuun vielä yhteyttä vaan minä olen ottanut heihin yhteyttä proxylla ja anonyymi sähköpostilla.

Kysymys: Minkä takia halusitte ottaa näinkin ison riskin?
Vastaus: No comments, eli minulla ei ole oikeen selitystä tälle miksi otin ison riskin.

Kysymys: Oletteko te mahdollisesti sama henkilö joka toteutti ensimmäisenkin (Salatut elämät-) vuodon?
Vastaus: En ole itse.

Tässä muutamia juttuja: Itse olen ensimmäinen joka arvasi tiedostonimet ja latasi Katsomon palvelimelta. Palvelin oli suojaamaton, eli tässä ei oikein käytetty "hakkerointia". Maikkari ei varmaan uskalla myöntää että se oli heidän oma vikansa kun Palvelin ei ollut suojaamaton.. [sic]


Lue aiemmat tapaukseen liittyvät jutut täältä:

Kirjoittaja ei tunne haastateltavana ollutta henkilökohtaisesti eikä ole kytköksissä asiaan millään tavalla

Tägit: MTV3
Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

17.9.2011 22:39

Anteeksi siis se oli suojaamaton... ja ei ollut suojattu... Menee sanat sekaisin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.9.2011 @ 23:52

27.9.2011 23:32

On se hurjaa kun salatut elämät vuotaa nettiin.. En ymmärrä edes kuka tätä ohjelmaa jaksaa kattoa vuodesta toiseen. Mutta makunsa kullakin ^^

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.9.2011 @ 23:33

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

38.9.2011 1:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
On se hurjaa kun salatut elämät vuotaa nettiin.. En ymmärrä edes kuka tätä ohjelmaa jaksaa kattoa vuodesta toiseen. Mutta makunsa kullakin ^^
:sanoi koira kun persettään nuoli. :D

48.9.2011 5:31

Voi juku, kenen maailma kaatuu kyseisen ohjelmavuodon takia, minun ei ainakaan, voi että.


paulig

58.9.2011 9:14

Hyvällä tietoturvan asteella maikkarin pojat ja tytöt liikkeellä. Ei ole todellista. Tuosta jos juttua vielä nostetaan niin ei hyvää päivää.

68.9.2011 10:09

Onko se silloin tietomurto, jos lataaa suojaamattomalta palvelimelta sisältöä?

78.9.2011 10:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko se silloin tietomurto, jos lataaa suojaamattomalta palvelimelta sisältöä?
Oikeudessa kaikki on mahdollista, mutta suojaamaton sivu on suojaamaton sivu. Vähän sama kuin kirjasto haluaisi sinun käyttävän etuovea vaikka takaovi on sepposen selällään.

Kyse ei ole murtautumisesta vaan perinteisestä tekijänoikeusrikkomuksesta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.9.2011 @ 10:38

88.9.2011 10:59

Itsekkin luen usein stockmannin kanta-asiakas vihkon heidän nettisivuiltaan vaihtamalla urliin esim. heinäkuun tilalle elokuun paria päivää ennen kuunvaihdetta jolloin kuvasto on jo ladattu palvelimelle muttei virallisesti luettavissa, teenkö silloin tietomurron ??

98.9.2011 11:36

Uskomatonta että tänä päiväna joku laittaa nettin palvemille sisältöä ajatellen että "eipä kerrota tarkka url osoitetta niin se on sitten salassa ja suojattu"
Ainoa josta pitäisi tehdä rikosilmoitus on tuo kyseinen henkilö jolla on täysin riittämätön koulutus/ymmärrys työtehtäviinsä nähden.
Tilannehan olisi vähän sama jos vaikka joku valtion salainen dokumentti tapetoitaisiin eduskunnan henkilökunnan vessan seinälle. Ajatellen ettei sinne kuitenkaan kukaan ulkopuolinen eksy sitä lukemaan.

108.9.2011 14:31

Lainaus:
Tilannehan olisi vähän sama jos vaikka joku valtion salainen dokumentti tapetoitaisiin eduskunnan henkilökunnan vessan seinälle. Ajatellen ettei sinne kuitenkaan kukaan ulkopuolinen eksy sitä lukemaan.
Ja jos perkule joku sattuukin lukemaan sen niin, tukka pois ja linnaan!

118.9.2011 15:59

Maikkari nyt tietenkin haluaa ''paisutella'' asiaa, että heidän palvelimellensa on murtauduttu... ja jokainen varmaan tietää, että ne jaksot tulevat ennakkoon nettin jokatapukseesa...siis onko sillä järjestyksellä mitään merkitystä ja kyllä siitäkin joku joutuu maksamaan.


PSP = (+ [____] ·:·) 6.20 T-HEN
PS3 160GB Slim
Kone: i5 2500K, Sapphire 6950 2GB, Asus P8P67-M, 1TB Spinpoint, 4GB Kingston ddr3 1333Mhz, XFX Pro 550w, LG GH22NS50, Antec One Hundread.
LG Optimus X2 Android 4.0

128.9.2011 17:56

Joku voisi nyt väittää, ettei lukitsematontakaan pyörää saa varastaa, vaikka se onkin omistajalta tyhmää jättää pyörä lukitsematta.
Sinänsä ei kyllä ole kyse mistään tietomurrosta, jos kerran ko. tiedostot ovat olleet kenen tahansa saatavilla, vaikka niihin nyt ei sattunut mikään linkki osoittamaankaan. Näiden tiedostojen jakeleminen eteenpäin on tietenkin asia erikseen...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto