*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Elektroni.fi:tä epäillään petoksesta

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 12.8.2011 13:22 Kommentteja (15)

Elektroni.fi:tä epäillään petoksesta Helsingin poliisi on aloittanut Elektroni.fi:tä koskevan tutkinnan saatuaan verkkokaupan asiakkailta kymmeniä rikosilmoituksia. Asiaa tutkitaan petoksena. Asiasta uutisoi Digitoday.
Aiemmin tällä viikolla kuluttajavirasto varoitti kahdesta verkkokaupasta, jotka eivät olleet toimittaneet asiakkaan ennakkoon maksamia tuotteita. Elektroni.fi oli yksi mainituista. Verkkokaupan nettisivut on poistettu Internetistä.

Elektroni.fi:n taustalla toimivat henkilöt ovat tuttuja aiemmin toimineista Akiba.fi- ja Efi-data-verkkokaupoista. Poliisi pyytää asiakkaita ottamaan yhteyttä, mikäli he eivät ole saaneet tilaamiaan tuotteita.

Tägit: verkkokauppa
Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

112.8.2011 14:28

Miksi linkki kyseiselle huijaussivustolle?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.8.2011 @ 14:28

212.8.2011 14:35

Ei muuten enää edes toimi nuo sivut :D Tapahtuiko tässä WinCapitat, omistajat ottivat rahat ja juoksivat koneeseen?

312.8.2011 14:40

Joo tilasin tuolta digiboxsin eikä sitä sitten alkanu kuulumaan. No yritin soitella sinne ja vitut mitään vastattu mihinkään. No onneksi kaveri sattui asumaan lähellä kyseistä liikettä. Niin se kävi siellä ja asia hoidettiin samantien eli rahat palautu samantien, onneksi kun oli ainaki mulle kyse melko huomattavasta summasta. Tuskin oisin saanu rahoja tähän päiväänkään mennessä jos kaveri ei olisi käyny paikassa. Että semmonen firma.

412.8.2011 23:21

muistan kuinka täällä afterdawnillakin aikoinaan kun varoittelin tuosta elektroni.fi verkkokaupasta että en sieltä mitään ostaisi muuten kuin käteisellä, koska senverran törkeästi kaverit jo akiban kuprun tekivät ja monet jäi silloinkin nuolemaan näppejään kun rahat meni mutta tavaroita ei kuulunut... silloin täällä jotkin kovasti puolustelivat kavereita ja kehuivat tämän elektronin toimituksia ja luotettavuutta... ja eiköhän sieltä pian taas jokin uusi liike synny tämän elektroninkin tuhkasta.

513.8.2011 23:10

Sinäänsä erikoista että itse tullut tilattua tuolta joksus muinoin jotain ja mielestäni ihan hyvällä menestyksellä.

614.8.2011 10:16

Huonoja kokemuksia saamattomista tuotteista on täälläkin!!


iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.

714.8.2011 21:52

Itse tilasin tuolta aikoinaan uudet kuulokkeet. Mitään ei kuulunut. Sitten soitin sinne, puhelimeen vastattiin. Ihme kyllä, kuulokkeet saapuivat sitten kuitenkin. Jos en olisi soittanut, en varmasti olisi saanut niitä.


Sitä saa mitä tilaa.

815.8.2011 5:00

Lainaus:
muistan kuinka täällä afterdawnillakin aikoinaan kun varoittelin tuosta elektroni.fi
Olihan niitä jotka lopuun saakka luuli että saa rahat tuolta winkapitastakin

Suomalaisia on niin helppo huijata
siksi tälläiset firmat on vielä pystyssä

onhan Huuto.net myös näitä kaveri porukoita

Eli pistettän tavara myyntiin ja ja n:10 eri kaveri rupee huutamaan jos joku on ostamassa tuotetta että hinta nuosee

Muutamilla myyjillä + on aina samoilta ihmisiltä

Mut kerran kävin tuolla elektroni kaupassa bluethoot kuulokkeet olisin halunnut ostaa mut myyjä sanoi juuri nyt ei ole mut voin tilata

No ajattelin mikäs siinä

Sitten tuli kummalisuus myyjä pyysi etu käteismaksun eikä ollut 40e tuote kysymysessä

Ymmärän että jos yli 200€ ym voi pyytää mut 38€ tuoteesta

Huomaatte että 2€ ero hinnassa

Se johtuu että myjä sepitti että kun tilaamme 2e tulee posti maksuista

öö siis posti maksu vaikka osta sitä liikeen tiskiltä

No se ostan jäi tekemättä mut näipä liikeen ja myyjät

Sillon siellä oli n:20v poika tiskin takana ja joku yli 40v

Tosin aika ahdas paikka 2:delle työtekijälle kun koko liike on varmaan 20 neliötä

asiakastila on n:3mx2m eli 5 neliötä

Eka ajatus kun käveli sisään tuli mieleen että tää on netti puolen nuoto myymälä koska ei ollut mitään tavaroita hyllyssä tai esillä

Jopa pulju.fi tai muun nuoto myymälässä enemmän tavaraa kuin tuolla

Jos niillä jotain myytävää niin sitten ne oli takahuoneeseen piilotettu

915.8.2011 14:19

"asiakastila on n:3mx2m eli 5 neliötä"
Tuata uutta matematiikkaa?


Tili tuli, tili meni. Näkikö kukaan kumpaakaan tilannetta?

1015.8.2011 17:32

Lainaus:
"asiakastila on n:3mx2m eli 5 neliötä"
Tuata uutta matematiikkaa?
Ei uutta vaan samaa mitä Elekrooni.fi käyttää :)

joo tuli lasku virhe

Mut tarkoitin että " huone " jossa asikas käy on tosi pieni

Pasilan kirjasto on vieressä olen ohi kulku matkalla pari kertaa käynyt
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.8.2011 @ 17:33

1116.8.2011 7:54

Itse aikoinaan yritin tuolta jotakin tilailla, tarkemmin en enää muista. Kaukaa viisaana valitsin postiennakon. Noh, meni viikko ja toinen eikä mitään kuulunut. Soitin sinne useamman kerran, ei vastausta. Sama sähköpostien kanssa. Lopulta sitten sain sähköpostiin vastauksen, että tuotetta ei ole saatavilla ja tilaus peruttu.

Silloin tuli muuta menoa Hki:n suuntaan niin tuli sitten käytyä "pääkallopaikalla". Tällöin olisin tarvinnut kaiuttimiin jalustat ja verkkokaupan mukaan niitä olisi hyllyssä. Noh, eihän siellä putiikissa mitään ollut vaan olisi pitänyt tilata. Ehdottivat että maksaisin tuotteen saman tien. Ja sitten lähettäisivät ne minulle.

En tietenkään suostunut tuohon varsinkin kun jalustojen hinta oli muistaakseni alle 100€. Vastaus oli tylysti, että he eivät sitten tilaa. Tuohon kommentoin, että "taitaa olla firman kassa tyhjä kun rahaa pitää saada ennen tilausta". Ilme kertoi kaiken, keskustelu jäi siihen ja minua pyydettiin ystävällisesti poistumaan.

Tuollaista, tapahtuma oli joskus 2006/2007. Silloin jollain palstalla tästä keskustelin ja samansuuntaisia kommentteja tuli muiltakin. Tosin joillain oli hyviäkin kokemuksia (kuten yhdellä tutullani). Tuo tyyli ilmeisesti piti putiikin hengissä tähän asti.

1216.8.2011 16:17

Kummallinen notkahdus yhtäkkiä itse olen tilannut tuolta monta kertaa ja aina olen saanut tilaamani yhden kerran jopa rikkinäisen tilalle uuden ja vanhaakaan ei kuulemma tarvinnut palauttaa..
sitten yhtäkkiä luin uutisia tästä nyky tilanteesta että asiakkaat ei saa tuotteitaan todella omituista tosin itse olen aina tilannut postiennakolla.... no eipä tarvi tilailla enään!!!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.8.2011 @ 16:17

1316.8.2011 18:20

Ei ole ensimmäinen kerta,kun ton puljun hommat kiinnostaa poliisia ja verottajaa.
Pariin kertaan on pistetty kupit nurin ja hommat jatkuneet uudella nimellä.

Tästä se alkoi --> Akiba OY --> Efidata OY --> Elektroni.fi
AD,lla ja muillakin foorumeilla on ollut juttua näistä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.8.2011 @ 18:33

1417.8.2011 1:57

Originally posted by aba120:
Ei ole ensimmäinen kerta,kun ton puljun hommat kiinnostaa poliisia ja verottajaa.
Pariin kertaan on pistetty kupit nurin ja hommat jatkuneet uudella nimellä.

Tästä se alkoi --> Akiba OY --> Efidata OY --> Elektroni.fi
AD,lla ja muillakin foorumeilla on ollut juttua näistä.
Ei se kyllä Akibasta alkanut?

Suomi on vapaa maa, täällä rikolliset saavat vapaasti toimia kunhan perustaa joka kerta uuden firman.

-Reko

1517.8.2011 8:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aba120:
Ei ole ensimmäinen kerta,kun ton puljun hommat kiinnostaa poliisia ja verottajaa.
Pariin kertaan on pistetty kupit nurin ja hommat jatkuneet uudella nimellä.

Tästä se alkoi --> Akiba OY --> Efidata OY --> Elektroni.fi
AD,lla ja muillakin foorumeilla on ollut juttua näistä.
Ei se kyllä Akibasta alkanut?

Suomi on vapaa maa, täällä rikolliset saavat vapaasti toimia kunhan perustaa joka kerta uuden firman.
Löytyyhän firmalla nimiä.

Efinance Oy
Efidata
Efioptics

Akiba Oy
Akiba PC

Elektroni.fi


Ahkera yrittäjyys palkitaan.
Rikollisuus kunniaan.Ensiks ehtivälle rosvolle eniten.
Raastuvassa tavataan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.8.2011 @ 10:51

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto