*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Warner siirtyy UltraViolet-suojaukseen syksyllä

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 4.8.2011 12:21 Kommentteja (18)

Warner siirtyy UltraViolet-suojaukseen syksyllä Time Warner kertoi ottavansa ensi syksyn aikana käyttöön uuden UltraViolet-kopiointisuojaustekniikan. Teknologia valmistui tänä kesänä viihdeteollisuuden käyttöön.
Hollywoodin kehittämä UltraViolet on pilvipohjainen käyttöoikeuspalvelu, joka mahdollistaa ostamansa viihdesisällön katsomisen tai kuuntelemisen miltä tahansa UV-tuelliselta laitteelta. Tekniikan pitäisi periaatteessa olla kuin universaali DRM-palvelu, jossa viihteen käyttöoikeudet ovat sidoksissa käyttäjään, ei laitteeseen.

Time Warnerin hallituksen puheenjohtaja Jeffrey Bewkesin mukaan teknologiaa hyödynnetään ensimmäistä kertaa vuoden lopulla ilmestyvissä Horrible Bosses- ja Green Lantern -elokuvissa. Näiden jälkeen UV-tuki aiotaan ottaa käyttöön suurimmassa osassa Warnerin elokuvajulkaisuissa.

Bewkesin mukaan yhtiön omistama Flixter-palvelu aiotaan uudistaa UltraVioletia silmällä pitäen. Tällä hetkellä Flixteristä löytyy lähinnä elokuva-arvosteluja ja tulevien leffojen teaser-materiaalia. Uudella UV-integraatiolla varustetulla palvelulla käyttäjä pääsee hallitsemaan omaa digitaalista kirjastoaan. Kovin tarkkaan palvelun yksityiskohdista ei kerrottu, mutta beta-versio pitäisi aueta vielä tällä viikolla.

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

14.8.2011 13:10

Eli dvd-laite uusiksi tai sellainen joka on netissä kiinni että pystyy tarkistamaan että on "ns" laillinen dvd pilvipalvelusta? Just ja muuta?


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

24.8.2011 15:04

Taas vaikeutetaan rehellisten kuluttajien elämää. Entä jos tahdon katsoa levyni paikassa, jossa ei ole netttiyhteyttä? Sellaisiakin kun löytyy. Ja palvelimethan toimivat aina luotettavasti 24/7/365 eikö niin? Mitään häiriöitä ei koskaan myös ole palveluntarjoajilla yhteyksissään eihän?

Ja piratismiahan tämä ei vähennä sitten milläänlailla. Päinvastoin. Lienee selvä, että yhä useampi tahtoo ladata levynsä piraattina ilman tällaista käyttöä hankaloittavaa suojausta. Piraatti vain toimii, ei tarvitse nettiä, ei mitään.

34.8.2011 15:06

Näin se vaan menee... Lisätään esteitä toimia lailisesti. OSta ja kärsi, lataa ja katso... kumpi kiinostaa...


i7-5930k 4.4GHz Water Cooled / 32Gb / GTX 980 / 512Gb SSD / +16Tb in Server /
http://www.riceracing.net/Gallery/ Maalämpöä 16.01.2013 lähtien. ISÄ 05.09.2011 23:17

44.8.2011 18:10

Pilvipalvelua ei taida DDOSilla saada alas, joten sen puoleen saattaa jopa olla aina ylhäällä. Mutta eipä sitä läheskään aina ole nettiä tarjolla, jos on leffaa katsomassa. Joten pitäkööt tunkkinsa.

54.8.2011 19:58

Arvaan jo tulevan uutisen vuoden päästä:
"Warnerin mukaan levymyynti on vähentynyt. Syy tähän on suosiota kasvattanut laiton elokuvalevitys. Lakiesitys verkkovalvonnasta on tällä hetkellä kongressin alahuoneen käsittelyssä."

64.8.2011 21:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zeitsei:
Arvaan jo tulevan uutisen vuoden päästä:
"Warnerin mukaan levymyynti on vähentynyt. Syy tähän on suosiota kasvattanut laiton elokuvalevitys. Lakiesitys verkkovalvonnasta on tällä hetkellä kongressin alahuoneen käsittelyssä."
Älä helv...maalaa piruja seinille. No aika lähellä jo ollaan jos tuo ihan toissaan toteutuu ja laitevalmistajat lähtee mukaan.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

74.8.2011 22:17

Noniin, saapahan lisää syitä warettaa leffansa


YARR!

84.8.2011 23:35

Käykös ultraviolet viihteen kanssa nyt niin että et pysty lainaamaan tai edelleen myymään mitään ostamaasi levyä?

Myöskin tuntuu siltä että tämä laitteiden ja viihteen rekisteröinti käyttäjän taakse, jotenkin rajoittaa perheen sisäisiä ostoksia. Esim. jos lapselle ostetaan elokuva laitetaanko se kiinni lapsen accounttiin vai vanhemman(kumman) jne.

Kävin katselemassa noita UV FAQ sivustoja ja siellä sanottiin:

Lainaus:
[1.10] What usage models does UltraViolet support?

Here's the basic model for accounts, players, and content:

A household account can have up to 6 members
Each member has a unique username and password, plus settings such as age and parental control
Each account has one digital locker to hold rights that represent content owned by the account
Purchases belong to the account, regardless of which member made the purchase
Content can be downloaded after it's purchased
Players with the UltraViolet logo are licensed to play UltraViolet content
Each account can have up to 12 players ("devices") assigned to it (a player can be a hardware device or a software application)
Once a player is joined to an account it can play any downloaded content owned by that account
Content can be freely copied from player to player (see 10.10.1), but will only play if the player's account has rights to the content (see 3.3.4)
Streaming services with the UltraViolet logo are licensed to stream UltraViolet content
Content can be streamed to any device supported by an UltraViolet-licensed streaming service
An account can have up to three streams playing at the same time

Eli on siellä tätä ajateltu mutta silti luulen että on hankalaa. Mitäs sitten kun lapsi muuttaa kotoa, mitkä elokuvat ja musiikit menee mukana vai menettääkö kaikki? Entäs avioero, saako mies pitää action-leffa kokoelmansa? :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.8.2011 @ 23:44

95.8.2011 0:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti charmakr:
Käykös ultraviolet viihteen kanssa nyt niin että et pysty lainaamaan tai edelleen myymään mitään ostamaasi levyä?


Siltä se vaikuttaa. Viihdeteollisuus taistelee "piratismia" vastaan siten että estää käytettyjen elokuvien myynnin...

Itse äänestän lompakolla ja jätän Warnerin nuolemaan näppejään.




Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

105.8.2011 10:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti charmakr:
Käykös ultraviolet viihteen kanssa nyt niin että et pysty lainaamaan tai edelleen myymään mitään ostamaasi levyä?


Siltä se vaikuttaa. Viihdeteollisuus taistelee "piratismia" vastaan siten että estää käytettyjen elokuvien myynnin...

Itse äänestän lompakolla ja jätän Warnerin nuolemaan näppejään.



Sama täällä....pitäköön "pilvensä" :p

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

115.8.2011 14:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti charmakr:
Käykös ultraviolet viihteen kanssa nyt niin että et pysty lainaamaan tai edelleen myymään mitään ostamaasi levyä?


Siltä se vaikuttaa. Viihdeteollisuus taistelee "piratismia" vastaan siten että estää käytettyjen elokuvien myynnin...

Itse äänestän lompakolla ja jätän Warnerin nuolemaan näppejään.



Sama täällä....pitäköön "pilvensä" :p
Itse äänestän laajakaistalla

125.8.2011 15:12

Voi vain kuvitella miten tämä "nostaa" leffojen menekkiä blueray leffojen osalta. Lyötiin taas tziljardi liiraa pönttöön joka ikään kuin annetaan taas haasteeksi hakkeroida.

Voi,voi.. ei näin.

http://www.canalplay.com/

Tähän suuntaan ..kiitos.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2011 @ 15:14

135.8.2011 18:34

En tuu muuten ostaa yhtään leffaa mitä katottaessa tarvii päästä nettiin...

145.8.2011 19:35

Lainaus:
Entäs avioero, saako mies pitää action-leffa kokoelmansa? :)
Sitä varten on lakimiehet :)

PC puolen Blu-raytä jäi niin paska maku suuhun että ei vieläkään lähtenyt pois

Ja kaikki kiitos power paskalle (power dvd 8,9 ja 10)

Mut PS3 kaikki toimii hyvin joten toivon mukaan eivät pilaa nyt tätäkin laitetta koska sitten ei ole mitään millä katsoa leffoja laillisesti


156.8.2011 1:11

Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin pilvipalvelu josta voi streamata ostamaansa sisältöä yhteensopiviin laitteisiin, eikä drm varmenne jolla estetään DVD:n toisto pari vuotta vanhassa soittimessa.

Vähän hämää kun afterdawnin uutinen sanoo "mahdollistaa katselun" ja useat englanninkieliset uutiset sanovat "mahdillistaa streamauksen"

Noh sittenpähän nähdään kun tulee markkinoille että mahdollistaako tuo ostetun leffan katsomisen kaverin luona pelkästään kirjautumalla palveluun vaikkei DVD olisikaan mukana, vai vaatiiko se uuden Wlanilla varustetun soittimen ostoa jos tahtoo Warnerin leffoja katsella.

Ainiin... Tuo Warnerkin hiukan hämää, koska ilmeisesti tässä sotkussa ovat mukana myös Lionsgate, Paramount, Sony,
Twentieth Century Fox ja Universal.

Edit. prkl pahoittelut uutisen mollaamisesta... ilmeisesti ainoastaan Warner on tähän mennessä ilmoittanut ottavansa tuon käyttöön.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2011 @ 01:13

"So, the next time you reach for the mouse and get ready to launch an angry litany of reasons why your favorite – thing – is better than the other person’s, hesitate.

Realize you have your irrational reasons, and so do they, and nothing will be gained by your proselytizing."

166.8.2011 15:33

Jättäkää vain kaikki nämä laitteet ja elokuvat "hyllylle", niin ei tarvitse kuin katsoa kuinka suuria tappioita nuo media yhtiöt ovat valmiita tekemään.

En näe mitään syytä miksi ihmiset alentuisi yrityspohjaiseen isovelivalvoo järjestelmiin, ellei he ole aivokuolleita idiootteja.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2011 @ 15:35

177.8.2011 14:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Jättäkää vain kaikki nämä laitteet ja elokuvat "hyllylle", niin ei tarvitse kuin katsoa kuinka suuria tappioita nuo media yhtiöt ovat valmiita tekemään.
Jep, eipä tullut tästäkään P2P:n tappajaa. Ihme hinku kerätä paljon rahaa harvoilta, kun voisi kerätä kolehdin kaikilta. Eiköhän se kokonaispotti kasvaisi, kun useampi maksaisi. Nyt varmaan moni kymmen kertainen määrä katsoo leffan ilmaiseksi maksajiin nähden.

1811.8.2011 16:52

Kuulostaa hieman samalta mitä Ubisoft yritti peliteollisuudessa; Pakota ihmiset olemaan yhteydessä serveriin jos haluat pelata yksinpeliä. No krakkerit krakkasivat senkin viikossa ja waretus jatkoi; Ubisoft lopetti palvelun muutama kuukautta myöhemmin.

Katsotaan vain kuinka kaun tämäkin UV "suojaus" kestää :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....
Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin (5.12.2016 18:50)
Alphabetin tekoälytutkimusta harjoittava DeepMind-yritys on päättänyt avata sen omien algoritmien testaamiseen käytetyn testiohjelman lähdekoodin kaikkien hyödynnettäväksi. DeepMind Lab -niminen ....
Google valitsi vuoden parhaimman pelin – Villitsi nuorison myös Suomessa Google valitsi vuoden parhaimman pelin – Villitsi nuorison myös Suomessa (5.12.2016 17:13)
Vuosi ei ole vielä ehtinyt loppuun saakka, mutta Googlella päätettiin siitä huolimatta jo valita tämän vuoden parhaimmat Android-pelit ja -sovellukset. Google valitsi maailmanlaajuisesti ....

Uutisarkisto