*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Apple estämässä live-tapahtumien kuvaamisen iPhonella?

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 17.6.2011 11:00 Kommentteja (45)

Apple estämässä live-tapahtumien kuvaamisen iPhonella? Uutissivusto Daily Mailin mukaan tietokonejätti Apple kehittää teknologiaa, jolla voitaisiin estää iPhone-käyttäjiä kuvaamasta live-tapahtumia. Applen jättämä patenttihakemus on herättänyt huhuja, joiden mukaan teknologia olisi kehitetty levy-yhtiöiden tai keikkajärjestäjien painostuksesta.
Kuvausesto toimisi käytännössä niin, että tapahtumapaikalle asennettaisiin erityiset infrapunalähettimet. iPhone-puhelimet rekisteröivät lähettimien aktivoitumisen, ja sen vaikutuksesta puhelinten kamerat sulkeutuvat. Kaikki muut iPhonen ominaisuudet jäävät toimintakykyisiksi. Tekniikka vaatisi tarkoitusta varten kehitetyn ohjelmiston ujuttamisen kaikkiin iPhone-puhelimiin. Se ei ole kuitenkaan ongelma, sillä sellainen voidaan asentaa helposti uuden iOS-päivityksen mukana.

Daily Mailin mukaan esimerkiksi konserttijärjestäjät hyötyisivät tekniikasta, koska musiikinkuluttajien itsekuvaamien YouTube-videoiden on sanottu syövän järjestäjien omien live-taltiointien myyntiä. Samalla Applen on väitetty saaneen solmittua suotuisamman sopimuksen levy-yhtiöiden kanssa iCloud-palvelua varten.

Historia on kuitenkin opettanut, että IT-yhtiöt patentoivat teknologioita, vaikkei niillä olisi mitään aietta hyödyntää niitä omissa tuotteissaan. On mielenkiintoista nähdä miten tilanne tästä kehittyy.

Edellinen Seuraava  

45 kommenttia

117.6.2011 11:34
VM-
Vahvistamaton

Jotenkin ei yhtään yllätä kun tästä virmasta kyse...

317.6.2011 11:47

No onnea vain Apple-käyttäjille. Kohta Apple päättää missä kuvaat ja milloin kuvaat.

417.6.2011 11:49
Zarok
Inactive

PRKL! En pääse enään "nauttimaan" venytetystä kuvasta jota sattumoisin kutsutaan 720p ja huonoista äänistä, sen sijaan katsoisin hyvää 1080p-kuvaa ja hyvillä äänillä. Tosin kuka ihan oiskeasti ostaa live-taltioituja albumeja tai DVD/Blu-raytä?

517.6.2011 11:51

No LOL! :D
Todellakin katson ite mieluummin käsivaralla yleisöstä kuvattua surkeaäänistä pätkää kun ostan sen parin kympin Blu-Ray:n.
Yksi myötähäpeäpojo lisää Applelle :D


EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note

617.6.2011 12:07

Eli se on Applen syy jos musiikkifirmat painostavat?

717.6.2011 12:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tege:
Eli se on Applen syy jos musiikkifirmat painostavat?

Painostus oli huhu ja vaikka se olisi totta niin ei siihen tarvitse suostua. Kumma juttu kun mikään muu firma ei ole ennempää lähtenyt tällaiseen pelleilyyn mukaan...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

817.6.2011 12:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tege:
Eli se on Applen syy jos musiikkifirmat painostavat?
Apple on niin iso firma että ei sen tarvii tommoseen painostukseen suostua jollei se halua niin kyllä se on applen vika.

917.6.2011 12:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tege:
Eli se on Applen syy jos musiikkifirmat painostavat?
Pakkohan se on suostua. Sitä painostettiin! :'(

1017.6.2011 13:18

Ei voi olla todellistä -.-
Ootan sitä, kun joku tulee kertomaan tästä "loistavasta ominaisuudesta jolla tuetaan artisteja"....

1117.6.2011 13:27

^ x4

En malta odottaa kun tulee joku Apple Uskovainen tänne valistamaan :')

1217.6.2011 13:29

Ensinnäkin Daily Mail on ihan kauheata soopaa, jopa paperiversiona pahempaa kuin Ilta-Sanomien ja Ilta-Lehden nettiversiot yhteensä.

Toisekseen, matka patenttihakemuksesta tuotteeksi on pitkä, noin 95% Applen patenttihakemuksista ei koskaan päädy tuotteeksi.

Yhteenvetona, ihan turhaa spekulointia. Lisäksi Daily Failin tekninen menetelmäkuvaus huimaa päätä…

1317.6.2011 13:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Yhteenvetona, ihan turhaa spekulointia.
No jaa, en sanoisi. Applen tuntien, tämä "ominaisuus" ei olisi mikään yllätys.

1417.6.2011 13:52

Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.6.2011 @ 13:53

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1517.6.2011 16:20

Taitaa taaskin haitata ainoastaan kunnollisia ja rehellisiä puhelimensa jailbreakkaamatta jättäviä käyttäjiä. Ei liene kovin vaikeaa poistaa tätä ominaisuutta pienellä patchillä...

1617.6.2011 18:26
masapeksu
Inactive

sen enempää tekniikasta tietämättä niin kyllähän tuollasen infrapunan pystyy estämään ihan filtterillä joita tulee myyntiin ebay pullolleen samalla sekunnilla kun apple julkasee asian virallisesti.

tai jos se on joku erillinen ir-anturi luurissa niin sinitarra toiminee myös.

1717.6.2011 19:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.
Luulis että TO mafia olis enemmin mielissää siitä paljon noi firmat myy digitaalisia kappaleita.

1817.6.2011 21:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akse:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.
Luulis että TO mafia olis enemmin mielissää siitä paljon noi firmat myy digitaalisia kappaleita.
Niimpä mutta kun ei, ms episodi oli oikeastaan surkuhupaisia koska ms oli tehnyt levylle polttamisen liian helpoksi :p, ihan kuin ostettavat poltto-ohjelmat sitä tekisi. Apple ilmeisesti kiukuttaa TO-mafiaa juuri hinnalla 0.99 centtiä/kpl...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1917.6.2011 22:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tege:
Eli se on Applen syy jos musiikkifirmat painostavat?
Pakkohan se on suostua. Sitä painostettiin! :'(
Eihän Applen tarvi suostua kun vasta sitten jos se pakotetaan oikeuden määräyksellä.


Mitenköhän minäpuhelimien myynnille käy kun päätösvalta siitä että missä kuvaat, menee jollekkin aivan toiselle taholle.

Onkos muuten suuria kamera/videokamera-valmistajia uhkailtu (Canon, Fujifilm, Nikon, Sony, JVC, Samsung)?
Entä muita suuria puhelinvalmistajia (Nokia, Samsung, HTC, LG)?
Estetäänkö sekä video- että valokuvaus vai vain pelkkä valokuvaus?

Toisaalta en valita jos vain Apple joutuisikin ton tekemään. Ei tuo Apple liiemmin itteä kiinnosta. Huhu on huhu eli ei todellakaan aina totta.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

2017.6.2011 22:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.

Niin että sinä ihan pokalla väität että mitä suurempi firma ja mitä enemmän niillä on rahaa ja valtaa, niin sitä vähemmän ne voivat vaikuttaa asioihin. Mieti nyt oikeasti uudestaan...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2117.6.2011 22:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.

Niin että sinä ihan pokalla väität että mitä suurempi firma ja mitä enemmän niillä on rahaa ja valtaa, niin sitä vähemmän ne voivat vaikuttaa asioihin. Mieti nyt oikeasti uudestaan...
Niimpä, eli jos ajattelet asiaa näin, isofirma enemmän tuohta, pikkufirma vähemmän tuohta, siitähä nyt on kysymys eli to-mafia saa hyvät tulot :p. Tottahan toki isolla firmalla myös vaikutusvaltaa mutta mutta mahtaakohan ne osta myös vastustaa TO-mafiaa? Kyllä mutta mihin hintaan? Tai tuo osaksi periksi antaminen se pienempi paha kuin se että to-mafia alkaa oikein kunnolla rapata...

Noo nähtäväksi jää miten tuohon suhtautuu muut mobiilivalmistajat, vaikkka kyseessä on apple ei kilpailijat kuitenkaan hyvällä katso ko toimintaa kun se jossakin vaiheessa iskee heihinkin. Katsotaan onko ko asia huhu vai ihan tosi. Itse uskon enemmän huhuun. Jos tuo taas on applen oma juttu niin sahaavat kyllä omaa oksaansa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.6.2011 @ 22:28

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

2217.6.2011 22:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:

Niimpä, eli jos ajattelet asiaa näin, isofirma enemmän tuohta, pikkufirma vähemmän tuohta, siitähä nyt on kysymys eli to-mafia saa hyvät tulot :p. Tottahan toki isolla firmalla myös vaikutusvaltaa mutta mutta mahtaakohan ne osta myös vastustaa TO-mafiaa? Kyllä mutta mihin hintaan? Tai tuo osaksi periksi antaminen se pienempi paha kuin se että to-mafia alkaa oikein kunnolla rapata...

Noo nähtäväksi jää miten tuohon suhtautuu muut mobiilivalmistajat, vaikkka kyseessä on apple ei kilpailijat kuitenkaan hyvällä katso ko toimintaa kun se jossakin vaiheessa iskee heihinkin. Katsotaan onko ko asia huhu vai ihan tosi. Itse uskon enemmän huhuun. Jos tuo taas on applen oma juttu niin sahaavat kyllä omaa oksaansa.

Ai että iso firma kenellä on helvetisti rahaa, vaikutusvaltaa ja lakimiesarmeija on kusi sukassa siinä vaiheessa kun joku tekijänoikeus järjestö vähän vihjaa että voisitte tehdä kuvaus eston kännyyn. En oikein jaksa uskoa...

Paljon suurempi kynnys on sillä pienellä firmalla jolla ei ole lakimiehiä eikä rahaa. Lähdeppä siinä vastustamaan kun tappion sattuessa on konkurssi edessä.


Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2317.6.2011 23:12

No Applen ongelma on varmaan siitä että se tarvitsee suuret levy-yhtiöt puolelleen ja siksi tätyy pitää jatkuvasti kieli siellä syvällä peräreijässä tai muuten päättyy iTunesin tarina. Mutta mietityttää että mitäköhän helvettiä noiden levy-yhtiöiden tyyppejen päässä liikkuu jos he kokevat iPhone videot uhkana? Vai onko joku vaan ihan vittuillakseen ruennut tämmöistä ajamaan. :D

Mutta jokatapauksessa aika naurettavaa..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.6.2011 @ 23:13

2417.6.2011 23:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tnoi:
No Applen ongelma on varmaan siitä että se tarvitsee suuret levy-yhtiöt puolelleen ja siksi tätyy pitää jatkuvasti kieli siellä syvällä peräreijässä tai muuten päättyy iTunesin tarina. Mutta mietityttää että mitäköhän helvettiä noiden levy-yhtiöiden tyyppejen päässä liikkuu jos he kokevat iPhone videot uhkana? Vai onko joku vaan ihan vittuillakseen ruennut tämmöistä ajamaan. :D

Mutta jokatapauksessa aika naurettavaa..

Asia ei mene yhtään tuohon suuntaan. Apple on tehnyt ensin suuret isot sopimukset ja sai ensin tasahinnoittelunkin vaikka levy-yhtiöt sitä voimakkaasti vastustivat. Eipä sille mitään mahda kun Applella on niin paljon valtaa ja asiakkaita. Ei tekijänoikeusjärjestöillä ole varaa menettää applea koska se tuottaa heille järjettömän suuria summia rahaa. Ja Apple jos kuka osaa käyttää tätä hyväksi.



Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

2518.6.2011 4:00

Ei kestänytkään kuin 23 kommenttia, että joku muisti sen iTunesin. Vuosittaiset kappalemyynnit kun lasketaan miljardeissa, niin ei hirveästi ole varmaan Applella halua lähteä tuota tulonlähdettä vaarantamaan. Sinänsä koomista kun mobiiliteknologia kehittyy tarpeeksi pitkälle, niin sitten sitä ruvetaan rampauttamaan tällaisilla rajoituksilla (jos tuo esto joskus edes toteutuu.)

2618.6.2011 5:35
Kasvakaa aikuisiksi
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akse:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.
Luulis että TO mafia olis enemmin mielissää siitä paljon noi firmat myy digitaalisia kappaleita.
Niimpä mutta kun ei, ms episodi oli oikeastaan surkuhupaisia koska ms oli tehnyt levylle polttamisen liian helpoksi :p, ihan kuin ostettavat poltto-ohjelmat sitä tekisi. Apple ilmeisesti kiukuttaa TO-mafiaa juuri hinnalla 0.99 centtiä/kpl...
TO-mafia... Jostain syystä alkaa aina naurattaa/itkettää. On olemassa joukko nörttejä, jotka haluavat saada toisten hengentuotteet ilmaiseksi. Oletteko huomanneet, että kaupasta ei voi ottaa maitotölkkiä ilmaiseksi? Voisi kuvitella perustelun olevan jotain "No siis tämä maitohan on jo tehty ja pistetty hyllyyn, niin eihän siitä kukaan voi saada rahaa enää". Itse kunnioitan artisteja sen verran että maksan musiikista ja elokuvista sen mitä vaaditaan, jos ne kyllin hyväksi näen.

2718.6.2011 5:51

(Lainaus) Historia on kuitenkin opettanut, että IT-yhtiöt patentoivat teknologioita, vaikkei niillä olisi mitään aietta hyödyntää niitä omissa tuotteissaan. On mielenkiintoista nähdä miten tilanne tästä kehittyy....

Eikös tuo nyt ole sellainen kehityksen jarru, eli estetään toisia kehittämästä parempia tuotteita kun mahdollisimman monet innovaatiot ovat omissa patenteissa..

Isot levy-yhtiöt ovat kaiketi menettäneet levy-myyntiään viime aikoina, että nyt kajotaan jo joka asiaan.
Pelkistä konserteista tulee jo valtavat tulot, ja jokaisesta muustakin pitäisi rahastaa enemmän.
Itsehän rusakoivat koko levy ja peli bisneksen hinnoittelullaan.
Mitenkähän ne saa kaikenmalliset kamerat pois konserteista?
Ei taida Ahneudella olla rajaa...



Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..

2818.6.2011 12:08

"Mitenkähän ne saa kaikenmalliset kamerat pois konserteista?"
Järjettömät turvatarkastukset/takavarikoinnit/rangaistukset - elämä on.

2918.6.2011 16:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kasvakaa aikuisiksi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akse:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Applen ongelma on juuri firmankoko...joku pikkufirma olisi jätetty rauhaan mutta tuonkoista "jättiä" painostetaan TO-mafian toimesta taatusti saman on kokenut MS vaikka se viittasi kintaalla sen omia musa-ohjelmia kohtaan asettamia syytöksiä (to-mafia hermostui kun ko ohjelmalla pystyy polttaan levylle...) saman näemmä kokee nyt apple.

Eli suomeksi "laitappa estot masiinaan niin jätetään rauhaan, mutta jos iniset laitetaan kiusaten enemmänkin" joten apple taitaa ottaa riskeistä sen pienemmän pahan.
Luulis että TO mafia olis enemmin mielissää siitä paljon noi firmat myy digitaalisia kappaleita.
Niimpä mutta kun ei, ms episodi oli oikeastaan surkuhupaisia koska ms oli tehnyt levylle polttamisen liian helpoksi :p, ihan kuin ostettavat poltto-ohjelmat sitä tekisi. Apple ilmeisesti kiukuttaa TO-mafiaa juuri hinnalla 0.99 centtiä/kpl...
TO-mafia... Jostain syystä alkaa aina naurattaa/itkettää. On olemassa joukko nörttejä, jotka haluavat saada toisten hengentuotteet ilmaiseksi. Oletteko huomanneet, että kaupasta ei voi ottaa maitotölkkiä ilmaiseksi? Voisi kuvitella perustelun olevan jotain "No siis tämä maitohan on jo tehty ja pistetty hyllyyn, niin eihän siitä kukaan voi saada rahaa enää". Itse kunnioitan artisteja sen verran että maksan musiikista ja elokuvista sen mitä vaaditaan, jos ne kyllin hyväksi näen.
Sama täällä päässä, hyvästä musasta maksaa pikkuisen :p, joskus tuntuu että levy-yhtiöt satsaavat juuri keskinkertaiseen purkka-rap-poppiin..

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

3018.6.2011 16:07

Tervetuloa kontrolli yhteiskuntaan, jossa yhtiöt päättävät mitä ihmiset saavat ja eivät saa tehdä.

Eläköön mitä sen on väliä asenne.

3118.6.2011 16:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zenerdi:
Ei kestänytkään kuin 23 kommenttia, että joku muisti sen iTunesin. Vuosittaiset kappalemyynnit kun lasketaan miljardeissa, niin ei hirveästi ole varmaan Applella halua lähteä tuota tulonlähdettä vaarantamaan. Sinänsä koomista kun mobiiliteknologia kehittyy tarpeeksi pitkälle, niin sitten sitä ruvetaan rampauttamaan tällaisilla rajoituksilla (jos tuo esto joskus edes toteutuu.)

Kerrotko millä ihmeen tavalla apple vaarantaisi iTunesin. Applella on helvetisti rahaa, valtaa ja lakimiehiä ja pienet uhkailut eivät tunnu missään. Varsinkin kun vaateille ei ole mitään laki pohjaa. Mitä apple tekee jos joku tekijänoikeusjärjestö alkaa kiristämään sitä ?
A)Menee äitin luokse itkemään ja tekee kaikki mahdolliset asiat mitä tekijänoikeus järjestö ehdottaa
B)Ottaa lakimiesarmeijan käyttöönsä ja vaatii helvetin suuret korvaukset kiristämisen vuoksi

Jos asiat menisi noin kun selität niin tekijänoikeusjärjestöt voisivat vaatia Steve Jobsia ampumaan kaikki warettajat ja pakkohan hänen olisi suostua. Tuskinpa apple haluaa vaarantaa miljoona bisnestään...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.6.2011 @ 16:48

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

3218.6.2011 16:49

Onpas taas loistavan lisä "innovatiiviiseen laitteeseen" elikkäs,kun satut olemaan tälläisen (blocki katvealueen sisällä) et voi siis kuvata mitään videota edes vaikka sitä kaverin toilailua joka sattuu olemaan mukana samalla keikalla tai riennoissa vai miten ?

Onneksi on parempia vaihtoehtoja..

3318.6.2011 19:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zenerdi:
Ei kestänytkään kuin 23 kommenttia, että joku muisti sen iTunesin. Vuosittaiset kappalemyynnit kun lasketaan miljardeissa, niin ei hirveästi ole varmaan Applella halua lähteä tuota tulonlähdettä vaarantamaan. Sinänsä koomista kun mobiiliteknologia kehittyy tarpeeksi pitkälle, niin sitten sitä ruvetaan rampauttamaan tällaisilla rajoituksilla (jos tuo esto joskus edes toteutuu.)

Kerrotko millä ihmeen tavalla apple vaarantaisi iTunesin. Applella on helvetisti rahaa, valtaa ja lakimiehiä ja pienet uhkailut eivät tunnu missään. Varsinkin kun vaateille ei ole mitään laki pohjaa. Mitä apple tekee jos joku tekijänoikeusjärjestö alkaa kiristämään sitä ?
A)Menee äitin luokse itkemään ja tekee kaikki mahdolliset asiat mitä tekijänoikeus järjestö ehdottaa
B)Ottaa lakimiesarmeijan käyttöönsä ja vaatii helvetin suuret korvaukset kiristämisen vuoksi

Jos asiat menisi noin kun selität niin tekijänoikeusjärjestöt voisivat vaatia Steve Jobsia ampumaan kaikki warettajat ja pakkohan hänen olisi suostua. Tuskinpa apple haluaa vaarantaa miljoona bisnestään...
Jäi tuossa viestissä sanomatta, että ei tuo todennäköisesti ole millään tasolla tapahtumassa, mutta jos edes joku parista suuresta levy-yhtiötä (Sony BMG:n, Universalin, EMI:n ja Warnerin osuus yli 60% maailman musiikkikaupasta) päättää vetää musiikkinsa pois Applen kaupasta kasautuneiden kiistojen takia (mm. kappaleiden hinnat, DRM jne.) ja avaisi rinnalle oman palvelunsa tai keskittäisi myyntinsä kilpaileviin palveluihin, se näkyisi myynnissä.

Tekijänoikeusjärjestöillä ei tässä tapauksessa juurikaan merkitystä ole, musiikkiyhtiö itse voi päättää solmiiko se myyntisopimuksen kappaleistaan Applen kanssa, jos tämä ei suostu lisäämään tuota estojärjestelmää puhelimiinsa. Kuten nyt tässä viestissä totesin, tämä ei todennäköisesti tule tapahtumaan, mutta lisää mahdollisesti hieman jännitettä yhtiöiden välillä.

3418.6.2011 20:09

Lainaus:
Zenerdi
...Jäi tuossa viestissä sanomatta, että ei tuo todennäköisesti ole millään tasolla tapahtumassa,....
Juu,ei hirveemmin olisi varaakaan ,apple fäneille rupee oleen varmaan pian innovationismin ja omenan raadon kanssa idealle uupunut olo.. saati erottaa ne vielä toisistaan..
njarks.

3518.6.2011 20:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zenerdi:

Jäi tuossa viestissä sanomatta, että ei tuo todennäköisesti ole millään tasolla tapahtumassa, mutta jos edes joku parista suuresta levy-yhtiötä (Sony BMG:n, Universalin, EMI:n ja Warnerin osuus yli 60% maailman musiikkikaupasta) päättää vetää musiikkinsa pois Applen kaupasta kasautuneiden kiistojen takia (mm. kappaleiden hinnat, DRM jne.) ja avaisi rinnalle oman palvelunsa tai keskittäisi myyntinsä kilpaileviin palveluihin, se näkyisi myynnissä.


Kiristäminen on edelleenkin laitonta. Siitä tulee sanktioita eikä levy-yhtiöt helpolla pääse.


Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

3618.6.2011 21:31
spam
Vahvistamaton

Eipä tämä uutinen ole vielä päätynyt yhdellekään isolle mobiilisivustolle maailmalla. Katsotaan sitten josko tästä jotain varmuutta saa, yhden random uutisen perusteella ei paljo jaksa spekuloida.

Samanlaista asiakkaiden kiusaamistahan tämä olisi kuin kopiosuojaukset levyissä (mistä ollaankin vähin äänin luovuttu).

3718.6.2011 23:08

Missä lienee se oikeus ja kohtuus ja vielä oikeudentaju?
Samanlaista pelleilyä vuodesta toiseen.
Internethän mahdollistaa sellaistenkin artistien pääsyn eteenpäin, jota valtaa käyttävät yhtiöiden johtajat eivät hyväksy.
Pelkona kai ettei heille tulekkaan rahaa tuotteesta.
Markkinoidaan suurilla summilla jotain räkättirastaan laulua muistuttavaa tuotetta, joka unohdetaan sen jälkeen kun on kermat viety kakun päältä.


Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..

3819.6.2011 3:26

@33 Tuskin yksikään isoista levy-yhtiöstä on niin typerä, että tällaisen asian takia heittäisi suurta osaa myynnistään pois. iTunes on maailman suurin musiikkimyyjä (ei ainoastaan online) jos ison yhtiön musaa ei sieltä löydy näkyy se niiden liikevaihdossa aika ikävästi.

Vuosien aikana osa levy-yhtiöistä on yrittänyt aina välillä painostaa Applea muuttamaan ehtojaan ja vastaaavaa, yleensä tilanne on ratkaistu siten, että levy-yhtiö on tullut jokusen kuukauden jälkeen kiltisti takaisin.


@36 Tämä on uutinen patentista, lähteenä Daily Fail. Ei tällä ole mitään tekemistä Applen nykyisten, ja suurella todennäköisyydellä tulevienkaan, tuotteiden kanssa.

Edelleen ihmettelen miten tämän kommenttiosion Applevihaajat pystyvät käyttämään tätä patenttia oman ideologiansa pönkittämiseen. Tällaisen patentin olemassaolo ei tee yhdestäkään iPhonesta huonompaa. :)

3920.6.2011 9:51
AfterDawn Addict

Eikös omena just maksanu jotai patentti rojalteja Nokialle?
Paha Nokia, patentoi kaikenlaista.

4020.6.2011 11:42

Mä oonkin jo mettinyt että millo ne meinaaa tuon estää jotenkin. Koska uskon että kyllä se vähän nakertaa. Kun heittää ison keikan ja sitten kuvaa sen DVD/+Blu-rayn. Eikä se mene kaupaks kun porukka kattoo "youtubesta" mielummin ne videot. Itse ainakin ostan tukemani bändin/artistin tuotannut aina.

Eikä tässäkään taida olla muusta kuvaamisen estosta kyse kun live konserttien. Aivan kamalaa kattoo jotain live dvd:tä kun yleisössä 60% vilkkuu iphone etc kännykkä. Se syö jo ihan sitä konsertin tunnelmaakin pois!



4120.6.2011 19:29

Jos konsertissa on kyltti "EI VIDEOKUVAUSTA" niin pitäisi jo siitä ymmärtää että siellä ei saa kuvata, sanoi iphonen kamera mitä hyvänsä.

4220.6.2011 22:14

Kukahan sitä uskoo, tuota kieltoa. Nykyään voi olla vaikka missä kamera, vaikka lippalakissa.
Kuvauksen taso voi olla sitä luokkaa, tietysti vain omiin tarpeisiin, en sitä heti Youtubeen laittaisi.


Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..

4321.6.2011 9:21

Miettikääpäs tuota uutista: INFRAPUNALÄHETTIMET!

Infrapunan kaikki tietävät, sehän on se tuttu Kauko Kaukosäädinkin sohvapöydällä. Itseasiassahan se toimii kuin taskulamppu, se infrapuna-LED -pää siinä. Ei mene seinästä säde läpi, ellei ole lasia ja kohtisuorassa osoitetaan. Myös vastaan otin, eli television/stereoiden/dvd:n päässä oleva anturi täytyy olla näkyvillä.

Luulisi tällaisen eston olevan melko vaivattomasti kierrettävissä esimerkiksi peittämällä puhelimen infrapunavastaanotin sinitarralla, teipin palasella tms.

Melko turha patentti, ja patentointi ainakin takaa, ettei tällaisia tulla muiden valmistajien kameratuotteissa näkemään. Ihmettelen kovasti, miksi Omena tämän haluaa patentoida, saati (mahdollisesti) ottaa käyttöön.

4423.6.2011 21:26

Apple keräs kyllä taas säälipisteet itelleen ja lisäsi taas yhden hyvän syyn miksei Applen tuotteisiin kannata koskea pitkällä tikullakaan.

4523.6.2011 21:47

Veikkaan, että on sovittu levyfirmojen kanssa tästä, jotta saataisiin muut firmat pois pilvi-systeemeistä ja Apple pääsisi yksin häärimään.
Minäkin ostan hyvän tuotteen aina.

ps. En minä mitään pilaantunutta maitoa kyllä kaupasta osta.


Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto