*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Hakkerit murtautuivat Nintendon palvelimille

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 6.6.2011 11:12 Kommentteja (26)

Hakkerit murtautuivat Nintendon palvelimille Nintendo ilmoitti sunnuntaina, että yksi yhtiön USA:n toimintoja pyörittävistä palvelimista on murrettu, mutta hyökkääjät eivät saaneet käsiinsä asiakkaiden tietoja tai aiheuttaneet suurempaa haittaa palveluille. Murron tekijäksi ilmoittautui LulzSec-niminen ryhmittymä, joka aiemmin kehuskeli murtautuneensa myös Sony Pictures Entertainment -yhtiön palvelimille.
Hyökkäyksen jälkeen LulzSec julkaisi Internetissä tiedostoja, jotka ryhmän mukaan ovat Nintendon palvelinten asetustiedostoja. Nintendo vahvisti tietomurron, mutta yhtiö painottaa, että asiakkaiden henkilökohtaiset tiedot eivät vaarantuneet.

Twitter-viestejä tekosistaan julkaiseva LulzSec ilmoitti hyökkäyksen jälkeen, että Nintendo ei varsinaisesti kuulu ryhmän kohteisiin. "Toivomme todella, että Nintendo paikkaa tietoturva-aukon", LulzSec ilmoittaa.

Suuryritysten palvelimet ovat viime aikoina olleet jatkuvien hyökkäysten kohteena sen jälkeen kun tuntemattomat hakkerit murtautuivat Sonyn PlayStation Network -palveluun ja veivät yhteensä yli 100 miljoonan käyttäjän tiedot.

Tägit: Nintendo LulzSec
Edellinen Seuraava  

26 kommenttia

16.6.2011 11:50

Uskaltaako sitä enään mihinkään laittaa mitään oikeita tietoja ittestää? :s Ei kauheen hyvältä näytä.

26.6.2011 12:36
Asentaja123
Vahvistamaton

On tämä ihan hyvä muistutestus isoille yrityksille tietoturvan tärkeydestä, mutta se että käyttäjät joutuu kärsimään, ei ole oikein.

36.6.2011 12:38

Onko tämä LulzSec ottamut työkseen hakea näitä tietoturva aukkoja?

46.6.2011 12:46

Ei helevetti mitä idiootteja. Noh, toivottavasti jäävät kiinni (niin käy) nopeasti ja saavat elinkautiset ja miljoona korvaus vaatimukset ! Pojat on liian isojen yritysten kanssa alkaneet pelleilemään ja se herättää tietysti ei toivottua huomiota heidän kannaltaan. Ei ku fbi ja sun muut niskaan, erikoisjoukot kehiin ja "vahinkolaukauksia" perään. Voi kunpa saisi käsiinsä jonku noista, siinä ei äitee enään tunnista !

56.6.2011 12:57

Ja Nipaahan ei kiusata.

66.6.2011 13:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Ei helevetti mitä idiootteja. Noh, toivottavasti jäävät kiinni (niin käy) nopeasti ja saavat elinkautiset ja miljoona korvaus vaatimukset ! Pojat on liian isojen yritysten kanssa alkaneet pelleilemään ja se herättää tietysti ei toivottua huomiota heidän kannaltaan. Ei ku fbi ja sun muut niskaan, erikoisjoukot kehiin ja "vahinkolaukauksia" perään. Voi kunpa saisi käsiinsä jonku noista, siinä ei äitee enään tunnista !
Aijaa että kun pojat kaivaa isojen yritysten sivuilta lapsellisen helpoilla tavoilla infoo irti ja julkistaa ne, jotta nämä idioottiyritykset heräisivät tukkimaan tietoturvaaukkoja, heidät pitäisi ampua? Eli mielummin myis nää tiedot pimeillä markkinoilla? Asia kuitti. Joo ja itse aiheesta: alkaa kyllä naurattaa kuinka surkeella tasolla kuitenki näiden suurten yritysten tietoturva on...

76.6.2011 14:46

krakkerit murtautuivat*

86.6.2011 15:24

Huomasitteko muuten että Nintendolta eivät saaneet asiakastietoja toisin kuin Sonyn palvelimilta, Nintendo siis hoitanut asian paremmin.

No tuo ryhmähän ei ihantosissaan "murtautunut" vaan muistuttivat vähän Nintendoakin tietoturvasta :p


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

96.6.2011 19:16

Olisivat nuo hakkerit onnistuneet varmaankin viemään myös käyttäjätiedot halutessaan. Taisi ideana olla tosiaan vain muistuttaa Nintendoa tietoturvan tärkeydestä.
Entä jos LulzSec onkin vain ryhmä pöljiä ihmisiä jotka vain huvikseen/harrastuksekseen hakkeroivat sivustoja?


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

106.6.2011 19:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:
Olisivat nuo hakkerit onnistuneet varmaankin viemään myös käyttäjätiedot halutessaan. Taisi ideana olla tosiaan vain muistuttaa Nintendoa tietoturvan tärkeydestä.
Entä jos LulzSec onkin vain ryhmä pöljiä ihmisiä jotka vain huvikseen/harrastuksekseen hakkeroivat sivustoja?
Väärin, korjaus....
Krakkerit sen tekivät...eivät hakkerit. Sanakirja esiin.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

116.6.2011 19:39

BTW. LulzSec näyttää hyökänneen äskettäin myös FBI:n kumppanin InfraGardin nettisivulle.

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article638156.ece

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.6.2011 @ 20:22

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

126.6.2011 21:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gigguli:
krakkerit murtautuivat*

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:

Väärin, korjaus....
Krakkerit sen tekivät...eivät hakkerit. Sanakirja esiin.

Olenko ainoa, jota tämä pilkun "viilaaminen" rasittaa? Jokaisessa uutisessa sama valitus.

136.6.2011 21:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gigguli:
krakkerit murtautuivat*

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:

Väärin, korjaus....
Krakkerit sen tekivät...eivät hakkerit. Sanakirja esiin.

Olenko ainoa, jota tämä pilkun "viilaaminen" rasittaa? Jokaisessa uutisessa sama valitus.
Käytätkö sitten poliisista vartia sanaa?... vähän karrikoitu mutta tilanne vähän saman tyyppinen.

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

146.6.2011 21:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bursson:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Ei helevetti mitä idiootteja. Noh, toivottavasti jäävät kiinni (niin käy) nopeasti ja saavat elinkautiset ja miljoona korvaus vaatimukset ! Pojat on liian isojen yritysten kanssa alkaneet pelleilemään ja se herättää tietysti ei toivottua huomiota heidän kannaltaan. Ei ku fbi ja sun muut niskaan, erikoisjoukot kehiin ja "vahinkolaukauksia" perään. Voi kunpa saisi käsiinsä jonku noista, siinä ei äitee enään tunnista !
Aijaa että kun pojat kaivaa isojen yritysten sivuilta lapsellisen helpoilla tavoilla infoo irti ja julkistaa ne, jotta nämä idioottiyritykset heräisivät tukkimaan tietoturvaaukkoja, heidät pitäisi ampua? Eli mielummin myis nää tiedot pimeillä markkinoilla? Asia kuitti. Joo ja itse aiheesta: alkaa kyllä naurattaa kuinka surkeella tasolla kuitenki näiden suurten yritysten tietoturva on...
Vai että lapsellisen "helpolla" ? Käyhän toki murtautumassa jos asiasta jotain kerta tiedät :D Vaikka sitä paskaa kuinka meikkaa ja koristelee niin se ei muuta sitä tosiasiaa että se on edelleen paska !? Rosmoja koko porukka, sitä kukaan ei voi kiistää ?

156.6.2011 22:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84:
Ei helevetti mitä idiootteja. Noh, toivottavasti jäävät kiinni (niin käy) nopeasti ja saavat elinkautiset ja miljoona korvaus vaatimukset ! Pojat on liian isojen yritysten kanssa alkaneet pelleilemään ja se herättää tietysti ei toivottua huomiota heidän kannaltaan. Ei ku fbi ja sun muut niskaan, erikoisjoukot kehiin ja "vahinkolaukauksia" perään. Voi kunpa saisi käsiinsä jonku noista, siinä ei äitee enään tunnista !
Heh...eli mielummin annat yritysten pitää tietoturvansa retuperällään ja samalla pitää mahdollisesti tärkeitä tietoja kuin tarjottimella hakkereita varten, kuten Sony.

Hyvä, että joku välillä muistuttaa suuryrityksiä tietoturvasta.

166.6.2011 23:11
AfterDawn Addict

iha hyvä juttu kunhan ei tee mitään todella pahaa. pienet kiusat ovat elämän suola :)


// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080

177.6.2011 10:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:
Olisivat nuo hakkerit onnistuneet varmaankin viemään myös käyttäjätiedot halutessaan. Taisi ideana olla tosiaan vain muistuttaa Nintendoa tietoturvan tärkeydestä.
Entä jos LulzSec onkin vain ryhmä pöljiä ihmisiä jotka vain huvikseen/harrastuksekseen hakkeroivat sivustoja?
Väärin, korjaus....
Krakkerit sen tekivät...eivät hakkerit. Sanakirja esiin.
Krakkerin käyttäminen tietomurtojen yhteydessä on Mikrobitin keksintöä. Joka mieltää itsensä hakkeriksi on hakkeri, vaikka veisikin jotain tunnuksia jostain.

Ihan 80-luvulta saakka crackerit mursivat pelien suojauksia ja hakkerit tekivät tietomurtoja tai sitten vaan "conffailivat ja modasivat" ihan kiltisti. Sitten tuli kaikkien tietolaarien äiti MikroHitti ja Petteri Järvinen ja nyt sitten yhtäkkiä olet hakkeri jos pelaat hello kitty islandia ja olet krakkeri jos ajat jonkun skriptin jotain apachea vastaan.

187.6.2011 13:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Käytätkö sitten poliisista vartia sanaa?... vähän karrikoitu mutta tilanne vähän saman tyyppinen.
*Vartija

Ja en käytä, mutta se korjailu kommenteissa vain kyllästyttää. Joka pirun uutisessa. Voihan tuo hakkeri-sanan käyttäminen olla AD:lta ihan tietoinen valintakin. En tiedä tarinaa sanojen takana.

Wiktionary antaa sanalle hakkeri määritykseksi myös krakkeri. Hämmentävää.

198.6.2011 0:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Käytätkö sitten poliisista vartia sanaa?... vähän karrikoitu mutta tilanne vähän saman tyyppinen.
*Vartija

Ja en käytä, mutta se korjailu kommenteissa vain kyllästyttää. Joka pirun uutisessa. Voihan tuo hakkeri-sanan käyttäminen olla AD:lta ihan tietoinen valintakin. En tiedä tarinaa sanojen takana.

Wiktionary antaa sanalle hakkeri määritykseksi myös krakkeri. Hämmentävää.
Joo tuo kommenttien korjailu on aika rasittavaa. Eikö se ole tärkeintä että viesti tulee ymmärrettyksi.

Ja tosta Wiktionaryn jutusta ymmärsin niin että Krakkeri on Hakkerin jonkinlainen "alalaji".

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

208.6.2011 1:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:
Ja tosta Wiktionaryn jutusta ymmärsin niin että Krakkeri on Hakkerin jonkinlainen "alalaji".
Näin sen itsekin käsitin. Että kaikki krakkerit ovat hakkereita, mutta kaikki hakkerit eivät ole krakkereita.

Jos asia on näin, eikö tuo korjailu ole silloin melkoista pilkunviilausta? Toisaalta... :D Hakkereita varmasti pännii kaikkien hakkereiden yleistäminen. Että toisaalta ihan aiheellista huomauttelua, toisaalta pirun ärsyttävää pilkunviilausta.

UUTISESTA: Mikään tietoturvajärjestelmä ei ole täysin turvassa, mutta kuten monen firman tietojen kohdalla on nähty, niiden turvaamisessa pitäisi nähdä huomattavasti enemmän vaivaa. Nintendolla kävi tuuri, kun nämä murtautujat olivat näin "hyväntahtoisia".

218.6.2011 10:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ep_:
Ja tosta Wiktionaryn jutusta ymmärsin niin että Krakkeri on Hakkerin jonkinlainen "alalaji".
Näin sen itsekin käsitin. Että kaikki krakkerit ovat hakkereita, mutta kaikki hakkerit eivät ole krakkereita.

Jos asia on näin, eikö tuo korjailu ole silloin melkoista pilkunviilausta? Toisaalta... :D Hakkereita varmasti pännii kaikkien hakkereiden yleistäminen. Että toisaalta ihan aiheellista huomauttelua, toisaalta pirun ärsyttävää pilkunviilausta.

UUTISESTA: Mikään tietoturvajärjestelmä ei ole täysin turvassa, mutta kuten monen firman tietojen kohdalla on nähty, niiden turvaamisessa pitäisi nähdä huomattavasti enemmän vaivaa. Nintendolla kävi tuuri, kun nämä murtautujat olivat näin "hyväntahtoisia".
Oikein olette ymmärtäneet...
Juu Nintendo:lla on sikäli erikoinen asema peli/konukka teollisuudessa koska melkeinpä (vähän liioiteltu)kaikilla on siihen rakastettu suhde jollakin tavalla. He ovat saaneet olla aikalailla rauhassa juuri MS:n ja Sonyn kaltaisien hyökkäyksien osalta, jokus messuilla jenkeissä eräs pelitoimittaja sanoi että: Kaikki rakastavat nintendoa mutta ms ja Sony omistaa pateettiset fanboyt ja sitä kautta vihasuhde toiseen...mutta vähän ollaan saatu lukea nintendon palvelin yms ongelmista.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.6.2011 @ 11:14

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

228.6.2011 16:18
AfterDawn Addict

Se on kyllä hyvä kun nintendo on niin erilainen konsolivalmistaja, että on saanu tuon vihan pois itseltään. Ittee kans kyrsii AINA kun joku väittää että pleikka/boksi on toistaan parempi, tai sitten nvidia/amd fanitukset.


// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080

2313.6.2011 3:16

1.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.6.2011 @ 03:31

2413.6.2011 3:23

Ah, tulin otsikon perusteella oikein piruuttani etsimään mainintoja krakkeri -sanasta ja niitähän täältä löytyi!

Toivottavasti kuitenkin näillä "julkisilla" kräkkeriryhmittymillä ei ole aikomuksena kaupata tietoja eteenpäin, vaikka tokihan niistä varmasti isot rahat saisi käärittyä!


Jos joskus jostain jotain mutta kun ei koskaan mistään mitään.

2513.6.2011 3:24

Ah, tulin otsikon perusteella oikein piruuttani etsimään mainintoja krakkeri -sanasta ja niitähän täältä löytyi!

Toivottavasti kuitenkin näillä "julkisilla" kräkkeriryhmittymillä ei ole aikomuksena kaupata tietoja eteenpäin, vaikka tokihan niistä varmasti isot rahat saisi käärittyä!


Jos joskus jostain jotain mutta kun ei koskaan mistään mitään.

2614.6.2011 22:45

Sen takia näitä hakkerikrakkeri korjailuja pitäisi tehdä, koska "hakkeri" saattaa olla jopa jonkun ammatti ja rahanlähde. Kirjoittamalla, että "hakkerit murtautuivat Sonyn palvelimiin ja aiheuttivat miljoonien vahingot" pilataan rehellisten hakkerien mainetta.

Kärjistetty esimerkki olisi, että väitetään kauppojen turvalaitteiden testaajia rikollisiksi.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.6.2011 @ 22:45

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
4 kommenttia

Uutisarkisto