*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sony jälleen hakkeroinnin kohteena

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 20.5.2011 18:16 Kommentteja (8)

Sony jälleen hakkeroinnin kohteena Tietoturvayritys F-Securen mukaan Sonyn thainkielisiä verkkosivuja pyörittäneeseen palvelimeen on murtauduttu ja sitä on hyödynnetty tiedonkalastelusivun hostaamisessa.
Viihdejätti Sony on joutunut viime aikoina kovaan käsittelyyn, sillä sen PlayStation Network -palvelusta varastettiin useita miljoonia salasanoja ja käyttäjien luottokorttitietoja. Lisäksi Anonymous-ryhmä on aiemmin tehnyt palvelunestohyökkäyksiä yhtiön verkkosivuja vastaan. Tapauksilla ei kuitenkaan ole ilmeisesti yhteyttä toisiinsa.

Osoitteessa hdworld.sony.co.th sijainnut tiedonkalastelusivu oli naamioitu italialaiseksi luottokorttiyritykseksi. F-Secure on ollut asian tiimoilta yhteydessä Sonyyn ja sivulle pääsy on estetty. Tämänkertainen murto ei ole kovin vakava, mutta se antaa Sonylle kovan muistutuksen tietoturvan tärkeydestä.

Tägit: Sony tietoturva
Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

120.5.2011 18:59

Millonkoihan tuo oikein ottaa opikseen? Itse ainakin aijon asentaa cfw:n heti kun, se julkaistaan 3.60:lle. Ihan vain protestiksi tuollaiselle roskalle....



220.5.2011 19:30
taatudi
Inactive

keskittyis noi hakkerit johonkin oikeeseen ongelmaan, esim Mikrosoftiin

320.5.2011 19:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti taatudi:
keskittyis noi hakkerit johonkin oikeeseen ongelmaan, esim Mikrosoftiin

harmi et mikrosoft osaa koodata ohjelmansa niin ettei hakkerit niihin pääse käsiks

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

420.5.2011 19:42
Tnoi
Inactive

@2

ängst! mikrosoft on eevilii!!

520.5.2011 21:42

Muhaa sony...kannattsisi joskus ehkä kuunnella mitä asiantuntijat puhuu, varsinkin tietoturvasta ja salauksesta.


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

621.5.2011 14:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti taatudi:
keskittyis noi hakkerit johonkin oikeeseen ongelmaan, esim Mikrosoftiin
Vannoutunu linuksi nörtti?

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo

721.5.2011 16:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Itse ainakin aijon asentaa cfw:n heti kun, se julkaistaan 3.60:lle.

Odota vuosi josko toinen, jos sitä kukaan enää sille aikoo edes tehdä.

821.5.2011 17:17

I sense much fail in this...

Eivätkö ne tosiaan osaa mitään? Saa nähdä koska tuo on lopulta kunnolla kasassa (vain odottaakseen uutta hakkerointia)...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto