*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PSN palasi linjoille uuden firmwaren siivittämänä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.5.2011 10:50 Kommentteja (18)

PSN palasi linjoille uuden firmwaren siivittämänä Huhtikuussa tapahtunut PSN-verkkopalvelun alasajo on nyt osittain ohi, sillä Sony kertoi yöllä tuoneensa verkkopalvelun takaisin linjoille. Hyvät uutiset koskevat tosin alkuun vain Euroopassa ja Yhdysvalloissa asuvia kuluttajia, joten Aasiassa katkos kestää vielä hieman pidempään.
PSN-palvelun käyttäminen ja oman PSN-tilin salasanan vaihtaminen PlayStation 3 -pelikonsolin kanssa vaatii uuden 3.61-versionumeroa kantavan firmwaren asentamista konsoliin. Muita uuden firmwaren tuomia muutoksia Sony ei paljastanut, mutta todennäköisesti suurimmat muutokset liittyvät PSN-verkkopalvelun tietoturvan parantamiseen.

Kuten Sony kertoi aiemmin, eivät kaikki PSN-verkkopalvelun ominaisuudet ole vielä käytössä, vaan palvelu palautetaan linjoille vaiheittain. Toimivien palvelujen listalla ovat tällä hetkellä mm. verkkopelaaminen, kaverilistat, chat-toiminnot ja Qriocity-musiikkipalvelu.

Alla Sonyn johtoportaaseen kuuluva Kazuo Hirai selittää tarkemmin palveluiden palaamisesta ja vakuuttelee pelaajille palvelun olevan jälleen kunnossa

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

115.5.2011 11:47

Niiiice.

215.5.2011 12:27

Aika hyvä veto Sonylta tuoda eka eurooppaan ja usaan. Tosin onhan tuolla aasiasssa vähän enemmän ihmisiäkin. Mutta ihan kiva näinkin päin joskus. Eilen viel ainakin oli pikkasen tungosta. :) Koittais tänään uusiks.



315.5.2011 12:27

Aika hyvä veto Sonylta tuoda eka eurooppaan ja usaan. Tosin onhan tuolla aasiasssa vähän enemmän ihmisiäkin. Mutta ihan kiva näinkin päin joskus. Eilen viel ainakin oli pikkasen tungosta. :) Koittais tänään uusiks.



415.5.2011 13:05
Huude
Inactive

No ei ainakaan mulla toimi.
"PlaystationNetwork-verkkoa huolletaan parhaillaan."
Firmis-päivitys kyllä onnistui.

515.5.2011 13:06

No kyllä siinä kestikin :D

615.5.2011 13:08

Olen pitänyt afterdawnia jokseenkin luotettavana uutislähteenä, ei näköjään ole.

715.5.2011 15:00

Petyin! Ei toimi vieläkään

815.5.2011 16:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti x_Kyy_x:
Olen pitänyt afterdawnia jokseenkin luotettavana uutislähteenä, ei näköjään ole.
Mitä valheellista uutisessa on? Yleensä jos uutisessa huomaa virheen, kannattaa mainita siinä kommenteissa. Täällä se yleensä huomioidaan.

915.5.2011 16:51

Uutisesta saa sellaisen kuvan että PSN olisi jo käytettävissä myös Suomessa. Toistaiseksi se toimii vasta USA:ssa ja sielläkin vain osittain. Euroopan pitäisi ymmärtääkseni kuitenkin tulla linjoille vielä tänään ja Japanit ym joskus myöhemmin. Kuun lopussa pitäisi olla koko PSN pystyssä kauppoineen.

1015.5.2011 20:14

Ei,toimi. Niin anonymoys pelletkös ne oli tästäkin vastuussa? kiitos!turpaan tulee samantein kun yksikin ilmoo kutsuun. privaa voi lähetellä xd

1115.5.2011 21:02

Aasiassa PSN ei oo vielä pystyssä sen vuoksi kun viranomaset vaatii vielä jotain tietoja. Luin siis tietokoneen uutisista.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

1215.5.2011 22:09

PSN online Suomessa...

1315.5.2011 22:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
PSN online Suomessa...
Niimpäs näkyy, harmi ettei nyt ehdi pelata :D

1416.5.2011 0:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gigguli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
PSN online Suomessa...
Niimpäs näkyy, harmi ettei nyt ehdi pelata :D


Edellee mulla offlinessä! Outoa..

1516.5.2011 4:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Ei,toimi. Niin anonymoys pelletkös ne oli tästäkin vastuussa? kiitos!turpaan tulee samantein kun yksikin ilmoo kutsuun. privaa voi lähetellä xd
Sehän on täysin Sonyn oma vika, jos heidän palvelussa on iso tietoturva-aukko, eikä kenekään muun.

1616.5.2011 13:31

Ja nyt muuten harmittaa niitä, jotka pistivät väärän sähköpostiosoitteen omaan tiliinsä :D Minulla tosin ei lähetetty sähköpostiin mitään, vaan sain vaihtaa salasanan tuosta vaan :S

1716.5.2011 14:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OILgame:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Ei,toimi. Niin anonymoys pelletkös ne oli tästäkin vastuussa? kiitos!turpaan tulee samantein kun yksikin ilmoo kutsuun. privaa voi lähetellä xd
Sehän on täysin Sonyn oma vika, jos heidän palvelussa on iso tietoturva-aukko, eikä kenekään muun.
Kyllä se on molempien vika, eli:

Sony'n vika koska on niin laiska tai kustannuspihi että ei viitsi pitää tietoturva-asioita kunnossa. Anonymoysin vika koska vaikka jossain on tietoturva-auko se ei tarkoita että sillä saa aiheuttaa vahinkoa, silloin on velvollisuus ilmoittaa siitä asianomaisille, jotta he voivat korjata asian.

Tarkoitan että vahingon tuottaminen on RIKOS, myös välinpitätön tietoturva asioihin kun on kyse muiden henkilöiden (asiakkaiden) tiedoista pitäisi myös olla rikos. Sitä se ei kuitenkaan ole ja yritykset pääsevät pelkällä olan kohautuksella asiassa.

Tarkoitan että jos viranomaiset puuttuisivat asioihin, eikä jättäisi sitä vain kustannus tappioiden varaan, niin ehkä yritykset alkaisivat huolehtimaan tietoturvastaan paremmin. Eikä vain jättäisi sitä riskille taloudellisista syistä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.5.2011 @ 14:15

1818.5.2011 9:38

Sonyn oma vika. Lyökää niitä turpaan jos jotain pitää. He tämän saivat aikaan kuluttajia halveksivalla politiikallaan. Poistetaan OtherOS-tuki ja sitten kun joku sen palauttaa, siis korjaa, niin haastetaan oikeuteen. Sony ei ymmärrä, että kun ihminen ostaa jonkun tuotteen hän myös omistaa sen ja saa tehdä sillä ihan mitä tahtoo, asentaako siihen Linuxin vai käyttääkö verkonpainona ei kuulu Sonylle. Edelleen. Sitä saivat mitä tilasivat.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto