*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft ostaa Skypen

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 10.5.2011 10:26 Kommentteja (11)

Microsoft ostaa Skypen Verkkopuheluyritys Skypen ostamisesta ovat viimeaikoina olleet kiinnostuneita muun muassa Google sekä yhteisöpalvelu Facebook. Facebook kävi jo viime vuonna yhteistyöneuvotteluja Skypen kanssa, jotka etenivät myöhemmin ostoaikeiksi. Yhtälöön iski kuitenkin loppumetreillä myös yksi uusi jättiläinen, Microsoft, joka on ostamassa Skypen kilpailijoiden nenän edestä.
Kaupan julkistusta odotetaan vielä tämän päivän aikana Suomen aikaa. Vaikka täyttä varmuutta kauppasummasta tai edes kaupasta ei ole ennen julkistusta, niin sisäpiirilähteiden mukaan kaupat on jo tehty. Kauppahinnan arvioidaan sijoittuvan seitsemän ja kahdeksan miljardin dollarin väliin, joka tekisi ostosta Microsoftin historian suurimman.

Luonnollisin Skypen hyötykäyttö Microsoftille olisi varmasti palvelun tiukka integrointi Windows Phone -älypuhelinalustaan.

Ruotsalaistaustainen Skype myytiin vuonna 2005 eBaylle 2,6 miljardilla dollarilla. Skypen enemmistöosuus kuitenkin myytiin pois vuonna 2009. Yhtiöllä on tällä hetkellä yli puoli miljardia dollaria velkaa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

110.5.2011 10:38

Eikö Live Messenger olisi riittänyt?
Saakohan Skypeä tulevaisuudessa vain mäsän käyttiksiin?

210.5.2011 11:09

Tässä nähdään miten käy kun vain on olemassa suljettu yksi ohjelma/palvelu mikä dominoi markkinoita. Pitäisi olla avoimia ja lukuisia pieniä järjestelmiö jotka pystyisi kommunikoimaan toistensa kesken. Nykyinen mailma missä on vain yksi FB, yksi Skype jne ei ole kenenkään etu.


"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

310.5.2011 11:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti QoS:
Eikö Live Messenger olisi riittänyt?
Saakohan Skypeä tulevaisuudessa vain mäsän käyttiksiin?

Saahan Live Messengerinkin Mac OS X:ään ja Windowsiin virallisesti. Ongelmana on se, että palvelu ja myöskin viralliset clientit ovat perseestä.

410.5.2011 11:38

Toiskohan täs Skype mahdollisuuden xbox 360:lle jossain vaihees? Se vois olla aika hyvä juttu!



510.5.2011 11:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Tässä nähdään miten käy kun vain on olemassa suljettu yksi ohjelma/palvelu mikä dominoi markkinoita. Pitäisi olla avoimia ja lukuisia pieniä järjestelmiö jotka pystyisi kommunikoimaan toistensa kesken. Nykyinen mailma missä on vain yksi FB, yksi Skype jne ei ole kenenkään etu.
On niitä muitakin Facebookin tapaisia kuten esimerkiksi Diaspora (tosin alpha-vaihees vasta), Irc-Galleria, Kuvake.net, Netblog ja Kavereita.net. Ja onhan noita Skypenkin tapaisia monia, kuten AIM, aMSN, emesene, Empathy, Google Talk ja Yahoo! messenger.

610.5.2011 12:26
spam
Vahvistamaton

Skypestä tuli sitten käyttökelvoton. Minulta poistuu tämän päivän aikana se Android-puhelimesta ja tietokoneelta vaikka credittiä vielä tilillä onkin. En alennu käyttämään härskisti kilpailevan Microsoftin tuotteita!

710.5.2011 14:32

Toivottavasti kukaan ei tee IRC:ille mitään, koska siinä ATM ei ole mitään vikaa

810.5.2011 15:50

@6 Kuinkas montaa muuta firmaa sitten myös boikotoit? Ei kai M$ nyt niin ylivoimasesti pahin voi olla?

910.5.2011 16:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Toiskohan täs Skype mahdollisuuden xbox 360:lle jossain vaihees? Se vois olla aika hyvä juttu!
Tämä minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Toivottavasti tulee.

1010.5.2011 21:31

edelleen olisi kaikille hyväksi se että muitakin ohjelmia käytetään kuin skype ei se nyt niin hyvä ole.

Tässä olisi nyt listaa, toi eka wintoosalle (mangler on linux fork)

http://www.ventrilo.com/ & http://www.mangler.org/

ja

http://mumble.sourceforge.net/


"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

1114.5.2011 6:59
Croft
Inactive

Vieläkin jaksan hehkuttaa että oli paras uutinen vähään aikaan! (^_^)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.5.2011 @ 07:05

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kotimainen Seriously julkaisi suosittuihin Best Fiends -peleihin perustuvan lyhytelokuvan Kotimainen Seriously julkaisi suosittuihin Best Fiends -peleihin perustuvan lyhytelokuvan (27.5.2017 15:03)
Seriously julkaisi tällä viikolla suosittuihin Best Fiends -ötökkäpeleihin perustuvan lyhytelokuvan. Seriously on tähän mennessä julkaissut Best Fiends- (2014) ja Best Fiends Forever -pelit ....
Xiaomi esitteli Mi Max 2 -älypuhelimen: Iso näyttö, valtava akku Xiaomi esitteli Mi Max 2 -älypuhelimen: Iso näyttö, valtava akku (27.5.2017 14:12)
Xiaomi Mi Max 2 on suunnattu isoa näyttöä ja hyvää akunkestoa kaipaaville. Xiaomin mukaan Mi Max 2:n akku kestää kaksi päivää. Pikalatauksella akun voi ladata tunnissa nollasta 68 prosenttiin ....
Apple kehittää uutta prosessoria tekoälylaskentaa varten Apple kehittää uutta prosessoria tekoälylaskentaa varten (27.5.2017 09:23)
Apple on syventänyt tekoälylaskennan tutkimusta myös mikropiirien puolelle. Bloombergin saamien tietojen mukaan IT-jätti kehittäisi Apple Neural Engine -nimistä mikropiiriä, jonka avulla yhtiö ....
Aktiivisuusrannekkeiden tarkkuus testattiin – Tämä ranneke kertoo tarkimmin todellisen pulssin Aktiivisuusrannekkeiden tarkkuus testattiin – Tämä ranneke kertoo tarkimmin todellisen pulssin (26.5.2017 11:51)
Journal of Personalized Medicinessä julkaistussa uudessa tutkimuksessa on selvitetty markkinoilla olevine älykellojen mittaustarkkuutta niin pulssin kuin palaneiden kaloreiden mittauksessa. ....
Androidin perustajan uutuuspuhelin esitellään aivan pian Androidin perustajan uutuuspuhelin esitellään aivan pian (26.5.2017 11:05)
Androidin perustajan Andy Rubinin pystyyn polkaisema Essential-kasvuyritys on paljastanut aikovansa esitellä ensimmäisen älypuhelimensa toukokuun 30. päivänä. Julkaistujen kiusoittelukuvien ....
1 kommentti

Uutisarkisto