*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft ostaa Skypen

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 10.5.2011 10:26 Kommentteja (11)

Microsoft ostaa Skypen Verkkopuheluyritys Skypen ostamisesta ovat viimeaikoina olleet kiinnostuneita muun muassa Google sekä yhteisöpalvelu Facebook. Facebook kävi jo viime vuonna yhteistyöneuvotteluja Skypen kanssa, jotka etenivät myöhemmin ostoaikeiksi. Yhtälöön iski kuitenkin loppumetreillä myös yksi uusi jättiläinen, Microsoft, joka on ostamassa Skypen kilpailijoiden nenän edestä.
Kaupan julkistusta odotetaan vielä tämän päivän aikana Suomen aikaa. Vaikka täyttä varmuutta kauppasummasta tai edes kaupasta ei ole ennen julkistusta, niin sisäpiirilähteiden mukaan kaupat on jo tehty. Kauppahinnan arvioidaan sijoittuvan seitsemän ja kahdeksan miljardin dollarin väliin, joka tekisi ostosta Microsoftin historian suurimman.

Luonnollisin Skypen hyötykäyttö Microsoftille olisi varmasti palvelun tiukka integrointi Windows Phone -älypuhelinalustaan.

Ruotsalaistaustainen Skype myytiin vuonna 2005 eBaylle 2,6 miljardilla dollarilla. Skypen enemmistöosuus kuitenkin myytiin pois vuonna 2009. Yhtiöllä on tällä hetkellä yli puoli miljardia dollaria velkaa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

110.5.2011 10:38

Eikö Live Messenger olisi riittänyt?
Saakohan Skypeä tulevaisuudessa vain mäsän käyttiksiin?

210.5.2011 11:09

Tässä nähdään miten käy kun vain on olemassa suljettu yksi ohjelma/palvelu mikä dominoi markkinoita. Pitäisi olla avoimia ja lukuisia pieniä järjestelmiö jotka pystyisi kommunikoimaan toistensa kesken. Nykyinen mailma missä on vain yksi FB, yksi Skype jne ei ole kenenkään etu.


"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

310.5.2011 11:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti QoS:
Eikö Live Messenger olisi riittänyt?
Saakohan Skypeä tulevaisuudessa vain mäsän käyttiksiin?

Saahan Live Messengerinkin Mac OS X:ään ja Windowsiin virallisesti. Ongelmana on se, että palvelu ja myöskin viralliset clientit ovat perseestä.

410.5.2011 11:38

Toiskohan täs Skype mahdollisuuden xbox 360:lle jossain vaihees? Se vois olla aika hyvä juttu!



510.5.2011 11:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Tässä nähdään miten käy kun vain on olemassa suljettu yksi ohjelma/palvelu mikä dominoi markkinoita. Pitäisi olla avoimia ja lukuisia pieniä järjestelmiö jotka pystyisi kommunikoimaan toistensa kesken. Nykyinen mailma missä on vain yksi FB, yksi Skype jne ei ole kenenkään etu.
On niitä muitakin Facebookin tapaisia kuten esimerkiksi Diaspora (tosin alpha-vaihees vasta), Irc-Galleria, Kuvake.net, Netblog ja Kavereita.net. Ja onhan noita Skypenkin tapaisia monia, kuten AIM, aMSN, emesene, Empathy, Google Talk ja Yahoo! messenger.

610.5.2011 12:26
spam
Vahvistamaton

Skypestä tuli sitten käyttökelvoton. Minulta poistuu tämän päivän aikana se Android-puhelimesta ja tietokoneelta vaikka credittiä vielä tilillä onkin. En alennu käyttämään härskisti kilpailevan Microsoftin tuotteita!

710.5.2011 14:32

Toivottavasti kukaan ei tee IRC:ille mitään, koska siinä ATM ei ole mitään vikaa

810.5.2011 15:50

@6 Kuinkas montaa muuta firmaa sitten myös boikotoit? Ei kai M$ nyt niin ylivoimasesti pahin voi olla?

910.5.2011 16:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Toiskohan täs Skype mahdollisuuden xbox 360:lle jossain vaihees? Se vois olla aika hyvä juttu!
Tämä minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Toivottavasti tulee.

1010.5.2011 21:31

edelleen olisi kaikille hyväksi se että muitakin ohjelmia käytetään kuin skype ei se nyt niin hyvä ole.

Tässä olisi nyt listaa, toi eka wintoosalle (mangler on linux fork)

http://www.ventrilo.com/ & http://www.mangler.org/

ja

http://mumble.sourceforge.net/


"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

1114.5.2011 6:59
Croft
Inactive

Vieläkin jaksan hehkuttaa että oli paras uutinen vähään aikaan! (^_^)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.5.2011 @ 07:05

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Inteliltä iso askel mobiilipiireissä, tulossa ensimmäinen 5G-piiri Inteliltä iso askel mobiilipiireissä, tulossa ensimmäinen 5G-piiri (20.11.2017 22:54)
Maailman suurimpiin piirivalmistajiin kuuluva Intel tunnetaan erityisesti tietysti tietokoneiden suorittimistaan, mutta on pitkän aikaa yrittänyt löytää jalansijan myös mobiilimarkkinoille. ....
Tässä kaikki parhaat joulukuun Netflix-uutuudet Tässä kaikki parhaat joulukuun Netflix-uutuudet (20.11.2017 21:26)
Netflixin omien niin kutsuttujen Originals-sarjojen, -dokumenttien ja -elokuvien tarjonta sen kuin muuttuu vakuuttavammaksi kuukausi toisen jälkeen. Ensi vuonna Netflix sijoittaa jälleen miljardin ....
Kestävyystestaaja OnePlus 5T:stä: Takapaneeli iPhonea kestävämpi ja laitteen hinta iPhonen takalasin korjausta pienempi Kestävyystestaaja OnePlus 5T:stä: Takapaneeli iPhonea kestävämpi ja laitteen hinta iPhonen takalasin korjausta pienempi (20.11.2017 20:36)
OnePlus esitteli viime viikolla uuden huippupuhelimen, joka parantaa hieman kesällä esitellystä OnePlus 5:stä. Uudistukset olivat verratain pieniä, mutta suurempi näyttö ja sormenjälkilukijan ....
Minecraftin odotetut isot päivitykset viivästyvät Minecraftin odotetut isot päivitykset viivästyvät (20.11.2017 17:14)
Minecraftiin piti tulla kaksikin isoa päivitystä tämän vuoden aikana, mutta niiden molempien julkaisua on jouduttu viivästyttämään syystä tai toisesta. Uusi aikataulu Super Duper Graphics- ja ....
1 kommentti
CCleaneristä tuli mainosohjelma – Näin vältyt Avast-markkinoinnin CCleaneristä tuli mainosohjelma – Näin vältyt Avast-markkinoinnin (20.11.2017 16:32)
Windows-järjestelmiin pesiytyvien väliaikaistiedostojen poistoon käytetty CCleaner-ohjelmisto on muuttunut adwareksi, sillä ohjelmiston asennuksen yhteydessä käyttäjälle tyrkytetään asennettavaksi ....

Uutisarkisto