*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sony: Anonymous on vastuussa PSN-hyökkäyksistä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 4.5.2011 23:12 Kommentteja (15)

Sony: Anonymous on vastuussa PSN-hyökkäyksistä Jo pari viikkoa kestäneestä PSN-verkkopalvelun alasajosta saatiin jälleen tänään uusia tietoja, kun Sony kertoi tilanteesta Yhdysvaltain edustajainhuoneelle. Sonyn mukaan hyökkäyksistä on vastuussa Anonymous-aktivistiryhmä.
Sonyn mukaan tunkeutujat jättivät yhdelle palvelimelle Anonymous-nimisen tiedoston, jonka sisältä löytyi "We are Legion." -teksti. Ensimmäinen tunkeutuminen ajoittui tiettävästi myös samalle ajanjaksolle, jolloin Sony puolustautui Anonymousin suorittamaa palvelunestohyökkäystä vastaan.

Sony ei tiedä vielä olivatko palvelunestohyökkäystä ja tietomurtoa suorittaneet tahot samoja. Asian selvittäminen on Yhdysvalloissa FBI:n ja oikeusministeriön vastuulla.

Eniten naurua Sonyn antamissa vastauksissa herätti kohta, jonka mukaan hyökkäys oli erittäin tarkkaan suunniteltu, ammattimainen ja hienostunut, sillä Anonymousin toimia kuvataan harvoin näillä sanoilla.

Luottokorttiyhtiöiltä tulleiden tietojen perusteella tunkeutumisen yhteydessä mahdollisesti vietyjä luottokorttitietoja ei ole toistaiseksi väärinkäytetty, joten PSN-käyttäjät ovat ainakin vielä selvinneet pelkällä säikähdyksellä.

Tarkemmat tiedot PSN-verkkopalvelun aukeamisesta Sony kertonee huomenna tai perjantaina.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

15.5.2011 7:34

Tämä oli arvattavissa, ellei jopa tiedossa.

Siitäs sait, ilkeä Sony. Ääliöillä on paskainen loppu!

25.5.2011 7:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Tämä oli arvattavissa, ellei jopa tiedossa.

Siitäs sait, ilkeä Sony. Ääliöillä on paskainen loppu!
Kyllä ne tietomurron tehneet krakkerit on ollu vieläkin enemmän ääliöitä. Vaikka on paska tietoturva, niin se ei silti anna lupaa murtautumiseen. Että mees ny trollaileen vaan muualle.

35.5.2011 7:59

Tiedätkö

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ranvier:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Tämä oli arvattavissa, ellei jopa tiedossa.

Siitäs sait, ilkeä Sony. Ääliöillä on paskainen loppu!
Kyllä ne tietomurron tehneet krakkerit on ollu vieläkin enemmän ääliöitä. Vaikka on paska tietoturva, niin se ei silti anna lupaa murtautumiseen. Että mees ny trollaileen vaan muualle.
Tiedätkö edes minkä takia Anonymous suoritti ko. hyökkäyksen?

45.5.2011 9:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Tiedätkö
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ranvier:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Tämä oli arvattavissa, ellei jopa tiedossa.

Siitäs sait, ilkeä Sony. Ääliöillä on paskainen loppu!
Kyllä ne tietomurron tehneet krakkerit on ollu vieläkin enemmän ääliöitä. Vaikka on paska tietoturva, niin se ei silti anna lupaa murtautumiseen. Että mees ny trollaileen vaan muualle.
Tiedätkö edes minkä takia Anonymous suoritti ko. hyökkäyksen?



Onko sillä mitään väliä? Loppupeleissä PSN käyttäjät siitä kärsivät. Sonyllä tulee ehkä pieni kupru maineeseen, jota kukaan ei muista vähän ajan kuluttua.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2011 @ 09:19

55.5.2011 9:55

Minkä tiedon perusteella Sonyn mukaan hyökkäyksistä vastuussa on Anonyymit?

75.5.2011 11:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Tiedätkö
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ranvier:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Tämä oli arvattavissa, ellei jopa tiedossa.

Siitäs sait, ilkeä Sony. Ääliöillä on paskainen loppu!
Kyllä ne tietomurron tehneet krakkerit on ollu vieläkin enemmän ääliöitä. Vaikka on paska tietoturva, niin se ei silti anna lupaa murtautumiseen. Että mees ny trollaileen vaan muualle.
Tiedätkö edes minkä takia Anonymous suoritti ko. hyökkäyksen?


Siks ko ne on xbox fanipoikia


85.5.2011 11:28

Porukka löytää anonymous-tekstitiedoston ja he ovat heti syyllisiä? Aika heikkoa päättelyä. Ettei vaan todelliset tekijät yritä viedä huomiota muualle? Tai oikeastaan vahvistaa sitä missä se jo on. En ole mikään Anonymous-fani mutta en usko että he ovat tästä nyt vastuussa.

95.5.2011 11:32

ahaha samat 14v scriptkiddiet siis asialla :DD semisti noloa sonylle

105.5.2011 14:45

Toivottavasti Sony saa aivan poskettomat sanktiot jenkeissä ja eu:ssa. Noin onnettomalla tasolla oleva tietoturva isolla maailmanlaajuisella kaupallisella toimijalla ei ole hyväksyttävää.

115.5.2011 16:08

Noh tuskin on oikea Anonymous jos oisi, eikö se ois ehkä selvinnyt vähän eritavalla? Noh sonyllä on paska tietoruva, mutta koitappa itte rakentaa parempi.



125.5.2011 18:43

Voi ei... Taas nämä... Siellä taas 15-v nörtit joilla on liikaa vapaa-aikaa vauhdissa. Hankkisivat jotain järkevää tekemistä!


E: Tsot tsot, minä! Siis JOS tämä ryhmä on vastuussa "iskusta". Kun siitä ei ole varmuutta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2011 @ 18:45

135.5.2011 20:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mynthon:
Toivottavasti Sony saa aivan poskettomat sanktiot jenkeissä ja eu:ssa. Noin onnettomalla tasolla oleva tietoturva isolla maailmanlaajuisella kaupallisella toimijalla ei ole hyväksyttävää.
Toivottavasti, sen verran v*tuttaa.

145.5.2011 21:33

Anonymousilla ei ole mitään organisaatiota eikä varsinaisia jäseniä. Kuka tahansa voi esiintyä Anonymousin nimissä.

157.5.2011 1:10

Jokainen, jolla raksuttaa yhtään pääkopassa, tajuaa että ei Anonymous -ryhmää voi tästä syyttää pelkästään sillä perusteella, että palvelimelle on jätetty ryhmän nimisssä viesti.
Voisinhan minäkin suttailla herjauksen jonkun rakennuksen seinään ja laittaa ärsyttävän naapurini nimen allekirjoitukseksi, ilman että naapurini raahattaisi raudoissa asemalle.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
4 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto