*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Wii 2 myyntiin alle 400 dollarilla?

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 23.4.2011 14:33 Kommentteja (9)

Wii 2 myyntiin alle 400 dollarilla? Huhumylly on käynyt huhtikuun aikana ylikierroksilla Nintendon seuraavan sukupolven pelikonsolin ympärillä. Tällä kertaa pelisivusto IGN on saanut kuulla luotettavilta teollisuuslähteiltä lisätietoja Project Caféeseen ("Wii 2") liittyen.
Kerroimme viime viikolla Wii 2:n ympärillä liikkuneista huhuista. Niiden mukaan Nintendo aikoo esitellä konsoliaan E3-messuilla kesäkuussa. Konsolin ohjaimessa sanotaan olevan iso korkearesoluutioinen kosketusnäyttö sekä tuki liikeohjaukselle.

IGN-sivuston tuoreiden tietojen mukaan teräväpiirtoresoluutiota tukeva Wii 2 tulee myyntiin 350–400 dollarin suositushinnalla. Hinnat on päätelty konsolin valmistuskustannuksista, joten niissä on tulkinnanvaraisuutta. IGN tietää myös kertoa, että konsolit tulevat Foxconnin Taiwanin tehtailta, joista toimitukset alkavat lokakuussa. Kauppoihin ensimmäiset kappaleet voisivat ehtiä aikaisintaan tämän vuoden marraskuussa.

Nintendo voi kuitenkin tietoisesti lykätä julkaisua yli vuodenvaihteen, jotta laitteelle saadaan mahdollisimman laaja ohjelmistotuki heti julkaisusta alkaen. IGN myös vahvistaa tiedon, että uudessa Nintendossa on käytetty AMD:n suunnittelemaa R700-pohjaista grafiikkaydintä, jonka suorituskyky ylittää PS3:n näytönohjaimen ja on periaatteessa 3D-yhteensopiva. Konsolin 3D-tuesta ei voida kuitenkaan sanoa mitään varmaa vielä tässä vaiheessa.

Muotoilultaan Wii 2 on kuin modernisoitu SNES. Nintendo ei ole vielä päättänyt lopullista nimeä, mutta yhtenä kandidaattina on "Stream".

Tägit: Nintendo
Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

123.4.2011 15:13

E3:sta odotellessa. Mielenkiintoiselta kuulostaa kyllä.

223.4.2011 20:48

Lainaus:
on periaatteessa 3D-yhteensopiva.
Mitä tää tarkottaa?
Periaatteessa?
Miten periaatteet tähä liittyy yhtään mitenkään?

~AkQ

323.4.2011 22:00
Pekka-täti
Vahvistamaton

Aika kallis, siihen nähden että nintendon myyntivalttina on usein ollut halpa hinta. 3ds:n hintakin aika kova. :(

424.4.2011 11:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AkQ:
Lainaus:
on periaatteessa 3D-yhteensopiva.
Mitä tää tarkottaa?
Periaatteessa?
Miten periaatteet tähä liittyy yhtään mitenkään?
Eli rauta on yhteensopivaa, tarpeeksi tehokasta mutta ei sitä tiedä jaksaako nintendo tehdä niin.

Western Digital 1TB, 2xGTX680, Intel Core i5-2500K, Corsair AX 1200W, CM Storm Scout, 8gb DDR3

524.4.2011 14:51
satunnainen
Vahvistamaton

eihän tuota voi kalliiksi sanoa kun ei tiedä muiden tulevien konsolien hintatasoa. on mahdollista että Sonyn ja MSn uudet maksavat reippaasti yli sen kauhistellun 600n dollarin/euron. hinnat voivat myös laskea hyvinkin pikaisesti

kyllähän 3D-valmius, näyttö ohjaimessa, paranneltu liikeohjaus, tehokkaampi kuin PS3 yms antavat odottaa aika kovaa pakettia ja hinta tuntuu ihan linjassa olevalta

toi modernisoitu SNES muotoilu kyllä kruunaa kaiken. nintendo osaa

624.4.2011 23:02

Ylittääkö kyseisen näytönohjaimen suorituskyky myös Xboxin näytönohjaimen? Näin voisi ainakin olettaa. Hämää vain hieman, kun Xboxissa on tehokkaampi näytönohjain, kuin ps3:ssa ja uutisessa sen sanotaan olevan parempi kuin ps3:sen gpu.

Ennen kuin fanipojat alkavat huutaa, niin vastaavasti ps3:sen prossu on paljon suorituskykyisempi.

725.4.2011 10:43

Luulisin että näytönohjain on parempi kuin Xboxin, jos ne haluaa mennä ohitse. Tämähän tietysti kiinnostaa hakkereita tämä uusi "Café", siihen voisi asentaa vaikka linuxin.

825.4.2011 11:44

Niin ja tietenkin voisihan siihen asentaa kevyen XPn, voi pelata jotain tietokonepelejä. Tosin entäs prossu, kumminki joku räkäne arm.


Western Digital 1TB, 2xGTX680, Intel Core i5-2500K, Corsair AX 1200W, CM Storm Scout, 8gb DDR3

925.5.2011 21:34
jorma niinku aina
Vahvistamaton

Jaa ajattelivat nimeksi stream. Tuli vaan mieleen kun pienenä rakensin legoista kosketusnäyttösen lelupelikoneen jonka nimesin palikan tekstin mukaan nimellä X stream!? =D Ovat vakoilleet...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto