*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.2.2011 19:21 Kommentteja (9)

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää Norjalainen selainvalmistaja Opera kertoo, että sen mobiiliselaimia käyttää jo yli 100 miljoonaa uniikkia käyttäjää. Pieniruutuisille mobiililaitteille suunnatulla Opera Minillä on hieman yli 90 miljoonaa käyttäjää ja isompiruutuisiin laiteisiin tarkoitetulla Opera Mobilella noin 15 miljoonaa. Lukuihin on laskettu pelkästään selaimen Operan sivuilta ladanneet käyttäjät, mutta laitteisiin esiasennetut sovellukset kasvattavat lukemia vielä lisää.
Opera Minin käyttäjämäärät ovat kasvaneet huimasti vuodesta 2007 vuodesta alkaen. Kasvuvauhti ei ole hiipunut vuosien mittaan vaan selaimen käyttäjämäärät kasvoivat viime vuoden aikana runsaalla 80 prosentilla.

Opera hakee kasvua myös tulevaisuudessa sillä yhtiö on luvannut esitellä ensi viikolla uudet versiot Opera Mini -selaimesta useille eri alustoille kuten Androidille, iPhonelle ja BlacBerrylle. Uutena versiona mukaan on tulossa erityisesti iPad-käyttäjille optimoitu selain.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

110.2.2011 19:57

Onko muilla ongelmia Operan kanssa? Nyt jo testattu ainakin kahdessa eri N8 puhelimessa ja opera kaatuu 100% varmuudella, jos käytetään pystyasennossa ja täytetään jotain lomakkeita T9:n ollessa päällä.

210.2.2011 20:21
Mokia N8
Vahvistamaton

Ei se toimi Nokiassa,Nokia N8 mallissa!. =)

310.2.2011 21:53

n91:llä opera mini kaatuu satunnaisesti ja 5800:lla myös tapahtuu kaatumista jos erehtyy pitämään sormea näytöllä niin että menu tulee ja klikkaa sitten menun pois. "normi" opera kaatuu 5800:lla usein jos yrittää kirjoittaa jotain. luulisi että jos softa on noinkin suosittu olisi valmistajalla motivaatiota korjata nuo vuosia kestäneet ongelmat.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.2.2011 @ 21:55

410.2.2011 21:56
spam
Vahvistamaton

Oho että iPhonellekin, tulisiko sitten vihdoin se pinch zoom, että tuota voisi vakavasti edes testata. Ei toi opera ole siinä ajassa kehittyny oikeastaan yhtään mitä se on ollu appstoressa, oli kyllä todella heikko esitys, tainnu 7kk aikana saada 2 pikkupäivitystä.

510.2.2011 22:11

Asensin tänään Opera minin poistin 5 min jälkeen. :D

610.2.2011 23:22
Nikkeee
Vahvistamaton

@1: Kannattaa päivittää Opera uusimpaan versioon. S^3:ssa on ollut kaatuiluongelmaa näppäimistöllä vanhemmissa versioissa, viimeisin versio ei ole näppisongelman takia kaatunut kertaakaan (muista syistäkin parin kuukauden käytössä vain muutaman kerran).

710.2.2011 23:25

Ihan toimiva. Omalla N97 minillä toimii melko hyvin, kertaakaan ei ole vielä kaatunut. Nokia oma selain kyllä sen verta toimiva ja monipuolinen, että sitä käytän yleensä, mutta Operaa jos pitää nopeasti tsekata jotain. Opera kun on hieman nopeampi. Ja Opera Mobile taitaa olla käytössä.

811.2.2011 12:08

Itse käytän Android luurissa operaa. Ehdottomasti paras selain, jota olen puhelimessani käyttänyt.

912.2.2011 10:46

jos vaihtoehtona nokian oma selain tai opera, ei siinä mun mielestä mitään mietittävää oo!!! opera voitta aina!!!! Androidin alustalla sitä olis kyllä mielenkiintoista kokeilla!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Poliitikot vaativat – Tiedustelulaki pitää saada kiireesti voimaan Poliitikot vaativat – Tiedustelulaki pitää saada kiireesti voimaan (21.8.2017 15:27)
Poliitikot ovat saaneet Turussa perjantaina tapahtuneista veriteoista oivallisen perustelun valmisteilla olevan tiedustelulain kiireelliselle käsittelylle. Esimerkiksi pääministeri Juha Sipilä ....
1 kommentti
Internetiä ravistanut hyökkäys olikin vahinko – Piti kohdistua pelipalveluun Internetiä ravistanut hyökkäys olikin vahinko – Piti kohdistua pelipalveluun (21.8.2017 09:27)
Viime syksynä Internetin käyttäjät pahanpäiväisesti pelästyttänyt palvelunestohyökkäys verkkoinfrastruktuuripalveluita tuottavaa Dyniä vastaan saattoi olla vahinko – tai hyökkäys oli vaikuttavuudeltaan ....
Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
2 kommenttia
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti

Uutisarkisto