*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.2.2011 19:21 Kommentteja (9)

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää Norjalainen selainvalmistaja Opera kertoo, että sen mobiiliselaimia käyttää jo yli 100 miljoonaa uniikkia käyttäjää. Pieniruutuisille mobiililaitteille suunnatulla Opera Minillä on hieman yli 90 miljoonaa käyttäjää ja isompiruutuisiin laiteisiin tarkoitetulla Opera Mobilella noin 15 miljoonaa. Lukuihin on laskettu pelkästään selaimen Operan sivuilta ladanneet käyttäjät, mutta laitteisiin esiasennetut sovellukset kasvattavat lukemia vielä lisää.
Opera Minin käyttäjämäärät ovat kasvaneet huimasti vuodesta 2007 vuodesta alkaen. Kasvuvauhti ei ole hiipunut vuosien mittaan vaan selaimen käyttäjämäärät kasvoivat viime vuoden aikana runsaalla 80 prosentilla.

Opera hakee kasvua myös tulevaisuudessa sillä yhtiö on luvannut esitellä ensi viikolla uudet versiot Opera Mini -selaimesta useille eri alustoille kuten Androidille, iPhonelle ja BlacBerrylle. Uutena versiona mukaan on tulossa erityisesti iPad-käyttäjille optimoitu selain.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

110.2.2011 19:57

Onko muilla ongelmia Operan kanssa? Nyt jo testattu ainakin kahdessa eri N8 puhelimessa ja opera kaatuu 100% varmuudella, jos käytetään pystyasennossa ja täytetään jotain lomakkeita T9:n ollessa päällä.

210.2.2011 20:21
Mokia N8
Vahvistamaton

Ei se toimi Nokiassa,Nokia N8 mallissa!. =)

310.2.2011 21:53

n91:llä opera mini kaatuu satunnaisesti ja 5800:lla myös tapahtuu kaatumista jos erehtyy pitämään sormea näytöllä niin että menu tulee ja klikkaa sitten menun pois. "normi" opera kaatuu 5800:lla usein jos yrittää kirjoittaa jotain. luulisi että jos softa on noinkin suosittu olisi valmistajalla motivaatiota korjata nuo vuosia kestäneet ongelmat.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.2.2011 @ 21:55

410.2.2011 21:56
spam
Vahvistamaton

Oho että iPhonellekin, tulisiko sitten vihdoin se pinch zoom, että tuota voisi vakavasti edes testata. Ei toi opera ole siinä ajassa kehittyny oikeastaan yhtään mitä se on ollu appstoressa, oli kyllä todella heikko esitys, tainnu 7kk aikana saada 2 pikkupäivitystä.

510.2.2011 22:11

Asensin tänään Opera minin poistin 5 min jälkeen. :D

610.2.2011 23:22
Nikkeee
Vahvistamaton

@1: Kannattaa päivittää Opera uusimpaan versioon. S^3:ssa on ollut kaatuiluongelmaa näppäimistöllä vanhemmissa versioissa, viimeisin versio ei ole näppisongelman takia kaatunut kertaakaan (muista syistäkin parin kuukauden käytössä vain muutaman kerran).

710.2.2011 23:25

Ihan toimiva. Omalla N97 minillä toimii melko hyvin, kertaakaan ei ole vielä kaatunut. Nokia oma selain kyllä sen verta toimiva ja monipuolinen, että sitä käytän yleensä, mutta Operaa jos pitää nopeasti tsekata jotain. Opera kun on hieman nopeampi. Ja Opera Mobile taitaa olla käytössä.

811.2.2011 12:08

Itse käytän Android luurissa operaa. Ehdottomasti paras selain, jota olen puhelimessani käyttänyt.

912.2.2011 10:46

jos vaihtoehtona nokian oma selain tai opera, ei siinä mun mielestä mitään mietittävää oo!!! opera voitta aina!!!! Androidin alustalla sitä olis kyllä mielenkiintoista kokeilla!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla Käytätkö Lumiaa? Messenger lopettaa toimimisen tällä viikolla (28.3.2017 12:30)
Facebook on lähettänyt sähköpostia käyttäjilleen, jotka käyttävät yhtiön omistamaa Messenger-pikaviestintä Windows Phone 8.1 -laitteilla. Sähköpostisa kerrotaan, että sovellus lopettaa toiminnan ....
6 kommenttia
Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken Isoisä selvisi 8-vuotiaan takomasta luottokorttilaskusta – Google korvaa kaiken (28.3.2017 11:31)
Google on heltynyt korvaamaan 8-vuotiaan Clash Royale -pelissä tekemän 6400 euron luottokorttilaskun. Pojan äidin mukaan ilman korvausta perhe olisi joutunut etsimään uuden asunnon. Massiivinen ....
Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen Musk aikoo seuraavaksi kehittää aivotietokoneen (28.3.2017 10:51)
Elon Musk on miljoonan idean mies, joka tuntuu tarttuvan kiinni yhä utopistisimmista projekteista. Wall Street Journalin mukaan Musk aikoo seuraavaksi kehittää teknologiaa, jonka avulla aivoihin ....
Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa Sääntö-Saksa iskee: YouTube-kanavan on hankittava viranomaisilta lähetyslupa (28.3.2017 09:55)
Kun uusi tekniikka tai uudet toimintatavat kohtaavat vanhan maailman lainsäädännön, niin tuloksena syntyy helposti absurdeja tilanteita. Tästä hyvänä esimerkkinä tuore tapaus Saksasta. Saksalaisten ....
3 kommenttia
Bungie valmistautuu Destiny 2:n julkaisuun – Markkinointikampanja lähti käyntiin Bungie valmistautuu Destiny 2:n julkaisuun – Markkinointikampanja lähti käyntiin (28.3.2017 09:38)
Bungie ja Activision ovat aloittaneet Destiny 2:n kiusoittelukampan Twitterissä julkaistulla viestillä. Markkinointikampanja lähti käyntiin yksinkertaisella kuvalla, jossa näkyy Destiny-teksti ....

Uutisarkisto