*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LG: PS3:n Blu-ray-tuki rikkoo meidän patentteja

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.2.2011 18:01 Kommentteja (14)

LG: PS3:n Blu-ray-tuki rikkoo meidän patentteja Puhelinpuolelta tutut massiiviset patenttikiistat ovat hiljakseen laajentumassa myös muihin laitteisiin, ja nyt LG sanoo Sonyn PlayStation 3 -pelikonsoleiden ja Bravia-televisioiden rikkovan heidän patenttejaan.
LG:n mukaan kyse on kahdeksasta patentista, joista televisioita koskettavat patentit liittyvät mm. signaalin vastaanottoon ja teräväpiirtokuvan käsittelyyn. PlayStation 3:n osalta kyse on pelikonsolin Blu-ray-elokuvien toistotuesta, joka rikkoo LG:n mukaan heidän patenttejaan mm. vaihtuvien kuvakulmien ja datan lukemisen osalta.

Oikeusjutun ohella LG jätti Yhdysvalloissa valituksen kansainvälisen kaupan komissiolle eli ITC:lle (International Trade Commission), jotta PS3-konsoleiden tuonti Yhdysvaltoihin kiellettäisiin. LG koettaa estää myös kaikki konsolia koskevat markkinointi- ja korjaustoimet, joita Sony on suunnittelemassa.

LG:n hyökkäys Sonyn kimppuun lakimiesarmeijan kanssa ei ole mikään yllätys, sillä vuodenvaihteessa Sony haastoi LG:n Yhdysvalloissa oikeuteen matkapuhelimiin liittyvien patenttien osalta.

Kummankin tapauksen käsittely oikeudessa ja ITC:n toimistossa vienee jälleen pidemmän aikaa, joten PS3-konsolit, Bravia-televisiot tai LG:n matkapuhelimet eivät katoa Yhdysvaltojen markkinoilta vielä hetkeen.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

18.2.2011 18:23

LG haisee jos PS3 menee markkinoilta! :(

28.2.2011 18:26

Naurettavaa !? Miten tämä tällainen voi edes olla mahdollista ? Kumpi se nyt olikaan ensin, muna vai kana ?

38.2.2011 18:51

Patentit tuntuvat olevan, aina vaan enemmän, kehityksenjarruna.

48.2.2011 18:51
Arzgahhh
Inactive

kyllä jenkeissä on mikä tahansa mahdollista! En ole yhtään yllättynyt että näin kävi, jotenki osasin odottaa. Että pakko jonkun on jossain vaihees, tulla valittaan jotain. Noh eiköhän Sony tuon voita?


ASRock N68C-S UCC | Athlon II X2 250 | Winfast 8800gt + Setsugen | 2gb DDR3 1066mhz | Spinpoint F3 500gb Sata II | Razer Arctosa | Steel Series Kinzu Pro |


58.2.2011 19:36

Toivottavasti sony saa turpaansa :p...

Niin nämä patenttikiistat ovat aika vaikeita, tosin eikös tämä juonna sinne lg:n ja sonyn puhelin jupakkaan ? Eikös silloin sony haastanut lg:n oikeuteen jostain patenttikiistasta...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.2.2011 @ 08:55

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

68.2.2011 20:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
LG haisee jos PS3 menee markkinoilta! :(

Sitä saa mitä tilaa. Sony kaivoi verta nenästään ja LG päätti antaa kunnolla takaisin. Toivotaan että Sony saa oikein kunnolla nenilleen niin ehkä sen jälkeen oppii ettei aina kannata lähteä patenttisotaan.

Eikä PS3 ole oikeasti markkinoilta lähdössä. LG pyrkii vain saamaan sellaisen päätöksen jotta voi nyhtää Sonylta kunnolla rahaa. Sony maksaa todellakin itsensä kipeäksi jotta saa jatkaa konsolin myyntiä.

Kuka leikkiin ryhtyyn, se leikin kestäköön...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.2.2011 @ 20:51

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

78.2.2011 21:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Daadaa:
Patentit tuntuvat olevan, aina vaan enemmän, kehityksenjarruna.
Näin se on, vaikka ajatus on ihan hyvä, niin nykyään patenttien käyttö on enemmäkin keino rajoittaa kilpailijoiden toimia tai pakottaa heidät taloudellisiin korvauksiin. On jopa yrityksiä jotka eivät keksi yhtään mitään vaan ostavat toisten patentteja ja vaativat rahaa kaikilta jotka käyttää kyseisen patentin teknologiaa.

On todella vaikea sanoa kuinka suuressa määrissä patentit on rajoittanut ihmiskunnan teknistä kehitystä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.2.2011 @ 21:09

88.2.2011 22:39
Shrloc
Vahvistamaton

Ei LG ollu edes mikään merkki sillon kun ps3 on kehitetty :D meni viimeisetkin vakuuttavuuden rippeet LG:ltä.

99.2.2011 7:44

Itsellä vähän ihmetyttää se, että eikö se olisi halvempaa hoitaa tyyliin: "Ota sie miun patentti nii mie otan siun!". Tommonen joka asiasta sotiminen tuo rahaa vain lakimiesten taskuun...


109.2.2011 8:23
Kapslokki
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anestic:
Itsellä vähän ihmetyttää se, että eikö se olisi halvempaa hoitaa tyyliin: "Ota sie miun patentti nii mie otan siun!". Tommonen joka asiasta sotiminen tuo rahaa vain lakimiesten taskuun...
Näin se käytännössä meneekin. Käyttävät oikeustietä puntaroimaan patenttien arvoja ja sitten vaihtavat tasapuolisesti keskenään. Normaalia yritystoimintaa.

119.2.2011 8:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shrloc:
Ei LG ollu edes mikään merkki sillon kun ps3 on kehitetty :D meni viimeisetkin vakuuttavuuden rippeet LG:ltä.
LG on ollut merkki-tuote jo kauan ennen ps:ää...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.2.2011 @ 08:55

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

129.2.2011 10:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shrloc:
Ei LG ollu edes mikään merkki sillon kun ps3 on kehitetty :D meni viimeisetkin vakuuttavuuden rippeet LG:ltä.
LG on ollut merkki-tuote jo kauan ennen ps:ää...
Siis ennen PS3:mosta.

139.2.2011 11:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Deadagent:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shrloc:
Ei LG ollu edes mikään merkki sillon kun ps3 on kehitetty :D meni viimeisetkin vakuuttavuuden rippeet LG:ltä.
LG on ollut merkki-tuote jo kauan ennen ps:ää...
Siis ennen PS3:mosta.
LG electronics on perustettu jo ennen 50-lukua joten kyseessä on wanha-firma...tosin en ole varma siitä olikos se jo LG (Lucky Goldstar) vai ei..muistan ainakin että teki jotakin lämmittimiä siis sisälämppäreitä, olikos vielä jopa öljy-kierrettäviä joissa oli merkki LG. On meinaan vielä mökillä vintillä :p, no wikipediasta varmaan saa tarkempaa tietoa jos haluaa ja tietysti yritysinfostakin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.2.2011 @ 11:15

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

1411.2.2011 14:47

LG:n tuotteen on kyllä sieltä parhaasta päästä... Sonylta vaan kunnon korvaukset patenttien luvattomasta käytöstä. Voivat sitten LGeen tiloissa jatkaa laadukasta tuotekehittelyä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.2.2011 @ 14:47

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto