*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

LimeWire ei luovuta helpolla

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 5.1.2011 16:02 Kommentteja (10)

LimeWire ei luovuta helpolla Aiemmin syksyllä oikeuden päätöksellä suljettu P2P-verkko LimeWire ei alistu kohtaloonsa ilman taistelua. LimeWire on hakenut oikeudelta päätöksiä, joilla levy-yhtiöiden kanssa tekemisissä olleiden kolmansien osapuolten sekä levy-yhtiöiden välisiä neuvotteluja ja sopimuksia saataisiin julki. LimeWiren hakemukset koskevat myös kolmannen osapuolen yhtiöiden sisäistä viestintää, joka liittyy musiikkibisneksiin ja sopimuksiin.
LimeWiren vaatimukset sopimusten julkaisemisesta liittyvät levy-yhtiöiden väitteisiin, jonka mukaan LimeWiren mahdollistama laiton tiedostonjako on aiheuttanut yli miljardin dollarin vahingot. Levy-yhtiöt aikovat vaatia LimeWireltä täysiä korvauksia myöhemmin keväällä alkavassa oikeudenkäynnissä.

LimeWire vaatii kuitenkin syytteet nostaneita levy-yhtiöitä todistamaan aiheutuneiden vahinkojen määrän pitävällä tavalla. LimeWire-yhtiön asianajajien mukaan korvausvaatimukset eivät voi perustua pelkästään levyteollisuuden yksipuoliseen ilmoitukseen aiheutuneista vahingoista ja yhtiö onkin vaatinut julkaistavaksi muun muassa musiikkia levittävien yhtiöiden ja musiikkiteollisuuden välisiä rojaltisopimuksia, yhtiöiden tilikirjoja ja jopa yhtiöiden sisäistä viestintää aiheeseen liittyen.

Vaatimusten kohteena on ollut tähän saakka ainakin Amazon.com. Sama koskenee kuitenkin myös Applea, johtuen sen hallitsevasta asemasta musiikin nettimyynnissä. Jos oikeus suostuu LimeWiren vaatimuksiin dokumenttien julkaisusta, tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miltä musiikkibisneksessä liikkuvat rahamäärät todellisuudessa näyttävät.

Tägit: Limewire
Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

15.1.2011 16:33

doooodih nii sitä pitää :D

25.1.2011 16:51

LimeWire on aika surkea keksintö. Vieläkö jotkut sitä käyttävät, vaikka olisi parempiakin tarjolla?

35.1.2011 17:14

Lainaus:
LimeWire on aika surkea keksintö. Vieläkö jotkut sitä käyttävät, vaikka olisi parempiakin tarjolla?
No joo, käyttäväthän monet torrenttejakin, vaikka parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla.

las ballenas son el camino

45.1.2011 19:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
LimeWire on aika surkea keksintö. Vieläkö jotkut sitä käyttävät, vaikka olisi parempiakin tarjolla?
No joo, käyttäväthän monet torrenttejakin, vaikka parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla.
Kuten esimerkiksi.....?

55.1.2011 19:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Machcone:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
LimeWire on aika surkea keksintö. Vieläkö jotkut sitä käyttävät, vaikka olisi parempiakin tarjolla?
No joo, käyttäväthän monet torrenttejakin, vaikka parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla.
Kuten esimerkiksi.....?
Juu, mikähän ois parempi?
Ainii, ostaa kaupasta.

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, AMD r9 290x directCU II 4GB ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.

65.1.2011 19:47

Just just, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Kuukauden parhaisiin kommentteihin alkaa touhu mennä...

75.1.2011 20:24

Hyökkäys on paras puolustus... Toimii ainakin Usa:ssa jossa tosiaankin vastaaviin vaatimuksiin voidaan myös suostua oikeuden toimesta.

Saa nähdä aloittaako tämä uudenlaisen kauden oikeustaistelujen suhteen ja aloittaa niin mitä tästä seuraa.



"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

85.1.2011 23:33

Lainaus:
Kuten esimerkiksi.....?

Lainaus:
Juu, mikähän ois parempi?
Ainii, ostaa kaupasta.
usenet. ftp dumpit. Siinä nyt pari parempaa ainakin.

Hauska kyllä nähdä saako limewire koskaan noita papereita ja selviääkö oikeasti koskaan mikä on se oikea vahinko. Tuo yli miljardi kun kuulostaa melko suurelta summalta.

las ballenas son el camino

96.1.2011 4:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:

usenet. ftp dumpit. Siinä nyt pari parempaa ainakin.

Parempi ja parempi. Torrentit ovat kyllä teknologiana tuhat kertaa parempia kuin nuo, mutta ymmärrän mitä haet takaa. xdcc-botit ovat myös aika tykkejä ja toimivat edelleen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.1.2011 @ 04:39

108.1.2011 12:12
Arzgahhh
Inactive

No kerrankin joku uskaltaa kanssa puolustautua kunnolla! Ihan oikein että saataisiin näitä julki. Niin näkisivät tavallisetki tallajat. Että minkälainen mafia siellä taustalla pyörii...


ASRock N68C-S UCC | Athlon II X2 250 | Winfast 8800gt + Setsugen | 2gb DDR3 1066mhz | Spinpoint F3 500gb Sata II | Razer Arctosa | Steel Series Kinzu Pro |


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto