*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Avatar Blu-ray 3D halvimmillaan 400 dollaria

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 7.12.2010 12:18 Kommentteja (14)

Avatar Blu-ray 3D halvimmillaan 400 dollaria Hiljalleen olohuoneisiin saapuvien 3D-televisioiden yksi odotetuimpia elokuvia on varmasti ollut James Cameronin 3D-spektaakkeli Avatar. Panasonic on kuitenkin onnistunut solmimaan elokuvan levittäjän kanssa yksinoikeussopimuksen Avatarin Blu-ray 3D -version levityksestä ja elokuva on tällä hetkellä saatavilla ainoastaan Panasonicin 3D-television kylkiäisenä.
Jos kotiin on eksynyt jonkun muun valmistajan 3D-televisio, ainut virallinen keino Avatarin katseluun on uuden tarpeettoman television ostaminen Panasonicilta. Avatar tulee myös Panasonicin 3D Full H Ultimate Pack -paketissa, johon kuuluu Blu-ray 3D -soitin, sekä pari Panasonicin laseja, jotka tosin ovat hyödyttömiä muiden kuin Panasonicin laitteiden kanssa. Paketin kylkiäisenä tulevalle elokuvalle muodostuu näin hintaa 399,95 dollaria.

Vanhoja Panasonicin asiakkaita tilanne saattaa kuitenkin miellyttää, sillä yhtiö on luvannut ilmaisen kopion elokuvasta niille, jotka ovat ostaneet Panasonicin valmistaman 3D-television maaliskuun 10. päivän ja marraskuun 30. päivän välisenä aikana.

Epävirallisiin keinoihin kuuluu elokuvan tilaaminen Ebay-nettihuutokaupasta, jossa yksittäisten kopioiden hinnat ovat vaihdelleet 100 ja 399 dollarin välillä. 3D-versiosta löytyy myös laittomia kopioita torrent-sivustoilta, mutta niiden katselemiseksi vaaditaan Blu-ray 3D -sisällön polttamiseen soveltuva asema.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

17.12.2010 12:54

Kuulostaa ihan älyttömän älyttömältä taas kerran. Kuinkahan paljon pana on joutunut tuosta pulittamaan?

27.12.2010 16:07
Arzgahhh
Inactive

No ainakin on kunnolla panostettu piraattien estämiseen! Onko kotikäyttöön olemassa edes blu-ray asemaa, jolla voi polttaa 3d leffoi? Oishan tuo ihan hjyvä houkutin ostaa telkkari kyl.


ASRock N68C-S UCC | Athlon II X2 250 | Winfast 8800gt + Setsugen | 2gb DDR3 1066mhz | Spinpoint F3 500gb Sata II | Razer Arctosa | Steel Series Kinzu Pro |


37.12.2010 17:14

Onneksi ei 3D-kiinnosta... muuten vituttaisi tuollainen.

47.12.2010 17:26

En ymmärrä. Yritys maksaa hulluja summia siitä, että saavat kaikki ne, jotka haluavat katsoa Avatarin 3D:nä omasta kotitelevisiostaan, kettuuntumaan yritystä kohtaan? No, saa tuolla kai rahastettua aika hyvin tai sitten ovat vaan tyhmiä.

Huoh.


AMD Phenom II X2 555 (X4 B55 ACC) | Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | AsRock 870 Extreme3 | Kingston HyperX Blu 1600MHZ DDR3 2GB x2 | HDD yht. 1.5TB | Cooler Master Centurion 5 II | Nexus Value 430 | Nexus Real Silent AXM-8200 | Windows 7 Ultimate 64-Bit | BenQ BL2400PT | HTC Desire | Canon EOS 550D | PS3 80GB | Sony MDR-V6

57.12.2010 17:46

Ja kohtahan tuon saa hintaan 0€ piraattina. Ostaakohan kukaan alkuperäistä...tiedä vaikka tulisi tarjoukseen ja saisi hintaa 199€...

Kannattaisi vähän miettiä millaisessa maailmassa eletään. Pelejen/musiikin/leffojen hinnat ovat jo tähän saakka olleet liian korkeat, joka johtaa piratismiin. Tämä 400$ nyt on ihan vitsi jo. Luulevatko he, että tuon leffan haluavat oikeasti maksaisivat siitä tuon verran?

67.12.2010 17:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tcav:
En ymmärrä. Yritys maksaa hulluja summia siitä, että saavat kaikki ne, jotka haluavat katsoa Avatarin 3D:nä omasta kotitelevisiostaan, kettuuntumaan yritystä kohtaan? No, saa tuolla kai rahastettua aika hyvin tai sitten ovat vaan tyhmiä.

Huoh.

Kuka tahansa saa yrittää ostaa mitä tahansa. Myyjän kuitenkin pitäisi olla vastuullinen ja tehdä ratkaisu mikä on kuluttajille hyvä. Kohdista siis viha oikeaan suuntaan eli 20th century fox:iin. Ei heidän olisi tarvinnut myydä oikeuksia Panasonicille...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

77.12.2010 19:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
No ainakin on kunnolla panostettu piraattien estämiseen! Onko kotikäyttöön olemassa edes blu-ray asemaa, jolla voi polttaa 3d leffoi? Oishan tuo ihan hjyvä houkutin ostaa telkkari kyl.

Eihän se asemalta mitään erikoista vaadi vaikka video olisi 4d:nä, kunhan tila vaan riittää.

88.12.2010 7:17

Lainaus:
Onneksi ei 3D-kiinnosta... muuten vituttaisi tuollainen.
5 eri leffaan käynyt Finnkinossa katsomassa ja nyt lähes vihaan tuota 3D paskaa

Aluks se oli kivaa ja jopa pidin siitä kävin esim katsomassa tuon Avatar 3D Finnkinon Tennispalatsi 1 salissa 3D:eenä

Mut 3D lasien pitäminen 2h_44min + mainokset eli 3h ei kiitos

Avatar perus Blu-ray löytyy koti hyllystä ja siinä pysyn makso 25,90€

Jos ne saa perus koti käyttöön 3D ilman et joutuu jotan laseja pitää niin sitten oon 3D puolella en käytä silmä laseja mut lasit ei vaan istu mun päähän

Mut tohon hintaa ei tiedä syytä ehkä Cameron haluu edistää 3D tekniikan myyntiä koska rahasta hepulla ei ole pulaa tuskin myöskään maan suurimmalla leffa yhtiöllä ( 20th century fox )

98.12.2010 8:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti horgh:
Ja kohtahan tuon saa hintaan 0€ piraattina. Ostaakohan kukaan alkuperäistä...tiedä vaikka tulisi tarjoukseen ja saisi hintaa 199€...

Kannattaisi vähän miettiä millaisessa maailmassa eletään. Pelejen/musiikin/leffojen hinnat ovat jo tähän saakka olleet liian korkeat, joka johtaa piratismiin. Tämä 400$ nyt on ihan vitsi jo. Luulevatko he, että tuon leffan haluavat oikeasti maksaisivat siitä tuon verran?

Niin no, saahan toki tuohon hintaan sen 3D tv:n "kaupan päälle". Saako siinä piraattiversiossa? Ai niin, ei taida saada

108.12.2010 22:35

iha vink vinkkinä...tuo 3d version saa torenttina jo >.> :D

118.12.2010 22:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cpenter83:

Niin no, saahan toki tuohon hintaan sen 3D tv:n "kaupan päälle". Saako siinä piraattiversiossa? Ai niin, ei taida saada
Mutta entä jos sulla on jo 3d-tv ja haluat vain katsoa leffan??

128.12.2010 23:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anestic:

Mutta entä jos sulla on jo 3d-tv ja haluat vain katsoa leffan??

No odotat vähän aikaa ja ostat sen kaupasta. Se on ihan varma juttu että tämän hetken (ehkä) kovin 3D julkaisu tulee myyntiin myös ilman Panasonicin kytkyä.

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.

1312.12.2010 11:59

Ahneiden viimeinen vastahyökkäys: - Osta housut, saat jalat mukana!

Ostakaa, ostakaa, ostakaa älkääkä luopuko vaan omistakaa.
Kaikkea heti mulle saan olla osa ongelmajätettä.

Vinkki15: Avatarin 6discin boxi eilen gigantissa koko paska 24,90.


Lisäys: Nuo Finnkinon + muut 3D:t ovat oikeasti ihan naurettavia.
Eilen elokuvissa Potteri 11€/lippu, eikä ollut 3D. Koskas tähän on tultu? Ei tuo 22% = 23% alvitkaan taida ihan tuohon yltää.

Onko piratistmi sittenkin ok?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.12.2010 @ 12:05

1412.12.2010 12:12

No kyllä Turussa on ollut jo pitkään lähemmäs 11 euroa noi perusleffat jos puhutaan tuollaista "ykkösluokan" katsojamagneetista. Varsinkin pe-su akselin näytökset. Onhan se aika paljon, mutta kyllä sen voi maksaa jos tulee joku sellainen jonka varmasti haluaa nähdä. Pitää verrata aika paljon vastaaviin viihdemuotoihin noita hintoja. Tuskin on paljonkaan kalliimpaa elokuvissa käynti.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto