*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Boxee Boxit tulevat myyntiin myös Suomeen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.11.2010 13:25 Kommentteja (8)

Boxee Boxit tulevat myyntiin myös Suomeen Viime vuoden joulukuussa Boxee-ohjelmistoa kehittävä yritys ja D-Link ilmoittivat tuovansa markkinoille Boxeella varustettuja Boxee Box -mediasoittimia. Muutamien myöhästymisten jälkeen laitteen myynti käynnistyi viime viikolla Yhdysvalloissa, ja Suomessa elävien kuluttajien onneksi laite päätyy myyntiin myös täällä.
Suomessa Boxee Boxin voi tilata tällä hetkellä ainakin Gigantin ja Verkkokauppa.comin kautta. Hinnat ovat Suomessa ainakin toistaiseksi 230 euron hujakoilla.

Viime vuonna julkaistuista tiedoista poiketen Boxee Box ei sisällä NVIDIA:n Tegra-alustaa, vaan laskentatehosta vastaa Intelin Atom-suorittimella varustettu CE4100. Muutoksen ei pitäisi näkyä kuitenkaan laitteen suorituskyvyssä negatiivisesti, sillä laitteen luvataan toistavan 1080p-resoluution MPEG-4 AVC/H.264-videoita esim. Matroska-tiedostoista tekstitysten kera. Muutenkin mediatuki on kattava, ja mm. AVI-, MPEG-, WMV-, MP3-, OGG-, FLAC-, APE-, JPG- ja PNG-tiedostojen luvataan toistuvan SD-muistikorteilta, USB-massamuisteilta ja lähiverkosta.

Omasta kodista löytyvän sisällön lisäksi Boxee Box mahdollistaa sisällön katselun ja kuuntelun useista verkkopalveluista. Tuettuina ovat mm. YouTube, MLB TV, NHL GameCenter, Flickr, Pandora ja Vimeo. Yhdysvalloissa asuville kuluttajille luvassa ovat myös Netflix- ja Hulu Plus -tuet myöhemmin.

Laitteesta löytyy myös WebKit-pohjainen internet-selain, jonka komentaminen onnistuu mukana tulevalla kaksipuoleisella kaukosäätimellä.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

115.11.2010 14:27

Sopii kätevästi monenlaiseen räkkiin ja tv-ständiin. Ulkomuotokin on silmiä hivelevä :)

215.11.2010 15:03
Arzgahhh
Inactive

oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.


ASRock N68C-S UCC | Athlon II X2 250 | Winfast 8800gt + Setsugen | 2gb DDR3 1066mhz | Spinpoint F3 500gb Sata II | Razer Arctosa | Steel Series Kinzu Pro |


315.11.2010 15:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.

Itsellä on tossa O!Play air hinta 108eur. Suosittaisin tsekkaamaan vaikka Xtreamer Pro HD:ta. Ellei tuo ulkonäkö nyt ole hankinnan syy :D

415.11.2010 16:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pihlis12:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.

Itsellä on tossa O!Play air hinta 108eur. Suosittaisin tsekkaamaan vaikka Xtreamer Pro HD:ta. Ellei tuo ulkonäkö nyt ole hankinnan syy :D

Itsekin katsellut tuota O!Play air:ia.
Miten boxee eroaa tuosta, muuta kuin tupla hinnalla? =)
Netin katselukin on tulossa O!Play airille, vaikkei se henk.koht kiinnostakaan.

515.11.2010 17:04
MZ
Vahvistamaton

Itse boxikin on kieltämättä mielenkiintoinen, mutta tuo kaukosäädin näyttää sitäkin mielenkiintoisemmalta. Kelpaisi.

615.11.2010 18:18

Pyörittääkö tuo O!Play air täysin sujuvasti netissä pyöriviä .MKV matskuja 1080p formaattiin asti?

Wlan nyt ei olisi niin tarpeellinen, mutta jaksaako sekin puskea eetteriin asti nykimättä?

715.11.2010 19:13

Itsellä ollut jo vuoden Xtreamer, eikä mitään pahaa sanottavaa, Pyörii HD leffat tekstitykselläkin sujuvasti.

819.11.2010 18:40

Onkohan tuo miten avointa koodia? saako jukeboxeja asennettua yms. muuta modailua miten rajoitetutusti tehtyä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Apple tutkii teknologiaa itsestään ajavaan autoon – Tekoäly tunnistaa jalankulkijan Apple tutkii teknologiaa itsestään ajavaan autoon – Tekoäly tunnistaa jalankulkijan (23.11.2017 18:49)
Applen tiedetään kehittävän jonkinlaista itsestään ajaviin autoihin soveltuvaa tuotetta tai teknologia-alustaa, mutta yhtiön strategiasta ei ole sen parempaa käsitystä. Uusi tieteellinen julkaisu ....
Galaxy S9 esitellään yllättävän pian – Ensi esiintyminen tammikuussa Galaxy S9 esitellään yllättävän pian – Ensi esiintyminen tammikuussa (23.11.2017 11:38)
VentureBeatille kirjoittavan Evan Blassin (@evleaks) mukaan Samsung aikoisi esitellä ensi vuoden lippulaivapuhelimiaan jo reilun kuukauden kuluttua. Blassin mukaan Samsung aikoisi paljastaa ....
Google lisäsi käyttöjärjestelmäänsä tuen Applen ohjelmointikielelle Google lisäsi käyttöjärjestelmäänsä tuen Applen ohjelmointikielelle (22.11.2017 19:57)
Google on päättänyt sisällyttää kehitteillä olevaan Fuschia OS -käyttöjärjestelmään tuen Swift-ohjelmointikielelle. Apple avasi Swiftin koodin vuonna 2015, minkä jälkeen kuka tahansa on voinut ....
Lähes ikuisuusprojekti – Apple kehitti kaiutinta viisi vuotta Lähes ikuisuusprojekti – Apple kehitti kaiutinta viisi vuotta (22.11.2017 14:22)
WWDC:ssä esitellyn HomePod-kaiuttimen tarina ei ole alkanut kovin ruusuisesti, sillä Apple joutui viivästyttämään sen markkinoille tuloa tämän vuoden lopulta ensi vuoden alkuun. Bloomberg tietää ....
Messenger päivittyy – Valokuvat näkyvät entistä terävämpinä Messenger päivittyy – Valokuvat näkyvät entistä terävämpinä (22.11.2017 13:52)
Facebook Messengerin kautta lähetetyistä valokuvista on tulossa aiempaa selkeämpiä, sillä pikaviestipalvelu on ilmoittanut nostaneensa kuvien maksimiresoluution nykyisestä 2K-tasosta kaksinkertaiseksi. ....

Uutisarkisto