*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Boxee Boxit tulevat myyntiin myös Suomeen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.11.2010 13:25 Kommentteja (8)

Boxee Boxit tulevat myyntiin myös Suomeen Viime vuoden joulukuussa Boxee-ohjelmistoa kehittävä yritys ja D-Link ilmoittivat tuovansa markkinoille Boxeella varustettuja Boxee Box -mediasoittimia. Muutamien myöhästymisten jälkeen laitteen myynti käynnistyi viime viikolla Yhdysvalloissa, ja Suomessa elävien kuluttajien onneksi laite päätyy myyntiin myös täällä.
Suomessa Boxee Boxin voi tilata tällä hetkellä ainakin Gigantin ja Verkkokauppa.comin kautta. Hinnat ovat Suomessa ainakin toistaiseksi 230 euron hujakoilla.

Viime vuonna julkaistuista tiedoista poiketen Boxee Box ei sisällä NVIDIA:n Tegra-alustaa, vaan laskentatehosta vastaa Intelin Atom-suorittimella varustettu CE4100. Muutoksen ei pitäisi näkyä kuitenkaan laitteen suorituskyvyssä negatiivisesti, sillä laitteen luvataan toistavan 1080p-resoluution MPEG-4 AVC/H.264-videoita esim. Matroska-tiedostoista tekstitysten kera. Muutenkin mediatuki on kattava, ja mm. AVI-, MPEG-, WMV-, MP3-, OGG-, FLAC-, APE-, JPG- ja PNG-tiedostojen luvataan toistuvan SD-muistikorteilta, USB-massamuisteilta ja lähiverkosta.

Omasta kodista löytyvän sisällön lisäksi Boxee Box mahdollistaa sisällön katselun ja kuuntelun useista verkkopalveluista. Tuettuina ovat mm. YouTube, MLB TV, NHL GameCenter, Flickr, Pandora ja Vimeo. Yhdysvalloissa asuville kuluttajille luvassa ovat myös Netflix- ja Hulu Plus -tuet myöhemmin.

Laitteesta löytyy myös WebKit-pohjainen internet-selain, jonka komentaminen onnistuu mukana tulevalla kaksipuoleisella kaukosäätimellä.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

115.11.2010 14:27

Sopii kätevästi monenlaiseen räkkiin ja tv-ständiin. Ulkomuotokin on silmiä hivelevä :)

215.11.2010 15:03
Arzgahhh
Inactive

oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.


ASRock N68C-S UCC | Athlon II X2 250 | Winfast 8800gt + Setsugen | 2gb DDR3 1066mhz | Spinpoint F3 500gb Sata II | Razer Arctosa | Steel Series Kinzu Pro |


315.11.2010 15:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.

Itsellä on tossa O!Play air hinta 108eur. Suosittaisin tsekkaamaan vaikka Xtreamer Pro HD:ta. Ellei tuo ulkonäkö nyt ole hankinnan syy :D

415.11.2010 16:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pihlis12:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.

Itsellä on tossa O!Play air hinta 108eur. Suosittaisin tsekkaamaan vaikka Xtreamer Pro HD:ta. Ellei tuo ulkonäkö nyt ole hankinnan syy :D

Itsekin katsellut tuota O!Play air:ia.
Miten boxee eroaa tuosta, muuta kuin tupla hinnalla? =)
Netin katselukin on tulossa O!Play airille, vaikkei se henk.koht kiinnostakaan.

515.11.2010 17:04
MZ
Vahvistamaton

Itse boxikin on kieltämättä mielenkiintoinen, mutta tuo kaukosäädin näyttää sitäkin mielenkiintoisemmalta. Kelpaisi.

615.11.2010 18:18

Pyörittääkö tuo O!Play air täysin sujuvasti netissä pyöriviä .MKV matskuja 1080p formaattiin asti?

Wlan nyt ei olisi niin tarpeellinen, mutta jaksaako sekin puskea eetteriin asti nykimättä?

715.11.2010 19:13

Itsellä ollut jo vuoden Xtreamer, eikä mitään pahaa sanottavaa, Pyörii HD leffat tekstitykselläkin sujuvasti.

819.11.2010 18:40

Onkohan tuo miten avointa koodia? saako jukeboxeja asennettua yms. muuta modailua miten rajoitetutusti tehtyä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Joseph Gordon-Levitt ja Edward Snowden tekivät lyhytelokuvan Joseph Gordon-Levitt ja Edward Snowden tekivät lyhytelokuvan (25.8.2016 21:17)
Neljän minuutin lyhäri käsittelee teknologiaa ja demokratiaa. Lyhäri on Joseph Gordon-Levittin ohjaama ja se julkaistiin Twitterissä. Gordon-Levitt esittää Edward Snowdenia Oliver Stonen ....
LG:n tulevan huippuälypuhelimen vuotokuva yllättää LG:n tulevan huippuälypuhelimen vuotokuva yllättää (25.8.2016 20:02)
Uusi vuotokuva on aiheuttanut hämmennystä, sillä se eroaa aiemmin vuodetuista tietokonerenderöidyistä kuvista. Aiemmat vuotokuvat vihjasivat LG G5 -älypuhelimesta tutun modulaarisen rakenteen ....
Space Marshals 2 julkaistiin - jatko-osa villiä länttä ja scifiä yhdistelevälle hittipelille Space Marshals 2 julkaistiin - jatko-osa villiä länttä ja scifiä yhdistelevälle hittipelille (25.8.2016 19:32)
Pixelbite on julkaissut jatkoa kehutulle ja omaperäiselle Space Marshals -mobiilipelille. Space Marshalsia kuvataan taktiseksi top-down-räiskinnäksi, jossa avaruussheriffi Burton jahtaa lainsuojattomia. ....
Sony Xperia X Compact esittäytyy vuotokuvassa – jatkoa kehutuille Compact-älypuhelimille? Sony Xperia X Compact esittäytyy vuotokuvassa – jatkoa kehutuille Compact-älypuhelimille? (25.8.2016 18:48)
Sarjavuotaja @evleaks on vuotanut kuvan, jossa on väitetysti tuleva Sony Xperia X Compact -älypuhelin. Xperia X Compact olisi Sonyn neljäs Compact-älypuhelin Z1 Compactin, Z3 Compactin ja ....
Xiaomi julkaisi Redmi Note 4 -älypuhelimen: Vakuuttavat ominaisuudet alle 200 eurolla Xiaomi julkaisi Redmi Note 4 -älypuhelimen: Vakuuttavat ominaisuudet alle 200 eurolla (25.8.2016 18:21)
Kiinalainen Xiaomi on julkaissut uuden Redmi Note 4 -älypuhelimen. Puhelimessa on erittäin kilpailukykyiset ominaisuudet alle 200 euron hintaluokkaan. 5,5 tuuman Redmi Note 4:ssä on Full ....

Uutisarkisto