*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Anonymous-ryhmä joutui FBI:n hampaisiin

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 10.11.2010 14:29 Kommentteja (16)

Anonymous-ryhmä joutui FBI:n hampaisiin Syksyn mittaan Anonymous-ryhmä on järjestänyt laajoja palvelunestohyökkäyksiä (DDoS) tekijänoikeuksia puolustavia järjestöjä ja niiden kumppaneita vastaan. Iskuja on tehty ympäri maailmaa, muun muassa Yhdysvalloissa, Britanniassa, Australiassa, Espanjassa ja Ranskassa.
Verkkosivusto Cnetin lähteen mukaan Yhdysvaltain liittovaltion poliisi FBI on aloittanut tutkimuksen Anonymous-ryhmän toiminnasta. FBI on ollut kiinnostunut 4chan-sivustoon läheisesti kytkeytyneen ryhmän toiminnasta jo jonkin aikaa, mutta isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

Yhdysvalloissa palvelunestohyökkäys on laitonta järjestelmän häirintää, mistä voi selvitä pelkillä sakoilla, mutta pahimmillaan toimintaan osallistumisesta voi saada vankeutta. Viime viikolla 23-vuotias Mitchell L. Frost sai 30 kuukautta vankeutta järjestettyään vuosina 2006 ja 2007 palvelunestohyökkäyksiä presidenttiehdokkaiden vaalisivuille.

Anonymus-ryhmän tarkoituksena on ollut tuoda ilmi nykyisten tekijänoikeuslainsäädäntöjen epäoikeudenmukaisuus ja niiden sananvapautta rajoittavat piirteet. The TechHerald -verkkosivun mukaan ryhmä on tyytymätön saamaansa mediahuomioon, minkä vuoksi ryhmä on valmis lopettamaan iskut. Anonymous on valmis aloittamaan neuvottelut asian tiimoilta.

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

110.11.2010 16:42

Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??

210.11.2010 16:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??
FBI tekee työtään??


310.11.2010 17:05

Lainaus:
Anonymous on valmis aloittamaan neuvottelut asian tiimoilta.
Miten tuommoinen vailla johtajia oleva, hajallaan oleva ryhmä voi neuvotella

410.11.2010 17:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??
Juu ymmärsin että on valtion toimisto, eli kämmäsivät. Hyvä. Tämän sakin toiminta ei hyökkää pelkästään to-mafian kimppuun, vaan myös sisällöntuottajien niskaan, joka ei ole millään tasolla hyväksyttävää.

510.11.2010 17:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??
Copyright Office on liitovaltion alainen virasto, joten on melko luonollista että liitovaltion poliisi tutkii asian.

las ballenas son el camino

610.11.2010 21:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anestic:

Juu ymmärsin että on valtion toimisto, eli kämmäsivät. Hyvä. Tämän sakin toiminta ei hyökkää pelkästään to-mafian kimppuun, vaan myös sisällöntuottajien niskaan, joka ei ole millään tasolla hyväksyttävää.

Sori, hyväksyn.

Mielenkiinnolla odotankin jatkoa...

711.11.2010 9:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jers1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??
FBI tekee työtään??
Meinasin kuolla kun luin "trooper78":n kommentin. Kyllä asia on juuri noin kuin "Jers1" korjaa. FBI tekee työtään. Palvelunestohyökkäykset ovat rikollista toimintaa, kuten niiden, ilman muuta, pitääkin olla ja viranomaisten velvollisuus on puuttua niihin. Ei tästä pitäisi olla kahta sanaa, eikä aihetta salaliittoteorioihin, eikä mihinkään muuhunkaan roskaan.

Veritas Aequitas

812.11.2010 8:19

Hahahaha, ei helvetti nyt kyllä vitsin FBI päästi, ei muuta sanoa kun onnea vaan.

912.11.2010 11:33

Varma vankeustuomio. Tietokoneella tehtävä rikokset on 2000 luvun kamalimpia rikoksia mitä nykyään voi tehdä. Veikkaan että elinkautinen napsahtaa kunhan ovat eka maksaneet korvauksia 350 miljoonaa.

1012.11.2010 11:45

Taitaa tulla kavereille pitkä kakku.. :p


Nokia C6-00
Teirm | Dawn | Pasila

1112.11.2010 11:55

Pahimmassa tapauksessa kaverit leimataan terroristeiksi ja sen tietää miten siinä käy.. Häviävät maailmankartalta...


1212.11.2010 15:49

Hei pientä rajaa, aina sitä voi yhden parikymmentä kaveria tappaa milloin tahansa terroristeina mutta varmasti tässä Anonymous tiimissä on niin monta kaveria ettei kaikkien vankilaan laittaminen ole mikään vaihtoehto.

Tietenkään ei kannata jäädä kiini, ei varmaan ole mukavaa istua jossain sellissä mutta ei tässä olla ketään tappamassa taikka mitään sinnepäin.


"History books will be written about events this month. The story they will tell is up to us"

1312.11.2010 16:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vanadium:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jers1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??
FBI tekee työtään??
Meinasin kuolla kun luin "trooper78":n kommentin. Kyllä asia on juuri noin kuin "Jers1" korjaa. FBI tekee työtään. Palvelunestohyökkäykset ovat rikollista toimintaa, kuten niiden, ilman muuta, pitääkin olla ja viranomaisten velvollisuus on puuttua niihin. Ei tästä pitäisi olla kahta sanaa, eikä aihetta salaliittoteorioihin, eikä mihinkään muuhunkaan roskaan.
Palvelunestohyökkäykset ovat rikollista toimintaa, totta.
http://www.smh.com.au/technology/technology-news/film-industry-hires-cyber-hitmen-to-take-down-internet-pirates-20100907-14ypv.html

Miksi en ole kuullut että FBI tutkisi tätä toista osapuolta?

1412.11.2010 18:22
Exet
Inactive

link

> Kuva liittyy, vahvasti

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.11.2010 @ 18:23

1513.11.2010 15:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aeonus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vanadium:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jers1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus:
isku Yhdysvaltain tekijänoikeustoimistoa (Copyright Office) vastaan sai poliisin kiinnostumaan aiempaa enemmän toiminnasta. FBI on yhteydessä iskujen kohteeksi joutuneisiin tahoihin.

FBI on to-järjestöjen palkkalistoilla??
FBI tekee työtään??
Meinasin kuolla kun luin "trooper78":n kommentin. Kyllä asia on juuri noin kuin "Jers1" korjaa. FBI tekee työtään. Palvelunestohyökkäykset ovat rikollista toimintaa, kuten niiden, ilman muuta, pitääkin olla ja viranomaisten velvollisuus on puuttua niihin. Ei tästä pitäisi olla kahta sanaa, eikä aihetta salaliittoteorioihin, eikä mihinkään muuhunkaan roskaan.
Palvelunestohyökkäykset ovat rikollista toimintaa, totta.
http://www.smh.com.au/technology/technology-news/film-industry-hires-cyber-hitmen-to-take-down-internet-pirates-20100907-14ypv.html

Miksi en ole kuullut että FBI tutkisi tätä toista osapuolta?
FBI:lla ei taida hirveästi olla mahdollisuuksia tutkia Intialaista yritystä. Tutkinta vastuu kuuluu intian poliisille. Onkohan kukaan edes tenhyt tutkintapyyntöä tai vastaavaa kyseisestä yrityksestä?

las ballenas son el camino

1614.11.2010 1:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aeonus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vanadium:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jers1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Lainaus: