*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Finnair tarjoaa matkustajille iPadejä viihdykkeeksi

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 5.11.2010 12:48 Kommentteja (10)

Finnair tarjoaa matkustajille iPadejä viihdykkeeksi Finnair on aloittanut kokeiluluontoisen kampanjan, jonka aikana se antaa matkustajille käyttöön Applen iPad-tablet-koneita muutamilla Hong Kongiin suuntautuvilla lennoilla. Laitteita löytyy myös Finnairin Via Lounge -odotustiloista Helsingistä. Kampanja on osa yhtiön aloittamaa palvelun laadun parantamiseen pyrkivää Rethink Quality -projektia.
Laitteisiin on ladattu viihdesisältöä, kuten sanoma- ja aikakauslehtiä, elokuvia sekä tv-sarjoja ja pelejä. Finnair myös toivoo asiakkaiden antavan palautetta ja kehitysehdotuksia iPadista löytyvän ohjelman avulla.

"Haemme jatkuvasti uusia, innovatiivisia keinoja tuotekehitykseemme. Finnair on ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, joka tekee oman iPad-tutkimusapplikaation",kertoo Finnairin markkinointijohtaja Jarkko Konttinen.

Laadun paranatamisen ja kehitysideoiden löytämisen nimissä Finnair palkkasi aiemmin neljä ihmistä matkustamaan ympäri maailman Finnairin koneissa ja tarkkailemaan yhtiön toimintatapoja.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

15.11.2010 13:20

Mielenkiintonen idea. Eipä tarvis välttämättä pitää sitä miniläppäriä mukana ulkomaan matkoilla. Ideana aikas hyvä, kerrankin näkee, kun joku suomalainen firma tekee ensimmäisenä jotain eikä kopioi muilta..

25.11.2010 18:01

Itse ennemmin lentäisin jollain muulla yhtiöllä ja voisi niillä säästetyillä rahoilla ostaa sen oman iPadin, tai sitten vaikka jotain hyödyllistä. :P

@1 Ensimmäisenä _Euroopassa_. Eli eiköhän tuo idea jenkeiltä ole peräisin.

35.11.2010 18:20

On outoa,että suomalainen lentoyhtiö halutessaan palvella asiakkaitaan näin ei tarjoa Nokian puhelinta, vaan kilpailijan. Onko se niin paljon parempi. (Eikö Finnair osällisu suomikuvan kiillottamiseen?


Veli-Matti

45.11.2010 18:34

Kaikista N8:n hyvistä puolista huolimatta itse ainakin henk. koht. katsoisin elokuvani 10" iPadilta :)

56.11.2010 0:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vemara:
On outoa,että suomalainen lentoyhtiö halutessaan palvella asiakkaitaan näin ei tarjoa Nokian puhelinta, vaan kilpailijan. Onko se niin paljon parempi. (Eikö Finnair osällisu suomikuvan kiillottamiseen?

iPad ei kyllä ole puhelin.

66.11.2010 14:54

Tuo on kyllä hyvä idea. Kummasti varsinkin kaukolentojen osalta parantaisi viihtyvyyttä. Vaikka en useimmista Applen tuotteista pidäkkään niin täytyy silti myöntää, että Ipad on tällä hetkellä paras tuohon hommaan. Suomikuvan kiillottaminen voidaan alottaa sitten joskus jos Nokia saa oman Meego tablettinsa ulos.

77.11.2010 1:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vemara:
On outoa,että suomalainen lentoyhtiö halutessaan palvella asiakkaitaan näin ei tarjoa Nokian puhelinta, vaan kilpailijan. Onko se niin paljon parempi. (Eikö Finnair osällisu suomikuvan kiillottamiseen?
Anteeksi, mutta oli pakko nauraa tuolle sinun kommentillesi :D! Nokialta kun ei oikein löydy vastaavaa laitetta kuin Applen iPad, lähimpänä taitaa olla Nokia Booklet 3G -miniläppäri, joka on huomattavasti kömpelömpi laite iPadiin verrattuna. Olisin samaa mieltä kanssasi, MIKÄLI Nokialla olisi vastaava laite, johon on mahdollista saada vastaavat sisällöt, mitä Finnair on iPadeihin päättänyt ladata, mutta kun sellaisesta ei ole tietoakaan Nokialta, niin ei voi kuin hattua nostaa Finnairille ja lähettää toivomus, että tämä kokeilu leviää laajemmallekkin, kuin Hong Kongin lennoille :)! iPadin ovat kyllä varmasti paljon parempaa viihdykettä, kuin ne perinteiset ilmaislehdet ja turvaohjeet (turvaohjeet ovat tosin EHDOTTOMAT PAKOLLISTA luettavaa!!!).

87.11.2010 1:24

onhan noilla lennoilla saanut jo pitkään esim psp:n tai muun vastaavan vuokrattua jos tylsää tullut. Ja noissa varmaan paha saada haluamaansa ohjelmaa ja elokuva tarjontakin voi olla melko rajattu ipadeissa?


1.kone intel core 2 quad Q6600 3,2GHz B3,ATI Radeon HD4890 ,asus p5k, 4gb ddr2. Samsung T220HD 22" Näyttö.
2.kone FSC Amilo Pi 5030, T7250, HD2300, 3gb ram Samsung 226BW 22" näyttö
3.kone AMD 64 3200+ 2.204ghz, 1,5gb ram,6600gt. Samsung 226CW 22" näyttö
Ja kiviäkin kiinnostaa minun koneeni :)

98.11.2010 22:28

PSP:tähän nuo ovat tyrkyttävät jo nykyään...10€ tais olla vuokrahinta... :|
Edit: Hidas... :(

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.11.2010 @ 22:29

1021.11.2010 7:19
pernite
Inactive

Mikä tässä mättää, niin onkohan finnair huolehtinut tekijänoikeus maksuista vai onko se muka itsestään selvyys "isolle" firmalle ja entäpä ylitse lennettävän maan tekijänoikeuslakien osalta selvitetty asiat???

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto