*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Piraatit iskivät dos-hyökkäyksellä Australiaan

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 29.9.2010 13:37 Kommentteja (9)

Piraatit iskivät dos-hyökkäyksellä Australiaan Piraatit ovat jatkaneet dos-hyökkäysaaltoaan iskemällä tällä kertaa rajusti Australian tekijänoikeusjärjestö AFACTia vastaan. Vastuun iskusta on ottanut Anonymous-ryhmä. Isku vaikutti lähes 8000:een Negregistryn ylläpitämään sivuun, valta osa niistä Australian hallinnon ja pienyritysten sivuja.
Australian isku on osa niin sanottua Operation Paybackia, jonka tarkoituksena on järjestää palvelunestohyökkäyksiä kaikkia niitä tahoja vastaan, jotka yrittävät kitkeä verkkopiratismia tai yrittävät hyötyä rahallisesti sen varjolla. Ennen Australiaa uhreiksi ovat joutuneet Yhdysvalloissa MPAA ja RIAA. Britanniassa iskun kohteeksi on jäänyt ACS:Law-lakiyhtiö. AFACTia vastaan kohdistunut hyökkäys kesti melko kauan, mutta onnistui lopulta kyykyyttämään AFACTin verkkosivut. Sivussa linjoilta hävisi AFACTia edustavan Neil Ganen mukaan 8000 muuta Negregistryn ylläpitämää sivustoa linjoilta. Lyhyen katkon jälkeen sivustot saatiin kuitenkin takaisin linjoille.

Netregistryn edustajan mukaan hyökkäys järjestettiin pääasiassa Etelä-Amerikassa olevilta koneilta. Käytössä oli 60 000 aktiivista http-yhteyttä.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

129.9.2010 13:57

Mitäs nämä piraatit tästä oikein lopulta hyötyy?
ok,ollaan anarkisti meininkillä liikenteessä ja saadaan sivut alas ja hetkellistä päänvaivaa ja huomiota mutta mitäs muuta?

229.9.2010 14:00

Ihan oikein! Kanuunat lataukseen ja menoks :) Saapaha mafia vähä takas..

329.9.2010 16:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Mitäs nämä piraatit tästä oikein lopulta hyötyy?
ok,ollaan anarkisti meininkillä liikenteessä ja saadaan sivut alas ja hetkellistä päänvaivaa ja huomiota mutta mitäs muuta?
Piraatit hyötyy aivan yhtä paljon kuin TO-lafkat yrityksillään kytkeä piratismia. :)

PC: AMD Athlon II X4 635 @2.9Ghz, Club 3D Radeon Hd 5570 1gb, OCZ Patriot 2x2gb ddr2, 1.5Tb Samsung ecogreen F2 5200rpm, Nexus 630W, Windows 7 Professional 64-bit.

Yhteydenpitoon LG Ku990 Viewty bugipaska

429.9.2010 17:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NoGravity:
Piraatit hyötyy aivan yhtä paljon kuin TO-lafkat yrityksillään kytkeä piratismia. :)
...Ja toinen näistä asioista on laillista.

529.9.2010 17:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0tto:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NoGravity:
Piraatit hyötyy aivan yhtä paljon kuin TO-lafkat yrityksillään kytkeä piratismia. :)
...Ja toinen näistä asioista on laillista.
eli piratismi

1. kone AMD FX8320 4.5ghz . Radeon HD 7950 3gb + Geforce 7600GT 256mb. 8gb ddr3 1600 . Gigabyte 990FXA-UD3 . Corsair TX 650w . 24kiinalittu+21nokianputki+19halppisputki (KOLME NÄYTTÖÄ!)
2.kone AMD Phenom 2 955 4ghz . Radeon 6870 . XFX 450w . 8gb ddr3 1600 . Asus M5A78L-M . 20 SamTronputki
vääntävämpi siqu ku niil wannabeil jokka tunkee hiirimatotkin mukaan :)

629.9.2010 18:36

Lainaus:
Piraatit hyötyy aivan yhtä paljon kuin TO-lafkat yrityksillään kytkeä piratismia. :)
Aivan .. mutta sitä funktiota uutisen ilmiöön tässä edelleen haen kun tyhmä olen ;)

729.9.2010 21:49

Ei jeesus... Hävettää nämä "anonyymit"... "Jee, ryhmässä me pystytään mihin vain"... (paitsi hyödylliseen vaikuttamiseen yhteiskunnassa).

829.9.2010 22:28

Ymmärtääkseni hyökkäykset lähtivät alunperin liikkeelle siitä, että AiPlex niminen antipiraattiyhtiö DoSsasi bittorrentsivustoja rahan kiilto silmissä. Lopulta yrityksen väitettiin DoSsanneen The Pirate Baytä, mikä taas (aivan normaalisti) aiheutti paljon vihaa osassa nettiväkeä.

Metsä vastaa kun sinne huutaa

Niin makaa kuin petaa

@Otto
Jos seuraisit vähän enemmän aiheeseen liittyvää uutisointia, tietäisit ettei tässä sodassa ole kenelläkään puhtaat jauhot pussissa. Otetaanko Sonyn rootkit esimerkiksi erittäin rikollisesta antipiraattitoiminnasta AiPlex DoSsaamisen lisäksi?

@Afterdawn
Olen kyllä erittäin yllättynyt, ettette ole uutisoineet aiheesta aktiivisesti. Tiedättekin varmaan, että ACS:n sähköpostit ovat vuotaneet maailmalle hyökkäyksen ohella? Edellinen tämäntapainen uutinen tuhosi MediaDefender nimisen antipiraattiyrityksen kaiken pimeän toiminnan tultua valoon. ACS:ltäkin on tullut joitain kohtuullisen mehukkaita paljastuksia.

http://torrentfreak.com/acslaw-anti-pira...-emails-100925/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.9.2010 @ 22:36

92.10.2010 2:06

Lainaus:
Piraatit hyötyy aivan yhtä paljon kuin TO-lafkat yrityksillään kytkeä piratismia
Joo,hyöty alkaa selvitä. Tosin nyt mennään lakien puitteessa edelleen eikös vain?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Jääkö Essential-puhelin sittenkin pelkäksi paperijulkaisuksi? Johtajat katoavat yhtiöstä Jääkö Essential-puhelin sittenkin pelkäksi paperijulkaisuksi? Johtajat katoavat yhtiöstä (28.7.2017 11:05)
Androidin perustaneella Andy Rubinilla tuntuisi olevan täysi työ pitää uuden Essential-kasvuyrityksen rivit kunnossa. Yhtiöstä on jo lähtenyt muutama keskeinen johtaja ja nyt Google on napannut ....
Apple ei tapa iPodia vieläkään – Kaksi mallia siivottiin pois myynnistä Apple ei tapa iPodia vieläkään – Kaksi mallia siivottiin pois myynnistä (28.7.2017 10:07)
Älypuhelimien ja suoratoistopalveluiden myötä kuluttajilla on ollut melko vähän syitä ostaa MP3-soittimia, minkä takia iPodien myyntikin on kuihtunut vuosi vuodelta pienemmäksi. Applen tavoitteena ....
Qualcomm lupaa huimia parannuksia sovelluksiin tekoälyn avulla Qualcomm lupaa huimia parannuksia sovelluksiin tekoälyn avulla (28.7.2017 08:31)
Tällä hetkellä näyttäisi olevan melkolailla selvää, että tekoälyssä ja neuroverkoissa on laskennan tulevaisuus. Ainakin Kiinassa aiotaan olla tällä saralla maailman ykkösiä. Rautatason ratkaisuja ....
HTC avasi pelin – Itsenäisesti toimivat VR-lasit tulevat HTC avasi pelin – Itsenäisesti toimivat VR-lasit tulevat (27.7.2017 13:03)
VR-lasien yksi suurimmista kompastuskivistä on ollut vaatimus ulkopuolisille laitteille. Ne eivät ole olleet itsenäisiä koneita, vaan lähinnä lisälaitteita PC- tai konsolipelaamiseen tai vaihtoehtoisesti ....
Kova Nokia-julkistus on pian täällä – Tilaisuus 16. elokuuta Kova Nokia-julkistus on pian täällä – Tilaisuus 16. elokuuta (27.7.2017 12:36)
HMD Global on kutsunut lehdistöä elokuun 16. päivänä järjestettävään tilaisuuteen. Kutsukirjeessä todetaan suoraan, että lehdistötilaisuudessa aiotaan esitellä Nokia-puhelimien seuraava "merkkipaalu". ....

Uutisarkisto