*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Suddenlink katkaisee yhteydet kolmen DMCA-viestin jälkeen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 25.9.2010 15:56 Kommentteja (9)

Suddenlink katkaisee yhteydet kolmen DMCA-viestin jälkeen Internet-operaattoreiden ihmeelliset sopimuspykälät ovat jälleen saaneet mediahuomiota, kun TorrentFreak-sivusto sai vihiä Suddenlink-operaattorin DMCA-käytännöistä.
Yhdysvalloissa tekijänoikeuksien haltijat voivat lähettää esim. internet-operaattoreille DMCA-lain mukaisia huomautuksia, jos operaattorin asiakkaat jakelevat luvatta tekijänoikeudella suojattua sisältöä. Operaattorit voivat sitten ohjata nämä huomautukset asiakkailleen ja pestä kätensä, mutta Suddenlink-operaattori on ottanut toisenlaisen lähestymistavan, jossa se sulkee asiakkaan yhteydet puoleksi vuodeksi, jos tämä saa kolme DMCA-huomautusta.

Koska Suddenlink ei tarkista DMCA-huomautusten aitoutta, voi yhteyden katkaista pelkillä perättömillä väitteillä, joten asiakkaan oikeusturva ei ole paras mahdollinen. Yrityksen edustajan mukaan tämä yhteyden katkaisu on DMCA-lain mukaista, vaikka todellisuudessa DMCA-laki ei vaadi yhteyden katkaisua missään tilanteessa.

Mystisesti Suddenlinkin ja asiakkaan välinen sopimuspaperi ei mainitse tästä kolmen DMCA-huomautuksen rajasta mitään, joten yritys on saanut asiakkailtaan useita hämmästyneitä yhteydenottoja, kun heidän internet-yhteytensä ovat yllättäen lakanneet toimimasta. Yrityksen mukaan se toimii kuitenkin lainsäädäntöä noudattaen, joten Suddenlink jatkanee toimintaansa samalla tavoin myös jatkossa.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

125.9.2010 16:26
Zarok
Inactive

Tappavat itsensä hitasti, mutta varmasti.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2010 @ 16:27

225.9.2010 17:56

Odotettavissa (nyt kun tämä uutinen leviää netissä) runsaasti tekaistuja DMCA-ilmoituksia ko. ISP:lle.

325.9.2010 21:55

Internet-operaattori on palveluntarjoaja, eikä sen tehtävänä ole nuhdella asiakkaitaan. Mihin puolijumaluuteen ne kuvittelevat nousevansa, kun heille antaa vapauden eristää ihminen internetistä?

Jos tekijänoikeusrikos on rikos, ei pitäisi olla kovin epäselvää, kenen asia on huolehtia rangaistuksesta.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2010 @ 21:56

426.9.2010 14:29

Lainaus:
Suddenlink-operaattori on ottanut toisenlaisen lähestymistavan, jossa se sulkee asiakkaan yhteydet puoleksi vuodeksi, jos tämä saa kolme DMCA-huomautusta.

Suddenlinkin ja asiakkaan välinen sopimuspaperi ei mainitse tästä kolmen DMCA-huomautuksen rajasta mitään

Sinällään hassu rangaistus, koska kyllähän USA:n kokoisessa maassa luulusi riittävän operaattoreita joilta hommata uusi liittymä. Vai joutuuko uhri maksamaan liittymämaksun tuon ½vuoden rangaistus ajaltakin?

526.9.2010 16:58

Hmm.. toivottavasti ihmisillä ei ole 24kk soppareita. Uutta liittymää vaan kehiin!

627.9.2010 0:52

Koska saadaan tehtyä generaattori jolla voidaan luoda tekaistuja DMCA-ilmoituksia liukuhihnalta? Olisi kiva sulkea kaikki Suddenlinkin asiakkaiden nettisurffailut.

727.9.2010 15:12
ju_us0
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Koska saadaan tehtyä generaattori jolla voidaan luoda tekaistuja DMCA-ilmoituksia liukuhihnalta? Olisi kiva sulkea kaikki Suddenlinkin asiakkaiden nettisurffailut.
Mikäs siinä olis kivaa?

828.9.2010 10:54

Lainaus:
Odotettavissa (nyt kun tämä uutinen leviää netissä) runsaasti tekaistuja DMCA-ilmoituksia ko. ISP:lle.
Lainaus:
Koska saadaan tehtyä generaattori jolla voidaan luoda tekaistuja DMCA-ilmoituksia liukuhihnalta? Olisi kiva sulkea kaikki Suddenlinkin asiakkaiden nettisurffailut.
Miksi kukaan haluaisi pistää tekaistuja ilmoituksia?

las ballenas son el camino

928.9.2010 11:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Miksi kukaan haluaisi pistää tekaistuja ilmoituksia?
Ihan vain sen takia että kyseinen operaattori ei voisi jatkaa kyseistä toimintamalliaan kun siitä ei edes sopimuksessa mainintaa ole.



Vapaat ihmiset kahlitaan, henkisesti kahlituille uskotellaan että he ovat vapaita ja kahlituille sanotaan että joku päivä pääset vielä vapauteen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Katsaus Sony-hakkerointiin: Tietovuotoja, uhkailua ja vastatoimia Katsaus Sony-hakkerointiin: Tietovuotoja, uhkailua ja vastatoimia (20.12.2014 19:11)
Sony on ollut otsikoissa viime aikoina pääasiassa joko vuodetuista elokuvista tai jostain varastettuun dataan liittyvästä. Tämä johtuu tietysti marraskuun lopussa tapahtuneesta tietomurrosta, ....
7 kommenttia
Ei enää Lumia-puhelimiin: Microsoft poisti Snapchat-ohjelmat Ei enää Lumia-puhelimiin: Microsoft poisti Snapchat-ohjelmat (20.12.2014 16:32)
Omistatko Lumia-puhelimen ja ajattelit näin joulun alla ryhtyä Snapchat-käyttäjäksi? Ei onnistu, sillä Microsoft on putsannut Snapchat-ohjelmat sovelluskaupastaansa. Microsoft ei ole toiminut ....
1 kommentti
Vuoden älypuhelin -äänestyksemme päättyy tänään, vielä ehdit osallistua! Vuoden älypuhelin -äänestyksemme päättyy tänään, vielä ehdit osallistua! (20.12.2014 16:27)
Leikkimielinen, mutta silti pientä jännitystä sisältävä Vuoden älypuhelin -äänestyksemme päättyy ensi yönä, Suomen aikaa klo 0200. Eli vielä on aikaa osallistua ja antaa ääni puhelimelle, joka ....
18 kommenttia
Jäikö kukaan kaipaamaan? Samsung luopuu ainakin yhdestä bloatwarestaan Jäikö kukaan kaipaamaan? Samsung luopuu ainakin yhdestä "bloatwarestaan" (20.12.2014 16:00)
Samsung on tullut surullisen kuuluisaksi pakkomielteestään tunkea valtavat määrät omia sovelluksiaan kaikkiin myymiinsä mobiililaitteisiin, vaikka monesti korealaisjätin sovellukset ovat joko ....
6 kommenttia
Kamerateknologian mullistaja sai lisärahoitusta – Nokian sijoitusyhtiö mukana Kamerateknologian mullistaja sai lisärahoitusta – Nokian sijoitusyhtiö mukana (20.12.2014 15:55)
Uudenlaista valoherkkää QuantumFilm-kalvoa kameroiden kennoihin kehittävä InVisage on hankkinut sijoittajilta 32,5 miljoonan dollarin edestä uutta rahaa. Ennen viimeisintä rahoituskierrosta ....

Uutisarkisto