*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Elokuvapalvelu Voddler rantautuu Suomeen

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 7.9.2010 09:09 Kommentteja (21)

Elokuvapalvelu Voddler rantautuu Suomeen Ruotsalainen elokuvien suoratoistopalvelu Voddler tulee Suomeen. Kyseessä on palvelu, jonka avulla elokuvia voi katsella verkosta ilmaiseksi (suurinta osaa sisällöstä). Sen sanotaan useissa yhteyksissä olevan "elokuvien Spotify". Mainosrahoitteinen palvelu tulee Suomeen Elisan ja Saunalahden asiakkaiden saamien kutsujen kautta. Muut suomalaiset pääsevät palveluun käsiksi vanhojen käyttäjien lähettämien kutsujen avulla. Suomalaiset ovat päässeet tutustumaan palveluun jo aiemmin kepulikonstein.
- Markkinoilla ei ole vain kysyntää Voddlerin kaltaiselle palvelulle, vaan sellaista suorastaan vaaditaan, Elisan palveluliiketoimintajohtaja Mikael Rönnblad kertoo Iltalehdelle.

Voddler sisältää yhteensä 2500 elokuvaa ja televisio-ohjelmaa. Pieniosa sisällöstä on suomenkielistä. Vaikka Voddleria mainostetaankin ilmaisena palveluna, niin 20 prosenttia sisällöstä on maksullista. Uusinta sisältöä voi palvelun kautta vuokrata itselleen vuorokauden ajaksi (hinta 2,7 tai 3,7 euroa). Voddler on jo aiemmin laajentunut Tanskaan ja Norjaan. Sillä on yhteensä 720 000 rekisteröitynyttä käyttäjää.

Voddlerilla on sopimukset isoimpien elokuvastudioiden, kuten Walt Disneyn, Dreamworksin, NBC Universalin, Paramountin, Warner Bros.:in, Touchstone Picturesin, Metro Goldwyn Mayerin, New Line Home Entertainmentin, Columbia Picturesin, HBO Home Videon, Miramaxin, Buena Vistan ja Sony Picturesin kanssa.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

17.9.2010 9:34

Kepulikonstein?

Ihan betaohjelman kautta jakelivat tunnuksia keväällä.

Ongelmana tuossa on vielä pieni sisältömäärä, 2500 elokuvaa ja sarjaa ei vielä montaa tuntia laatusisältöä kata. Määrä varmaan kasvaa ajan myötä ja palvelu voi kehittyä hyväksikin.

27.9.2010 9:34

Ei tuohon mitään kepulikonsteja ole tarvittu. Kutsun avulla on voinut käyttää jo useita kuukausia. Kutsunkin sai Voddlerin viralliselta sivulta pyytämällä.

37.9.2010 9:48

Tos voddlerissa pitäs olla mahdollisuus käyttää sitä PS3 / Mediatankkien kautta niin toi vois breikata hyvin. Itseäni häiritsee viritellä tota läppäriä tohon kotiteatteriin kiinnni pelkästään siksi että voin katsoa leffan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.9.2010 @ 09:50

47.9.2010 9:55

Tuliko toi nyt jotenkin Elisalle ja Saunalahdelle tarjontaan?

Edit:

Mitään uutta siis tule.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.9.2010 @ 09:56

_

Apua saa pyytämättäkin =)

57.9.2010 11:03

Lainaus:
Suomalaiset ovat päässeet tutustumaan palveluun jo aiemmin kepulikonstein.

Voddleria on pystynyt käyttämään Suomessa koko sen olemassaolon ajan. Kutsuja palveluun sai ainakin aikoinaan suoraan voddlerin sivuilta. Kutsuilla pystyi rekistöröitymään ja käyttämään palvelua suomesta käsin ilman mitään 'kepulikonsteja'.

las ballenas son el camino

67.9.2010 13:37

Minä kokeilin Voddleria, mutta pitäisi olla paljonnopeampi yhteys kuin tämä onneton yksimegainen.

77.9.2010 14:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Grina:
Ei tuohon mitään kepulikonsteja ole tarvittu. Kutsun avulla on voinut käyttää jo useita kuukausia. Kutsunkin sai Voddlerin viralliselta sivulta pyytämällä.
En muista client-päivityksen tarkkaa numeroa, mutta talvella suomalaiset blokattiin pois palvelusta. Minulla ei ainakaan toiminut ja silloin pikaisen googletuksen perusteella muillakin oli tämä ongelma.

87.9.2010 15:01

Mitä kepulikonsteja muka tarvitsi? Itse rekisteröidyin ilman kutsuja tai proxyja n. kuukausi sitten.

97.9.2010 15:48

Hyvä on ohjelma. Elokuvat latautuu nopeasti ja kyllä moniin leffoihin löytyy jo suomenkieliset tekstit. Tosiaan, heti seuraavana päivänä sain kutsun, kun pyysin Voddlerin omalta sivulta. Ja kyllä, joskus helmikuussakohan Suomi blokattiin, mutta eipä tuota blokkiakaan kestänyt kun n. 2-3 viikkoa. Joskus tarjoavat noita vuokraleffojakin ilmaiseksi, kuten nyt syksyllä oli Back to School -kampanja, jossa jokaiselle annettiin yksi ilmainen voucher, jolla sitten pystyi lunastamaan vuokraleffan. Tosin kaikkiin vuokraleffoihin tuo ei toiminut. Mutta hyvältä tuo on vaikuttanut. Ja leffoja on tullut katottua laidasta laitaan tämän ansiosta :)

107.9.2010 16:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:
Mitä kepulikonsteja muka tarvitsi? Itse rekisteröidyin ilman kutsuja tai proxyja n. kuukausi sitten.
Okei, eli Voddler on toiminut ilmeisesti jo neljä kuukautta suomalaisilla. Tietoni eivät olleet siis ajantasaisia sillä puhuin puoli vuotta vanhaa asiaa :)


http://getsatisfaction.com/voddler/topic...other_countries

117.9.2010 16:25

Siis miten tuon kutsun saa. Tuleeko se sähköpostiin ja sitäkautta sitten saa luvan rekisteröityä vai hä?






- Dont you ever get tired singing the same song?
- Dont you ever get tired telling jokes about your dick?
@ Funny People

127.9.2010 16:35
Zarok
Inactive

Jos saa kutsun, niin se ilmoitetaan sähköpostilla.

Voddler on loistava, mutta vielä on suhteelisen pieni tarjonta, mutta onhan kyseessä aika uusi sivusto.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.9.2010 @ 16:35

137.9.2010 17:38

Joo onhan tuota jo tullut käytettyä, mutta ei siellä valitettavasti ole montaa elokuvaa/sarjaa joka kiinnostaisi. Ehkä tulevaisuudessa.


147.9.2010 17:50

Hankin kutsun jo kolmisen kuukautta sitten. Hyvin on toiminut, mutta ongelmana se että tuntuu vaativan laadukkaaseen toistoon kohtuullisesti tehoja. Nykyinen olohuone-PC:ni Asrock ION330 ei oikein riitä pyörittämään. Sikäli outoa, että muuta HD kuvaa tuo masiina purkaa ihan ok. Oletettavasti Voddlerin käyttämä Adobe Air ei osaa hyödyntää kunnolla rautakiihdytystä tässä kokoonpanossa.

157.9.2010 22:04

vissiin uusimman adobe air version kaa on jotain ongelmia tai jotain semmosta tais lukee voddlerin sivuilla eli jos oot menny päivittämään ni kokeiles vanhemmalla versiolla :)


168.9.2010 8:33

Montakohan kertää tää vielä rantautuu suomeen uudestaan? Tuskin toimii oikeesti vieläkään. Sillon aikanaan palvelussa jopa pystyi muutaman leffan kattomaan. Systeemin uudistumisen jälkeenhän oli tuo tauko jossa evättiin suomesta katselu, ja sen jälkeen ei ole itsellä ainakaan toiminut. Korkeintaan kaistaa varastanut tuo clientti ohjelma.

178.9.2010 11:17
duodanoin.....
Vahvistamaton

Toimiikos nyt aiemmin hankitut tunnukset vielä ja kuinka kauan(siis jos ei ole elisan asiakas)? Meinaan vaan, kun tarkoitus oli käyttää operaattorin tarjousta hyväksi ja ottaa nopeampi netti 2v sopimuksella. Mutta jos se tarkoittaa hyvästejä Voddlerille, niin ei hyvä.

Toisaalta onko kilpailuviranomaisten mielestäkään Elisalla oikeus tappaa tuotetta muiden operaattoreiden asiakkailta, jos kerran ei itse suostu tarjoamaan yhteyksiäkään kuin valikoidulle osalle suomea? (Tai tuskin tämä kiinnostaa viranomaiisia vai?)

188.9.2010 11:58

Mietihän nyt vähän, ja ehkä vielä vähän enemmän sen jälkeen.

Voddleriin pääsee mukaan kutsulla, joko sivujen tai kaverin kautta. Elisalla on nyt vain mahdollisuus tarjota näitä kutsuja asiakkailleen, niin hankalaa kuin niiden saaminen onkin ollut. Mitä Voddler hyötyisi siitä, että vain osa suomalaisista netin käyttäjistä käyttäisi palvelua?

198.9.2010 13:12
duodanoin......
Vahvistamaton

Tokihan asiaa tuli tuolta kantilta mietittyä, ei täällä Venäjän rajallakaan ihan palikoita olla vakka melkein ehkä. :P No joo, miksi siis kysyin tyhmän kysymykseni? Tässä kun ei ole aikaa nyt lukea noita uutisia täysin vielä tähän aikaan päivästä, niin eri lähteistä kun näkee otsikoita "Elisalla yksinoikeus" jne. niin pistää miettimään, etenkin kun elisa ilmeisesti oli suurin yksittäinen sijhittaja...

Eli mitä Voddler hyötyisi? Ei mitään, paitsi elisan maksamat rahat. Potentiaalinen hyötyjä voisikin olla elisa. Alueilla joilla sen liittymiä tarjolla, moni voisikin valita tästä syystä sen. Mutta ok, tämä on kaukaa haettua ja palaan alkuperäiseen ajatukseeni ja komppaan sinua, eli kaikki tuon saavat, kunhan saavat kutsun.

208.9.2010 13:52

Heh, en sentään palikkana pitänyt :) Eri lähteiden epämääräinen uutisointi saattaa tietysti antaa virheellisen käsityksen tilanteesta ja päässä alkaa salaliittoteoriat jylläämään - karkeasti sanottuna. Toki itsekin mietin, mikä on Elisan lopullinen tarkoitus tämän yhteistyön myötä, koska kutsuja on helppo ollut saada ja on edelleen.

219.9.2010 19:45

Vielä kun elisa liittäisi tuon elisa viihde pakettiin niin hommahan olisi suorastaan loistava.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....
Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti

Uutisarkisto