*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Facebook nurin PÄIVITETTY

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 31.8.2010 15:29 Kommentteja (14)

Facebook nurin PÄIVITETTY Monille lähes pakolliseksi ajanvietteeksi muodostunut Facebook-sivusto ei valitettavasti pysy aina toiminnassa käyttäjien odotusten mukaisesti, ja myös tänään Facebook on toiminut hieman epävarmasti.
Downrightnow-sivuston mukaan Facebook on ollut saavuttamattomissa jo tunnin verran, joten kyseessä ei ole mikään lyhyt huoltokatko satoja miljoonia kuukausittaisia käyttäjiä keräävälle sivustolle.

Tavallisten kuluttajien lisäksi Facebook on erittäin suosittu monissa yrityksissä, jotka luonnollisesti kärsivät Facebookin toimintaan liittyvistä ongelmista.

Facebook ei ole toistaiseksi kertonut syytä ongelmiin, mutta toivottavasti lisätietoja saadaan lähiminuuttien aikana. Facebook on kertonut sivustolla olevan ongelmia, jotka haittaavat joidenkin käyttäjien Facebook-toimia. Mitään tarkempia tietoja ongelmien laadusta tai laajuudesta ei ole paljastettu, mutta Facebookin ylläpito etsii parhaillaan ongelmiin ratkaisua.

Facebookin kaatuminen aiheuttaa myös laajempaa ongelmaa verkkopalveluissa, sillä lähes kaikki verkon uutispalvelut (myös AfterDawn) käyttävät Facebookin "Tykkää"-painiketta, "faniboksia", jne sivuillaan. Facebookin kaaduttua nuo elementit eivät lataudu ja saattavat aiheuttaa sen, että em. elementtejä käyttävät sivutkin latautuvat hitaammin.

PÄIVITYS:
Facebook tuntuu jälleen toimivan Suomessa normaalisti. Ylläpitäjien mukaan sivuston palvelimille on tehty tänään päivityksiä, jonka takia palvelussa on esiintynyt käyttökatkoja.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

131.8.2010 15:35

JES!!!

Ikävä kyllä tuo näyttäs välillä pelittävän.

231.8.2010 15:36

:(

331.8.2010 16:09

Missä tämän uutisen Like painike? Diaspora julkaistaan opensourcena 15.9.2010 ehkä sitten naamakirja häviää maailman kartalta, ei ehkä heti mutta jonkin ajan kuluttua.

431.8.2010 16:41

@syrtek66

Sitä odotellessa.

531.8.2010 17:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Missä tämän uutisen Like painike? Diaspora julkaistaan opensourcena 15.9.2010 ehkä sitten naamakirja häviää maailman kartalta, ei ehkä heti mutta jonkin ajan kuluttua.

eiköhän toikin jää niiden muutaman nörtin leluks niinkun about kaikki muukin opensource viritelmät tähän mennessä

631.8.2010 17:35

Sääliksi käy niitä joille naamakirja on elämänsuola. HAHAHAHA

731.8.2010 17:54

Just selasin Facebookia ja sitten kun luin tämän uutisen, niin lakkasi Facebook toimimasta. :D

831.8.2010 18:08

Noi voi harmi..... >__<

931.8.2010 18:19

Hyvin toimii. Itseasiassa jopa nopeammin kuin aikaisemmin tänään.

1031.8.2010 18:56

Ei kyllä toimi vieläkään!!!

1131.8.2010 19:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Missä tämän uutisen Like painike? Diaspora julkaistaan opensourcena 15.9.2010 ehkä sitten naamakirja häviää maailman kartalta, ei ehkä heti mutta jonkin ajan kuluttua.
Itsekin odotan Diasporaa mutta jotenkin on sellainen olo että se ei tule menestymään. Ainakaan silloin jos se on täysin vastaava kuin Facebook. Itse voisin käyttää palvelua näin alasta kiinnostuneena mutta jos ajatellaan esim. kavereitani, jotka eivät alasta tiedä, eivätkä ole kiinnostuneet uusimmista jutuista niin en usko että he kovin helpolla Diasporaan Facebookista vaihtavat. Ellei Diasporassa ole sitten jokin todella mullistava feature...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.8.2010 @ 19:49

1231.8.2010 20:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mizukka:
Itsekin odotan Diasporaa mutta jotenkin on sellainen olo että se ei tule menestymään. Ainakaan silloin jos se on täysin vastaava kuin Facebook. Itse voisin käyttää palvelua näin alasta kiinnostuneena mutta jos ajatellaan esim. kavereitani, jotka eivät alasta tiedä, eivätkä ole kiinnostuneet uusimmista jutuista niin en usko että he kovin helpolla Diasporaan Facebookista vaihtavat. Ellei Diasporassa ole sitten jokin todella mullistava feature...
Mikä tuosta Spurdo Sporasta sitten tekee ylipäätään paremman? Oletuksena väännetty foliohatut mahdollisimman tiukalle?

Ja jos ei Facebook ole kaksinen nimi palvelulle, niin voi jeesus tätä sanahirviötä...

1331.8.2010 22:16

Syynä taitaa olla juuri tuo suosittele nappi joka on näemmä aiheuttanut domino efektin. Ajatteleeko kukaan näitä palveluita miksi ne on ilmaisia? kun sinä painat tykkään nappia niin sinun painalluksesta menee tieto samalla Facebookin profilointi taulukkoon. Massoista ja henkilöistä tehdään profiileita joita sitten myydään eniten tarjoaville.

Diaspora tule hajauttamaan sosiaalisen median palasiin joita ei voi hallita keskitetysti mitenkään. Kaikenlaiset organisaatiot voi halutessaan luoda oman Naamakirjan haluamillaan säännöillään, todennäköisesti kuitenkin näin ei kuitenkaan tule tapahtumaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.8.2010 @ 22:50

141.9.2010 10:24

Jos sivustosi latautuminen on tuskaista facebookin tökkimisen takia, kannattaisi ehkä tehdä se sivusto kunnolla?

Diaspora on tosi kiva. Taloudelliset realiteetit lyövät kuitenkin vastapalloon aika nopeasti, jos käyttäjiä ei profiloida ja mainosten valikointi käyttäjille jää satunnaiseksi.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto