*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

BitTorrent 7 julkaistu

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 14.8.2010 12:47 Kommentteja (21)

BitTorrent 7 julkaistu Torrent-lataajien suosiossa oleva BitTorrent Inc. on jälleen muistanut asiakkaitaan uudella tuotejulkaisulla, kun BitTorrent-ohjelmasta julkaistiin uusi 7-versio.
Yrityksen blogitekstin perusteella 7-versio tarjoaa uusina ominaisuuksina mm. μTP-tukea, UDP-trakkereiden tukea, tiedonsiirtorajoja sekä lataajien etsintään käytettävää UDP NAT-traversal -toimintoa, joka helpottaa palomuurin taakse jääneiden torrent-lataajien löytämistä.

Osittainen μTP-tuki löytyi jo ohjelman 6-versiosta, mutta uudessa versiossa μTP-ominaisuudet ovat vihdoin samalla tasolla kuin suositussa µTorrent-ohjelmassa. Viime vuonna esitelty µTP-protokolla (micro-Transport Protocol) osaa ottaa huomioon verkon muun liikenteen ja sopeutua siihen, joten uuden protokollan pitäisi parantaa sekä torrent-liikenteen että muun internet-liikenteen toimivuutta.

Monien toivomat tiedonsiirtorajat mahdollistavat puolestaan torrent-liikenteen rajoittamisen esim. tiettyyn päivittäiseen määrään, jolloin oman internet-operaattorin mahdolliset tiedonsiirtorajat eivät ylity vahingossa.

BitTorrentin 7-versio on saatavilla Windows-käyttöjärjestelmille.


Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

114.8.2010 15:45

Käyttääkö tätä oikeasti kukaan?

214.8.2010 16:29
jkstone
Inactive

Minä.

314.8.2010 22:00

Minä en ainakaan käyttäisi, kun tuossa on tuo keltainen varoituskolmio, joka varoittaa, että teet jotain väärin tai tietokone on vaarassa. En muista ihan tarkkaan kumpi noista :S

414.8.2010 22:13
jkstone
Inactive

Niin tai ei vain ole yhteyttä...

515.8.2010 1:33

Aika pitkälti samannäköinen ja oloinen kuin µtorrent..

615.8.2010 7:17

ihmekö tuo että muistuttaa utorrenttia kun molemmat on nykyisin saman firman tekeleitä.

715.8.2010 12:05

Miksi pitää julkaista kaksi ohjelmaa jotka ovat lähes tulkoon samallaiset toiminnaltaan ja käyttöliittymältä?

815.8.2010 12:23
jkstone
Inactive
915.8.2010 12:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Miksi pitää julkaista Windows Vista ja 7?

ehkä paskin vertaus ikinä

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1015.8.2010 12:52
jkstone
Inactive

Samanlainen käyttöliittymä ja samat toiminnat, ei pidä ottaa niin itteensä.
Ihan sama toikin asia oikeesti on.


1115.8.2010 12:57

no windows 7 on selkeä päivitys vistasta, mutta utorrent ja bittorrent on vain kaks eri ohjelmaa samalta firmalta jotka on ihan samanlaisia


HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1215.8.2010 12:59
jkstone
Inactive

Lainaus:
jotka on ihan samanlaisia

Just joo, ja toiko ei ole mikään päivitys, kun uusi versio tuli?

1315.8.2010 13:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Lainaus:
jotka on ihan samanlaisia

Just joo, ja toiko ei ole mikään päivitys, kun uusi versio tuli?
siis mihin tää nyt liitty

1415.8.2010 14:10
jkstone
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Lainaus:
jotka on ihan samanlaisia

Just joo, ja toiko ei ole mikään päivitys, kun uusi versio tuli?
siis mihin tää nyt liitty
Sanot: Windows uusi versio = päivitys
Bittorrent uusi versio = ei päivitys?

1515.8.2010 14:29

ehän sano. Vaan windows vista -> windows 7 = päivitys
Bittorrent -> utorrent = ihan eri ohjelmat mutta täysin samanlaiset samalta firmalta, ja kysymys oli että miksi näin


HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1615.8.2010 14:37
jkstone
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
ehän sano. Vaan windows vista -> windows 7 = päivitys
Bittorrent -> utorrent = ihan eri ohjelmat mutta täysin samanlaiset samalta firmalta, ja kysymys oli että miksi näin
No onko tästä kenties aiheutunut harmia?
Vai pelkäätkö ettei µtorrenttiasi ole päivitetty tarpeaksi nopeasti?

:D

1715.8.2010 14:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
ehän sano. Vaan windows vista -> windows 7 = päivitys
Bittorrent -> utorrent = ihan eri ohjelmat mutta täysin samanlaiset samalta firmalta, ja kysymys oli että miksi näin
No onko tästä kenties aiheutunut harmia?
Vai pelkäätkö ettei µtorrenttiasi ole päivitetty tarpeaksi nopeasti?

:D
ei ollut mun alkuperäinen kysymys, halusin vaan tuoda ilmi että sun vertaus oli aivan pystyyn kuollut

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1815.8.2010 14:58
jkstone
Inactive

Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että Vistan ja seiskan käyttöliittämä ja toimintamahdollisuudet ovat melkein samat.


1916.8.2010 5:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että Vistan ja seiskan käyttöliittämä ja toimintamahdollisuudet ovat melkein samat.
Microsofthan on teki 7:skan korvaamaan vistan ja lopettaa vistan kunhan saavat sen käyttäjät siirtymään 7:skaan.

Utorrentin taas alun perin teki ihan eri yritys bittorentin kilpailijaksi jonka myöhemmin BitTorrent Inc. osti. BitTorrent Incillä ei ole tietääkseni mitään suunnitelmia syrjäyttää bittorrenttia utorrentilla vaan pitää ne kilpailevina tuotteina.

2019.8.2010 21:27

Mutta eikös pojat ole pääasia, että molemmat kehittyvät?
Uusia versioita vaan Torrenteista sekä Windowsseista niin olemme tyytyväisiä, hyväähän tuossa oli nuo rajoitukset joita esim. Ruotsissa on :-)

2119.8.2010 22:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dracula:
Mutta eikös pojat ole pääasia, että molemmat kehittyvät?
Uusia versioita vaan Torrenteista sekä Windowsseista niin olemme tyytyväisiä, hyväähän tuossa oli nuo rajoitukset joita esim. Ruotsissa on :-)
Mikä ruotsalainen operaattori rajoittaa dataliikenteen määrää? Jos nyt siis puhutaan ihan internet-yhteyksistä, ei mistään mobiilijutuista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti Kevään hittielokuva uhattiin vuotaa nettiin – Kiristäjälle kävi köpelösti (24.3.2017 18:51)
Apple ei ole ainoa bitcoin-kiristyksen kohteeksi joutunut suuryritys, sillä myös 20th Century Foxilta ja Dreamworksilta on yritetty lypsää rahaa virtuaalivaluutan muodossa. Elokuvajättien ....
1 kommentti
Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille Operaattori saa jatkossa myydä käyttäjien selailuhistorian mainostajille (24.3.2017 13:06)
Republikaanienemmistöinen senaatti on ehdottanut muutosta lainsäädäntöön, joka sallisi operaattorien myydä käyttäjistään keräämää selailuhistoriaa ja muuta dataa suoraan mainostajille.
5 kommenttia
Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille Microsoft tarjoaa patenttejaan älyautojen valmistajille (24.3.2017 10:32)
Teknologiapatenttien ja -lisenssisopimusten tärkeys on tullut näkyvästi esille tietokoneiden ja mobiililaitteiden yleistymisen myötä, kun oikeussaleissa on väännetty kättä graafisista käyttöliittymistä ....
2 kommenttia
Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä Vain puolet Android-laitteista sai tietoturvapäivityksiä (24.3.2017 09:17)
Androidin tietoturvatiimiin uuden blogikirjoituksen mukaan sen tavoitteena on huolehtia kaikkien käyttäjien tietoturvasta, mutta lukujen valossa tässä onnistuttiin viime vuonna vain osittain. ....
1 kommentti
Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja Hakkerit uhkaavat tyhjentää iPhonesi – Vaativat Applelta bitcoineja (24.3.2017 08:36)
Turkish Crime Family -niminen hakkeriryhmä on vaatinut Applea maksamaan sille 75 000 dollarin arvosta bitconeja huhtikuun 7. päivään mennessä, muutoin ryhmä aikoo tyhjentää miljoonien Applen ....

Uutisarkisto