*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sony Ericsson esittelee Androidilla varustetun PSP-puhelimen?

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.8.2010 15:10 Kommentteja (13)

Sony Ericsson esittelee Androidilla varustetun PSP-puhelimen? Puhelinmaailmassa on huhuttu jo vuosien ajan Sony Ericssonin pelikonsolin ja puhelimen yhdistävästä laitteesta, mutta mitään konkreettisia tuotejulkaisuja tältä osin ei ole nähty. Nyt huhut tällaisen laitteen osalta ovat jälleen nousseet esille, kun Engadget-sivusto julkaisi juorukellolta saatuja tietoja kyseisestä laitteesta.
Engadgetin saamien tietojen mukaan puhelimen ulkomuoto muistuttaisi Samsung Captivate -puhelimen ja PSP Go -pelikonsolin yhdistelmää (laitteen väriteema on musta ja metallinen), jossa olisi esiin liukuva peliohjain ja erilliset etusorminäppäimet pelaamista varten. Kosketusnäytön koko on 3,7-4,1 tuumaa, kamerassa megapikseleitä viiden verran ja laskentatehosta vastaisi gigahertsin kellotaajuudella toimiva Snapdragon. Näytönohjaimen ominaisuuksista ei valitettavasti ole Engadgetin tiedoissa mainintaa.

Puhelin tulee tiettävästi osaksi Xperia-sarjaa ja SE:n superhitaasta kehitystahdista poiketen laite rakentuisi tulevan Android 3.0 -ohjelmistoalustan päälle, vaikka SE myy tällä hetkellä vain Android 1.6 -laitteita. Pelit laitteeseen ostetaan ja ladataan Android Marketin kautta, jonne tulee uusi erillinen peliosio laitetta varten. SE:n lisäksi asiaa olisi luonnollisesti tukemassa Google, joka on ostanut viime aikoina useita pelifirmoja.

PSP:n nykyiset pelit eivät luonnollisesti toimi laitteella, mutta tiettävästi Sony on julkaisemassa mm. God of War-, Call of Duty: Modern Warfare- ja LittleBigPlanet-pelit uudelle laitteelle. Pelintekijät saisivat myös käyttöönsä kännykän toimintoja, joten esim. kameralla tai kiihtyvyyssensorilla ohjattavat pelit olisivat mahdollisia.

Syväkurkun mukaan kyseinen tuote voidaan esitellä jo lokakuun aikana, mutta aiempien PSP-puhelinhuhujen todella heikon osumisprosentin takia laitetta ei kannata vielä lisätä joulupukille menevään toivelistaan.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

112.8.2010 17:07
jkstone
Inactive

...nimiä on molenlaisia.
Olipas toooooooooooooooooooooooooooooooooosi hauskaa.

212.8.2010 17:45
Dollarinen
Vahvistamaton

Mahtavaa! Todellinen myyntivaltti Sony Ericssonille! Kenties vaikka tulisi PSP:n kaltainen myyntitykki!

312.8.2010 22:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dollarinen:
Mahtavaa! Todellinen myyntivaltti Sony Ericssonille! Kenties vaikka tulisi PSP:n kaltainen myyntitykki!
Yrittääkö tää ny olla sarkasmia? Jos yrittää, niin pitäisit vahvistamaton mölyt mahassas. Harva kato pitää tollasia tyhmiä juttuja hauskana :)

413.8.2010 0:32
Dollarinen
Vahvistamaton

@3
Väärään menit. Se oli aivan vilpitön, rehellinen kommentti. Voisit itsekin pitää mölysi mahassa, et tuonut kommentissasi tähän yhtään mitään lisäarvoa.

513.8.2010 9:06
jkstone
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dollarinen:
@3
Väärään menit. Se oli aivan vilpitön, rehellinen kommentti. Voisit itsekin pitää mölysi mahassa, et tuonut kommentissasi tähän yhtään mitään lisäarvoa.
Taas nähään miten nää tuntemattomat täällä vaan huutelee

613.8.2010 12:58

Lainaus:
Syväkurkun mukaan kyseinen tuote voidaan esitellä jo lokakuun aikana, mutta aiempien PSP-puhelinhuhujen todella heikon osumisprosentin takia laitetta ei kannata vielä lisätä joulupukille menevään toivelistaan.
Vai oikein "syväkurkun mukaan"... :D

713.8.2010 14:31
Dollarinen
Vahvistamaton

@6
Samaa voisi sanoa sinusta. En ole puolen vuoden aikana nähnyt sinulta tällä palstalla kommentin kommenttia. Ehkä yksi tai kaksi, mutta siihen ne ovat jääneet.

813.8.2010 14:46
jkstone
Inactive

ite luit ja toivottovasti ymmärsit


Et.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.8.2010 @ 15:20

913.8.2010 15:15
Dollarinen
Vahvistamaton

@9
Onpas taas todella asiallista sinulta huutaa toiselle kanssakommentoijalle. Mtä asiallista sisältöä on parissa viime viesteissäsi, joiden sisältö on ollut "niinpä niin." ja "Taas nähään miten nää tuntemattomat täällä vaan huutelee"?

1013.8.2010 15:18
Dollarinen
Vahvistamaton

@9
Puhumattakaan tuosta tarpeettomasta, lähestulkoon "mainosbanneristasi", joka on aivan turha rasite silmille täällä kommenttien joukossa.

1113.8.2010 15:19
jkstone
Inactive

Ite jätän tän tähän, sulle on ihan turha sanoa mitään.
Ei ole muuten ensimmäinen kerta kun täällä vittuilet.
Ite oon ainakin oppinu sen, että välillä kannattaa pitää turpansa kiinni.


1213.8.2010 18:52

Nyt oli kyllä ehkä turhin väittely ikinä.

(Ja kyllä, tämäkin viesti oli turha mutta kunhan totesin.)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.8.2010 @ 18:54

1315.8.2010 22:06
Partti Pesonen
Vahvistamaton

Mikä sua Dollarinen oikeen riivaa?? Minkä ihmeen takia oot täällä kaikkien kanssa poikkiteloin etkä tajua lopettaa, vaan jatkat ja jatkat tuota lapsellista vänkäämistä kunnes toinen lopettaa? Luuletko sä jotenkin voittavasi tai olevasi parempi jos toinen lopettaa ennen sua? Ja kuten täällä havaittu, niin sitten jos joku pahemmin sulle sanoo takaisin, niin heti oot uhkailemassa jollain kunnianloukkaus-syytteillä. Tosi miehekästä hei! jkstone puhuu ihan täyttä asiaa viestissä nro. 12.. Kannattaisi sunkin ammentaa tuosta viestistä! Täällä tuskin on yhtäkään käyttäjää, joita sun mielipiteet ylipäätään kiinnostaa, niin maksaako vaivaa edes kirjoitella. Jotkut nyt vaan lähtee mukaan tohon sun lapselliseen kinasteluun, ja se sulla lienee tavoitekkin..

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Spotify kokeilee uutta ulkoasua mobiilissa Spotify kokeilee uutta ulkoasua mobiilissa (14.12.2017 20:43)
Maailman suosituin suoratoistomusiikin alusta Spotify on uudistamassa palveluaan. Erityisesti sen mobiilisovellukseen on tehty muutoksia, jotka tekevät näkymistä hieman modernimpia ja toivottavasti ....
OnePlus 5T:n Star Wars -versio myyntiin Suomessa OnePlus 5T:n Star Wars -versio myyntiin Suomessa (14.12.2017 18:49)
OnePlus 5T on tuonut myyntiin uuden erikoisversion yhtiön uusimmasta lippulaivamallista. Jo alkukuusta julkistettu uuden Star Wars -elokuvan henkinen erikoisversio vahvistettiin hieman myöhemmin ....
Näin hurahtaneita ihmiset ovat emojeihin – Messengerissä lähetetty yli 500 miljardia kappaletta tänä vuonna Näin hurahtaneita ihmiset ovat emojeihin – Messengerissä lähetetty yli 500 miljardia kappaletta tänä vuonna (14.12.2017 15:31)
Facebookin päätös erottaa yksityisviestit omaksi Messenger-sovellukseksi herätti aikoinaan tunteita, mutta muutos näyttää olleen lopulta kannattava. Yhteisöpalvelun mukaan Messengerillä on tätä ....
1 kommentti
Uutistoimistot haluavat Facebookin ja Googlen maksavan linkittämisestä Uutistoimistot haluavat Facebookin ja Googlen maksavan linkittämisestä (14.12.2017 14:13)
Yhdeksän eurooppalaista uutistoimistoa ovat allekirjoittaneet vetoomuksen, jossa yhdysvaltalaisia internetjättejä vaaditaan maksamaan tekijänoikeuskorvaus niiden tuottaman sisällön käyttämisestä. ....
4 kommenttia
Disney osti 21st Century Foxin elokuva- ja TV-studiot Disney osti 21st Century Foxin elokuva- ja TV-studiot (14.12.2017 14:11)
Disney on ostanut 21st Century Foxin elokuva- ja TV-studiot. Kauppahinta on 66 miljardia dollaria eli noin 60 miljardia euroa. Kaupan jälkeen Foxin yritysimperiumiin jää ainoastaan uutis- ....